Eflite Havoc Xe Sport Jet

I inne wydziwaczenia...
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2729
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: Jazz » 3 sty 2021, o 20:07

Jako ze mam już dostęp do pięknego lotniska , dodałem do odbudowywanej floty jeta.
I to takiego który z założenia musi być wredny - z chowanym podwoziem, ciężkim (6s5000+) .
Co można zapisać na plus - stabilizacja plus solidne amortyzowane podwozie zdaje egzamin i pomaga.
Stabilizacja - wbudowana w odbiornik spektrum , regulowana bezpośrednio na nadajniku wiec dość wygodnie, trzeba jednak pamiętać ze jak każda działa póki nie przekroczymy modelem warunków granicznych czyli głównie przyciągniemy model.
A to sie moze stać w każdej fazie lotu - trzeba być ostrożnym zarówno przy starcie, w trakcie manewrowania jak i przy lądowaniu.
Klapy są , zmiksowalem je z sterem wysokości aby po ich załączeniu możliwie wyeliminować konieczność kontrowania „zadzierania” i to tez pomaga.
Miejsca w kadłubie jest wyjątkowo dużo na każda możliwa baterie, ja mam zleżałe 6S5800 zipy które maja już ze 4-5 lat ale jakimś cudem nie spuchły.

Start :
Trzeba paru metrów aby go rozpędzić , najlepiej w miare równej ziemi , można przyspieszyć oderwanie sie od ziemi klapami ale nie ma co liczyć na cud - troche prędkości trzeba już złapać i nie odchodzić pod zbyt dużym katem.

Lot :
średnia - wysoka prędkość to warunki w których lata sie komfortowo , model jest dobrze widoczny i jesli nie odlecimyh zbyt daleko to nic złego nie powinno sie stać.
Mniejsza prędkość wymaga uwagi, szczególnie przy wszelkich skrętach , które najlepiej zawsze wspierać sterem wysokości i nie przesadzić z kątem.
Jesli przeciągniesz model to potrzeba troche wysokości aby odzyskać kontrole.
Co jest piękne w tym modelu ( i pewnie w większości jetow) to dźwięk turbinki - jak dla mnie dla tego efektu warto taki model mieć.

Lądowanie :
Bardzo trudne, trzeba podejść z niskiego pułapu i najlepiej na sam koniec przeciągać delikatnie model aby najpierw usiąść tylnymi kołami i dobić przednim.
Takie podejście zmniejsza ryzyko odbicia sie od ziemi przy płaskim 3 punktowym lądowaniu , i zazwyczaj powoduje ze mniej miejsca trzeba aby finalnie zatrzymać model.
A niestety troche tego miejsca trzeba - pierwsze 2 lądowania które dziś robiłem to około 20 metrów od dotknięcia ziemi do zatrzymania modelu.
Przy równej,twardej trawiasto - ziemnej powierzchni model i tak wytracił szybciej prędkość w stosunku do asfaltu , gdzie pewnie droga hamowania byłaby jeszcze dłuższa.
Nie mam dobrych doświadczeń z chowanymi podwoziami w modelach, w tym przypadku chyba najlepsza robote robi amortyzacja goleni , czyli uginanie sie części golenia do tylu pod obciążeniem , wiec rozpraszają czesc obciążeń.
Czas pokaże jak trwałe sie okaże, dziś zrobiło swoją robote :-)

Jesli masz gdzie latać takim modelem i lubisz szybkie, trudne modele to polecam, tak jak wspomniałem dźwięk jest warty niedogodności które opisałem.
I zdjecia z dziś - wykonane już po oblocie :-)

CBB21CA0-3EAA-4F8A-93BC-88CCB7382BBA.jpeg


3F0DB655-949C-46B7-A5F6-85130706DD33.jpeg


3488AEBF-250F-4DE1-A709-4134FA28E5CD.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jazz
------

PZ/Eflite : Z-Cub 2m / Timber 1.3m / V900 0.9m / Havoc 80E 1.1m/ Conscendo 1.5m/ Convergence Vtol 0.4m /Avios Albatros 1.7m / Gemini 0.9m uff
Awatar użytkownika
tmgofer
Domownik forum...
Posty: 284
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Warszawa/Tarnów/Kraków
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 22 razy

Postautor: tmgofer » 4 sty 2021, o 21:23

Jazz, to teraz kolej na helika z turbiną :)
Pozdrawiam,
Mateusz
(MSH Protos Mini, Sab Goblin 700 Competition)
Awatar użytkownika
mikegsx400
Elita forum...
Posty: 1349
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 77 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: mikegsx400 » 4 sty 2021, o 22:23

Lepiej powiedz gdzie takie ładne lotnisko? :D
Ograniczenia i limity nie interesują mnie!
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2729
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: Jazz » 4 sty 2021, o 22:56

Zalesie (Borzęcin), mam tu całkiem blisko .
Trzeba płacić składkę, mieć ubezpieczenie i czasem cos porobić ale teren prywatny odgrodzony z brama zamykana.
A co do helikow to narazie mnie nie kusi - ale poczytać fajnie.
Jazz
------

PZ/Eflite : Z-Cub 2m / Timber 1.3m / V900 0.9m / Havoc 80E 1.1m/ Conscendo 1.5m/ Convergence Vtol 0.4m /Avios Albatros 1.7m / Gemini 0.9m uff

Wróć do „Delty, skrzydła, jety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość