Kuba produkuję heli w Warszawie

Zanim namalujesz swoje pierwsze dzieło, "dzień dobry" wszystkim powiedz.
Regulamin forum
Serdecznie witamy nowo przybyłych na naszym forum i zapraszamy do ujawnienia się :banana:

Uratuj Zborka - Podaj w temacie wątku swoją lokalizację!
Wstaw awatar i lokalizację - Nie wiesz jak? Skorzystaj z linku z instrukcją lub zapytaj nas :mrgreen:
:piwo:
Awatar użytkownika
KubaUVR
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 25-03-2022
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: KubaUVR » 25 mar 2022, o 15:35

Cześć,
Jestem Kuba, nie piję od... a to nie to forum :D :piwo:

Otwieram produkcję profesjonalnych heli pod Warszawą. Chętnie porozmawiam z innymi pasjonatami takimi jak ja i mój zespół aby wspólnie podziałać przy bezzałogowcach.

Budujemy elektryczne helikoptery o masie 18kg (z bateriami), czasie lotu 120min, payload 7kg. Może ktoś jest zainteresowany współpracą przy tym temacie?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 mar 2022, o 15:52

Cześć! :)

Ciekawy temat. Przez chwilę myślałem, żeby zgłosić chęć uczestnictwa, ale
KubaUVR pisze:nie piję od...

chyba się wstrzymam :rotfl:
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 25 mar 2022, o 15:56

KubaUVR pisze:Cześć,
Jestem Kuba, nie piję od... a to nie to forum :D :piwo:

Otwieram produkcję profesjonalnych heli pod Warszawą. Chętnie porozmawiam z innymi pasjonatami takimi jak ja i mój zespół aby wspólnie podziałać przy bezzałogowcach.

Budujemy elektryczne helikoptery o masie 18kg (z bateriami), czasie lotu 120min, payload 7kg. Może ktoś jest zainteresowany współpracą przy tym temacie?


Dlaczego akurat heli a nie płatowce albo drąy? hmm
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 25 mar 2022, o 20:03

KubaUVR pisze:Może ktoś jest zainteresowany współpracą przy tym temacie?


Ja.
Jaaa!!!!
Naprawdę!!

mwx pisze:
Dlaczego akurat heli a nie płatowce albo drąy? hmm


No Maciek no ... Kurde no...
Bo helikoptery są zajebiste? A drony - chujowe?
Dlatego?
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 25 mar 2022, o 20:20

Też bym zmienił pracę
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 25 mar 2022, o 21:06

Nie no heliki są zajebiste, to dla nich olałem samoloty. Ale mając samemu za sobą dość długą historię zawiązaną z budową autonomicznych zawodniczych latadeł wybrałbym ten typ statku powietrznego jako ostatni.

Helik to praktycznie same problemy od strony mechaniki i bezpieczeństwa, których unika się stosując wiele wirników. A jak potrzebny jest zasięg/czas lotu to płatowiec robi dużo lepszą robotę.

Pytam całkiem serio skąd akurat taki wybór, pewnie potrzebne są jakieś bardzo specyficzne właściwości. Kilka takich przedsięwzięć już było i zawsze ostatecznie niestety kończyło się na nudnym drąie, albo płatowcu, albo na jakiejś dzikiej krzyżówce obu tych sprzętów
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 26 mar 2022, o 02:16

Nie no ... tak poważnie, to oczywiście masz rację - sam to jakiś czas temu przyznałem (z niechęcią), że helikoptery jakie znamy to błąd ewolucyjny, który pojawił się tylko dlatego, że rozwój inżynierii mechanicznej na pewnym etapie naszej cywilizacji znacznie wyprzedził elektronikę.
Może gdybyśmy trochę lepiej potraktowali Teslę - byłoby inaczej...
... Co nie zmienia faktu, że żyję i zamierzam żyć dalej w stanie wyparcia.
I kiedy wyląduje ostatni helikopter z ostatniego lotu, o ile dożyję tego momentu (a wolałbym nie), to moje modele nadal będą latać.

Co zaś się tyczy optimum pod względem ekonomii/bezpieczeństwa/funkcjonalności - to jest dokładnie tak jak mówisz: samoloty VTOL w dowolnej formie.
Zdaje się, że Eflight zrobił całkiem fajny model convertible-drono-płatowca.
JAzzu latał takim na Regułach jeszcze w zeszłym roku.
Nie powiem - fajne to było.
Pionowy start i lądowanie, stabilność zawisu jak niezły wielowirnikowiec, szybkość i ekonomia lotu jak samolot.
...
No cóż...
...
Wracając do meritum: bardzo, ale to bardzo zainteresowało mnie to:

KubaUVR pisze:Budujemy elektryczne helikoptery o masie 18kg (z bateriami), czasie lotu 120min, payload 7kg.


Do tej pory żyłem w świecie, gdzie czas lotu dla technologii które znamy to max jakieś 30 minut, 20, żeby można mówić o jakimkolwiek "payload" (jak sie po polsku mówi payload??) i zapasie nawigacyjnym.
I to dotyczy helikopterów, dotyczy wielowirnikowców - no mercy.
Jeśli coś ma latać dłużej - musi mieć skrzydła.

O czym nie wiem?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 26 mar 2022, o 03:04

Nie no pod kątem czasu lotu helik wygrywa z wielowirnikowcem - długie łopaty będą dużo sprawniejsze.

Tylko nadal te dwie godziny z 6kg baterii brzmią nieprawdopodobnie.

Co innego płatowiec - latałem takim 15kg i można było zdechnąć z nudów zanim się wylatalo baterie. W trybie autonomicznym szlo mu jeszcze wolniej jak zataczał te swoje kręgi czy tam skanował pole :)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 26 mar 2022, o 11:26

mwx pisze:Nie no pod kątem czasu lotu helik wygrywa z wielowirnikowcem - długie łopaty będą dużo sprawniejsze.



Pewnie masz rację, aczkolwiek w układzie Sikorskiego jest ten nieszczęsny wirnik ogonowy który traci sporą część energii na nic...
Poza tym to właśnie drony (czterowirnikowce) DJI wyciągają do 30 minut lotu, podczas gdy helikoptery ... No mój rekord to 19,5 minuty i to tak ... no na rzęsach ... bez zapasu nawigacyjnego, bez ładunku...

NVM, poczekajmy aż Kuba się odezwie - mimo wszystko nie wygląda mi to na słowa kogoś kto nie wie co mówi...
Awatar użytkownika
Pan Szampan
Elita forum...
Posty: 596
Rejestracja: 28-08-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Pan Szampan » 26 mar 2022, o 11:44

aikus pisze:
Poza tym to właśnie drony (czterowirnikowce) DJI wyciągają do 30 minut lotu, podczas gdy helikoptery ... No mój rekord to 19,5 minuty i to tak ... no na rzęsach ... bez zapasu nawigacyjnego, bez ładunku...


Myślę że jeśli włożysz do śmigłowca wielkości np. Phanotma 4 od DJI (to by była może 380tka albo 325tka) podobną baterię jaką ma Phantom czyli ok 5700mah to spokojnie osiągniesz taki sam jak nie lepszy czas lotu. Zresztą przewaga śmigłowców bezzałogowych zwiększa sie względem wielowirnikowców wraz ze wzrostem ich wielkości. I tu faktycznie jeśli myślimy o dronie wielkości mavic albo phantom to śmigłowiec w zasadzie nie ma sensu, wielowirnikowiec lepszy. Ale jeśli weźmiemy takiego matrice 600(taki jebitny hexacopter od dji) i powiedzmy śmiglaka klasy 800 no to można już wyciągnąć ze śmigłowca dużo lepsze osiągi(czas lotu, udźwig) niż z hexacoptera czy czterowirnikowca tej wielkości.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 26 mar 2022, o 11:59

Fakt, ten mój rekord był na protosie mini z lopatami 325mm...
Musze kiedys sprobować wpierdolic 15000mAh do XLpowera 550....
Tylko przydalyby sie jeszcze lopaty asymetryczne do tego... a nie mam takich....
Awatar użytkownika
KubaUVR
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 25-03-2022
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: KubaUVR » 28 mar 2022, o 16:05

Don Mirson pisze:Cześć! :)

Ciekawy temat. Przez chwilę myślałem, żeby zgłosić chęć uczestnictwa, ale
KubaUVR pisze:nie piję od...

chyba się wstrzymam :rotfl:

Czasem się najpiję ;) :piwo: Więc jak to ma być wyznacznik to tymbardziej zapraszam do zapozania się :D


mwx pisze:
Dlaczego akurat heli a nie płatowce albo drąy? hmm

Heli są znacznie bardziej wydajne od Drąów. Tutaj filmik jakiego zbudowaliśmy: https://www.youtube.com/watch?v=8QPxl1oBmUY&t=23s
Jeżeli chodzi o zastosowania to moim zdaniem jest to krok na przód w bezzałogowcach - Mogą latać znacznie dłużej niż standardowe wielowirnikowce, osiągać prędkości porównywalne do płatowców i nie są ograniczane przez wymogi takie jak długi pas startowy i bardzo umiejętny operator. Startuje i ląduje w pełni sam, do tego 1 silnik tworzy mniej wibracji niż 4 i jest to też bardziej ciche rozwiązanie :)

Śmigłowiec jest jak filet, 3 plusy 0 minusów :D


aikus pisze:Nie no ... tak poważnie, to oczywiście masz rację - sam to jakiś czas temu przyznałem (z niechęcią), że helikoptery jakie znamy to błąd ewolucyjny, który pojawił się tylko dlatego, że rozwój inżynierii mechanicznej na pewnym etapie naszej cywilizacji znacznie wyprzedził elektronikę.
[...]
Do tej pory żyłem w świecie, gdzie czas lotu dla technologii które znamy to max jakieś 30 minut, 20, żeby można mówić o jakimkolwiek "payload" (jak sie po polsku mówi payload??) i zapasie nawigacyjnym.
I to dotyczy helikopterów, dotyczy wielowirnikowców - no mercy.
Jeśli coś ma latać dłużej - musi mieć skrzydła.

O czym nie wiem?

Zupełnie się nie zgodzę, śmigłowce mają o wiele lepsze parametry od wielowirnikowców - nie bez powodu są masowo używane załogowe śmigłowce a nie załogowe wielowirnikowce, zupełnie inna zasada działania :usesearch:


Pan Szampan pisze:
aikus pisze:
Myślę że jeśli włożysz do śmigłowca wielkości np. Phanotma 4 od DJI (to by była może 380tka albo 325tka) podobną baterię jaką ma Phantom czyli ok 5700mah to spokojnie osiągniesz taki sam jak nie lepszy czas lotu. Zresztą przewaga śmigłowców bezzałogowych zwiększa sie względem wielowirnikowców wraz ze wzrostem ich wielkości. I tu faktycznie jeśli myślimy o dronie wielkości mavic albo phantom to śmigłowiec w zasadzie nie ma sensu, wielowirnikowiec lepszy. Ale jeśli weźmiemy takiego matrice 600(taki jebitny hexacopter od dji) i powiedzmy śmiglaka klasy 800 no to można już wyciągnąć ze śmigłowca dużo lepsze osiągi(czas lotu, udźwig) niż z hexacoptera czy czterowirnikowca tej wielkości.

:piwo2: Czym się zajmujesz na codzień? Może jakieś piwo albo Szampan :D?


aikus pisze:Fakt, ten mój rekord był na protosie mini z lopatami 325mm...
Musze kiedys sprobować wpierdolic 15000mAh do XLpowera 550....
Tylko przydalyby sie jeszcze lopaty asymetryczne do tego... a nie mam takich....


Właśnie dlatego projektujemy swoje łopaty i swoje baterie :D



To Co? Jak ktoś chętny się spotkać pogadać to piszcie na PW :piwo2:
Awatar użytkownika
Pan Szampan
Elita forum...
Posty: 596
Rejestracja: 28-08-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Pan Szampan » 28 mar 2022, o 17:08

KubaUVR pisze:

:piwo2: Czym się zajmujesz na codzień? Może jakieś piwo albo Szampan :D?


Jestem pilotem drona w firmie Prometheus S.A.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 28 mar 2022, o 17:31

No ja już napisałem...
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 28 mar 2022, o 18:49

Ja jestem robolem u prywaciarza robię u niego prostym ploterze CNC, projektuje i piszę programy...
O helikach mam pojęcie złudne ale piszą tu fajnie ludzie więc by móc uczestniczyć mam OMPa od admina.

Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
KubaUVR
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 25-03-2022
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: KubaUVR » 6 kwie 2022, o 16:22

Panowie,
Przydałaby mi się osoba techniczna, która ma doświadczenie w budowie urządzeń elektrycznych i pasjonuje się helikopterami.

Piszcie priv. Szukam kogoś na pełny etat.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 kwie 2022, o 16:55

We Warszawie, jak mniemam?
Awatar użytkownika
KubaUVR
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 5
Rejestracja: 25-03-2022
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: KubaUVR » 6 kwie 2022, o 19:56

mwx pisze:We Warszawie, jak mniemam?

Zgadza się
Awatar użytkownika
smekes
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 13-11-2015
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy

Postautor: smekes » 8 kwie 2022, o 14:22

Osobiście wyciągnąłem z heli klasy 450(który latał na początku około 6 minut) prawie 30 minut lotu wkładając mu silnik 1700kv i zasilanie 3s 3000mah. Nie mam pojęcia jak zrobić 2 godziny więc sie nie nadaje:)
Tzn. mógłbym jeszcze dać mu asymetryki i dobić do tych 40 minut.

Wróć do „Witajcie, to ja!”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości