Strona 1 z 2

Witam wszystkich helikomaniaków.

: 26 lip 2022, o 07:52
autor: Bartek Protos
Witam wszystkich. Latam Chorzów/Katowice mieszkam obecnie w Katowicach. Pierwsze mojej heli to Esky Lamyl potem Belt Cp v2, Copterx Se v2, w tej chwili posiadam Alzrc x360, Alzrc x360 rozciągnięty do 380, Protosa 380 v2 i nowy nabytek XL 550. Będe pozbywał się Protosa więc postaram się zrobić ogłoszenie.
Dziękuję za przyjęcie do grona i mam nadzieję że wniose coś wartościowego.
Pozdrawiam Bartek

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 26 lip 2022, o 08:16
autor: dawo
Witam :)

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 26 lip 2022, o 08:20
autor: redb
Cześć.

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 26 lip 2022, o 08:38
autor: aikus
Paaaanie.... LAma, Belt, CopterX.... SZACUN!!! Mało kto dziś pamięta te sprzęty, a Twoja historia - jedyna słuszna!!! (bo wypisz wymaluj jak moja :D:D:D )
Witaj na pokładzie!!
Dawaj znać coś więcej co tam z tymi obecnymi sprzętami... filmy foty - wszystko na wagę złota!
... a czemu chcesz się pozbyć protosa?

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 26 lip 2022, o 11:08
autor: Bartek Protos
Sprzedać chce Protosa ze względów ekonomicznych. Do nauki mam x360/380, a Protosa miałem dla przyjemności żeby oko cieszył w powietrzu, w tej chwili mam XL 550 i nim będę więcej latał i potrzebuje kasę na pakiety bo są drogie niestety.

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 26 lip 2022, o 11:34
autor: Bartek Protos
Dodam fotki na pewno :D

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 09:01
autor: mikegsx400
Jak sprzedasz protosa to ksywa będzie nieaktualna :swir:



No, siema, siema :D

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 09:06
autor: aikus
Nooo.... spoko, rozumiem ... Życie. Znaczy ja jakbym miał doradzać to bym doradzał, żebyś oczywiście jednak nie sprzedawał, ale ...
.... sam też miałem w szczytowym momencie helikopterów chyba z siedem (SIC!)... a potem stopniowo zmieniałem, wyprzedawałem, z generalną tendencją spadkową i obecnie mam skład floty wypisz wymaluj jak Twoj, czyli XL550 do normalnego latania takiego trochę bardziej odświętnego, X360/380 do latania codziennego i ew. kretowania.
I jest to takie equilibrium którego w przewidywalnej przyszłości nie planuję zmieniać.
Mam jeszcze jeden bardzo stary model, jeszcze z prętem, Firefox 100, który obecnie nie lata, wziąłem go żeby go ulotnić, jest to model który ma bardzo bogatą historię i to jest taki trochę mój punkt honoru, zrobić, żeby on poleciał i żeby pokazać, że może, ale ... No ale leży od chyba dwóch albo lepiej lat i nic z nim nie robię, bo nie mam pary - czeka na swój czas, który kiedyś nadejdzie :)
Jak już poleci, to stanie na półce i będzie służył za generator nostalgii :)

SPoko!! Wysokości, odzywaj się!!
:)

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 09:07
autor: aikus
mikegsx400 pisze:Jak sprzedasz protosa to ksywa będzie nieaktualna :swir:


Taa.... A co ma powiedzieć Wojtek? Jak on ma.... MSHeli ...?? Jakoś tak...
:D

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 10:39
autor: Carson
Powitac! :D To rozsądne podejscie i dzieki temu flota nie spuchnie do takich rozmiarow, ze bedziesz sie potykal o modele, przed wyjsciem na lotnisko bedziesz sie zastanawial czy wziac wszystkie czy tylko pare, a jesli pare ktore dokladnie. Niektorzy nawet uwazaja, ze dobrze jest miec dwa identyczne modele :) Ale im wiecej masz sprzetu, ktorym aktywnie latasz tym wiecej idzie czasu i kasy na naprawy.

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 10:59
autor: Osa
Witaj.

Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 12:07
autor: mikegsx400
aikus pisze:
mikegsx400 pisze:Jak sprzedasz protosa to ksywa będzie nieaktualna :swir:


Taa.... A co ma powiedzieć Wojtek? Jak on ma.... MSHeli ...?? Jakoś tak...
:D


Ma powiedzieć tak:
"Jeb@ć Chińczyków, wznawiam produkcję!"

:D

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 13:06
autor: aikus
Carson pisze:Powitac! :D To rozsądne podejscie i dzieki temu flota nie spuchnie do takich rozmiarow, ze bedziesz sie potykal o modele, przed wyjsciem na lotnisko bedziesz sie zastanawial czy wziac wszystkie czy tylko pare, a jesli pare ktore dokladnie.


:thumb: :thumb: :thumb:


Carson pisze:Niektorzy nawet uwazaja, ze dobrze jest miec dwa identyczne modele :)


Tak, ale.. :)
Muszą one być po pierwsze naprawdę identyczne (serwa, łopaty, FBL, wszystko!!), po drugie IDENTYCZNIE ustawione i nie sprowadza się to tylko do identycznych parametrów w Brainie. Takie detale jak odrobinkę różnie ustawione tarcze sterujące powodują zauważalnie różne reakcje na stery...
.... a co do zasady sens posiadania dwóch identycznych modeli jest jeden:
Jak rozbiję, to nie tracę czasu na naprawę, tylko dalej latam. Tym samym modelem.
A dlaczego tym samym?
NO bo .... taką tezę wysnuł kiedyś Kula i ja się z nią zgadzam, jest to istotne głównie na etapie na którym ktoś się dużo intensywnie uczy: Największe i najszybsze postępy robi się latając JEDNYM modelem, przez dłuższy czas (u mnie ten etap już dawno za mną - umiem już absolutnie WSZYSTKO ... :grin2: :grin2: .... co jest w zasięgu moich możliwości :dk: )

Tak czy siak, ja np. po odbudowie, czy też remoncie związanym z normalną eksploatacją, za każdym razem, gdzieś tak dopiero przy 6 pakiecie mniej więcej czuję model, a gdzieś tak po 30 pakietach, czuję się w niego naprawdę wlatany.
Jeśli co chwila zmieniam modele którymi latam to tak naprawdę sam sobie utrudniam, bo świeżych rzeczy, które mniej więcej wiem jak zrobić, nie odważę się wykonać na modelu którego nie czuję.

Dodatkowy bonus z posiadania dwóch takich samych modeli to wspólna baza części zamiennych.
W praktyce jednak... nie ma cudów: Jak rozbijesz model, to musisz go naprawić i ile razy rozbijesz, tyle razy musisz naprawić. Różnica jest tylko taka, że mając dwa modele, możesz rozbić dwa razy pod rząd.

Więc u mnie ostatecznie wygrał schemat w którym mam jeden model do codziennego latania. Z części które leżą w hangarze mógłbym złożyć jeszcze jeden, ale nie robię tego.
Drugi mam do latania spokojniej, rzadziej i od święta, do niego nie mam części i jego po prostu nie wolno mi rozbijać. :nono:
:lol:


Carson pisze:Ale im wiecej masz sprzetu, ktorym aktywnie latasz tym wiecej idzie czasu i kasy na naprawy.


No właśnie... poza tym wyobraź sobie jeszcze jedno: załóżmy, że masz ... nie wiem... 7 helikopterów. Latasz nimi tak długo, aż Ci się skończą.
I co potem?
POtem musisz naprawić .... siedem helikopterów... Łokuźźźźźwa.... :masakra: :masakra:
Znam co prawda takich co tak robili, to znaczy w sumie to jednego takiego znam (Tymina tak robił na samym początku, miał pięć protosów 500, co dzień wszystkie rozbijał i co noc wszystkie naprawiał - tak przynajmniej opowiada) ...
... ale nawet jeśli nic tu nie koloryzuje (co w sumie nie wiem), to kto zna choćby jeszcze jednego takiego wykręta jak Tymina... :lol: :lol: :lol:

mikegsx400 pisze:

Ma powiedzieć tak:
"Jeb@ć Chińczyków, wznawiam produkcję!"

:D



Obrazek



Na koniec dodam jeszcze jedno i niech to będzie moja osobista rozkmina z którą za chujca nie wiem co zrobić...
Bo z helikopterami sprawa... wcale nie była prosta, ale ostatecznie po 10 latach doszedłem do stanu który mam i jest OK.
... ale ja jeszcze latam samolotami...
Kuźwa i też bym chciał mieć JEDEN samolot, no dwa, góra trzy.
... a tu się tak nie da!!! KUźwa, nie da się i już!!
Bo tak:
- przydałaby się jakaś niezbyt zobowiązująca platforma do FPV. W tej roli najlepiej sprawdza się Beta/Bixler czy to którą to tam ja wersję tego samego mam. Dobra - ten temat zamknięty.
- Przydałaby się choćby jedna delta. - jest, Zeta-80
- Przydałoby się coś do względnie szybkiego zapierdalania - jest DogFighter.
- przydałby się szybowiec do wożenia się po niebie w trybie leniwca - Jest Ranger.
- Niby nie lubię akrobatów, ale jak patrzę jak Kamilos lata tą swoją Extrą, to też by się taka przydała.
- Twinstar - prawie nim nie latam, ale fajnie jest mieć chociaż jednego dwusilnikowca.
- Dwupłatowiec... Aktualnie nie mam żadnego, ale przecież wiadomo, że będę miał, bo muszę mieć, bo dwupłatowiec to było pierwszy samolot jaki na żywo widziałem w życiu, moje pierwsze dziecięce jeszcze skojarzenie ze słowem samolot - wręcz synonim... nie ma aktualnie żadnego godnego następcy Gemini, dlatego żadnego dwupłatowca nie mam, ale to kwestia czasu.
- Bushplane... MIałem... sprzedałem - źle zrobiłem, bo też pasowałoby jakiegoś mieć.
- Hydroplan - miałem Skippera, też sprzedałem i też źle zrobiłem, więc na bank znowu kupię (z tym, że to akurat nie problem, bo Skipper będzie z całym swoim własnym zestawem RTF stacjonował w Lidzbarku, bo tylko tam mam miejsce, czas, warunki i ochotę latać nad wodą).
- Do tego wszystkiego dochodzi taka myśl, że w sumie to już naprawdę, ale tak naprawdę czas najwyższy odkleić się od tych wszystkich pianek i zacząć mieć jakąś konstrukcję, chociaż jedną... na początek - tu widzę miejsce dla dwupłatowca, albo bushplane'a...
- ... ale co bym z nich nie wybrał - będzie musiało wyprzeć Twinstara z floty... No a jak to tak... Pozbywać się flagowca? I to jeszcze takiego co to już kiedyś chciałem sprzedać, ale Kasia się nie zgodziła...??
- O ESiAkach w sumie mógłbym nie wspominać, bo mam jednego, jego przyszłość jest już z grubsza określona (prawdopodobnie polegnie jeszcze w tym sezonie w jakimś kombacie na Regułach) i ... dobra, koniec, więcej ESiAków mieć nie planuję.
Więc to z grubsza wychodzi, że żeby być ukontentowanym, muszę mieć ... DWANAŚCIE (!!!) Dwanaście samolotów.
Do tego wszystkiego, każdy samolot, jak na złość zajmuje miejsca tyle co trzy albo i cztery helikoptery, a chata z gumy nie jest...

A! I jeszcze jakaś makieta liniowca by się przydała... najlepiej Dreamlinera, albo JumboJeta. Bo zawsze chciałem mieć...
To trzynaście.


... i co robić... jak żyć...

Obrazek

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 15:22
autor: Bartek Protos
faktycznie ksywa będzie nieaktualna po sprzedaniu protosa, ale to nie istotne, ważne że jest zabawa. Wszystko lata za wyjątkiem wojskowej Lamy na Spektrum DX6i

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 16:34
autor: aikus
Jaaaaaa.... i te Lamy to Ty NADAL MASZ!!!!! I to w oryginale!! Nie skundlone żadnym Extremami ani nic w tym stylu.... :approve: :approve: :approve:
:nw: :nw: :nw:

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 18:48
autor: mikegsx400
I cyk drzwi zastawione żeby stara nie wlazła :lol:

Po drugie, jakby się głębiej zastanowić.... to też już nie mam gsx'a 400 :swir:

A po trzecie to w kwestii samolotów to zupełnie zgadzam się z aikusem, i mam też ten sam problem (chata nie z gumy) a na dodatek wszystkie one latają inaczej i każdy coś fajnego w sobie ma.

Aikus, jak ma być konstrukcja i dwupłat to ułatwię Ci podjęcie decyzji i zrobisz se parę kółek moim ultimate'em :D

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 20:13
autor: Osa
Qrde też mi chodzi po głowie Ultimate

Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 22:32
autor: mikegsx400
A no właśnie, trochę mnie martwi, bo nastik miał samolotki Precision Aerobatics, a teraz widzę że bida :(

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 27 lip 2022, o 23:18
autor: aikus
Ja go chociaż widziałem tego Twojego Ultimate'a?
Przejrzałem na szybko sklepy, polskie i zagraniczne i wychodzi, że ogólnie jest whoojnia: albo nie ma, albo RTF.
Wychodzi na to, że trzeba się po prostu zebrać do kupy i w końcu sobie zbudować jakiś samolot. Planów w necie jest do diabła i nazad... tylko ściągać, wycinać i robić.

Re: Witam wszystkich helikomaniaków.

: 28 lip 2022, o 00:01
autor: mikegsx400
No kurvix, pewnie, że chyba tak :rotfl:
IMG_20200906_194624_copy_800x559.jpg