Slow Trainer - latający kapeć

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 21 cze 2012, o 14:51

Instrukcji jeszcze nie znalazłem, ale znalazłem informację w parametrach:
•Wbudowane funkcje: możliwość programowania hamulca, timing

Moim zdaniem chodzi o timing.

Tu niby jest instrukcja ale akurat bez informacji, która jest potrzebna...
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 21 cze 2012, o 20:02

Czyli dalej jestem w czarnej xxxxx :wall:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Korzzo
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 8
Rejestracja: 18-08-2011
Lokalizacja: Groningen (Holandia)

Postautor: Korzzo » 21 cze 2012, o 22:16

Uuu, to naprawdę dxxxx :masakra:

Sprzedajesz zajefajny heli, aby uczyć się latać płatowcem ? :hammer:
Zastanów się jeszcze, może kilka godzin na symku przyniesie efekty :glaszcz:

Ja rozumiem, że strach jest nie samowity i trzeba mocno zwieracze ściskać, ale gra jest warta świeczki :approve:
Merlin Tracer90 (świetna zabawa w domu ;) )
KDS 450s, CX 450 AE (dawca organów)
Phoenix v3
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 22 cze 2012, o 06:28

@Korzzo Sprzedaje nie po to by się uczyć, bo i tak mam parapety, a dlatego że nie widzę się w helikach i szkoda mi kurzących się $ - do tego w stanie nowym. Symek mam otrzaskany.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 24 cze 2012, o 21:21

W dowód że wciąż lata i ma się dobrze :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2XGflsDVNZo&feature=plcp[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=546Z_s5x-ok&feature=relmfu[/youtube]
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 cze 2012, o 07:46

A mnie wciaż fascynuje ten profil skrzydła... :)

A powiedz, czy jak lecisz z włączonym i wyłączonym silnikiem, to czy model zachowuje się podobnie czy puszczając gaz musisz mocno kontrować sterem wysokości?
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 25 cze 2012, o 11:30

Jak wyłączałem silnik musiałem dość mocno kontrować SW. Wczoraj, idąc za Twoją radą przyciąłem nos skrzydła ale nie ma za dużych zmian - poza jedną że po wiatr strasznie go podrywa do góry. Wydaję mi się że to kwestia umiejscowienia pakietu. Latałem na około 100 metrów wysokości.. ciach hold i szybowanie.. całkiem długo bo dwa razy tyle co wznoszenie. :juppi: W ogóle to polecam każdemu takiego kapcia - bardzo odstresowuje.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 cze 2012, o 11:49

Pewnie uciekał w górę jak bez gazu?
Skoryguj pakietem jak napisałeś - przesuń do przodu.

Jak skorygujesz skrzydła do żadnych pochyłów z przodu i napiszesz, że fajnie lata, to też zrobie :)
Mam w piwnicy zapas podkładów pod panele :P

Wrzuć fotkę po zmianach!
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 25 cze 2012, o 12:51

Nie.. spadał na dół bez gazu.
Nie wiem po co Ci zdjęcia bo po prostu obciąłem pasek 2,5 cm. Jak będziesz robił swojego kapcia to proponuję skleić dwa podkłady 6mm i pomiędzy przed połączeniem listwa sosnowa 2 x 12 mm po całej długości. Wzmocni bardzo kadłub przy niewielkim wzroście wagi. Podwozie to tak jak gadaliśmy przez kom... carbonowe max 10 g.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 cze 2012, o 14:31

A ten koleś miał też inne plany samolotów?
Zrobiłem sobie ochotę na prymitywnego ;) powolnego podkładowca panelowego :)

PS. Zauważyłem, że na skrzydłach masz prążki od spodu a kadłub z obu stron gładki... Jakieś inne podkłady miałeś czy jakoś magicznie to wygładziłeś?
Jak to pierwsze, to gdzie kupiłeś? Nie mogę nigdzie dostać obustronnie gladkich.
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 25 cze 2012, o 20:51

miruuu pisze:A ten koleś miał też inne plany samolotów?
Zrobiłem sobie ochotę na prymitywnego ;) powolnego podkładowca panelowego :)

PS. Zauważyłem, że na skrzydłach masz prążki od spodu a kadłub z obu stron gładki... Jakieś inne podkłady miałeś czy jakoś magicznie to wygładziłeś?
Jak to pierwsze, to gdzie kupiłeś? Nie mogę nigdzie dostać obustronnie gladkich.


Strona chłopaczka: http://rctestflight.webs.com/ (plany w pdf plans)
Co do prążków to skrzydła są z pojedynczej warstwy podkładu panelowego 6 mm a kadłub sklejony z dwóch prążkami do siebie :vhappy: A obustronnie gładkie dostaniesz np: w modelarnii (dam se rękę obciąć że tam widziałem gdzie sklejki i inne pierdolanse).
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
mk30
Stały bywalec...
Posty: 157
Rejestracja: 19-10-2011
Lokalizacja: Pruszków
Podziękowano: 7 razy

Postautor: mk30 » 26 wrz 2012, o 16:40

No to mega krótki filmik, żebyście się pośmiali z pierdoły ;] ,
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xi14zTZ_-dk&feature=share[/youtube] , Stuff, już wiesz dlaczego nie chciałem, żebyś dał mi apke od twojego kapcia :) , Będziesz już pamiętał, żeby nie proponować mi takich rzeczy :)
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2012, o 17:16 przez mk30, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 26 wrz 2012, o 16:44

Wrzuć link do filmu w środek tego co napisałem poniżej, to będzie od razu okienko w poście zamiast linku :)
[youtube][/youtube]

Tak jak Ci napisałem na maila, wyglądał jakby Ci uciekał mocno do góry. Przesuń pakiet do przodu i zobacz co się będzie działo.
Na początek przesuń go o 2 cm. Jak za mało do dalej. Jak zacznie uciekać do dołu co cofnij i znajdziesz środek ciężkości.
Zakładam, że masz pakiet przyczepiony na rzepa, więc możesz nim swobodnie korygować.

Możesz też przyjąć łatwiejszy sposób - zapytaj Andrzeja ile cm od natarcia skrzydła ma środek ciężkości i dopasuj pakietem tak, żeby było identycznie.
Kapeć Andrzeja ma środek ciężkości bardzo ładnie ustawiony.
Jego kapeć sam lata - momentami latałem tylko lewym kciukiem :)

No i koniecznie wrzuć fotkę po lądowaniu! :D
Awatar użytkownika
mk30
Stały bywalec...
Posty: 157
Rejestracja: 19-10-2011
Lokalizacja: Pruszków
Podziękowano: 7 razy

Postautor: mk30 » 26 wrz 2012, o 17:45

miruuu pisze:No i koniecznie wrzuć fotkę po lądowaniu! :D
ale tu nie było lądowania :D

https://picasaweb.google.com/105162424990228434183/NieLOT_1#5792529099906258002 tak, wiem, że skrzydeł się nie klei, ale tak fajnie się latało przez 20 sekund, że chciałem jeszcze 15 sekund... :) o i skrzydło się schowało, nie wiem czemu spadł.
https://picasaweb.google.com/105162424990228434183/NieLOT_1#5792529149204299298
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 26 wrz 2012, o 18:02

Helouł ludziska a w szczególności MK30.. ładny kapeć.. dosłownie :vhappy:
Mk30 mam za mało danych żeby Ci pomóc.. musisz wrzucić sporo zdjęć albo wysłać mi na @.
Rozumiem że wszystko wykonałeś toczka w toczkę w/g instrukcji Daniela z YT ?
Dobrze by było jakbyś podał wymiary danych elementów i odstępy. Na początek proponuję przenieść pakiet na prawą stronę kadłuba. Wsadziłeś listwę w środek ? Umiesz wyliczyć środek ciężkości ? Jak nie mogę ci podać u siebie - narysuję Ci... ale dobrze by było jakbyś sam pokombinował - przyda Ci się na przyszłość. Pisz jak masz ochotę.. chętnie Ci odpowiem na każde pytanie ;)
edit:
Zdjęcia już wystarczą te z Picassa. Widzę spory błąd.. skrzydło wycięte nie odpowiednio.. te rowki w podkładzie panelowym powinny być jakby prostopadle do kadłuba i IMO lepiej od spodniej części skrzydła. Płat skrzydła proponuję wymienić z tym że utnij z przedniej części [natarcia] ze 3 cm po całej długości.. mam nadzieję że wiesz o co mi chodzi. Na górę skrzydła sporo taśmy w poprzek.
Widzę że kadłub wytrzymały zatem patent z listwą w środku jest wyśmienity :thumb: Btw. jakich wymiarów ta listwa ?
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
mk30
Stały bywalec...
Posty: 157
Rejestracja: 19-10-2011
Lokalizacja: Pruszków
Podziękowano: 7 razy

Postautor: mk30 » 26 wrz 2012, o 18:36

Listwa wpuszczona 12x4 mm, wymiary oryginalne, nie wiem jakie panele mialeś ale ja ~52x120cm.i w poprzek za cholere nie dam rady rowków ;]
tak, ta taśma była dobra, szkoda, żę ją na środku oderwałem twierdząc, że niepotrzebna :P. wrega urwana, skrzydło już do pieca poszło, więc będzie nowe, ale rowki dalej wzdłuż kadłuba no bo niby jak inaczej. Podparcie skrzydła tymi cieniutkimi patyczkami.... zamierzam wkleić w kadłub pasek balsy i do niej ten patyczek a nie bezpośrenio w depron. to chyba lepiej ?

Nic tam nie wyliczałem, ogień na pole i w górę ;], oczywiście mogę przenieść pakiet na prawą, nie ma problemu raczej ;)
Pozdrawiam, Marcin
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 26 wrz 2012, o 20:00

jak to nie.. normalne panele z Castoramy
zobacz na tej fotce widac:
Obrazek
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 26 wrz 2012, o 20:18

mk30 pisze:Nic tam nie wyliczałem, ogień na pole i w górę ;], oczywiście mogę przenieść pakiet na prawą, nie ma problemu raczej ;)

I masz tego efekt :hammer:

Polecam działanie w następujący sposób:
1) Ustaw na stole na sztorc linijkę.
2) Zmierz szerokość skrzydła [ pomiar robisz na kadłubie czyli od miejsca gdzie z przodu jest przyklejone do tyłu gdzie jest przyklejone. Jest to tak zwana cięciwa skrzydła - w zasadzie cięciwą jest ta kreska https://picasaweb.google.com/1051624249 ... 0388918930 ]
3) Wylicz z tej szerokości 23 - 25 % [powiedzmy że cięciwa ma 10 cm szerokości to 24 % będzie 2,4 cm]
4) Zaznacz na kadłubie prostopadle do dołu kadłuba ten wymiar [postaw kropkę itp]
5) Umieszczasz całe oprzyrządowanie na kadłubie [serwa, regle, silnik, śmigło itp] oprócz pakietu
6) Stawiasz nieLOT`a na linijce w miejscu uprzednio zaznaczonym
7) przyklejasz pakiet w takim miejscu by samolocik stał sam - bez Twojej pomocy na linijce. Naturalnie jest to prawie a wykonalne, aczkolwiek im dłużej się utrzyma tym lepiej
8) That`s all Folks :juppi:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 26 wrz 2012, o 22:27

Ja stosuję metodę polową - na palce :)
To tak na wszelki wypadek jakbyś nie miał linijki :D

Stuf:
jeśli macie takie same modele, to może podaj ile mm od natarcia, albo od początku samolotu jest środek ciężkości i tyle.

mk30:
spróbuj jak ma stuf, a na lotnisku zobaczysz jak się zachowuje model i ewentualnie przestawisz pakiet w optymalne miejsce - warto je sobie oznaczyć, żeby pakiet w tym samym miejscu stosowac

znowu stuf: :)
dlaczego się upierasz na tej listwie w środku. Nie lepiej jest zrobić wzmocnienie węglem?
listwa Ci usztywnia samolot, ale słabo chroni przez uszkodzeniem przy krecie - jest łatwo łamliwa.
Jak użyjesz nawet najcieńszych prętów węglowych, samolot będzie równie (albo i bardziej) sztywny a jego kretoodporność na pewno wzrośnie...
Mówię o takim wzmocnieniu jak Ci zrobiłem na ep3 w miejscu gdzie Ci się złamał kadłub.
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 27 wrz 2012, o 07:00

Mirek to nie tak.. nie upieram się ale jakoś jest mi trudno wyobrazić sobie że ta listwa jest w stanie się połamać przy krecie.. Waga tego samolotu i prędkość jaką rozwija jest równa lotowi najeb...go komara :lol:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości