Gpro

Czy ktoś jeszcze pamięta flybara?
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 20 kwie 2016, o 07:43

Holda to pól biedy, gorzej jak go na plecy przewróci i będzie się zastanawiał czemu opada :P
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
nozone
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 65
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 20 kwie 2016, o 08:43

Chyba macie rację. Zobaczymy po południu jak się laduje na holdzie po wywaleniu normalna.
Awatar użytkownika
dismalK
Domownik forum...
Posty: 272
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 20 razy

Postautor: dismalK » 20 kwie 2016, o 09:22

miruuu pisze:Nie lepiej mieć wszędzie identyczne kąty. To kwestia czasu kiedy pomylisz idla przy lądowaniu...

Zgadzam się w 100% - -4 zostało jeszcze z nawyków kiedy nie latałem na Idlach.
lenu pisze:Holda to pól biedy, gorzej jak go na plecy przewróci i będzie się zastanawiał czemu opada :P

Ludziska opanujcie się :nono: :D Nie latam od wczoraj - fakt pomyłki się zdarzają, a na plecach jeszcze nie latałem
Oczywiście zgadzam się, że najlepiej i najbezpieczniej mieć wszędzie jednakową krzywą gazu. Nie ma problemów z opadaniem lub nagłym wznoszeniem się helika przy przejściu z Normal (normalna krzywa linia) na IDLE kiedy okazuje się, że krzywe mijają się na wykresach (miałem tak na samym początku kiedy robiłem setup apki po raz pierwszy :masakra: )
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum iX12, Msh Brain, VTX Blades...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 20 kwie 2016, o 13:56

Normal jest dla tych, którzy zaczynają latać i łapki im za bardzo latają. Pamiętam gdy się zacząłem się dziwić, że wylądowałem z idlem kilka razy. No to normal poszedł w kąt. I jest spokój... Że nie wspomnę początków, gdy się bałem idla a model mi zabierała termika na -2 +8 :D

Zamiast tego możesz mieć trzy krzywe kątów, np -5 +5, -8 +8 i -11 +11.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
nozone
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 65
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 21 kwie 2016, o 11:55

No to wczoraj wywaliłem normalna i latalem tylko w idlu. No i zaczęły się problemy. Helikopterem przy nawrotach i to zazwyczaj w prawo dostawał delirki. Generalnie to ogon. Żadna regulacja nie pomagała w Basic i advanced menu. Wracając to trybu normal wcześnie ej było ok a teraz bez różnicy delirka została. Byłem tak głodny latania że 10 pakietów poszło i nawet delirka kosztem mechaniki wzięła górę i na plecach był przez moment.Zmieniłem serwo na zapasowe bo nie mam innego zobaczymy jak będzie dziś. Mechanizm serwa chodzi gładko.
Zastanawiam się jakie serwo na ogon zamówić. Myślę o kst 215mg.
Co delirki może ktoś mi podsunie jeszcze jakieś info na.co zwrócić uwagę.
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 21 kwie 2016, o 12:50

Jak teraz zamiast normala masz idla, to obroty zostawiłeś takie same, czy podniosłeś?
Wszystko wskazuje, że obroty masz wyższe i nie zmniejszyłeś odpowiednio gaina na ogonie, objaw typowy to właśnie wzbudzanie się ogona przy zakrętach w prawo. W zakładkach raczej nic nie kombinuj, a po prostu zrzuć kilka oczek na gainie w aparaturze.
Na kst215mg latam protosem i jest lux!
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
dismalK
Domownik forum...
Posty: 272
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 20 razy

Postautor: dismalK » 21 kwie 2016, o 12:53

Jedyne co mi przychodzi to:

Za małe obroty a za duże kąty.
Za mało/dużo gain na Gyro
Wpisywałeś frequency dla serw w setupie Braina, czy zostawiłeś standardowo to co było?

ja walczę z rybkowaniem na 2 z 5 pakietów - albo je ch*** strzelił, albo inna przyczyna :dk:
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum iX12, Msh Brain, VTX Blades...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 kwie 2016, o 15:38

Z serwa można jeszcze rozpatrzeć to:
http://www.banggood.com/ALZRC-DS452MG-4 ... 14382.html
Sam jestem ciekawy jak chodzi, ale powini wystarczyć bez problemu.
Awatar użytkownika
nozone
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 65
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 21 kwie 2016, o 17:26

Z serwa można jeszcze rozpatrzeć to:
http://www.banggood.com/ALZRC-DS452MG-4 ... 14382.html


No właśnie parametry lepsze chyba zamówię jedno na próbę. :dance:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 21 kwie 2016, o 20:45

nozone pisze:No to wczoraj wywaliłem normalna i latalem tylko w idlu. No i zaczęły się problemy.

Nie panie pilocie. Problemy to już miałeś wcześniej, ale dopiero teraz się one ujawniły.
Sprawdź od nowa mocowanie do kadłuba i ustawienia programowe kontrolera, szczególnie typ serwa i rozmiar modelu. Bo rewersy to już standard.

Najlepiej przywrócić wszystko do ustawień fabrycznych i wykonać ustawienia od nowa, według manuala.
Ustaw książkowe krzywe idla i testuj zachowanie ogona w zawisie po kopnięciu drągiem ogona.
Rybkuje? Zmniejszasz gain żyra. Nie rybkuje? Podnosisz.

Potem możesz robić szybkie przeloty i obserwować, co się w nich dzieje.
Etapami, po jednej zmianie na raz, Wykluczaj po kolei elementy, bo się nigdy nie połapiesz.
Jak praktyka pokazuje, często problem jest banalny albo przeoczony jakiś pierduł i tylko systematycznością możesz do tego dojść.

Dodatkowe informacje, jak wartości krzywych, rodzaj napędu ogona, czy ew. zmierzone obroty wirnika pomogą ocenić sytuację.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
dismalK
Domownik forum...
Posty: 272
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 20 razy

Postautor: dismalK » 23 kwie 2016, o 15:52

No i jak? Uporałeś się z problemem ogona?
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum iX12, Msh Brain, VTX Blades...
Awatar użytkownika
nozone
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 65
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 23 kwie 2016, o 19:05

Tak problemem była jak to się nazywa nie pamiętam zębatka przenoszaca napęd z głównego koła na wałek ogonowy. Dobrze że to było akurat jak wirnik startował - patrzę a wirnik ogonowy kręci jakby chciał a nie mógł. No i krok po kroku na polu doszedłem do przyczyny. Wymiana powrót na pole i jakby nie ten model. A tak nic nie pomagało.
A tak swoją drogą jak macie ustawiony rygiel?. Ja mam na soft start i strasznie mnie to zaczęło dziś irytować bo długo rozkreca wirnik.Jakie są za i przeciw soft i hard startu?
Dalej poradzcie jaką ładowarkę nabyć. Mam 10 pakietów s3 i ładowanie zajmuje wieki. Lepiej zainwestować w ładowarkę czy ładować pakiety równolegle. Ładowarka jakaś wyrost do pakietów s6 w dobrym stosunku ceny di jakości

Pozdro
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2135
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 23 kwie 2016, o 20:54

Soft start przeważnie ma z 3 poziomy które da się wybrać programując regiel... ale to w zależności od producenta...
Z ładowarki to musisz sobie określić czy na dłużej pozostajesz z tym hobby czy dorywczo... jak dorywczo to kupuj ładowarkę turnigy rektor i płytkę do ładowania równoległego i zasilacz do tego... jak na dłużej to albo dwa takie zestawy lub np. Turniej mega 2x 400W np. Od Kena z giełdy i zasilacz lub jeszcze lepiej C60 Raytronika ale to już docelowo.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
dismalK
Domownik forum...
Posty: 272
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 20 razy

Postautor: dismalK » 24 kwie 2016, o 10:13

Fajnie, że rozwiązałeś problem. Napisz dokładnie co stało się z napędem: łożysko na parasolce się posypało czy pionowy wałek z dwoma zębatkami padł?

Napisz jaki masz regiel. Softstart to konieczność w heli. Chroni zębatki przed uszkodzeniem przy nagłym i szybkim szarpnięciu podczas startu / rozruchu. Zęby metalowej zębatki atakującej zjadłyby "plastikowe" zęby zębatki głównej, a łopaty mogłoby wyrwać z okuć kub uszkodzić przez uderzenie w okucia. Softstart jest zaje**sty. Wygląda kozacko, nadaje powagi sytuacji kiedy pokazujesz komuś heli, a on majestatycznie zaczyna rozkręcać wirnik wkręcając coraz wyższe obroty i wyjąc jak suka do księżyca... eh... kocham to :twisted:

Ja z ładowarek polecam Ci Ichargera 206B. Nie jest tania, ale jest zajebista. Ma 20A max więc naładujesz spokojnie 6 pakietów jednicześnie używają płytki do równoległego ładowania (koszt około 30-50 zł)
Ja mam Icharger 106B 10A. Żałuję, że nie kupiłem tego 20A :plask: Dlatego jeżeli myślisz przyszłościowo to bierz najmocniejszą na jaką Cię stać.
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum iX12, Msh Brain, VTX Blades...
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2135
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 24 kwie 2016, o 10:27

No tak Turnigy mega ma 2x 20A i w giełdzie Ken ma ja chyba za 450 zł i do tego serwerowy zasilacz za 100 zł...
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
dismalK
Domownik forum...
Posty: 272
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 20 razy

Postautor: dismalK » 24 kwie 2016, o 11:21

dawo pisze:No tak Turnigy mega ma 2x 20A i w giełdzie Ken ma ja chyba za 450 zł i do tego serwerowy zasilacz za 100 zł...

... i masz zaje**sty sprzęt za niecałe 600zł. Polecam.
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum iX12, Msh Brain, VTX Blades...
Awatar użytkownika
nozone
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 65
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 24 kwie 2016, o 16:45

Napisz dokładnie co stało się z napędem: łożysko na parasolce się posypało czy pionowy wałek z dwoma zębatkami padł?


Dokładnie wałek z dwoma zębatkami.

Co do ładowarki to muszę poszukać czegoś z wbudowanym zasilaczem. Tak jak napisałem dużo latam czasami nawet raz w tygodniu i zawsze zabieram ze sobą 250 z uwagi na rozmiar. Do tego aparatura a jak dojdzie ładowarka i adapter to na nic innego już nie będzie miejsca. 10 pakietów też wazy swoje.
Model mam ze sobą w pracy po pracy jak tylko sa warunki to latam. Tak więc mam ograniczenia wagowe i rozmiarowe.

Soft start - fajnie nie fajnie w sumie tak ale jak się ćwiczy autorotacje na małym modelu to zaczyna być trochę irytujące.
Awatar użytkownika
dismalK
Domownik forum...
Posty: 272
Rejestracja: 29-09-2015
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 20 razy

Postautor: dismalK » 24 kwie 2016, o 19:13

nozone pisze:Soft start - fajnie nie fajnie w sumie tak ale jak się ćwiczy autorotacje na małym modelu to zaczyna być trochę irytujące.

W Braine mamy funkcję Bailout, w której możesz tuningować soft start. Nie znam się jeszcze na tym. Na forum jest sporo o tym - chłopaki napewno coś podpowiedzą. Sam się z chęcią dowiem ;)

Co do ładowarki... zazwyczaj te z wbudowanym zasilaczem dysponują mała mocą niestety no ale są kompaktowe i ergonomiczne (rozmiar i mniej okablowania)
"...nawet Diabeł ma swojego Anioła, który stara mu się umilić piekło..."
Black Thunder 700, Scorpion, Spektrum iX12, Msh Brain, VTX Blades...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 24 kwie 2016, o 21:41

nozone pisze:Tak problemem była jak to się nazywa nie pamiętam zębatka przenoszaca napęd z głównego koła na wałek ogonowy.
Pozdro

Stąd moje pytanie. Miałem podobny problem z wałkiem. Był lekko krzywy i walił mi ogon tylko przy niskich obrotach. Potem się uspokajał... Heh.
No to widzisz, że szczegóły są ważne. I najważniejsze, że znalazłeś przyczynę :)
Gratulacje :piwo:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 kwie 2016, o 07:52

Ćwiczysz autorotacje 250tką czy planujesz?

Wróć do „Systemy FBL”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

cron