Spirit

Czy ktoś jeszcze pamięta flybara?
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 17 sty 2022, o 19:23

Ale bez rozkręcania wirnika czy z rozkręcaniem?
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
sl8er
Stały bywalec...
Posty: 195
Rejestracja: 20-05-2018
Lokalizacja: Drezno
Podziękowano: 5 razy

Postautor: sl8er » 17 sty 2022, o 21:07

bez rokrecania, chodzi aby przetestowac serwo szybkim majtaniem na lewo i prawo.
T rex/Gartt 700 - spirit pro
T rex 600 6s - spirit pro
Goblin/Devil 380 - spirit pro
Tarot 450 - spirit
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 18 sty 2022, o 20:51

Sprawdziłem i telepie się całkiem żwawo.

Dziś przyszło nowe serwo i niestety nic nie zmieniło.
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 sty 2022, o 22:44

Nie wystarczy że przyszło, musisz je zamontować w modelu :thumb:
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 18 sty 2022, o 22:53

Wiedziałem, że o czymś zapomniałem :D
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 18 sty 2022, o 23:57

blać... naprawdę nie wiem... Mam ochotę Cie poprosić, żebyś mi przysłał ten model paczkomatem i ja Ci go zrobie i Ci powiem co zrobiłem... Bo to nie ma bata - MUSISZ coś przegapiać i to na bank jest coś prostego... (aa... albo raczej krzywego :D )
Albo nie bywasz czasem w DC? Albo nie miewasz pod ręką kogoś kto by między DC a Lublinem?
... ale paczkomat chyba i tak najłatwiejszy w obsłudze...
No blać jeszcze Ciebie to Ciebie, ale taką ekipę, żeby helikopter pokonał? No bez jaj...
I to już tak trochę trwa...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 sty 2022, o 00:55

Też bym go chętnie obejrzał na żywo :P
Wiemy że to jakaś pierdoła.

Mi się nie podoba dźwięk silnika. Nie wiem, może to kwestia nagrania, ale jakoś tak "oscyluje". Mam ten sam motor i mój brzmi inaczej. Może tylko dlatego że na żywo
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 19 sty 2022, o 02:03

aikus pisze:No blać jeszcze Ciebie to Ciebie, ale taką ekipę, żeby helikopter pokonał? No bez jaj...


hmm hmm
W sensie... bo to mogło trochę źle zabrzmieć...
miałem na myśli, że Ciebie samego...
:|
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 838
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 19 sty 2022, o 05:42

Ja bym obstawiał krzywy walek ogonowy, ale pisałeś, że wymieniłeś. Ściąg popychacz ogona, złap za łopatkę i poruszaj w całym zakresie ruchu ślizgacza. Nie powinno być żadnych oporów. Hub ogonowy wymieniłeś? O tym nic nie pisałeś.
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 sty 2022, o 08:20

Sprawdź jeszcze oczywiste oczywistości, jak np to czy pasek nie jest skręcony raz za dużo, czy napęd jest przenoszony na ogon bez poślizgów, no i czy jest odpowiednio napięty (nie trze o belkę).
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 19 sty 2022, o 08:24

Hub buł wymieniany, nie napisałem tego bo tak długo już siedzę przy tej awarii, że zapomnialem o tym. Oporów przy ruszaniu popychaczem raczej nie ma. Raczej ... bo już sam nie wiem czy działa to dobrze czy tylko mi się zdaje. Dziś wezmę jeszcze ESC inne i zobaczę.

Maćku, czy ten dźwięk silnika nie podoba Ci się też na tych filmach gdzie model zamontowany jest na sztywno w imadle?

Już dawno się zastanawiałem czy tego nie zrobić ... bo może wybrałbym się po prostu do Wawy (do Pozka mam trochę za daleko) któregoś dnia i załatwilibyśmy to na miejscu, a jak nie to w drodze powrotnej rzudzę go drogowcom pod walec.
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 19 sty 2022, o 08:28

Sry wiadomo za co


ale czy pasek skręcony obrót za dużo nie zerwałby się odrazu? Sprawdzę to bo faktycznie nie brałem tego pod uwagę ...
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 sty 2022, o 08:35

Sprawdź wszystko. Znam takich co latali na łopatach zamocowanych na odwrót, bo przecież to oczywiste i tego się nie sprawdza ;)


Sprawdź rezystancję na 3 fazach silnika i pomiędzy fazami a wałe i obudową, gdzieś gdzie nie ma anody.
Na filmie słuchać że silnik pracuje "razem z ogonem". Pytanie czy to skutek czy przyczyna.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 19 sty 2022, o 10:40

redb pisze:[...]bo może wybrałbym się po prostu do Wawy [...]


Wbijaj, wbijaj, albo przysyłaj - wyśle Ci nr na PW zaraz.

redb pisze:a jak nie to w drodze powrotnej rzudzę go drogowcom pod walec.


Nie blać, nawet nie mów takich rzeczy! Zakaz!


mwx pisze:Na filmie słuchać że silnik pracuje "razem z ogonem". Pytanie czy to skutek czy przyczyna.


To jest dla mnie kolejna ciekawostka, bo o ile wzrok to ja mam taki sobie, to słuch, mimo postępującej peselozy mam cały czas ponad przeciętny i dużo rzeczy oceniam na słuch...
... ale kuźwa tutaj nic nie słyszę.
NIe neguję, że coś w tym dźwięku jest - po prostu nie wiem co...
Może na żywo usłyszałbym lepiej...
Może też być tak, że inaczej się słucha swoich mechanizmów, których dźwięk znam i wiem jak powinny brzmieć a inaczej obcych...

redb pisze:
ale czy pasek skręcony obrót za dużo nie zerwałby się odrazu?


Nie.
Będzie darł sam o siebie jak cholera, wióry się z niego będą sypały i zerwie się dość szybko, ale nie od razu.
Natomiast dość ciężko to przegapić - czuć jak obracasz wirnikiem, że ząbki o siebie w środku zawadzają...


O skręcaniu paska było już kiedyś... Bo może też być tak, że sam pasek jest skręcony właściwie (o 90* w lewo patrząc od ogona a idąc od wirnika głównego do tyłu)...
... ale ...
cholera jak to wytłumaczyć...
Pasek sam w sobie może być skręcony... taka jakby wstęga mobiusa może być zrobiona.
I to już można przegapić, a też się pasek będzie zjadał...
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 20 sty 2022, o 20:44

Pasek nie jest skręcony, sprawdziłem.

Rezystancja między fazami około 0.2Ohm'a, między fazami a wałem jest bardzo duża (poza zakresem miernika).

Nagrałem jeszcze jeden filmik z pracy silnika wydłubanego z modelu (jak już miałem go na zewnątrz to go też rozłożyłem i wyczyściłem).

‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 20 sty 2022, o 21:29

Też nic nie słyszę nadzwyczajnego.
Może ewentualnie to że łożyska są w takim sobie stanie. Ale jeśli nawet to nie w bardzo złym i na pewno nie są przyczyną tego z czym masz problem.
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 21 sty 2022, o 00:05

Znalazłem przyczynę. Rozebrałem kolejny raz ogon i okazało się, że bieżnie łożysk oporowych założone były w odwrotnej kolejności. Nawet wiem dlaczego to przeoczyłem. Na jednej jest O jak outer a na drugiej I jak inner. Tak przynajmniej ja to rozszyfrowałem bo w instrukcji nie ma o tym wzmianki. Dziś je pomierzyłem i okazuje się, że to ta z O ma większy otwór i ma iść do środka. Faktycznie pierdoła i oczywista oczywistość ale przeoczona. Opory po tej zmianie są takie same a przynajmniej ja nie czuję różnicy. Co się w takim razie zmieniło? Sztywność okucia pewnie ale co jeszcze? Są modele gdze wcale nie ma oporowych na ogonie i jakoś latają.
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 21 sty 2022, o 00:50

No dobra, ale polepszyło się?
Bo też mi się nie wydaje, żeby to była przyczyna... Fakt, jak masz łożyska oporowe, to zawsze jest I i O, w hubie głowicy wirnika głównego też, natomiast jak je założysz odwrotnie to poza tym, że hub będzie miał odrobinkę mniejszą sztywność - nic się nie stanie.
To detal.
Istotny - owszem, ale nie w tym stopniu.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2136
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 21 sty 2022, o 02:21

A czy przypadkiem bierznie I i O nie mają minimalnie innych wymiarów (grubości, głębokości rowków na kulki)? Bo wydaje mi się, że mają, a to spowoduje inną odległość okuć od huba, a to z kolei bicie i wibracje. Temat ciężki do znalezienia :) Zobaczymy czy to było przyczyną.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 21 sty 2022, o 02:45

Nawet jeśli (a nie wydaje mi się) to nie ma to znaczenia - liczy się grubość łożyska, a nie w którym miejscu są kulki.
Poza tym wiemy, że wibracji nie było.

Wróć do „Systemy FBL”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości