Łagodne przejście z normal na idle up

Zasady działania, ustawienia, modyfikacje...
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 838
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 19 sie 2019, o 15:41

Jak to jest z tym łagodnym przejściem z normala na idle up? Wiem, że można dopasować krzywe w obu trybach lotu, zeby np. w zawisie lub też jeszcze na ziemi były takie same w normalu jak i w idlu i koniec tematu, no ale jak to zrobić żeby po przełączeniu na idla obroty łagodnie się podniosły? To samo z idle up1 na idle up2. Jest jakieś ustawienie w reglu czy fbl'u? Wyczytałem gdzieś na forum że jest taka funkcja w apce jak "deley" (czy coś takiego), co umożliwia właśnie takie łagodne przejście ale w swojej aurorze9x nie moge tego znaleśc (inaczej się nazywa czy brak tej opcji?). Raz przez szarpnięcie przy przełączaniu zmieliło mi zębatkę główną, a drugim razem zerwało orczyk z okucia no i w obu przypadkach kret.
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 19 sie 2019, o 15:49

Na jakim systemie latasz? Osobiście również używam Aurorki 9x i nigdy tej opcji nie używałem. Ba! Nawet nie szukałem! A miałem 3gx, beastx, brain i nie było żadnej draki.
Problem wg mnie leży w Twoim reglu i softstarcie w nim ustawionym. Co to za esc?
Poza tym, na grzyba Ci normal ? Chyba większość kasuje go zaraz po ukończeniu wstępnego setupu helika. Tym bardziej w elektryku, a pisząc o zerwanych zębach, raczej takiego napędu używasz.

P. S. Co do samej opcji spowalniacza na kanale, to jest ona w hitecu oczywiście dostępna, ale np do sterowania kanałem zarządzającym podwoziem czy klapami w samolocie. Żeby ładniej było, mniej szarpało utd. Dla zmiany trybów... Nie wiem, aż sprawdzę dziś wieczorem.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 838
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 19 sie 2019, o 16:09

SeKLeS pisze:Na jakim systemie latasz?

Bestx-tym najstarszym.
SeKLeS pisze:Osobiście również używam Aurorki 9x i nigdy tej opcji nie używałem. Ba! Nawet nie szukałem!

Nie wiem czy jest w aurorze, tylko gdzieś tu na forum wyczytałem, że ktoś taką funkcje ma ale nie wiem w jakiej apce.
SeKLeS pisze:Problem wg mnie leży w Twoim reglu i softstarcie w nim ustawionym. Co to za esc?

Jeden align bl75g a w drugim był... turnigy k-force 100A ale to chyba nie ma znaczenia? Soft start był w obu przypadkach łagodny, chodzi mi o przełączenie w locie/zawisie.
SeKLeS pisze:Poza tym, na grzyba Ci normal ?

Ja sie dopiero uczę ;)
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 19 sie 2019, o 16:28

Heh, no ok, niech Ci będzie. Składam od wczoraj starego piczciwego reksia 450pro którego kupiłem w 2018 przyklejonego do Braina :) Będzie latał na beastx właśnie i on ma gdzieś tryby lotu, ponieważ kanał gazu nawet przez niego nie przechodzi w naszym przypadku (odbiornik standard, u mnie optima 6). Wszystko zależy od esc, jak szybko będzie chciał i miał "siłę" wejść z silnikiem w parze na wyższe obroty, po tym jak dostanie takie polecenie z nadajnika.
Sprawdzę dziś, czy można w aurorce wymusić czas przejścia pomiędzy poszczególnymi trybami. Oby tylko nie było aplikowane z automatu również dla HOLD, bo wtedy... Dupeńka przy krecie :)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 19 sie 2019, o 16:44

Nie wiem jak w reglu aligna, ale w k force ustawiasz:
1. "governor high"
2. W nadajniku płaską "krzywą" gazu, czyli np 70% dla dawnego normala, 75 dla idla1, 80 dla idla2
3. Krzywą kątów od 0 do 100%

Oczywiście na środku drążka 0°, na dole -12 na górze +12.

W kforce governor działa powyżej 60% tak gwoli ścisłości.


Ucz się od razu dobrze, czyli bez normala, podziękujesz przy pierwszych fikołkach :D
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 838
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 19 sie 2019, o 17:01

mikegsx400 pisze:Nie wiem jak w reglu aligna, ale w k force ustawiasz:
1. "governor high"
2. W nadajniku płaską "krzywą" gazu, czyli np 70% dla dawnego normala, 75 dla idla1, 80 dla idla2
3. Krzywą kątów od 0 do 100%

Oczywiście na środku drążka 0°, na dole -12 na górze +12.

W kforce governor działa powyżej 60% tak gwoli ścisłości.


Ucz się od razu dobrze, czyli bez normala, podziękujesz przy pierwszych fikołkach :D


K-force....był ale zginął przy krecie a align idzie na sprzedaż z modelem. Pierwsze fikołki już były w sensie ze zawis na plecach :rotfl: ale i tak dzieki za wskazówki ;)
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 19 sie 2019, o 17:31

To jak już latasz, to co gitarę zawracasz :D


:piwo:
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 838
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 19 sie 2019, o 18:10

mikegsx400 pisze:To jak już latasz, to co gitarę zawracasz :D


:piwo:


A czytałeś jakie pytanie zadałem? :readit:
:hammer:
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 19 sie 2019, o 19:05

Jak się dopiero uczysz to jest to najlepszy moment do tego by od razu wybić sobie z głowy normala i latać tylko w idlach. Serio. To jakaś dziwna plotka z tym że w normalu jest łatwiej. Ustawiasz sobie idla na niziutkich obrotach i tyle. Wirnik się łagodnie rozkręca a potem trzyma równe obroty dzięki czemu helik lata czyściej i bardziej przewidywalnie.

Ja latam w idlu od początku a do szybko ogarniających (nie liczac zawartości butelek) nie należę...
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 19 sie 2019, o 20:02

OK, ale kolega pyta o przejście między IDLami - ma za duży skok obrotów, mam podobnie w Trex 600 ale mi nic nie mieli tylko ogon dygnie lekko i też mi się to nie podoba. Czy jest jakiś sposób żeby nie szarpało podczas przełączania? W Protosie 380 na reglu Hobbywing 60a V4 nie ma takiego szarpnięcia jak w T600 (regiel K-force 100A).
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 19 sie 2019, o 20:06

Sprawdziłem w Aurorze temat zmiany szybkości przejścia pomiędzy trybami lotu. Działa to tylko przy przejściu z dowolnego innego trybu (hold, idl up itp) do trybu nazwanego oryginalnie Normal. Nie zmienia to faktu, że możesz np ustawić stałe, wyższe obroty pod trybem normal, a niższe obroty na idle up 1. Silnik rozkręcasz z Hold i szafa gra. Trochę to ubogie, że nie można pomiędzy innymi trybami speeda ustawić, bo ale trudno. Może słabo szukałem?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 838
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 19 sie 2019, o 21:04

Na tym filmiku Adama fajnie słychać to płynne przejście według mnie z normala na idle up1 i na idle up2 https://youtu.be/voRJi30Td-A
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 19 sie 2019, o 22:57

Ja pierdole Panowie... no co Wy jesteście wszyscy dzisiaj trzeźwi dla odmiany czy co... ??

Clad wyrażnie pyta...
więc opcje są dwie:
1. konfiguracja regla
2. konfiguracja apki.

Ad.1 W YEPach to się dzieje automatycznie i jest akceptowalne, w HobbyWingach to się dzieje automatycznie i jest konfigurowalne (ten czas przejścia obrotów z jednych do drugich). Ttyle wiem, więcej nie pamiętam.
Ad.2, w graupnerze MX-16 jest to stała opcja i wynosi bodajże sekundę - nie ma możliwości jej zmienić., w graupnerze MX-20 opcja jest konfigurowalna.

Obecnie mam tak, że mam graupnera MX-20 i w każdym heliku regiel Hobby Winga. Czas w apce ustawiony na zero, czas w reglu ustawiony w zależności od wielkośći helika (bo AFAIK jest to dokładnie ten sam czas co czas rozkręcania wirnika przy bailoucie - więc trzeba o tym pamiętać i używać tego roztropnie).
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 19 sie 2019, o 23:13

Nom, pisałem z roboty, więc trzeźwy jak bogobojna zakonnica. Stąd wniosek w moim pierwszym poście, że problem jest w reglu.

Jako ciekawostka dopiszę, że w Aurorze 9 czas przejścia pomiędzy trybami wynosi zero sekund. Wystarczy popatrzeć na monitor kanałów. Pstryk i sygnał robi siup do zadanego poziomu. Po ustawieniu parametru speed dla przejścia z trybu np hold do normal, na np 4s, w monitorze kanałów po pstryknięciu pstryka :) ładnie widać płyną zmianę sygnału w czasie 4s...

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 19 sie 2019, o 23:42

nooo i gut - masz tak jak w Graupnerze Mx-20... ..

... albo graupner Mx-20 ma tak jak Aurora 9 - whaverer, nie zamierzam tu absolutnie dawać zaczątku dyskusji o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi...
(oczywistej wyższości - wypadałoby dodać).

:D:D
tak czy siak - jest to opcja 2.

NOW IF: a teraz jeżeli, apka nie daje takiej opcji, ratunkiem pozostaje odpowiedni regiel. Który albo z automatu przyjmuje sobie sensowne wartości "speed" (nazwijmy tak umownie ten parametr czasu przejścia z jednej wartości kanału thr do drugiej), albo daje je zaprogramować.
Jeśli nie - pilot jest w dupie.
End of story.


P.S. Ukryta prawda jest taka, że mało kiedy (nie spotkałem się z takim przypadkiem) przejście z jednego poziomu idla do drugiego, choćby z 60% do 90%, będzie tak bolesne, że spowoduje zerwanie zębatek. Owszem, przyjmuję na wiarę, że to jest możliwe, ale ...
... chyba trzeba by to robić specjalnie. Specjalnie w tym kierunku dążyć. Używać specjalnie specjalnego agresywnego samolotowego regla, w specjalnym agresywnym trybie, do tego mieć specjalne naprawdę mocne, nowe pakiety, bo tak gwałtowne przyspieszenie wymaga naprawdę szalonych ilości energii w krótkim czasie...
(Bolo i Kolo pewnie dali by radę)


Tak czy siak żaden w miarę cywilizowany regiel helikopterowy, ani nawet samolotowy żadnej krzywdy tu nie zrobi, co najwyżej lekko zamiecie ogonem, ergo wygląda to brzydko, ale specjalnie groźne nie jest.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 sie 2019, o 07:12

Zerwanie zębatek - Tak się może robić gdy regiel jest ustawiony w trybie samolotowym. Pytanie czy oby na pewno mimo wszystko nie jest?
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 838
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 20 sie 2019, o 07:35

miruuu pisze:Zerwanie zębatek - Tak się może robić gdy regiel jest ustawiony w trybie samolotowym. Pytanie czy oby na pewno mimo wszystko nie jest?

Być może był, ale tego sie już nie dowiemy... no chyba, że sekcja zwłok :D
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 20 sie 2019, o 13:19

Odpowiedź znajduje się w miejscu którego nikt by o to nie podejrzewał

https://hitecrcd.com/files/Aurora_9X_Manual_EN_V1.2.pdf , strona 131.

x9.PNG


Poświęciłem 45 sekund, żebyś Ty nie musiał :mrgreen:


aikus pisze:P.S. Ukryta prawda jest taka, że mało kiedy (nie spotkałem się z takim przypadkiem) przejście z jednego poziomu idla do drugiego, choćby z 60% do 90%, będzie tak bolesne, że spowoduje zerwanie zębatek. Owszem, przyjmuję na wiarę, że to jest możliwe, ale ...


Nie używałeś chyba tych fantastycznych starych regli Aligna, które z jednej strony mielą zębatę aż miło, a z drugiej nie potrafią totalnie utrzymać obrotów w trybie governora ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 838
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 20 sie 2019, o 13:34

mwx pisze:Odpowiedź znajduje się w miejscu którego nikt by o to nie podejrzewał

https://hitecrcd.com/files/Aurora_9X_Manual_EN_V1.2.pdf , strona 131.

x9.PNG

Poświęciłem 45 sekund, żebyś Ty nie musiał :mrgreen:

OMG! Jesteś wielki! :nw:
mwx pisze:
aikus pisze:P.S. Ukryta prawda jest taka, że mało kiedy (nie spotkałem się z takim przypadkiem) przejście z jednego poziomu idla do drugiego, choćby z 60% do 90%, będzie tak bolesne, że spowoduje zerwanie zębatek. Owszem, przyjmuję na wiarę, że to jest możliwe, ale ...


Nie używałeś chyba tych fantastycznych starych regli Aligna, które z jednej strony mielą zębatę aż miło, a z drugiej nie potrafią totalnie utrzymać obrotów w trybie governora ;)

Właśnie tych... :wall2:
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 20 sie 2019, o 13:43

Bez przesady, 90kg to jeszcze nie dramat.

Wróć do „Ogólnie o modelach”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron