MSH Brain

Czy ktoś jeszcze pamięta flybara?
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 156 razy

Postautor: windcatcher » 12 cze 2017, o 10:27

valoos pisze:rescue i autolevel to nie jest to samo? Sprawdzę jeszcze ten AUX.
Reszta poustawiana prawidłowo - weryfikacja w jedna i drugą stronę.


rescue i autolevel to podobne lecz ODDZIELNE funkcje, które można dowolnie uaktywnić na jednym z setupów lub osobnym kanale AUX.
Teoretycznie inicjalizacja z włączonym rescue lub AL powinna dać dużo więcej machnięć tarczy niż PIĘĆ ale warto sprawdzić czy czasem kanały się nie pomieszały... więcej pomysłów nie mam :(
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Galo82
Elita forum...
Posty: 659
Rejestracja: 16-08-2016
Lokalizacja: Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 15 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Galo82 » 12 cze 2017, o 13:31

Autolevel - da się uruchomić bez rescue, jak dla mnie helikopter robi się wtedy tak jakby był 4 kanałami
Rescue - nie da się uruchomić, bez zaznaczenia równocześnie autolevela - jak dla mnie to po to by lecąc na plecach, helikopter najpierw odwrócił się do poprawnej pozycji, a potem uciekł w górę.
2 x XL Power 380 I XL Power 550 I OXY4max I OXY2 SH I
Fr-Sky X-lite Pro
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 cze 2017, o 13:43

Galo rescue najpierw podnosi a potem odwraca a nie odwrotnie jak napisałeś.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 12 cze 2017, o 13:45

Galo82 pisze:po to by lecąc na plecach, helikopter najpierw odwrócił się do poprawnej pozycji, a potem uciekł w górę.

Robi tak, ale na odwrót. Najpierw wywala go do góry a potem obraca. Dzięki czemu pozwala uratować model który jest już za nisko by skorzystać z autolevelu.

Z założenia jest pewnie lepszy / skuteczniejszy w ratowaniu z opresji, ale jakoś go nie lubię. Musiałym się przyzwyczaić chyba. Jakoś tak wole zwyczajny autolevel...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3810
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 12 cze 2017, o 13:46

A mi 2 razy spadł model z włączonym rescue. Rozmawiałem z Kenobim i u niego też się coś podobnego zdarzyło.
Chyba wyłączę rescue i zostanę z autolevelem.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Galo82
Elita forum...
Posty: 659
Rejestracja: 16-08-2016
Lokalizacja: Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 15 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Galo82 » 12 cze 2017, o 13:48

miruuu pisze:
Galo82 pisze:po to by lecąc na plecach, helikopter najpierw odwrócił się do poprawnej pozycji, a potem uciekł w górę.

Robi tak, ale na odwrót. Najpierw wywala go do góry a potem obraca. Dzięki czemu pozwala uratować model który jest już za nisko by skorzystać z autolevelu.

Z założenia jest pewnie lepszy / skuteczniejszy w ratowaniu z opresji, ale jakoś go nie lubię. Musiałym się przyzwyczaić chyba. Jakoś tak wole zwyczajny autolevel...


Testowałem ostatnio na miniaku, najpierw obrócił potem wywalił do góry. Może to kwestia ustawień ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
2 x XL Power 380 I XL Power 550 I OXY4max I OXY2 SH I
Fr-Sky X-lite Pro
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 cze 2017, o 13:52

Miałem jakieś wariacje kiedyś ale chyba były spowodowane logogowaniem jak model nie był wypoziomowany
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 12 cze 2017, o 14:47

PiotrS pisze:A mi 2 razy spadł model z włączonym rescue. Rozmawiałem z Kenobim i u niego też się coś podobnego zdarzyło.
Chyba wyłączę rescue i zostanę z autolevelem.


Ale spadł bo co się stało? Nie podniósł/nie wypoziomował/whatelse?
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3810
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 12 cze 2017, o 14:51

Nie wypoziomował.
I żeby nie było, używam go "na co dzień". Więc odruch mam wyrobiony.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16311
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1781 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 12 cze 2017, o 15:33

Tez mi sie to wydaje troche przekombinowane to rescue, tym bardziej, ze nawet jesli to zadziala w 100% zgodnie z oczekiwaniami to nie zawsze uratuje model.
Jak akurat bedziesz np. ... np... no na przyklad wisial na plecach pod stolem... ;)

A tak serio to w malym modelu mam ustawione Rescue, ale z tak lagodnym podbiciem, ze praktycznie dziala jak autolevel... z ta roznica, ze np. zatrzymuje ogon (jesli bym robil piruet w odwroconym zawisie - autolevel zrobi piroflipa, rescue zatrzyma ogon, podbije model i odwroci na brzuch).
Wlasnie, to jest roznica pomiedzy samym autolevelem, a rescue.
Autolevel jest czescia Rescue - tak, natomiast uzycie funkcji rescue na chwile calkowicie zabiera pilotowi stery.
Autolevel - nie.

No wiec w malym ma ustawione rescue, w duzym tylko autolevel.
Z roznych wzgledow.
Natomiast tak naprawde to nie sadze, zeby rescue moglo SPOWODOWAC rozbicie modelu.
MOze natomiast nie dac rady go uratowac.
No bo nie ma bata, zaden system nie uratuje modelu jesli bedzie to wymagalo zlamania praw fizyki ;)
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3810
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 12 cze 2017, o 15:39

Gdyby nie to, że Kenobi powiedział, że jemu też się to przytrafiło, to bym nic nie pisał, tylko przyjął, że to ja jakiś błąd popełniłem i wyparłem z pamięci ;)
Jemu podobno spadł z kilkunastu metrów przy pomyłce w lejku.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16311
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1781 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 12 cze 2017, o 15:47

Dobra przekonałes mnie, w malym tez wylacze rescue.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3810
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 12 cze 2017, o 15:51

Nie, nie. Ja wcale nie chciałem przekonywać.
Każdy wyłącza na własne ryzyko ;)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16311
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1781 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 12 cze 2017, o 17:08

Jasne jasne, włącza też.
A decyzje podejmuje na podstawie doswiadeczen, wlasnych, cudzych, opinii lotniskowych, forumowych...
;)
Ja wlasnie zadecydowalem... i tylko informuje.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7363
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 642 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 13 cze 2017, o 13:10

Rescue działa na podstawie odczytów z akcelerometrów, więc na pewno są sytuacje w których Brain "zakłada" gdzie jest ziemia a nie "wie".
Jak chwilę przed zapięciem rescue helik podczas szarpania nim zachowa się nieco inaczej niż Brain by tego chciał i przewidywał, to może się zdarzyć, że w tym momencie rescue wystrzeli go w ziemię/na bok, zamiast do góry. Podobnie zmylić go mogą wibracje, które są mocniejsze podczas ostrego szarpania drągami.
Bez zaawansowanego systemu latarni na ziemi, czy innych sprzętów, które dałyby Brainowi jakiś punkt odniesienia Rescue zawsze będzie trochę niedoskonałe.

Ja i tak jestem pełen podziwu dla tego systemu - niesamowite jest jak on to robi, że wystrzela w górę moją 600 NITRO, w której trzęsie się wszystko
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16311
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1781 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 13 cze 2017, o 15:35

Dokladnie tak, wystarczy sprawdzic jak dziala autolevel kiedy wlaczymy go w czasie wykonywania zakrętu - wypoziomuje helika protopadle do pionu, ktory w jego ukladzie odniesienia jest wypadkową grawitacji i sily odsrodkowej - nie ma bata, zeby brain odroznil jedno od drugiego, bo nie ma po czym.
A to jest tylko zakret i helik wyjdzie z niego przechylony.
Wiec co dopiero jak bedzie to UWAGA - LEJEK, ktory jest przeciez niczym innym jak bardzo ciasnym i ostrym zakretem.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 cze 2017, o 16:00

Aikus to są Twoje gdybania czy doświadczenia? Mam na myśli ten lejek i zakręt z AL?
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16311
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1781 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 13 cze 2017, o 18:31

Doswiadczenia.
To byla jedna z pierwszych rzeczy ktore sprawdzalem w Brainie;)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 cze 2017, o 18:37

Kurde, to ciekawe- muszę zobaczyć jak u mnie się zachowuje w różnych figurach
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16311
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1781 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 13 cze 2017, o 19:25

Sprawdz sprawdz tylko ostroznie:)
Znaczy mowimy o sytuacji kiedy lecisz sobie w normalnym trybie, robisz zakret i cykasz AL w czasie tego zakretu.
Jak cykniesz w stanie kiedy helik leci po prostej lub stoi w miejscu, i on sie wypoziomuje to potem mozesz oczywiscie robic zakrety i helik bedzie wracal do poziomu prawidlowo - zakladam, ze wtedy brain bierze sobie wszystkie sygnaly wejsciowe do obliczania kierunku pionu i stad wie gdzie ten pion jest.
Ale jesli cykniesz AL w momencie kiedy kierunek ciązenia jest sfalszowany przez jakas sile bezwladnosci to niestety Brain glupieje i juz glupi pozostaje.
Kenobi kiedys mowil, ze jesli by dostawic AL wlaczony w takiej sytuacji na dluzej to on sie w koncu wypoziomuje, ale mi sie tego konca nie udalo doczekac.
Przechylony helik bardzo szybko spierdziela i nie wytrzymywalem dluzej niz kilka sekund.

Aha no i jeszcze jedna uwaga: Ja te eksperymenty robilem dawno, na starych firmwarach.
Natomiast nie sądze zeby tutaj sie cos jakos diametralnie zmienilo...

Wróć do „Systemy FBL”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron