RadJet

I inne wydziwaczenia...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 2 maja 2017, o 22:30

Edit - postanowilem jeszcze raz zmienic tytul watku bo tutaj mozna wyczytac sporo na temat RadJeta a o samym korkociagu nie kazdy moze miec ochote czytac.

Do tej pory zylem w swiecie w ktorym, na potrzeby naszych modeli mozna bylo uznac, ze jesli samolot wpada mi w korkociag to wystarczy puscic drazek, zdjac gaz i on sobie spokojnie zacznie leciec dziobem w dol i, o ile tylko mamy wystarczajacą wysokosć, mozemy zrobic co chcemy.
Zmienilo sie to w momencie kiedy zaczalem latac RadJetem.
To jest taka niby to delta niby latajace skrzydlo. W kazdym razie nie ma steru wysokosci - ma tylko sterolotki, dziob jest potrzebny tylko po to, zeby bylo gdzie pakiet schowac.
Generalnie lata super. Wprowadzic to w korek jest niesmowicie trudno. Przy zaciagnieciu drazka "na jaja" w locie szybowcowym - poprostu plasko opada na ziemie. No miod malina.
Ale zdarzaja sie sytuacje kiedy to gowno jednak sie w korek udaje wprowadzic.
Sytuacja w ktorej potrafie to zrobic we w miare powtarzalny sposob to zeslizg na ogon.
I teraz sa dwa przypadki. Jakby dwa rozne korkociagi.
Raz udaje sie bardzo latwo wyprowadzic z korkociagu poprostu skrecajac lotki w przeciwna strone do kierunku krecenia sie modelu (model nie ma steru kierunku - moze wlasnie to jest bol - nie wiem), oplyw natychmiast wraca, model zaczyna reagowac na stery i jest super.
Drugi raz model kreci sie w korku i praktycznie w ogole nie reaguje na drazek, moze tylko przyspieszyc albo zwolnic jego krecenie sie, po czym pieknie spada na ziemie, na szczescie nic sobie nie psujac.
I to mnie wkurwia.
Przede wzystkim dlatego, ze dzieje sie tak szybko, ze nie jestem pewien co to sie wlasciwie dzieje.
W pierwszym przypadku wyglada to jak zwykly korkociag.
Ale w drugim ten korkociag jest jakis dziwny - skubaniec jakby jakies krzywe fikolki robil w powietrzu raz w jedna raz w druga strone... totalny chaos.

Ktos ma pomysl jak sobie z tym radzic?
Ostatnio zmieniony 22 maja 2017, o 15:09 przez aikus, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 2 maja 2017, o 23:13

Wsadzić jakieś stabilizejszyn. Klikasz i paczysz, czy da radę wyprowadzić. Jeżeli tak, to kamerka i podglądasz. Jeżeli nie... To w sumie nie wiem

Wyjsrapatalkowane po zbóju ;)
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 2 maja 2017, o 23:40

A SK nie da się tam dolepić jakoś ?
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 3 maja 2017, o 01:56

Dac by sie dalo, ale wymagaloby sporo dlubania... Bo tam sa dwa stateczniki pionowe... Sa w nich nawet wydzielone powierzchnie sterowe (przewężone miejsca gdzie trzebaby przeciac).
No tylko ze tak: dwa stateczniki -> dwa stery -> dwa serwa co oznacza dwukrotne zwiekszenie ilosci serw w modelu ;) a jego zaleta w moim odczuciu byla prostota konstrukcji. Dwa serwa, regiel i silnik. Koniec.
Ale to nie wszystko.
Stateczniki miekkie, rachityczne, jak jeszcze umieszcze w tym serwa - bedzie miazga - trzebaby wzmacniac usztywniac...
...Chyba mi sie nie chce az tak w to bawic...
Bardziej mi chyba chodzilo o to, czego ja nie wiem, albo czego nie umiem z techniki pilotazu zeby go wyciagac z tego korka... ale w sumie to wiem, ze nikt mi tego nie powie tak po opisie... Musze chyba poprostu jeszcze wiecej tych korkow robic i cwiczyc az sie naucze... albo odpuscic temat, wiedziec ze tym modelem nie robi sie zeslizgow na ogon i ich nie robic... i tyle ;)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 3 maja 2017, o 02:52

Ale że co? Znowu te odwierty robiłeś jakbyś ropy szukał? ;)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 3 maja 2017, o 05:18

Ja bym mu najpierw dał mocno w pizde i wtedy powinien złapać spowrotem. Pytanie jakie ma śmigło, kV - czy od razu się zbiera czy powoli napędza (jak to drugie to tez nie wiem :) ).
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 715
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 3 maja 2017, o 07:16

Jeśli to korkociąg to teoria mówi o zwiększeniu prędkości (pełen gaz, oddanie steru wysokości lub zaciągnięciu jak plecowy) i zatrzymaniu rotacji (ster kierunku). Lotek teoretycznie chyba nie powinno się ruszać.

Co do różnych korkociągów to są strome i płaskie. Możliwe, że właśnie w tego drugiego Ci wpada, z którego wyprowadzenie nie jest czasami możliwe.

Spróbowałbym też go obciążyć go trochę na dziobie, żeby przesunąć środek ciężkości lekko na dziób i trymował sterem wysokości.
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 3 maja 2017, o 10:08

SeKLeS pisze:Wsadzić jakieś stabilizejszyn. Klikasz i paczysz, czy da radę wyprowadzić. Jeżeli tak, to kamerka i podglądasz. Jeżeli nie... To w sumie nie wiem

Wyjsrapatalkowane po zbóju ;)

Kolega w skrzydełku ma kfc32 z inav i niestety ale nie pomogło mu to w wyciągnięciu skrzydełka z korkociągu. Pięknie gleba była....

Nie wiem czy link zadziała, ale wklejam ladny kret fpv kolegi ;)
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2832849184
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 3 maja 2017, o 10:11

słodko - lubie to :)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 3 maja 2017, o 10:38

Artja pisze:Ale że co? Znowu te odwierty robiłeś jakbyś ropy szukał? ;)


Ta mniej wiecej tylko tym razem gleba miekka wiec nic sie nie dzieje. Moj patentowy dziob z pianki polietylenowej to jak sie okazuje calkiem niezly patent;)

miruuu pisze:Ja bym mu najpierw dał mocno w pizde i wtedy powinien złapać spowrotem. Pytanie jakie ma śmigło, kV - czy od razu się zbiera czy powoli napędza (jak to drugie to tez nie wiem :) ).


Jak mu dam w pizde to poprostu korkociag staje sie badziej dynamiczny - samolot kreci sie tak szybko ze w ogole nic nie widze co sie dzieje.
Przy smigle ciagnacym byloby pewnie inaczej, ale przy pchajacym - jest wlasnie tak.


niebochod pisze:Jeśli to korkociąg to teoria mówi o zwiększeniu prędkości (pełen gaz, oddanie steru wysokości lub zaciągnięciu jak plecowy) i zatrzymaniu rotacji (ster kierunku). Lotek teoretycznie chyba nie powinno się ruszać.


Tak tak, tylko ze patrz wyzej - siilnik pchajacy - pelen gaz pogarsza sprawe.
A nie majac SK uzywalem odruchowo lotek.. Ale moze to blad - moze rzeczywiscie lotek trzeba nie ruszac a pracowac TYLKO wysokoscia... Sprobuje.

niebochod pisze:Co do różnych korkociągów to są strome i płaskie. Możliwe, że właśnie w tego drugiego Ci wpada, z którego wyprowadzenie nie jest czasami możliwe.


Ale plaski jest mniej grozny (w przypadku modelu), bo samolot wolniej opada.
A ten zawsze opada dosc szybko... to raczej nie jest korkociag plaski... Chyba...

niebochod pisze:Spróbowałbym też go obciążyć go trochę na dziobie, żeby przesunąć środek ciężkości lekko na dziób i trymował sterem wysokości.


Wlasnie wydaje mi sie ze i tak jest on juz mocno ciezki na dziob, bo do lotu poziomego na pelnym gazie mam sterolotki minimalnie wychylone w gore... A powinny byc na plasko.
Ale poprobuje, moze i faktycznnie trzeba go jeszcze dociazyc...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 3 maja 2017, o 11:56

@Niebochod. jeszcze maly update.
Teraz zaczynam sie zastanawiac... bo latam tym radjetem na dwoch roznych pakietach, 1500 i 1300. I nie wiem czy to nie jest tak, ze wlasnie jak mam 1300 to wtedy on wpada w ten taki korkociag z ktorego nie jestem w stanie go wyprowadzic.
Sprawdze i dam znac.
@McGyverek: ten film wyglada jakby on poprostu robil beczke dziobem w dol i na koniec przywalil... Niesamowite, ze z tego nie udalo sie go wyprowadzic...
To sa wlasnie te pierdolone latajace skrzydla. Zawsze mowilem, ze to nie ma prawa latac...
:> Tylko ze jak lata to lata naprawde calkiem fajnie... ;)
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 3 maja 2017, o 13:55

Te ma profil i lata bardzo fajnie. Do tego odporny na glebę. Spadł i nic mu się nie stałoObrazek
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 3 maja 2017, o 14:06

No lata bardzo fajnie, ale z korka nie wyszedl... <bezradny> ...
Ja wiem wiem, znam te latajace skrzydla delty i tak dalej... Multum tego jest.
W pewnym sensie taka delta byl tez skipper, ale jednak to nie byla delta. Skipper mial normalny statecznik poziomy i normalny ster wysokosci. Lotki to lotki.
A tutaj sa sterolotki... To zupelnie inaczej dziala, inaczej reaguje na drazek i do tego tez sie trzeba przyzwyczaic, ale to wszystko pikus - da rade.
No nic... pomysle o innym skrzydle jak mnie juz RadJet wkurwi do reszty...
Tyle tylko ze ja tego nie chce do FPV tylko do speeda, a do tego RadJet jest idealny.
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 3 maja 2017, o 15:20

Tu byś musiał pogadać z drugim moim kolegą. On katuje model i cel jest 200kmh na początek bez fpv.

https://drive.google.com/file/d/0B2LyWnxgA9eSMlV2RHBwOHZLRGM/view
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 715
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 3 maja 2017, o 20:31

Odnośnie lotek i pełnego gazu:

"Typowe zalecenia:
• SPOKÓJ – zachować,
• PRZEPUSTNICA – zamknięta,
• LOTKI – w neutrum,
• STER KIERUNKU – pełne
i płynne wychylenie przeciwnie do
autorotacji.
• STER WYSOKOŚCI – od siebie
(najczęściej do neutrum). Zalecany
jest nieznaczny odstęp czasowy po-
między zatrzymaniem się ruchu ob-
rotowego, a wyprowadzeniem z lo-
tu nurkowego,
• NEUTRUM – po wyprowadze-
niu z korkociągu wszystkie stery na-
leży ustawić w położeniu neutral-
nym,
• WZNOSZENIE – uważne do-
dawanie mocy z kontrolą horyzontu
i przyrządów, a szczególnie prędko-
ściomierza, wyprowadzenie z nurko-
wania."

Źródło: http://www.plar.pl/dyskusja/link3.pdf

Mnie kiedyś uczyli na szybowcach (nie modelach) o sterze kierunku i wysokości. O lotkach nie było mowy i to raczej celowo, gdyż wychylając lotki w prawo, różnica w oporze lotek będzie powodowała obrót nosa w lewo, czyli poglębiając rotację korkociągu.

To co "napędza" korkociąg to duży kąt natarcia i rotacja. To powoduje przekroczenie kąta natarcia krytycznego tylko na jednym skrzydle, czyli na nim zwiększony opór i spadek siły nośnej.

Ster wysokości ma wyprowadzić z krytycznego kąta natarcia, a ster kierunku zatrzymać rotację.
Możliwe, że gaz nie pomaga w tym wypadku. Teorii tu nie znam bo mnie swego czasu uczyli tylko o szybowcach.

Niemniej jednak do korkociągu można też wprowadzić dynamicznie, znacznie powyżej prędkości przyciągnięcia dla profilu. Autorotacja z większą prędkością nastąpi jeżeli tylko uda się na jednym skrzydle zerwać strugi. Wprowadza się go przez mocne zaciągnięcie steru wysokości i wychylenie steru kierunku.
Dodadanie więc gazu w już istniejącym korkociągu może poprostu przyśpiesza zjawisko rotacji a kąt natarcia pozostaje przekroczony na jednym ze skrzydeł.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 3 maja 2017, o 21:00

Najlepszy jest punkt pierwszy, spokój. Ja pierdziele, pare rzy widzialem korkociąg prawdziwego szybowca z ziemii i bylem obsrany... Boje sie nawet pomyslec jak to wyglada od srodka...
Jak wyglada i co ze pilotem robią przeciazenia...
No ale ok, musze jeszcze pocwiczyc bo prawdopodobnie zle do tego podchodzilem. Dzieki Niebochod!
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 715
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 4 maja 2017, o 00:31

Podczas samego korkociągu przeciążenia raczej są niewielkie i wygląda to z kabiny właśnie jak taka beczka pionowo w dół:
https://youtu.be/9waSHwH-dVU

Natomiast przy wyprowadzeniu, gdy szybowiec idzie w dół i się zdąży trochę rozpędzić to samo wyciąganie z nurkowania już czuć na policzkach ;)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 4 maja 2017, o 02:43

MacGyverek pisze:Tu byś musiał pogadać z drugim moim kolegą. On katuje model i cel jest 200kmh na początek bez fpv.

https://drive.google.com/file/d/0B2LyWnxgA9eSMlV2RHBwOHZLRGM/view


A czemu EDF?
Z reszta nie wazne, nie nie, nie mam ambicji na bicie rekordow szybkosci, chce poprostu zeby cos fajnie zapierdalalo ;)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 4 maja 2017, o 02:59

niebochod pisze:Podczas samego korkociągu przeciążenia raczej są niewielkie i wygląda to z kabiny właśnie jak taka beczka pionowo w dół:
https://youtu.be/9waSHwH-dVU

Natomiast przy wyprowadzeniu, gdy szybowiec idzie w dół i się zdąży trochę rozpędzić to samo wyciąganie z nurkowania już czuć na policzkach ;)


Hmm... Faktycznie ze srodka tak dramatycznie to nie wyglada... Ale to moze zalezy jeszcze od szybowca.
Czytalem kiedys o jakims szybowcu ktory w korku tak wciskal w fotel ze pilot nie dawal rady nic zrobic... Ludzie nie mogli zrozumiec dlaczego te szybowce spadaja, piloci nie wyskakuja ze spadochronami i gina... Az w koncu znalazl sie twardziel ktory zmiazdzyl system - udalo mu sie doprowadzic szybowiec do predkosci niszczacej, oberwal skrzydla i dopiero wtedy dal rade odrzucic owiewke i wyskoczyc ze spadochronem.
Byl pierwszym ktory przezyl i opowiedzial co przezyl...
... ale moglem tez cos pokrecic, glowy nie dam za to co mowie.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 4 maja 2017, o 06:51

Oftop do przemyślenia. Rozumiem że na forum jest przewaga starych koni i czasami jakieś wulgaryzmy wyskoczą, czy to z nerwów czy dla żartu ale żeby już używać wulgaryzmów w tytule.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe

Wróć do „Delty, skrzydła, jety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość