Heli - głowice, tarcze (rodzaje, sposób działania, ustawienia)

Zasady działania, ustawienia, modyfikacje...
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 20 kwie 2012, o 07:07

Natchnienie na helika czy na zone ? :vhappy:
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 23 kwie 2012, o 12:59

Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 24 kwie 2012, o 08:21

Dzięki Jedruś za cynk.. ja już sam nie wiem co zrobić.. w łyk end wylatałem a raczej powisiałem, troszkę pompek i obrocików, w sumie 6 pakietów. Nadal mam problem z przełamaniem się nad zawisem dziobem do siebie.. jak to ogarnę to myślę że loty postępowe przyjdą bez problemu.. :masakra:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 27 cze 2013, o 17:28

Witam szanownych kolegów,
przymierzam sie właśnie do przeróbki trexa 500 z flybarem na fbl (moj drugi reksiu :banana: ). Mam juz ikona a co do głowicy to sie zastanawiam czy kupic standard fbl czy nowego typu dfc, te nowe wydają się być solidniejsze ale są trudniej osiągalne. Ktoś z was juz lata na tych glowicach? czy one są lepsze od poprzednich czy tylko ladniejsze, zrobione "pod publike"?
pozdro
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 27 cze 2013, o 17:38

U siebie również mieniałem głowicę w 700tce na DFC, Nie mam do niej żadnych zastrzeżeń, solidna, precyzyjna i ma już sporo lotów za sobą. Co do IKONA zapomnij że uda Ci się szybko i prosto ustawić AutoLeveling ;) Jak będziesz chciał coś pogrzebać w tym temacie to służę pomocą.
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 27 cze 2013, o 18:41

odrazu odbiegnę od tematu :rotfl2:
co z tym samopoziomowaniem? helik i ikon ma byc w poziomie, wtedy wybiera sie "set level" czy cos takiego i gotowe... znaczy tak na szybko wyczytalem z instrukcji ale chetnie poznam praktyczne wskazówki... przy okazji napisz czy do glowicy dfc pasuje ten sam szpindel czy juz z innej półki ma byc (chodzi o szybkie naprawy po crashu...) no i ciekaw jestem jestem czy ten self leveling faktycznie dziala czy to ściema...
ps- a uzywasz opcji governor?
pozdro :nw: :thumb:
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 27 cze 2013, o 19:05

crash pisze:co z tym samopoziomowaniem? helik i ikon ma byc w poziomie, wtedy wybiera sie "set level" czy cos takiego i gotowe...

Heh nie jest tak prosto (to tylko marketing). Pierwsza sprawa to wstępne ustawienie czyli: kładziesz bąbelkową poziomicę lub jakąkolwiek inną na silnik(który powinien być z założenia idealnie mechanicznie równo ustawiony ) i tak podstawiasz heli na stoliku/nie_ruchomym_podłożu coś pod podwozie, żeby był idealnie równo. Następnie klikasz set level aby dokończyć wstępne ustawienie zapisujesz i odpinasz kabel.

Ustawiasz zmianę profili pod pstryki tak żeby mieć możliwość szybkiej zmiany. Przełączasz pstryk na profil z autolevelingiem i uruchamiasz heli bardzo delikatnie podnosząc go z ziemi od razu sprawdzając w którą stronę zaczyna Ci uciekać, jak już wiesz to lądujesz podpinasz kabel i w ustawieniach zaawansowanych dla wybranego profilu dodajesz lub odejmujesz offset kątów dla Alteronu i Elevatora z osobna. Wartości polecam maksymalnie zwiększać/zmniejszać o 2-3 stopnie. Tą czynność powtarzasz do momentu kiedy drift będzie sprowadzony do poziomu akceptowalnego, lub kiedy nie będzie driftu (mało którym ten wyczyn się udał ze względu na niedopracowanej funkcji autopoziomowania w Ikonie).

Oczywiście zanim to wszystko zaczniesz to wytoruj łopaty główne i ogonowe żeby pozbyć się wibracji i pod ikona podłóż zestaw kanapkę z gąbek pod żyro na wpół przekładana metalową płytką (nie przesadzaj z ilością bo to w ciąż ma być sztywna konstrukcja).

Inna kwestia to Ustawienie PID-ów na razie ich nie ruszaj, ale jak heli będzie się dziwnie zachowywał w powietrzu to możemy się ugadać na serwis.

Powodzenia !


crash pisze:czy do glowicy dfc pasuje ten sam szpindel czy juz z innej półki ma byc (chodzi o szybkie naprawy po crashu...)

Szpindel pasuje ten sam. Tylko starej głowicy nie wyrzucaj bo upgrade DFC to po części kanibalizm starej.

crash pisze:a uzywasz opcji governor?
pozdro :nw: :thumb:

Nie, latam na krzywych. Latałem na ustawieniu Gov dla Regulatora Castle, ale kiepsko to działa (po wpisaniu w ustawieniach wszystkich parametrów i sprawdzeniu w logu po odbytym locie okazuje się że obroty są ok, ale nie podobały mi się oscylacje obrotów w ramach danego ustawienia rpm, możliwe że dobra regulacja w sofcie wyeliminowałaby ten problem ). Żeby uruchomić gov w Ikonie to musiałbym dokupić czujnik co dla mnie mija się celem bo krzywymi wybieram sobie dokładnie jak długo chcę latać i przy jakich obrotach.
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 27 cze 2013, o 20:18

dzięki ogromne! znowu te kochane forum okazuje się kopalnią wiedzy... :nw: :nw: :nw:
...zamawiam więc "dfc" i opisze walkę z ikonem :grin2:
pozdro!
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 30 cze 2013, o 16:52

tak więc głowice dfc naprawde polecam, wał jest krótszy o 13mm a i sama glowica tez jest nizsza, co w efekcie obniża wirnik o okolo 3cm... helik wygląda lepiej bo bardziej sportowo ale i w powietrzu przy roznych przewrotkach zachowuje sie jakoś zgrabniej.
autopoziomowanie faktycznie nie jest latwo ustawic :gas:

ustawilem na dx6i pod przełącznikiem "gyro" zmiane trybu lotu, status1 mam z aktywnym autolevelem a status3 poprostu gotowe ustawienia 3d. kiedy latam na aktywnym autopoziomowaniu helika ciąga na wszystkie strony i to dosyc mocno, ciągle trzeba mocno korygować polozenie, co najlepsze gdy wlącze stunta to sciąga go w przeciwną stronę, caly czas przy tym mocno "dziobie" ogonem. jak włacze "status3" czyli bez autopoziomowania to helik jest bardzo stabilny i przewidywalny, bardzo fajnie sie robi proste 3d, kompensacja piro jest zajefajna. mam tam milion opcji do przestawiania, o większości nie mam pojęcia na co mają wpływ, nie wiem co zmieniać a czego lepiej nie ruszać... :masakra:
pozdro
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 31 lip 2013, o 23:17

nawiążę do tematu i mocno pochwalę glowice DFC.
po "wlataniu" się w nowego helika, bo oprócz głowicy dostał jeszcze silnik 500mx, musze powiedzieć że teraz to ta maszyna zapiernicza a fikołki fika latwo i lekko jak nakręcony... ta niższa głowica poprostu zmienia środek cięzkości a dla ocięzalej pięćsetki ma to przeogromne znaczenie.
polecam posiadaczom trexów glowice dfc :thumb:
pozdro!
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 1 sie 2013, o 07:02

Neomutant pisze:Przełączasz pstryk na profil z autolevelingiem i uruchamiasz heli bardzo delikatnie podnosząc go z ziemi od razu sprawdzając w którą stronę zaczyna Ci uciekać, jak już wiesz to lądujesz podpinasz kabel i w ustawieniach zaawansowanych dla wybranego profilu dodajesz lub odejmujesz offset kątów dla Alteronu i Elevatora z osobna.


Alternatywna metoda polecana na Helifreaku dla większego bezpieczeństwa to podnieść śmigłowiec trochę wyżej w powietrze i dopiero załączyć self level. W ten sposób jeśli będzie coś mocno nie tak jest więcej czasu na reakcję.

Swoją drogą dzięki za opis, nie myślałem że aż tak słabo to wygląda, nie będę się od początku tym bawił w takim razie tylko poczekam aż się trochę wczuję w model.

Neomutant pisze:Żeby uruchomić gov w Ikonie to musiałbym dokupić czujnik co dla mnie mija się celem bo krzywymi wybieram sobie dokładnie jak długo chcę latać i przy jakich obrotach.


Oczywiście nie mam jakichkolwiek zastrzeżeń do latania na krzywych, ale jeśli jednak będziesz chciał odpalić gov-a to sensor Hobbywing kosztuje niecałe 4 USD. Do tego potrzebna wtyczka do podmiany, jeśli masz niepotrzebną satelitę Spektrum to można wykorzystać. W Hobby King 2 kable z takimi wtyczkami do zdobycia za ok. 2 USD (ponoć miesiącami w backorderze stoi) lub za ok 4 USD z eBay.

Wg mnie to nie jest jakaś bardzo duża kwota a otwiera nowe możliwości.

crash pisze:polecam posiadaczom trexów glowice dfc :thumb:


Dzięki za opinię, docelowo zamierzam u siebie na taką wymienić i dobrze wiedzieć że faktycznie warto.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 1 sie 2013, o 22:58

niestety w 3d governor jest niezbędny. myslalem ze przeciez krzywe są w radiu i wszystko można poustawiać ale to nie wystarczy. "dusząc" model w ciasnych figurach silnik poprostu traci obroty bo nie wyrabia, a takie chwilowe spadki obrotów bardzo wpływają na zachowanie helika w powietrzu. np robiąc szybkie tic toki przy trzecim helik zawsze zaczynał mi spadać ale ostatnio za namową kolegów aktywowałem "gov store" w regulatorze yge i dzieki temu obroty są stabilniejsze a helik bardziej przewidywalny w cięzkich figurach, np tic toki teraz moge cisnąć dopoki pakiet nie przysiądzie. dlatego zainteresowalem sie ostatnio governorem w ikonie bo juz nie uwazam jak kiedyś że "komu to potrzebne"...
pozdrawiam!
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 1 sie 2013, o 23:29

Chciałem ci powiedzieć, że najbardziej hard 3D chłopaki latają na krzywych 100% 100% 100%.
bez gova
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 2 sie 2013, o 19:33

to znaczy że wystarczy płaska krzywa żeby mieć stałe obroty? raczej nie, bo chodzi o to ze przy większych obciążeniach silnik traci obroty, za chwile oczywiscie je odzyskuje ale gov ma za zadanie utrzymać stale obroty nawet w ekstremalnych "przyduszeniach".
możliwe że w sytuacji gdy dysponuje sie ogromnym zapasem mocy wystarczy latać tylko "na krzywych" ale ci od hard 3d wykorzystują nawet te najmocniejsze silniki do ostatniego wata... widzialem na heli master w venlo... :kopara:
pozdro
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 3 sie 2013, o 21:35

Odpowiedz sobie na pytanie jakie możesz ustawić maksymalne obroty w governorze i na krzywych....
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 9 sie 2013, o 11:57

Natknąłem się na dokument w którym rewelacyjnie opisane są szczegóły pracy jednostek FBL.

http://downloads.hobbico.com/misc/ttr/ace-gt5-setup-gary-wright.pdf

Lektura dała mi masę nowych informacji, każdemu zainteresowanemu tematem polecam.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 14 lis 2013, o 18:33

Witam szanownych kolegów.
Założyłem wątek ponieważ trochę stoję w miejscu. Do mojej kolejnej przeróbki helika 4 kanałowego potrzebuję znaleźć części jak w tytule najlepiej aluminiowe/metalowe.
Oryginalna plasitikowa głowica nie wytrzymuje napędu beszczotkowego - uszy prowadzące snapy wirnika zrywają się po 4-5 lotach.
Poniżej fotki oryginalnej głowicy i problemu z jej wytrzymałością z czyimś pomysłem na wzmocnienie klejem - jak dla mnie nie do przyjęcia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przeglądając trzy sklepy z częściami napotkałem problem braku opisu na jaką średnicę wału dany element pasuje. W moim przypadku głowica i tarcza mają obsługiwać wał o średnicy 6 mm. Tarcza w rozstawie 120 stopni. Poniżej zdjęcia elementów które wizualnie bardzo by mi podeszły ale niestety są na wał 4-5 mm. Zdjęcia ze stajni e-sky. Jeśli chodzi o głowicę, to w zasadzie potrzebuję tylko części dolnej, w której pracują popychacze wirnika.
Może ktoś ma zwymiarowane swoje części i jest w stanie doradzić. Bardzo proszę o pomoc.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 14 sty 2014, o 10:37

Jak to jest z trymowaniem w systemie FBL? Jeśli dobrze rozumiem, po podłączeniu zasilania system zapamiętuje "poziom" helika. Czy zatem stosowanie trymerów jest potrzebne, skoro przy kolejnym logowaniu uzna, że ich nie ma?
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 14 sty 2014, o 11:27

najlepsze trymowanie to trymowanie mechaniczne. po dokładnych ustawieniach "na stole" czasem zdaża się że gdzieś tam helika wyraźnie znosi, wtedy najlepiej podkręcić odpowiedniego snapa (serwo/tarcza)
wydaje mi sie ze system zapamiętuje pozycje w trakcie połączenia z komputerem gdy trwa programowanie, chyba tylko w przypadku mikrusów znaczenie ma pozycja w momencie podpiecia zasilania
Większość sytemów fbl nie lubi trymowania, jest jednak futaba cgy 750... jest tam opcja "trym flight" i dzieki temu mozemy wytrymowac helika i zapamietac te pozycje...
przy okazji, gorąco polecam tego fbl'a, jest poprostu najlepszy :oops:
Ostatnio zmieniony 14 sty 2014, o 11:30 przez crash, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 14 sty 2014, o 11:28

Nie trymuje się systemów FBL, tak jak nie trymuje się ogona. Koniec kropka. Systemy które mają podgląd z kompa tego co dostają z aparatury wręcz wymagają by sygnał wynosił 0 dla pozycji neutralnej. Tarczę ustawia się wewnętrznymi nastawami systemu FBL, a nie z aparatury.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)

Wróć do „Ogólnie o modelach”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron