Potrzebuję pomocy w wyborze helika.

Zasady działania, ustawienia, modyfikacje...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 13 cze 2022, o 13:12

Wiadomo, że im wyższe napięcie, tym napędowi jest "łatwiej" rozkręcić wirnik (mniejsze prądy, mniejsze straty), co widzę nawet po swoim Mini który mi się niechcący wystreczował do 345 mm, ale napęd pozostał na 3S :-). Czy 4S ma sens - ponoć to działa, Koledzy tak latają ;). Jakiś sens przy współdzieleniu pakietów to nawet by miało, bo nie za duży akrobat z napędem 6S to już byłby niezły "przecinak", choć znowu... zależy jaki silnik i jakie śmigło. Generalnie zdecyduje nabywca, choć przyznaję, że pójście z prądem, czyli 6S, rozwiązuje wiele problemów.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 13 cze 2022, o 16:59

Ja też słyszałem że tak się da i ktoś tam może tak lata. Ale, jeśli dobrze rozumiem, pytanie było raczej w stylu "powiedzcie mi czym teraz się lata, co mam kupić żeby złożyć i latać".

Tymczasem ktoś wyleciał z 4S a reszta pociągnęła temat tak jakby co drugi helik latał na takim napięciu. Prawda jest taka ze standardem jest 6S i w to należy iść żeby nie tworzyć nietypowych rozwiązań.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 13 cze 2022, o 17:00

Właśnie miałem dolewać oliwy do ognia i pisać, że przecież kurvva ja latałem na 3s...
... ale nie, żebym się kłócił z Maćkiem - ma dużo racji w tym co pisze.
Choć "manie" tych samych pakietów do samolotu co do helika też ma swoje zalety - długo się tego trzymałem, aż nadeszły czasy, że 6s w heliku stało się standardem..
... a w samolotach nigdy nie miałem ciśnienia na super-hiper-extreme-madafaka performancje... Więc któregoś raz po prostu kupiłem nowe pakiety do nowego modelu (i chyba było to przy okazji Gaui X3), a stare kapcie 3s poszły do samolotów i niektóre latają do dziś...

Tak czy siak nie ma tu koncepcyjnie ewidentnie złych rozwiązań IMHO. Każde ma wady i zalety...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 13 cze 2022, o 17:30

.... ALE (dodaje po namyśle), fakt, faktem, że 4s, jest w moim odczuciu jakimś takim troche standardem z dupy.
I miałem z tym problem jak kupiłem Rangera, do tego stopnia, że kazałem mu latać na 3s (latał nawet bardzo dobrze, ale start z ziemi - na rzęsach)...
W końcu się przemogłem i kupiłem pakiet 4s. No i mam.
I ni w dupeńkę ni w oko, choćby przy ładowaniu równoległym...
tak, że tak... jakbym miał racjonalnie powiedzieć dlaczego 4s mi się wydaje jakimś takim czymś dziwnym, to nie umiem... No bo fakt, że akurat u mnie jest mało tych pakietów to jeszcze nie powód - w sklepach jest tego multum w każdym rozmiarze...
No ale tak czuję i ... tyle.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 13 cze 2022, o 23:31

Nie, serio - może zróbmy ankietę i zobaczymy ilu cwaniaków lata na 4S, skoro to taki optymalny wybór :vhappy:

Nawet droniarstwo porzuca już 4S na rzecz 6S. W helikach 14.8V nigdy nie było standardem i raczej nie zapowiada się żeby miało się nim stać.

W 2022 standardem nadal jest 6S i 12S i doradzanie komuś kto grzecznie pyta o radę nietypowych opcji jest zwyczajnie niewłaściwe. Jak ktoś chce wydziwiać to oczywiście można nawet sobie śmigać na 11, 4, 7 czy 9.
Ewentualnie jak ktoś lubi 8sety to 14S. Albo jak ktoś jest Psycholem i mu cela padnie to 11S też może być.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 14 cze 2022, o 04:30

Nie no tak tak.. pelna zgoda.
Wiesz ja znam przypadek gdzie w 6s (t-rex 600 ESP) padła najpierw jedna cela a potem druga i okazalo sie, ze nawet na 4s ten model calkiem nieźle lata :vhappy:
Serio tak bylo.
Ale tak generalnie w helikach, tak jak mowisz standardem jest 6s (w rozmiarze do 550).
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 14 cze 2022, o 08:29

Ale dostaliście sraczki o te 4Sy :vhappy:
Z tego co przeczytałem to nikt nigdzie nie napisał że to "jedyny słuszny wybór", a jedynie jedna z opcji - tylko tyle i aż tyle. Tym bardziej mając na uwadze 3 punkt założeń autora wątku ;)
Ja akurat lubię mieć wspólne pakiety, bo jak się rozkurwię na pierwszym, to pozostałe wylatam innym samolotem/helikiem. Łatwiej też będzie znaleźć samolot na 4S niż na na 6S. A że pakiety dostają bardziej (rzekomo) w dupkę, to trudno, niech dostają, one są dla mnie, a nie ja dla nich.

Meliskę polecam :D

Hawgh!
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 14 cze 2022, o 08:35

A sorry za post pod postem, ale jeszcze zapomniałem o być może istotnym szczególe: "6S lepiej brzmi" :lol:

(Tu taka anegdotka: końcówka poprzedniego sezonu samochodowego, jeździmy, przyjeżdża Tymina, patrzy patrzy i pyta:
-na jakich pakietach to tak zapierdala?
- 2S 4000-5000...
- o kurva, mówcie że na 6S to lepiej brzmi... )
:lol:
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 14 cze 2022, o 08:56

Qrczę - rozmowa nabiera tempa. :piwo:
Na początek lista potencjalnych zakupów bo już zaczynam się coraz bardziej ślinić, a im dalej w las... :masakra:
Bardzo dziękuję za wszystkie Wasze sugestie. :nw: Każda z nich jest dla mnie na wagę złota.
Udało mi się na razie zawęzić pole poszukiwań, ale ciągle potrzebuję Waszej pomocy.
Jestem przekonany, że XL380 V2, 6S, Brain2 BT da mi to czego potrzebuję. :klamca: Chcę znaczy się... :banana:
Teraz reszta setupu:
ESC, serwa, silnik... Tu kończy się feminizm i jak już rozdziewiczać to porządnie. 8-)
Przewertowałem wątek o tym modelu (XL380) i w żadnym wypadku nie jestem zawiedziony lekturą bo lubię Was czytać, i nawet mignęła mi gdzieś konfiguracja której teraz nie mogę odnaleźć, ale trzeba przyznać, że "mięcha" tam mało. W sensie wewtym wątku. Jak na trzydzieści kilka stron "żenienia KITów" :rotfl2: to o samym modelu jak na lekarstwo. Żadna krytyka - raczej szydera. :D Przepraszam doprecyzuję - jest owszem wiele pięknych fotek modelu, ale prawie nic o bebeszkach. I jak ja teraz tak... Pośrodku spokojnej nocy...? :dk: Proszę się pochwalić czym latacie szanowni właściciele. :mrgreen:
Do wyboru jest jeszcze KIT combo. Czy to prawilne bebechy? Nie mam na myśli nakurwiania zwartych pirotiktoków przez dwie minuty ciągiem bo nie umiem nawet jednego, tylko raczej nieudolne zarządzanie piczą... biczą... piczem. Cykliką znaczy się... Chociaż w fajnym modelu (to że jest fajny i o kretach wyczytałem z opinii o Waszych oblotach wewtym wątku) ten problem już jest chyba nieistotny? Niedomagania mocy dotyczą raczej tylko pilotów PRO, albo T-Rexów 3S z pakietami, które pięknie wyglądają, jednak słychać, że to już ostatni sezon w helikopterze...
No i dochodzimy do pakietów:
Wydaje mi się, że niepotrzebnie skomplikowałem sytuację prośbą o próbę zeswatania pakietów helika z parapetem. Nie zdawałem sobie sprawy, że to nie tak działa. Chciałbym sensowne pakiety, które może nie będą musiały znosić pirotictoków przez dwie minuty ciągiem, za to będą troszkę szufladować (oczywiście w storage) bo jak wspomniałem gdzieś wcześniej - latam raczej od święta. Pakiety będą specjalnie do tego modelu. 6 sztuk. Chociaż zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś siódmego spuchlaka żeby na szczęście był. Taki amulet na klątwę ostatniego pakietu. :rotfl2:
Zawsze mogę zostawić sobie do parapetu/ta 3S 2200 po tireksie, oraz zdałem sobie sprawę, że mam jeszcze kilka 1300 i 1500 4S - te do dronuch co mnie nie kręcą tak jak samoloty i helikoptery mimo, że adrenaliny nie brakuje. Coś się dobierze. A jak się nie dobierze to też nic strasznego. Jeśli znajdę taki co mnie kręci (albo co ja nim umiem kręcić to mu też zafunduję zestaw i będę ładował na dwa razy przed wyjściem. :gas:
No i jeszcze jedna kwestia - oprócz szpindli, wałów, kabinek i huba ogonowego co warto dokupić na wypadek kretów bądź zużycia? Oneway, zębatki, dumpery łożyska... :dk: W co się zaopatrzyć? No łopaty i łopatki dodatkowe też ma się rozumieć - ale które? :help:
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 817
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 14 cze 2022, o 09:52

Ja używam pakietów SLS 1450, silnika alzrc 3120, serw na cyklice alzrc 452mg a na ogonie gdw 959mg, esc to alzrc 50A (rebrandowany hobbywing). Poza silnikiem wszystko przeniosłem z X360 i daje radę. Do latania madafaka 3d brakuje mi jeszcze sporo a póki co model potrafi znieść większy wycisk niż jestem w stanie mu dać ;)
Do części na zapas dorzuciłbym jeszcze popychacz ogonowy, dźwignię popychacza i ślizgacz ogonowy. Nie wiem jak będziesz miał mocowaną kabinkę ale jeśli nie na magnesach to te trzpienie też się przydadzą ;)
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 14 cze 2022, o 09:57

To co dostaniesz w sklepie u Piotra na 100% Cie zadowoli.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 14 cze 2022, o 10:20

ESC no raczej klasycznie HW 60A. Serwa jak kto lubi na pewno MINI na ogon, nie micro. Ja mam KST215 na tarczy i KST565 ogon. Silnik - no tu różnie - zwróciłbym uwagę na przekładnię. Dla mnie 1000kV okazało się za dużo i musiałem kombinować z zębatką 16T i przerabianiem płyty silnika. Gdybym miał jeszcze raz kupować wziąłbym silnik rzędu 900kV. Z zapasowych rzeczy polecam raczej tylko hub wirnika ogonowego i ze 2 zapasowe belki. Bezwzględnie polecam dopracować precyzję ogona - fabrycznie jest słabo. Za to potem wymiata.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 14 cze 2022, o 10:26

Można tak, a można inaczej, to tak jak z tym szczurem u Rosiewicza ;)
Ale tu, proszę, maść na szczury - https://rc-heli.pl/protos-380/xlpower-p ... uper-combo
Do tego tylko FBL - https://rcforever.pl/product-pol-2826-S ... ain-2.html , albo u Piotra - https://rc-heli.pl/sytemy-fbl/fbl-msh-brain-2 (może zdobędzie), odpowiedni odbiornik i voila, gotowe, tylko poskładać i uruchomić.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 14 cze 2022, o 12:34

Albo tu :
viewtopic.php?t=11450

Ale odpada ceremonia otwierania pudła i składania samemu modelu, finansowo jest lepiej :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 14 cze 2022, o 12:43

Kolega twardo obstaje przy nówce z pudełka, więc nie podsuwałem oferty naszego zasłużonego Admina. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet jak na V1 cena zrobiła się bardzo OK. Dobrze ponegocjować z Mirkiem i są szanse na kompletny model już z FBL na pokładzie i w dobrej kondycji w okolicach 1500 PLN, a przy takiej kwocie można przymknąć oko nawet na nieco zmęczoną kabinkę, tym bardziej że ta śliczna, nowa, prosto z pudełka szybko może wyglądać tak samo :-). No i ta nieulotna wartość dodana... model po miruuu... ;)

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 14 cze 2022, o 14:56

Piotr_T pisze: No i ta nieulotna wartość dodana... model po miruuu... ;)
.


Ooo, to to to. NIEULOTNA.
Można wygrawerować napis na kabince... na belce, na łopatach, na ramie... Wszystko to się z czasem zamaże, zetrze... czy coś.
A zapach mira pozostaje na zawsze _buja_w_oblokach _buja_w_oblokach _buja_w_oblokach

Tak, że Mati, to jest taka racjonalna rada pod którą ja się też podpisuję - przemyśl sprawę jednak używki.
Ja wiem, to nie to co składanie nowego pachnącego fabryką z pudełka... no ale tu masz model pachnący Mirem...
... a ten nowy prędzej czy później też stanie się używany...
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 14 cze 2022, o 16:00

Tak tak. Tym razem obstaję przy nówce i wezmę po prostu maść na szczury. Zależy mi na ceremonii bo wszystkie moje modele (jak to zabrzmiaaało :vhappy: ) były używkami. No może z wyjątkiem Korsarza w kategorii combat, ale to nie helikopter więc się nie liczy. Nigdy też nie miałem do czynienia z paskiem w roli napędu ogona (z wyjątkiem Walkery36, ale to się nie liczy), ani z Brainem... (ZYX się nie liczy) To będzie fajna przygoda i sporo wyzwań. :mrgreen:
Widziałem to ogłoszenie i nawet już zaczynałem mięknąć nieco, ale tym razem chciałbym osobiście złożyć, oblatać i porysować nieco kabinkę. Myślałem o nim również w kwestii modelu na części, ale się rozmyśliłem... ;)
Czy są jakieś ciekawe alternatywy dla tych SLSów 1450 od Gauki? Pewnie któreś Gensy... Nie potrzebuję 100C do mojego przewracania kotleta, ale chciałbym żeby HW 60A V4 - (czy do zaprogramowania potrzebny jest dodatkowy sprzęt/kabelek/adapter usb czy coś?), który jest w zestawie mógł dysponować mocą, a pakiecik mógłby podawać prądzik bez zadyszki przez jakieś 4 minuty. Tego braku zadyszki w dziadku reksie nieco mi brakuje, ale to 3S gdzie waga nie była priorytetem, więc też się nie liczy. To dwie różne epoki modeli. I dwie różne "epoki" samego mnie bo jeszcze kilka lat temu gdyby ktoś powiedział że będę składał helika (choć nie tylko) zamiast kupić fajniejszy samochód czy zrobić remont łazienki... :rotfl: No nie przypuszczałem nawet, że kupno trzykanałowego dwuwirnikowca w jakimś sklepie z żopy doprowadzi do zagrzybienia mojej łazienki. No cóż. Jaki modelarz, taki efekt motyla. 8-)
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 14 cze 2022, o 16:09

Mati pisze:...
Czy są jakieś ciekawe alternatywy dla tych SLSów 1450 od Gauki? ...

Tu masz: https://rc-heli.pl/baterie/bateria-lipo ... h-222v-45c
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 14 cze 2022, o 16:16

Tu masz

OoooToTo.
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 14 cze 2022, o 17:17

Tak, do tych HobbyWingów (regulatorów) potrzebny jest programator, z drążków, czyli z użyciem nadajnika już ich nie ustawi, no może poza zakresem gazu. Nie jestem tylko pewien, czy przypadkiem nie są one wstępnie ustawiane właśnie do pracy w heli, czyli z softstartem i governorem. Anyway - programator można kupić lub pożyczyć, więc nie jest to problem nie do obejścia.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X

Wróć do „Ogólnie o modelach”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron