@Wojtus, masz juz odpowiedz - chodzi o indukcyjnosc a nie o rezystancje (tam mamy prad przemienny).
@Krecik, nie jestem pewien tego co mowie, ale wydaje mi sie, ze tu nie o predkosc obrotowa wirnika chodzi, tylko o czestotliwosc PWM, a ta wynosi czasem (najtypowiej) 8kHz, ale czasem wiecej, nawet 2 razy wiecej (tyle mozna ustawic w YEPach - 8 albo 16kHz).
Ale - jak mowie - nie jestem pewien tego co mowie, tylko wyrazam swoje watpliwosci, bo o ile na pradzie sie generalnie znam, o tyle jak przychodzi do indukcyjnosci, Henrow, efektow Halla,to czasem troche nie rozumiem, a czasem aktywnie trzymam sie ingoranctwa, bo ... Kiedys ktos mi zaczal tlumaczyc jakie procesy zachodza w reglu i sie przestraszylem jak wiele rzeczy moze pojsc nie tak w kazdej chwili
Postanowilem znac Z GRUBSZA teorie i wiecej nie wiedziec.
(przynajmniej poki nie musze).
@Wojtus jeszcze raz: Mowisz, ze zawsze ciachales jak Ci wygodnie... OK, zauwaz, ze TYPOWO, ZAWSZE te przewody SA rownej dlugosci. No nie ma opcji, zebys jeden kabel od silnika do regla puszczal inna droga niz pozostale.
Jak sie zdarzy roznica 1mm na kablach o dlugosci 15cm to to jest nic.
A pytanie wlasnie jak zmieni tę dlugosc (a co istotniejesze - indukcyjnosc) wstawienie przekaznika.
Dodam ze za indukcyjnosc nie odpowiada tylko dlugosc przewodu ale tez jego ksztalt. Ten sam przewod prosty ma mniejsza indykcyjnosc, zwiniety w solenoid - wieksza, a jak sie jeszcze w ten solenoid wlozy stalowy drut, albo jeszcze lepiej kawalek ferrytu to juz w ogole cuda sie dzieja, panie, cuda cuda;) - indukcyjnosc szybuje w gore, ale pojawiaja sie jeszcze inne rzeczy, nie wiem jakie, w kazdym razie czasami niepożądane i dlatego w np. w zwrotnicach glosnikowych (tfu - cholerna elektroakustyka) stosuje sie jednak cewki powietrzne, mimo, ze rdzeniowe bylyby kilkukrotnie mniejsze, lzejsze i tansze.
No i wiesz, wracajac do regli, mozna sobei zgadywac, ale zeby bylo poprawnie to trzeba zmierzyc albo policzyc.
Ja nie umiem policzyc... Nie mam tez miernika ktory potrafi mierzyc indukcyjnosc...