Slow Trainer - latający kapeć

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 17 cze 2012, o 00:20

Nie wiem jak zacząć..

Polazłem do garażu z laptopem i wyniosłem coś takiego -->
Obrazek
:vhappy:

Kilka nie udanych strzałów:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Od frontu:
Obrazek

Nieszczęsna wręga nad którą spędziłem 5 godzin [skłon 3 st. i wykłon 3 st.] :masakra: :oops: :wall: (tak wiem że jestem n00bem):
Obrazek

Pakiecik 1 Ah (zapewnia 11 min. lotu)
Obrazek

Serwo steru wysokości (9 g. - plastik bez udziwnień):
Obrazek

Prawa "burta":
Obrazek

Należy wspomnieć iż jest to projekt Daniela (youtube user: Rctestflight). Nie pojmuję jak "nastek" potrafi zrobić coś co lata a do tego jest to proste do budowy jak i opanowania przez emeryta po 7 zawałach.. tylko pogratulować !! :nw:
Osobiście spędziłem nad tym projektem ok. 10 godz. roboczych - ale Ci co mnie znają wiedzą że to normalne :vhappy:

Tym razem daruję sobie fotorelację z budowy, z 2-ch powodów:
Nie robiłem jej oraz jest dostępna na youtube u w/w Daniela - mam wrażenie że trzeba się starać aby coś spaprać.

Nie zmienia to faktu iż chętnie udzielę wszelakich informacji (pomierzę i inne zawiłe niejasności).


A na dowód że ten kapeć lata [wiatr 5 m/s]:





Pozdrawiam z oczekiwaniem na konstruktywną krytykę :juppi:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 17 cze 2012, o 03:02

Ciekawa konstrukcja a szczególnie profil skrzydła. O ile zazwyczaj walczymy aby samolot czy helik nie spadł albo leciał tam gdzie chcemy to jak widzę w tym przypadku trzeba z nim walczyć aby w ogóle leciał a nie wisiał w miejscu... Moim zdaniem ciekawe ale fun-u bym w tym raczej nie znalazł.
Piotrek
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 17 cze 2012, o 21:25

Oj uwierz że ja znalazłem i to nieziemski "fun" :juppi:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 cze 2012, o 08:54

Jestem pod wrażeniem prostoty konstrukcji. Wyszło szybko, prosto i za razem nawet estetycznie.
Jedynie ten profil skrzydeł strasznie zastanawiający hmm Jesli byłby na odwrót, czyli obniżony z tyłu, to jeszcze bym go jakoś tłumaczył, że slow fly czy jakiś wieczny klapolot ;)
Skąd taki pomysł? Nie krytykuje, ale z czystej ciekawości pytam.

Wycinałeś nożykiem, czy jakąś technologią??

Wydaje mi sie, że mam ten sam silniczek prz FIKu. Bardzo udany silniczek. Mały, lekki, niepozorny, a ciągnie ładnie i mało prądu zżera... Na pakiecie 1000 2s latam na nim wikiem (300 gram) 15-20 minut...
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 18 cze 2012, o 10:15

Co do płata skrzydła, jak i całkowity projekt jest dostępny na YT u usera: RCtestflight http://www.youtube.com/watch?v=i0ytdGS_Q4k
Nie wiem skąd on to wytrzepał ale przecież to lata :vhappy:
Wycinałem czym popadło.. a to wyżynarką a to takim jakimś ustrojstwem oscylacyjnym no i czasem skalpelem.

Dzisiaj przysiadam do nowej poprawionej wersji w/w projektu. Planuję przed sklejeniem połówek zainstalować - wkleić listewkę 2,5 mm grubości przez całą długość kadłuba w linii prostej poniżej tylnego statecznika poziomego. Ograniczy to wagę a bardzo wzmocni newralgiczne punkty. Planuję wzmocnić w jakiś sposób płaty skrzydła w miejscu stykania się wsporników - i z pewnością to będzie coś w rodzaju cienkiego drewnianego krążka. To samo tyczy się kadłuba.
Dodam także wzmocnienie na podwozie (w miejscu poziomej oski przechodzącej przez kadłub wkleję 2 sz. 0,2x2x1 cm sklejkę z otworem 3mm).

Polecam także przyklejenie taśmy pakownej na krawędzi od dolnej części silnika aż po zawieszenie- doda poślizgu na trawie i ochroni kadłubek :mrgreen:
Co do silnika to zaiste bardzo fajny. Ja latałem 11 minut i miałem 3,85 / cele. A jak u Ciebie ? ile zostaje ?
Śmigło mam 8x4.3. Imo idealnie współgra z silnikiem.

Jedynie mam problem z szybowaniem na zero gazu. Spada dziobem na dół.. regulować pakietem ?
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 cze 2012, o 12:01

stuf pisze:Jedynie mam problem z szybowaniem na zero gazu. Spada dziobem na dół.. regulować pakietem ?

Nie dziwie się i myślę, że przyczyna tkwi w kształcie skrzydeł.
Jeżeli zamierzasz je takie zostawić, to przesuń pakiet do tyłu. Coś na pewno pomoże.
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 18 cze 2012, o 12:14

Prawdę mówiąc to planuję je nieco spłaszczyć.. może coś przegiołem :dk: z drugiej strony autor projektu na filmach nie raz szybuje i jest ok.. :wall:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 cze 2012, o 12:50

stuf pisze:Prawdę mówiąc to planuję je nieco spłaszczyć.. może coś przegiołem :dk: z drugiej strony autor projektu na filmach nie raz szybuje i jest ok.. :wall:

Może koryguje sterem wysokości.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 19 cze 2012, o 19:32

Też się przyczepię do tego profilu. Znacznie lepiej by to latało gdyby węższe o 30% skrzydło było sklejone z dwóch warstw, górna szersza, w środku w ok. 1/3 głębokości od natarcia listewka będąca i dźwigarem i nadająca wypukłość na górnej powierzchni aby uzyskać sensowny, płasko-wypukły profil nośny. Można też arkusz zgiąć po małym łuku tworząc nosek i skleić tylko spływ. Przez to skrzydło nie musi być takie wielgachne, lata konkretnie i przewidywalnie. Nakład pracy nawet mniejszy :thumb:

Poniżej pokazuję ideę, nie projekt ;)

Obrazek

Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 20 cze 2012, o 05:51

Sławciu jako że nie wiele skumałem poproszę niemalże o projekt / ze dwa różne rzuty / przekroje...
Doczepie się jednak przewidywalności i skomentuje to krótko.. wczoraj mój ojciec tym latał a on ma takie pojęcie o modelach że ho ho.... :rotfl2:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 cze 2012, o 11:31

A zanim zrobisz nowe skrzydło, może z ciekawości obetnij 3cm z przodu obecne i zobacz jak się będzie zachowywał?
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 20 cze 2012, o 12:45

Mirek podejrzewam że będzie się bardzo wznosił.. jak będzie już kończył żywot tak zrobię.
Btw. wczoraj wylataliśmy 3 pakiety... ubaw po pachy. Raz tak przykreciłem z 10 m.(nie wiem co mi odbiło bo robiłem petlę z wiatrem 5 m/s) i coś mi nie pykło :vhappy: Wręga wytrzymała, śmigło połamało się doszczętnie.. no i zapomniałem włączyć hol.. nagle silnik w ruch. Wręga już nie wytrzymała tych wibracji. Na szczęście miałem przy sobie Uhu por. 15 minut i znowu latał :juppi: Muszę jednak kupić jakiś błyskawiczny klej do drewna. Myślałem o bison express wood glue (podobno 8 minut) lub zwykły poxipol hmm .
Aha.. przesunięcie pakietu 3 cm w tył bardzo pomogło.. teraz znacznie chętniej szybuje. :thumb:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 cze 2012, o 13:12

Nie uzywasz CA + przyspieszacz?
To najlepsze ocja na lotnisko. Przyspieszasz skraca czas klejenia do kilku sekund.
Bez CA nigdy nie zabieram kombata na pole :)

Co do śmigła - kup tower pro. Przeżyje nie jednego kreta a cena zbliżona do gws'a.

PS. Zmieniasz helika, czy wchodzisz w samoloty? :)
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 21 cze 2012, o 07:08

Możesz podać linka do tego śmigiełka ?
Sprzedaje helika bo po prostu stoi i go tylko czyszczę. Nie jestem do tego stworzony - a trzymać 1400 pln aby go oglądać chyba mija się z celem. Samoloty są czymś co mi się bardziej spodobało. :thumb:


Aha.. wczoraj zauważyłem dziwne zachowanie podczas testów na stole.. po którymś rozkręceniu silnika na max , przy kolejnej próbie silnik nie wchodził na pełne obroty. Dopiero wyłączenie (drążek gazu na min.) i ponowne max rozkręcało go na pełne obroty. Podejrzewam że to jakieś zabezpieczenie w reglu (redox 25 A), ale mogę się mylić.. Pomóżcie proszę bo nie wiem czy to regiel pada, silnik czy może co gorsze apka :(
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 cze 2012, o 08:30

Śmigło Tower Pro 8x4.

Regulator masz sporo mocniejszy niż potrzeba, więc nie ograniczałby w celu zabezpieczenia...

A nie miałeś czasem już sporo rozładowanego pakietu? Prawdopodobnie masz w regulatorze ustawiony "sygnalizator" końca pakietu.
W regulatorach, w ktorych mam tą opcję, zawsze ją ustawiam. Z reguły jest ustawiona od nowości. Ja spotkałem się z dwoma rodzajami "sygnalizatorów":
- przy pewnym poziomie rozładowania pakietu (poziom też ustawiasz) regulator przerywa pracę silnika i musisz puścić gaz na chwilę
- przy pewnym poziomie rozładowania pakietu (poziom też ustawiasz) regulator puszcza mniejszy prąd do silnika i maxymalne obroty spadają na przyklad do 50%.

Dzieki temu wiesz, że pakiet się kończy, ale masz jeszcze możliwość powrotu na "lekkim gazie" (jak to zabrzmiało... ;)).
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 21 cze 2012, o 09:26

Mirek podałeś mi link do śmigła 8x4 (takie znalazłem.. ) Ja potrzebuję 8x4,3 (podobno te z przecinkiem są slowfly).

Dokładnie tak było.. spadał gaz do 50 %.. ale pakiet miał jakieś 3,9 ~4 V / cele.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 cze 2012, o 10:33

stuf pisze:Sprzedaje helika bo po prostu stoi i go tylko czyszczę. Nie jestem do tego stworzony - a trzymać 1400 pln aby go oglądać chyba mija się z celem. Samoloty są czymś co mi się bardziej spodobało.

Jak tak dalej pójdzie, trzeba będzie wnioskować o zmianę nazwy forum ;)
Może PARAPET-TEAM?? :geek:

stuf pisze:Mirek podałeś mi link do śmigła 8x4 (takie znalazłem.. ) Ja potrzebuję 8x4,3 (podobno te z przecinkiem są slowfly).

Troche mniejszy kąt
Będzie ok. A podaj dokładną nazwę silnika, może coś innego się jeszcze dobierze..?

Na przyszłość... Slow Fly'e poznasz po:
- kształcie - są jakby bardziej zaokrąglone (nie wiem czy dobrze się wyraziłem)
- mają w nazwie SF

stuf pisze:Dokładnie tak było.. spadał gaz do 50 %.. ale pakiet miał jakieś 3,9 ~4 V / cele.

Trochę szybko. Mozliwe, że możesz to obniżyć w regulatorze. Możliwe też, że pakiet stary albo obity i coś mu się waha :)
Masz gdzieś manuala do regulatora?
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 21 cze 2012, o 11:52

miruuu pisze:Masz gdzieś manuala do regulatora?

Coś Ty.. nigdzie ale to nigdzie nie mogę znaleźć :wall:
miruuu pisze:Może PARAPET-TEAM??

jestem za :vhappy:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 cze 2012, o 13:22

A możesz podac model regulatora?
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 21 cze 2012, o 13:31

Redox Eco 25 A.
Co do manuala to jedyny jaki znalazłem kiedyś tam jest baaaaardzo skromny.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości