miruuu pisze:Nie wiem, może już było... Pawczu, estymowałeś albo zakładałeś jakoś wstępnie ile średniomiesięcznie kWh będziesz ssał w garażu?
Nie estymowałem miesięcznie ale będę ssał tyle co z domu+40% tylko po nocnej taryfie. Jeden wyjazd liczony jako np. średnio 5 lotów małymi i 10 700-ką (myślę, że to taki optymalnie intensywny scenariusz dla mnie) da zużycie mocy:
Sumaryczny prąd: 5 lotów małymi 1,25A * 5 + 10 dużymi (5A*2(dwa pakiety na lot)*10) = 6.25A + 100A = 106A
Moc ładowania zestawu 1C = 106 * 25.2 (napięcie 6S) = 2671W
Jak przyjąć czas ładowania godzinę to jedno ładowanie zestawu będzie ssać około 2.62kWh + 10% strat na ładowarkach + 30% strat wynikających z "przelewania" prądu przez akumulatory deep cycle + 10% strat ładowania akumulatorów deep cycle, około 4.1 kWh.
Zakładając dla zaokrąglenia równo 5kWh:
W RWE, na taryfie G12 (opłaca się jak dużo się ciąnie w nocy bo ma podział na pory), koszt 1kW to około 7 groszy (czyli na jeden wyjazd 35gr) .
Jest opłata stała za dodatkowy licznik i wychodzi miesięcznie koło 7 zł (jeśli rozliczenie jest 12-miesięczne, zużycie roczne poniżej 500kWh).
Więcej niż 100 razy w roku na rc heli raczej wybrać mi się nie uda hehe
Koszt prądu jest pomijalny.
http://www.rwestoenoperator.pl/web/cms/ ... mu/taryfy/-- EDIT --
Straty będą niższe bo 10% strat na ładowarkach i tak zawsze jest, niezależnie gdzie się ładuje.