Volantex Ranger 2400

A tak na prawdę to głównie piankoloty. Bixlery, bety i inne wynalazki.
Awatar użytkownika
PiotrMichal
Stały bywalec...
Posty: 144
Rejestracja: 19-01-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: PiotrMichal » 19 lis 2021, o 08:04

Phoenixem 2400 z 3s 5000mAh latałem po pół godziny. Co do mocy, to nie brakowało jej, co było zwłaszcza widoczne przy wznoszeniu. Tyle że nie dźwigał żadnego dodatkowego osprzętu i jako szybowiec pewnie i skutecznie ciął powietrze.
Te pół godziny to była fajna rzecz. Startowałem z pasa, a potem sobie stamtąd szedłem na spacerek i mówiłem że wracam za pół godziny ;-)
Za to lądowanie na krótkim X-sie w Regułach, no to już trzeba było celować, bo skubaniec szybko się nie zatrzymywał.
Jak się go nosi, to ciężko czymś bez przerwy nie uderzać zaskakująco długimi skrzydłami.
Tak, czy siak, to mój najulubieńszy parapet.
Pozdrawiamy,
Piotr & Michałek
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 19 lis 2021, o 09:19

Zabawa z motoszybowcem zaczyna się dopiero w dobrej termice i przy niezbyt dużym wietrze. A do precyzyjnego lądowania (jak i do wyjścia z silnego noszenia ) niezbędne w modelu są hamulce aerodynamiczne lub inne rozwiązania zwiększające opór aerodynamiczny.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 19 lis 2021, o 11:46

Zabawa, to sie zaczyna dopiero od złapabia termiki helikopterem w autorotacji.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2135
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 19 lis 2021, o 13:58

To jak już piszemy o innych modelach tej marki to mam ASW28 2400 i też go lubię :) choć transport i składanie modelu za każdym razem trochę jest uciążliwe. Wolę modele co mieszczą się całe w samochodzie ale to z lenistwa.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
PiotrMichal
Stały bywalec...
Posty: 144
Rejestracja: 19-01-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: PiotrMichal » 19 lis 2021, o 19:00

gumi pisze:Zabawa z motoszybowcem zaczyna się dopiero w dobrej termice i przy niezbyt dużym wietrze. A do precyzyjnego lądowania (jak i do wyjścia z silnego noszenia ) niezbędne w modelu są hamulce aerodynamiczne lub inne rozwiązania zwiększające opór aerodynamiczny.

Tak, ustawiam lotki w górę, klapy w dół (Butterfly braking) i pomaga, ale i tak trzeba się skupić. Ale OK, może nie róbmy offtopa.
Pozdrawiamy,
Piotr & Michałek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 lis 2021, o 07:57

aikus pisze:NIestety w 3s jest już totalnie nędza jeśli chodzi o kombinowanie z rozmiarami/pojemnościami.
Następna dostępna pojemność to ... 21000 :masakra:

Jeśli patrzysz na sls to możesz przejrzeć też StefanLipoShop.de. Zbigniew Ci pewnie ściągnie potrzebne dość szybko.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 22 lis 2021, o 22:33

Dobra słuchajcie, przyszedł czas i zrobiłem trochę pomiarów.
I wychodzi mi to tak:

NA 3s, tak jak już mówiłem, maksymalny prąd to 20A.
Maksymalny ciąg - nieco ponad 900g.

Na 4s, zgodnie z obliczeniami maksymalny prąd to 26A
Maksymalny ciąg - 1550g.
Po kilkunastu sekundach na pełnym gazie regiel i silnik zimne.

Zatem idziemy w 4s.
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 23 lis 2021, o 00:26

Dziwnie mało jak na tak duży silnik... :roll:
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 23 lis 2021, o 09:21

Ale co mało.... czego mało... I co ma do tego wielkość silnika...
I czemu znowu niby taki duży... On wcale nie jest duży... Ma dużą średnicę, co daje mu relatywnie duży moment przy małej masie, ale mocy to on nie ma nie wiadomo ile... To jest silnik mocowo mniej więcej takiej klasy jaki jest w helikopterze klasy 450.

... więc ... czego mało... ciągu czy mocy? Czy prądu?
Jak liczyłem (zanim dokonałem ​eksperymentów i pomiarów) to wszystko mi się w pomiarach z obliczeniami pokryło.
Poza ciągiem - tego nawet nie próbowałem liczyć o nie umiem - nie wiem jak układa się sprawność śmigła w zależności obrotów w tych zakresach.

Prąd wzrósł dokładnie proporcjonalnie do napięcia wg prawa Ohma.
Moc tak samo (z ~250 do ~430W - już nie pamiętam dokładnie).
... więc jeśli ciąg statyczny wzrósł o ponad 50% ... do tego nigdzie para nie idzie w gwizdek (regiel zimny, silnik zimny) ... to po prostu uznaję, że tak ma być i koniec...
:dk:
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 23 lis 2021, o 10:57

No i prądu mało i ciągu mało :)
Gdyż ponieważ bo (to oczywiście moje subiektywne spojrzenie) sam samolotek 1700g, pakiet 500g, pierdolnik fpv ~200g (strzelam) to daje ponad 2.5kg, a w ogóle producent mówi że "ładowność 3kg" :O
Czy to nie będzie tak, że to na pełnym gazie będzie latało na rzęsach?
Stąd moje "wydawanie się że mało" - 26A i 1500g ciągu dla platformy 2.5 - 5+ kg.
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 23 lis 2021, o 13:39

Fmmm....
Dobra, to najpierw uporządkujmy.

Na 3s NIE latało na rzęsach.
NIE!
Ok?
:thumb:

Myślisz, że z racji przejścia na 4s, zwiększenia mocy o prawie 100% i ciągu statycznego o ponad 50% zacznie teraz latać na rzęsach?

:vhappy: :vhappy: :vhappy:

To nie akrobat ani speed. Nie oczekuję od niego przyspieszania pionowo w górę.
A skoro nie, to samolot nie musi mieć ciągu większego niż masy.
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 23 lis 2021, o 17:35

Racja, niepotrzebnie (bo podświadomie i mimowolnie) zmierzyłem go swoją miarą.... :swir: :piwo:
IMG_20211123_173357.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 24 lis 2021, o 07:27

Klasyczny szybowiec nie posiada silnika, a lata i to niekiedy bardzo długo.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 11 gru 2021, o 14:58

No dobra, to odświeżam, bo jak już wspomniałem na Regułach - dziś testowałem pakiet, który dostałem od Mikołaja.

Pakiet przyszedł taki:
https://rcforever.pl/product-pol-4574-A ... h-50C.html

To jest w ogóle jakiś fenomenalny pakiet patrząc na kombinację jego ceny mocy i pojemności, nawet jeśli okazałyby się lekko naciągnięte (a nie wygląda na to).
Jest on do tego modelu IDEALNY.
Dla dobrego wyważenia pustego samolotu ładuje się go dokładnie w środku zakresu w którym można go przesuwać.

Moc - idealna. Start z krótszego pasa Regulskiego Xa - bez problemu, jeśli pominąć opory toczenia po pasie powodowane 2cm warstwą śniegu.
No niestety - jest to cholernie skuteczny hamulec.
Pamiętam jak lądowalem Rangerem na trawie - jechał i jechał i zatrzymać się nie chciał.
Teraz zatrzymał się na jakichś 5 metrach...
Więc generalnie ze startem TROCHĘ problemów było, ale na 3s bym pewnie w ogóle nie wystartował.

Czas lotu - 10 minut w cyklu mieszanym, to znaczy trochę spokojnych wolnych przelotów i trochę nakurwiania na pełnej piździe.
Po takim czasie - średnio 3,86V/s
Aha! Mierzyłem wyłącznie czas silnika powyżej 25% gazu, więc to co było z mniejszym gazem - gratis.

Więc w powietrzy ogólnie myślę, że ponad 15 minut i jak przyjdzie do bicia rekordów to myślę, że bez specjalnej spiny wyciągnę jakieś 25 minut.

No i ten płatowiec... kurde... ależ on jest zaje**sty!!!!

_buja_w_oblokach _buja_w_oblokach _buja_w_oblokach _buja_w_oblokach _buja_w_oblokach
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 821
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 139 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 11 gru 2021, o 16:09

aikus pisze:Po takim czasie - średnio 3,86V/s

Kurde Aikus! Ile ja się nagłówkowałem, co ta wartość miała tu niby oznaczać, tym bardziej, że obie składowe znajdziesz w SI…
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 11 gru 2021, o 16:34

Obrazek

... Cc.... Cooo?!?!?!


W sensie... ...
....
Weź przybliż... czego TY nie rozumiałeś i czego JA teraz nie rozumiem....
...
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 821
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 139 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 11 gru 2021, o 16:44

No bo… Jakoś nie od razu wpadłem na to, że to „s” to chyba o celę pakietu chodzi, w sensie, że po tym czasie miałeś takie napięcie na każdej celi, stąd V/s. A ja odruchowo zastanawiałem się, skąd wolt/sekunda… Czy źle kombinuję? Wiesz - ja początkujący jestem
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1286
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 11 gru 2021, o 16:48

Aikus strasznie Ci napięcie szybko spadało 3,86V/s. Słaby ten pakiet albo potwór silnik :dk: Ale końcówkę ma niezłą skoro 3,83s rozciągnąłeś na 600s. :dk:
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 821
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 139 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 11 gru 2021, o 16:50

Adam12 pisze:Aikus strasznie Ci napięcie szybko spadało 3,86V/s. Słaby ten pakiet albo potwór silnik :dk: Ale końcówkę ma niezłą skoro 3,83s rozciągnąłeś na 600s. :dk:

No właśnie dlatego mi to nijak nie grało…
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 11 gru 2021, o 18:13

_plask Bo powinno być "S"
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"

Wróć do „Szybowce i motoszybowce”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron