Nie mierzylismy urządzeniami pomiarowymi prędkości, a czasy czasy rejestrowała osoby które dokonywały testów, a nie ja.
Mnie interesowały ich wnioski i nic więcej.
Silniki jakie mial kolega , i które zamówiłem ja także to :
Model: H1806-6
KV: 2400KV
Weight: Approx. 20g (depends on the cable length and prop mount)
Prop Shaft Diameter: 5mm (no prop adapter is required for most 5mm props)
Clockwise Screw Thread
Stator Diameter: 18mm
Stator Length: 6mm
Shaft Diameter: 2mm
Motor Dimensions: Φ23x18.5mm
Max Continuous Current: Approx. 13A -- Watch Video
Max. Continuous Power: Approx. Watch Video
ldle Current: 0.2A
Internal Resistance: 325m
Suitable ESC: 10-15A (depends on the prop you use)
Suitable Battery: 2-3S Li-Po
Te silniki dla których robiłeś testy są cięższe i rezultaty dla nich będą inne.
Dla 1806 smigła 6 cali są juz za duze :
10A ESC is OK if you use a 5030 2-Rotor Prop (according to our test, it drew 9.3A with 105W at 11.4V). However, if you use 5045, 6020, 6030 etc larger props you might need a 12A - 15A ESC (15A is more safe) to avoid over-driving the ESC (will result burn of ESC if it is over-current).
With the test of 5045 Prop, it draws 13.2A with 158W @ 12V. So you need a 12A ESC at least. However, 15A is more safe.
6020 T-Type Prop: It draws 14.2A @ 12.6V (and 12.3A @ 11.1V). So you need a 15A ESC is more safe or at least a good 12A ESC which can handle high current.
6045 Prop: We have tested it with 6045 with under 11.1 & 12.6V, the motor heat went up very fast and it is too ho so. please do not try it with 6045 for 2400kv.
6030 Prop: Too hot at high RPM so not recommended.
Także punkt wyjscia może byc różny - cięższy quad z mocniejszym setupem bądź lzejszy z slabszym

Kolega byl w stanie latac tym quadem na takim setupie z pakietem 3S5000 i quad latał bez problemów - wzrosła tylko jego bezwładność i spadła prędkość (smiglo 5x3)