Strona 1 z 3

SU-34

: 3 paź 2010, o 18:53
autor: Bartoszko
Witam.

.. No i jak tam postępy w budowie eFa..? :) Piękna maszyna..

Grzesiu może jednak przyjedziesz do EPKA z Łukaszem..? Mamy pas do swojej dyspozycji i polatalibyśmy "rurami" jak trzeba.. :) Ja mam takie coś:

Obrazek

Też wymaga kawałka pasa i baardzo sprawnej ręki ;)
- A może przyjdzie Ci do głowy sprzedaż modelu?! Wtedy jestem pierwszy w kolejce :)

Re: Zdradziłem wiatraki....

: 3 paź 2010, o 18:54
autor: Ramotny
Cóż... czas to pieniądz więc go ciągle brakuje... ;)
Model leży i czeka aż mi się znudzą heliki a to na razie nijak nie nadchodzi... ale może przez zimę się zbiorę do roboty...
A Twój już oblatany (coś Luke wspominał)...?

Re: Zdradziłem wiatraki....

: 3 paź 2010, o 19:16
autor: Luke Skywalker
Ja zaraz wrzucę więcej zdjęć tego radzieckiego potwora w zielone ciapki... Kawał machiny!
Luke

EDIT...
No to wrzucam :rotfl:
Na początek kilka ujęć "ogólnych"...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I szczegóły:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sterowanie wektorem ciągu:

Obrazek

Składane podwozie:

Obrazek

Dwa chińskie regulatory, które mogą służyć do parzenia herbaty w razie potrzeby...

Obrazek

Dwa silniki z wentylatorami produkują 1,5 kg ciągu

Obrazek

Model w rękach dumnego Właściciela:

Obrazek

I jeszcze raz: Właściciel + model. Fotografia wyraźnie uwidocznia skalę samolotu...

Obrazek

Bartek ma bardzo pozytywny wpływ na mojego synusia. Systematycznie zaraża go lotnictwem. I tym prawdziwym, i tym zdalnie sterowanym. Aż miło popatrzeć, jak się dzieciakowi oczy świecą, a Bartek z niezmierzonym, stoickim spokojem i cierpliwością spełnia jego kolejne zachcianki.
-"A teraz do Wilgi, a teraz do Cessny, a teraz do Antka..." :D

Obrazek

Zdrówka!
Luke

Re: Zdradziłem wiatraki....

: 4 paź 2010, o 00:30
autor: Gmeracz
Luke, ale twój syn z profilu to jak tatusiek... Strzela takiego samego karpia :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Re: Zdradziłem wiatraki....

: 4 paź 2010, o 02:35
autor: Wiktor
bardzo ładna torpeda.. :twisted:

Film z oblotu już był czy dopiero bedzie?

Re: Zdradziłem wiatraki....

: 4 paź 2010, o 07:42
autor: Luke Skywalker
Film dopiero będzie, Bartek czeka na odbiornik 9 kan 2,4 GHz i lecimy. Oczywiście wszędobylskie oko kamery Heli-Team będzie przy tym obecne :thumb:

Luke

Re: Zdradziłem wiatraki....

: 4 paź 2010, o 08:26
autor: Ramotny
Widzę że muszę pogonić prace z moim F14.... :)

Re: Zdradziłem wiatraki....

: 4 paź 2010, o 08:37
autor: Luke Skywalker
Słuszna koncepcja. I oblatamy je wspólnie na EPKA + reportaż. :banana:

Luke

Re: Zdradziłem wiatraki....

: 4 paź 2010, o 21:04
autor: Gmeracz
A kto to ma w domu taką trawiastą nawierzchnię? :thumb:

Re: SU-34 by Bartoszko

: 7 paź 2010, o 08:02
autor: Luke Skywalker
Bartek, a ja na jakimś filmie widziałem, że ten "odwłok" między silnikami jest "opcjonalny". Przyznam, że wygląda pokracznie: jaka jest z tego wartość dodana? Spadochron hamujący?

Ł.

Re: SU-34 by Bartoszko

: 7 paź 2010, o 08:30
autor: Bartoszko
Oryginalnie tam jest wysoce skomplikowana aparatura elektroniczna oparta na przekaźnikach i lampach :lol: A tak poważnie to znajduje się tam radar i cała elektronika. Oczywiście są różne wersje z różnym wyposażeniem elektronicznym. Mój akurat ma taki wielki odwłok.. Generalnie to SU-34 jest nazwą handlową, bo na wschodzie to jest nadal SU-27KUB..

I właśnie ten ma mniejszy "odwłok".. Przykładów można mnożyć.. :)

Jaka to mocna i stabilna maszyna przedstawia filmin z niezbyt udanym wyrównaniem w trakcie lądowania na lotniskowcu:

Oczywiście jest to jeden z SU ;)

A tutaj zdjęcie jednego z najładniejszych samolotów (zaraz po MiG'u-29) jaki stworzył człowiek:
Obrazek
(źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/File:SU-30_MKI_Lajes.JPG)

Pięknie pomyślana kabina pilotów.. Drugi siedzi dużo wyżej i ma doskonałą widoczność.. jak w heliku..! ;)

Re: SU-34 by Bartoszko

: 7 paź 2010, o 11:15
autor: Ramotny
Bartoszko pisze:A tutaj zdjęcie jednego z najładniejszych samolotów (zaraz po MiG'u-29) jaki stworzył człowiek
szkoda tylko że zastosowanie paskudne...

Re: SU-34 by Bartoszko

: 8 paź 2010, o 22:16
autor: Bartoszko
Zapowiadałem zamieszczenie ustawień...

A więc niniejszym przedstawiam ustawienia SU-34 do aparatury JR PCM9XII - jako pierwsze. mam też przygotowane ustawienie do aparatury JR X2720 (identyczne z DSX7).
Pozwolę sobie zamieścić zdjęcia. Opisy pojawiać się będą w przypadku gdy zdjęcie może być mało czytelne z punktu widzenia programowania nadajnika. Większość z kolegów używa ustawień w "Mode 2" więc opis będzie takowego dotyczył.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Pamietać należy, aby bezwzględnie odłączyć działanie dwóch dźwigni odpowoadających za kanały wykorzystane do miksowania steru wysokości i lotek. Zdjęcie poniżej..
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak to działa:
Obrazek


Obrazek


Obrazek



Obrazek



A teraz zdjęcie dźwigni i ich funkcje:
Opis "wyłączony" - oznacza wyłączenie aktywności przełącznika. Opis wyżej.
Obrazek

Rozmieszczenie elektroniki: -Jedyne słuszne w tym przypadku..
Obrazek

Celem moim jest zachęcenie kolegów do zapoznania się z tą konstrukcją. Zakup tego modelu nie stanowi zbyt wielkiego obciążenia materialnego, a możliwość polatania czymś równie ekscytującym co śmigłowce jest ciekawym doświadczeniem.. Jeśli znajdzie się ktoś na forum, kto podejmie próbę "zdrady" smiglaka na rzecz tejże maszyny - deklaruję swoją pomoc w uruchomieniu.. Wchłonąłem już chyba wszystkie informacje na temat tego modelu z zagranicznych forów.. ;)

Re: SU-34 by Bartoszko

: 8 paź 2010, o 22:19
autor: Ramotny
strasznie jestem ciekaw czy to sterowanie wektorem ciągu będzie działać... w jakikolwiek sposób... :)

Re: SU-34 by Bartoszko

: 8 paź 2010, o 22:42
autor: Luke Skywalker
Bartek, ja pierdziu, toż to ciężej ustawić niż śmiglaka!
A przy okazji: rewelacja profi materiał, aż się oczy cieszą na widok wszystkich strzałek, opisów i zdjęć.

Rewelka.

Pamiętaj, rezerwuj pogodę na za tydzień!!! :thumb:

Ł.

Re: SU-34 by Bartoszko

: 9 paź 2010, o 07:48
autor: Bartoszko
Grzegorzu - dysze chyba się sprawdzają w 100%. Looknij na to:

http://www.youtube.com/watch?v=KTAbVHiA ... re=related


Na filmie widać jaką ten samolocik ma rozpiętość prędkości.. Lata i szybko i zupełnie powoli.. To zasługa dużej powierzchni nośnej (skrzydła i kadłub) i niesamowitej stateczności..
Poza tym model ten zdobył zaszczytne tytuły w ubiegłym roku.

Luke - dziękuje za ciepłe słowa uznania.. :) Jest mi niezmiernie miło że wyszło ok. A jeszcze milej mi będzie, jak się któregoś dnia okaże, że dzięki tym "wypocinom" ktoś łyknął zajawkę i kupił taki model..! :) Poza tym na zagranicznych forach raczej ciężko zdobyć schemat ustawień PCM9XII do tego modelu.. Może i zagraniczni koledzy także będą korzystać z tych wskazówek.. ;)

Pozdrawiam :)

Re: SU-34 by Bartoszko

: 9 paź 2010, o 18:30
autor: Beier
Bartoszko pisze:Oryginalnie tam jest wysoce skomplikowana aparatura elektroniczna oparta na przekaźnikach i lampach :lol:

Przynajmniej niewrażliwe na EMP ;) A tak na poważnie to swego czasie siedząc w tematyce lamp i pałając szczególną miłością do zastosowania wojskowych wersji lamp radzieckich do konstruowania sprzętu audio natknąłem się na informację, iż zapasowe systemy łączności armii rosyjskiej są robione tylko na lampach ze względu właśnie na niewrażliwość na impuls elektromagnetyczny. Tak więc kapitalistyczne świnie mające wszystko na krzemie muszą się pilnować :P

Re: SU-34 by Bartoszko

: 9 paź 2010, o 22:33
autor: edek
Super "zabawka" sam bym takim polatal gdybym mial gdzies kawalek pasa startowego... :/

Re: SU-34 by Bartoszko

: 9 paź 2010, o 22:54
autor: Luke Skywalker
Bartek, a dlaczego tu wraz z wychyleniem dysz nie ma wychylenia sterów kierunku? Po prostu nie widać ich na fotografii?

Obrazek

Bo rozumiem, że pstrykasz sobie D/R i sterujesz wyłącznie sterami bądź sterami + dyszami. Ale chyba nie samymi dyszami?...

Ł.

Re: SU-34 by Bartoszko

: 10 paź 2010, o 08:09
autor: Bartoszko
Stateczniki pionowe nie posiadają sterów. Tutaj obrót płatowca według osi "Z" realizowany jest przez same dysze. Natomiast D/R to przełączniki pozwalające na dwukrotne zwiększenie wychyleń płaszczyzn sterowych (osobno do wysokości, lotek a w przypadku kierunku - samych dysz). Zalączanie (sprzęganie) dysz odbywa się za pomocą przełącznika z lewej strony aparatury. Opisane na zdjęciu. W taki sposób zrobiłem cztery tryby totu:

1. Obsługa sterów bez D/R (małe wychylenia - do dużych prędkości gdy nie chcemy zbytnio szaleć)
2. Obsługa sterów z D/R (dwukrotnie większe wychylenia - do małych prędkości - aby maszyna była sterowna)
3. Obsługa sterów bez D/R ze zmiennym wektorem ciągu (do akrobacji)
4. Obsługa sterów z D/R ze zmiennym wektorem ciągu (do bardzo ciasnych i szybkich ewolucji)