Dzień dobry! Czy można?

Zanim namalujesz swoje pierwsze dzieło, "dzień dobry" wszystkim powiedz.
Regulamin forum
Serdecznie witamy nowo przybyłych na naszym forum i zapraszamy do ujawnienia się :banana:

Uratuj Zborka - Podaj w temacie wątku swoją lokalizację!
Wstaw awatar i lokalizację - Nie wiesz jak? Skorzystaj z linku z instrukcją lub zapytaj nas :mrgreen:
:piwo:
lukasz_olender
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 25-06-2013
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontaktowanie:

Postautor: lukasz_olender » 26 cze 2013, o 10:48

Witam serdecznie!

Na początek kilka słów o sobie. Zawodowo zajmuję się mapami ze zdjęć lotniczych. Jakiś czas temu zapomniana pasja tj. modelarstwo połączyła się z pracą i tym sposobem bliżej zapoznałem się z kilkoma modelami samolotów RC (Mentor, Pioneer, SkySurfer, Stratos (Morlock), a ostatnio przymierzam się do X8). W lataniu "lekko" pomaga mi APM2 ;)
Z helikopterami do niedawna nie miałem nic wspólnego - szczerze powiedziawszy bałem się ich bo nie umieją szybować ;) a to zawsze jakoś tak pozostawia margines :)
Zawitałem tutaj bo jednak chciałbym nieco się podszkolić, dowiedzieć "dlaczego to lata" i w ogóle. Przede wszystkim jednak zmotywował mnie do tego helikopter, w którego posiadanie wszedłem, dosyć przypadkowo, jakiś czas temu. Jak mu się przyglądam okiem laika to nie wygląda na model dla początkujących ;)
No to trzeba w końcu przedstawić "winowajca" - Vario Benzin Trainer.
Mam nieśmiałą nadzieję, że doświadczeni forumowicze pomogą mi z czasem okiełznać tę bestię.

Pozdrawiam wszystkich gorąco!
Łukasz Olender
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 26 cze 2013, o 11:57

No to pojechales.... Vario jako 1 model.... :kopara:

Witaj na forum.
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3498
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 170 razy
Podziękowano: 428 razy

Postautor: Artu » 26 cze 2013, o 15:26

Podobno duże latają stabilniej od małych :rotfl2:
Nawet na forach już polecane są modele klasy "500" na początek :thumb:
Co prawda średnica rotora 1780 mm robi wrażenie :wow2: ale...

A tak poza wszystkim, witam serdecznie Łukaszu wśród Braci miodowej... :plask: to znaczy forumowej :D
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 26 cze 2013, o 17:26

Witaj, masz fajną prace... i helikopter...! Chcę zobaczyć video albo chociaz foto relacje z pierwszego oblotu tego helika, bedę czekał!
pozdro
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 26 cze 2013, o 18:14

Cześć kolego, no to widzę że i tematy gimbali oraz multikopterów będą ci bliskie :)
Z heli to sobie damy radę, gorzej będzie z twoją kobietą :vhappy:

Witamy w wesołym klubie :thumb:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
lukasz_olender
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 25-06-2013
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontaktowanie:

Postautor: lukasz_olender » 26 cze 2013, o 18:15

Dziękuję za bardzo miłe przyjęcie.

Maszyna rzeczywiście robi wrażenie. Jakiś czas temu pamiętam czytałem na tym forum wymianę zdań na temat sprzętu zakupionego dla straży pożarnej. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba Ty Artu byłeś jedną ze stron tej dyskusji. Czy przypadkiem nie chodziło tam o tę samą maszynę?

Co do pierwszego oblotu to pewnie przyjdzie nieco na niego poczekać. Tak jak pisałem stałem się właścicielem tego helikoptera nieco przypadkiem i teraz mam dylemat co z tym fantem zrobić. Z perspektywy pracy to fantastyczna platforma. Gdyby nieco ją doinwestować to można by na prawdę zbudować profesjonalne narzędzie pomiarowe do fotogrametrii, teledetekcji czy ogólnie szeroko rozumianej obserwacji z powietrza. Z drugiej strony zdaję sobie sprawę ze swoich umiejętności, a w zasadzie ich braku. Czuję spory respekt przed śmigłowcami RC, a już ten zupełnie mnie onieśmiela ;)
Myślałem nawet o tym, żeby go sprzedać w całości jeszcze przed pierwszym lotem (po może już nie być tak atrakcyjny ;))

Ciekaw jestem opinii osób mających większe doświadczenie. Kupić coś mniejszego i całą ścieżkę przejść "po bożemu" czy jednak ryzykować z nauką od razu na tym. A może jest ktoś kto by się podjął wyszkolenia młodego pilota na swoim sprzęcie? Czy może zbudować do końca cały system uzbroić w niezbędne sensory, a pilotaż zlecić komuś kto zęby zjadł na tego typu lotach?

Dużo pytań i wątpliwości, ale perspektywy jak by nie patrzeć ciekawe szczególnie te pośród "Miodowej Braci" ;)

Pozdrawiam
Łukasz
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 27 cze 2013, o 08:08

Witaj na forum, świetnie trafiłeś.

Z całą pewnością jeśli jeszcze nie masz to dobrze by było gdybyś zaopatrzył się w porządny symulator i zaczął od tego. Niezależnie od tego czy będziesz zaczynał od Vario czy ostatecznie zdecydujesz się na coś innego jest to najtańszy i najbardziej bezstresowy sposób na opanowanie absolutnych podstaw.

I w całej rozciągłości popieram Crasha, chętnie bym zobaczył ten model w akcji :thumb:
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 27 cze 2013, o 08:52

Witaj w klubie! :)
Jeśli chodzi o Twoje rozrterki, to ja bym poszedł w nieco innym kierunku. Helika (choć robi wrażenie) bym sprzedał póki cały :) i zainwestował w multikoptera. Wydaje mi się, że bardziej trafiłby w Twoje potrzeby. Mam tu na myśli loty w celu zbierania danych do map, robienia zdjęć, filmów.
Multikopter będzie znacznie bardziej stabilny i moim zdaniem łatwiejszy w obsłudze. Helikopter na początek sam w sobie jest trudny do opanowania, a co dopiero jeśli chodzi o bardzo precyzyjne, płynne loty w określonych przestrzeniach.
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3498
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 170 razy
Podziękowano: 428 razy

Postautor: Artu » 27 cze 2013, o 09:18

miruuu pisze:Helikopter na początek sam w sobie jest trudny do opanowania, a co dopiero jeśli chodzi o bardzo precyzyjne, płynne loty w określonych przestrzeniach.

Mirku, to akurat można "opanować" poprzez instalację odpowiedniego wspomagania pozycjonowaniem śmigłowca, które jest jednocześnie systemem wspomagającym sterowanie. Na przykład taki (nie tani niestety) DJI-WKH

Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 27 cze 2013, o 09:23

Pewnie, zgadam się. Miałem jednak na myśli obsługę kamery przy założeniu "klasycznego" modelu latającego bez dodatków.
Może się mylę, ale uważam, że wszelkie "wspomagacze" są jak najbardziej potrzebne i mają sens, ale pod warunkiem, że używa ich osoba doświadczona, mająca pełną orientację co robi ona a co i dlaczego robi za nią komputer. Dlatego wydaje mi się, że na początek najlepiej opanować po prostu super sprzęt a poźniej świadomie używać wszelkiego rodzaju funkcji wspomagających.
Stąd moja sugestia dla Nowego :)
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 7 lip 2013, o 14:14

Witaj
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber

Wróć do „Witajcie, to ja!”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron