Kenobi36 pisze:Czyli jak w modelu z jednym wirnikiem zmienisz kierunek wirowania to nic nie trzeba zmieniać...
Przy tarczy zmieniać nie trzeba nic, bo przecież łopaty będą już działać odwrotnie (czyli w przesunięciu o 180°) - ta, która dawała dotąd ciąg dodatni, teraz daje ciąg ujemny. Na pewno trzeba by było odwrócić Pith oraz działanie ogona.marketleader pisze:No chociaż łopaty przydałoby się obrócić, z tym że niekoniecznieKenobi36 pisze:Czyli jak w modelu z jednym wirnikiem zmienisz kierunek wirowania to nic nie trzeba zmieniać...
Gajos pisze:Kierunek ma znaczenie i to fundamentalne.
marketleader pisze:Kenobi36 pisze:Czyli jak w modelu z jednym wirnikiem zmienisz kierunek wirowania to nic nie trzeba zmieniać...
No chociaż łopaty przydałoby się obrócić, z tym że niekoniecznie
Gajos pisze:Na pewno trzeba by było odwrócić Pith oraz działanie ogona.
Gajos pisze:Reasumując - przy znikomych uproszczeniach, jeśli helik wisi, to wypadkowa siła nośna jest skierowana pionowo w górę.
Żeby ruszył do przodu, to w którą stronę trzeba tę wypadkową siłę nośną pochylić?
Właśnie do tego zmierzam, spokojnie...Kenobi36 pisze:Do przodu, ale my nie dyskutujemy o poruszaniu tylko o przechylaniu.
Poruszanie to już jest następstwo i akurat to jest oczywiste.
Mylisz zagadnienia, pisałem/mówiłem nie o tym! Olał na razie w którą stronę co się kręci. Helik się nie kręci. W którą stronę należy pochylić wypadkową siłę nośną, żeby helik z zawisu ruszył do przodu?!utrinque pisze:To zależy od tego, w którą stronę kręci się wirnik. Różnica jak sam napisałeś jest "fundamentalna".
Właśnie do tego zmierzam, spokojnie...Kenobi36 pisze:Do przodu, ale my nie dyskutujemy o poruszaniu tylko o przechylaniu.
Poruszanie to już jest następstwo i akurat to jest oczywiste.
Skoro tak i tak, to żeby tarcza o sporej masie, która wiruje ze sporą prędkością obrotową/kątową w prawo, pochyliła się do przodu, to my musimy ją pochylać również do przodu?!Kenobi36 pisze:1 tak
2 tak
Gajos pisze:Niestety, rotor to wirująca masa, więc przy zmianie kierunku osi jego wirowania, pojawiają się efekty zjawiska żyro które sprawiają, że skoro rotor kręci się w prawo, to jego siłę nośną musimy pochylić nie do przodu, tylko w lewo.
Takie są tu zjawiska "fundamentalne".
Wcale sobie nie przeczę, niezbyt jednoznacznie się wyraziłem, nie jestem pedagogiem (na Wasze szczęście). Wybrnę tak:utrinque pisze:Zaczynasz sam sobie przeczyć. Wcześniej napisałeś:Gajos pisze:Niestety, rotor to wirująca masa, więc przy zmianie kierunku osi jego wirowania, pojawiają się efekty zjawiska żyro które sprawiają, że skoro rotor kręci się w prawo, to jego siłę nośną musimy pochylić nie do przodu, tylko w lewo.
Takie są tu zjawiska "fundamentalne".
albo tak:Gajos pisze:Niestety, rotor to wirująca masa, więc przy zmianie kierunku osi jego wirowania, pojawiają się efekty zjawiska żyro które sprawiają, że skoro rotor kręci się w prawo, to go musimy pochylać nie do przodu, tylko w lewo.
Takie są tu zjawiska "fundamentalne".
Gajos pisze:Niestety, rotor to wirująca masa, więc przy zmianie kierunku osi jego wirowania, pojawiają się efekty zjawiska żyro które sprawiają, że skoro rotor kręci się w prawo, to jego siłę nośną musimy pochylać nie do przodu, tylko w lewo.
Takie są tu zjawiska "fundamentalne".
Gajos pisze:Skoro tak i tak, to żeby tarcza o sporej masie, która wiruje ze sporą prędkością obrotową/kątową w prawo, pochyliła się do przodu, to my musimy ją pochylać również do przodu?!Kenobi36 pisze:1 tak
2 tak
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość