Strona 3 z 6

3GX z samą satelitką i fail safe

: 27 wrz 2011, o 22:36
autor: super_mario2
Wedle instrukcji są dwa tryby programowania fail safe dla 3GX:

1. Wszystkie serwa w ostatnim położeniu, gaz zaprogramowany podczas bindowania
Należy włożyć zworkę, zasilić, zbindować z odpowiednio ustawionym gazem. Wyjąć zworkę bez wyłączenia zasilania i pozwolić na inicjalizację 3GX

2. Wszystkie serwa w zaprogramowanym położeniu, gaz zaprogramowany podczas bindowania
Należy włożyć zworkę, zasilić, wyjąć zworkę, zbindować z odpowiednio ustawionym gazem i położeniem.

Otóż pierwszy punkt z jakiegoś powodu u mnie nie działa. Po wyjęciu zworki system 3GX nie inicjalizuje się, a jedynie mruga pięcioma diodkami.
Przy FS tarcza idzie maksymalnie w górę (a miała być ostatnia pozycja :mad2: :wall: !!!), a gaz na 100%

Programowanie w trybie 2 działa prawidłowo.

U mnie pojawiły się dwa krótkie FS w czasie niedzielnego latanka.
Oba na plecach - więc model na pełnym gazie pikował do ziemi. Na szczęście trwało to niecałą sekundę, ale o mało się nie pos%@łem :lol:

Teraz przestawiłem odbiornik w tryb 22ms (zamiast 11ms) bo podobno satelitki DSM2 tego nie lubią (dzięki @maczar). Dodatkowo zabezpieczyłem klejem na gorąco wszystkie wtyczki.
4 loty wykonane - so far so good.

Dodatkowo są pojedyncze doniesienia na helifreaku o resetowaniu się układu do ustawień fabrycznych w czasie lotu. :mad2:

Re: 3GX z samą satelitką i fail safe

: 27 wrz 2011, o 23:35
autor: jedrus
Trzeba było sobie Beasta kupić to byś latał, a nie się ciągle drapał w głowę ;)

Re: 3GX z samą satelitką i fail safe

: 28 wrz 2011, o 11:59
autor: super_mario2
Latam, latam co najwyżej z większą dawką adrenaliny :vhappy: :rotfl:

Re: 3GX z samą satelitką i fail safe

: 29 wrz 2011, o 00:07
autor: Gmeracz
... I to jest dla mnie wystarczająca odpowiedź żeby nie latać apką z jakimiś porąbanymi satelitkami...
Płacę 2-3x więcej za odbiornik Futaby, ale nigdy z niczym nic się nie działo...

Re: 3GX z samą satelitką i fail safe

: 29 wrz 2011, o 21:13
autor: tomek68
Bardzo nieudana próba usprawiedliwienia po co się wydało kasę. Ale skoro już masz tą Futabkę to jakoś z tym musisz żyć. :rotfl: I ta 2- 3 krotna różnica w cenie to na pewno 3 krotna poprawa jakości :juppi:

Re: 3GX z samą satelitką i fail safe

: 30 wrz 2011, o 11:26
autor: super_mario2
kolejne loty za mną bez złych objawów.
Myślę, że problemem były ramki 11ms.

BTW z zachowania 3GX jestem bardzo zadowolony (szczególnie piro)

Nowy update 1.2 do Align 3GX

: 14 sty 2012, o 23:56
autor: hawx87

Re: Nowy update 1.2 do Align 3GX

: 15 sty 2012, o 17:03
autor: super_mario2
Toś się Pan obudził :D
Update dostępny od końca października ubiegłego roku.

Re: Nowy update 1.2 do Align 3GX

: 15 sty 2012, o 21:21
autor: hawx87
:masakra:
Ps.
A jak logujesz swojego Rexa do lotu to GOV świeci ci się na zielono?

Re: Nowy update 1.2 do Align 3GX

: 15 sty 2012, o 21:40
autor: super_mario2
Akurat na czerwono - ale to nie ma znaczenia.
Ja mam tylko satelitkę, w radiu kanał 5 jest nieużywany, więc ma środkową wartość 0% (od -100 do 100)
A diodka od GOV jest zielona w zakresie -100 do -1 i czerwona w zakresie 0 do 100. (sprawdziłem przypisując kanał do przełącznika trójstanowego z przypisanymi odpowiednimi wartościami)
Ot i tyle.

Ten GOV w 3GX jest tylko do silników spalinowych i tylko przy dokupieniu odpowiedniego czujnika.

ALIGN 3GX problem

: 2 lut 2012, o 20:42
autor: ciosany
Mam pewien problem ten sam co na filmiku http://www.youtube.com/watch?v=SdrIt3X_lJc
Po zaprogramowaniu 3gx i poruszając drążkiem przód,tył lub na boki to po puszczeniu drążka tarcza jeszcze powolnym ruchem się poziomuje.
Proszę o wytłumaczenie co jest przyczyną takiego zachowania,może przy programowaniu wystarczy coś wyłączyć.
Zapomniałem dodać mam aparaturę AURORA 9
Z góry dziękuję Kolegom

Re: ALIGN 3GX problem

: 2 lut 2012, o 23:35
autor: super_mario2
udawanie flybara :)

A po naszemu ten typ tak ma.

Re: ALIGN 3GX problem

: 3 lut 2012, o 20:51
autor: ciosany
Dziękować,już myślałem że z nim coś nie tak.
Nie miałem jeszcze z 3gx do czynienia więc trochę mnie to zaskoczyło.

Re: ALIGN 3GX problem

: 4 lut 2012, o 02:32
autor: Gmeracz
ciosany pisze:Dziękować,już myślałem że z nim coś nie tak.

To był pierwszy raz, gdy miałeś z nim jakiś problem... Ale nie ostatni :vhappy:

Re: ALIGN 3GX problem

: 4 lut 2012, o 08:42
autor: ciosany
Miałem BeastX i 3GX bratu dałem BeastX a sobie zostawiłem 3GX ale dałem ciała. :D

Nowy update 3GX V2.1

: 24 cze 2012, o 17:58
autor: ciosany

Pomocy problem 3GX V3,0

: 8 kwie 2013, o 13:27
autor: Blugolf
:masakra: Witam szanownych kolegów i zwracam się do was z prośbą o pomoc. Niedawno nabyłem nowego T-REXa 550 DFC Super combo z 3GX i mam problem z ustawieniem. Problem mój jest następujący- jedno serwo podczas uruchamiania t-rexa wykonuje dziwny ruch tzn. pełen wychył. Nie wiem co jest powodem takiego działania dzieje się to na kanale 1 lotki i nie jest to wina serwa bo podmieniałem. 3GX mam w wersji 3,0 odbiornik Futaba R6303SB połączony przez S.BUS
Na tym filmiku widać o czym pisze https://dl.dropbox.com/u/23460278/2013-04-07%2013.21.13.mp4
Drugi problem to taki że jak ustawiam wszystko to niby jest ok skok 12 stopni pochył przechył po 8 ale po skończonym ustawieniu jak zmierzę wychył to okazuje się ze jest 13,4 na pochyle i przechyle a skok jest prawidłowy czyli 12 -to tak ma być?
W mojej makiecie mam 3GX w wersji 1,2 i tam te nastawy zostają.
I trzeci problem Nie wiem też jak dobrze ustawić:
Ail Roll Rate- ustawione 50
Ele Flip Rate- ustawione 50
Cyclic pitch dampening rate- ustawione 0 co to za parametr jak by ktoś oświecił
Collective pitch dampening rate - ustawione 0 co to za parametr jak by ktoś oświecił
Cyclic pitch acceleration rate - ustawione 0 co to za parametr jak by ktoś oświecił
Collective pitch acceleration rate- ustawione 0 co to za parametr jak by ktoś oświecił
W drugim modelu mam 3GX 1,2 wersje i tam wybierało się tylko typ helika i określało umiejętności......... tu troszkę jest trudniej
Przydała by się pomoc :?:

Re: Pomocy problem 3GX V3,0

: 8 kwie 2013, o 16:31
autor: Neomutant
Co do dziwnego ruchu serwa - nie wiem ja tak nie miałem, podłączałem do 3gx-sa satelitkę, ( rolę odbiornika pełniła satelitka +3gx) a komunikowałem się za pomocą Dx8. O ile serwo działa dobrze po inicjalizacji oraz po testowym rozruchu przy ziemi to zbytnio bym się nie przejmował. Ale zawsze zachowaj ostrożność.


Ja swojego 3gx-sa ustawiałem zawsze za pomocą tego filmiku:




pomocne mogą okazać się jescze te:


Re: Pomocy problem 3GX V3,0

: 8 kwie 2013, o 18:40
autor: Blugolf
Dzięki za odpowiedz. Co do filmików to je oglądałem ale tak naprawdę niewiele wnoszą -fakt jest pokazane jak po kolei ustawić ale po ustawieniu nikt nie sprawdza już kątów. A te ostatnie ustawienia są tylko w wersji 3.0 i w filmach to ustawione na zasadzie pod predyspozycję pilota tz. nie ma powiedziane co one tak naprawdę zmieniają. A czy kolega mierzył kąty pochył przechył po ustawieniu 3GX??

Re: Pomocy problem 3GX V3,0

: 9 kwie 2013, o 08:08
autor: lethe
Blugolf pisze:fakt jest pokazane jak po kolei ustawić ale po ustawieniu nikt nie sprawdza już kątów.

Mam doświadczenia tylko z BeastX-em i być może z 3GX jest inaczej ale w przypadku tego pierwszego jakiekolwiek pomiary robi się tylko w trakcie setupa i tylko po wejściu w menu na odpowiednie pozycje. Inaczej ciężko uzyskać realne wartości bo system już pracuje i poprawia do aktualnych warunków.

Odnośnie pojęć o których wspominałeś:

Collective Pitch Dampening (default 50)
Dampens the ascend/descend maneuvers. The higher the value, the smoother the stopping action during ascend or descends. Lower value translates to more direct feel. Recommend setting suitable dampening value to prevent oscillation effect during sudden stops.

Cyclic Pitch Dampening (default 50)
Aileron and elevator dampening. The more dampening value, the smoother the flight maneuvers. Opposite setting will result in more direct flight maneuvers. We recommend selling a suitable value to prevent oscillation during sudden stops.

Collective Pitch Acceleration (default 0)
Can increase collective pitch control speed. Proper setting of this parameter will result in more agile ascend and descend maneuvers, with increased power feel. But this selling will increase servo load. If setting beyond 50% the BEC may not sustain the burst power demand. Recommend using direct power source for the servos.

Cyclic Pitch Acceleration (default 0)
Activating simulated flybar can accelerate aileron and elevator control speed. Suitable setting value can provide smoother cyclic pitch control, but may also create slight acceleration during hover. Therefore is not recommended for beginners. Generally it can be set to 30 to 50%.