ToTo-0

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
Tomek37
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 40
Rejestracja: 11-08-2017
Lokalizacja: Koziegłowy

Postautor: Tomek37 » 4 wrz 2017, o 18:31

:kopara:
Ale żeś mi teraz pojechał z wiedzą. Wymiary silnika sprawdzę ale to z timingami w esc to muszę piszukać i internecie co i jak hmm .
Dzięki
Pozdrawiam, Tomek
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 4 wrz 2017, o 19:47

Sorki, nie chciałem epatować ;) ...
Sposób ustawiania/programowania ESC, nie tylko timingu - także innych niezbędnych często jego parametrów i funkcji - znajdziesz w instrukcji do danego ESC, zwanej manualem i rozumianej przez wujka google pod takim hasłem. Przez ludzi z branży także, więc może już to wiesz.
Przy programowaniu co bardziej zaawansowanych ESC z drążka gazu w nadajniku (wygodnie jest też używać serwotestera zamiast nadajnika jako żródła sygnału programującego, którym porozumiewasz się z mikrokontrolerem ESC w celu przedstawienia mu Twoich żądań; zazwyczaj spełnia je bez szemrania ;) ) dobrze jest pomóc sobie notatnikiem, bo czasem jest i 160 melodyjek w grupach znaczących, które trzeba rozróżnić i zapamiętać. Jeżeli znasz zapis nutowy to będzie jak znalazł :grin2: , jeżeli nie - to sam sobie go wymyśl na potrzebę chwili. Tak właśnie zrobiłem niedawno z jednym noname ESC, bez czterech stron sanskrytem paranoika się nie obeszło. Ale udało się i już lata.
A tak BTW - w tej zabawie wiedza jest bardzo pomocna, łagodnie ujmując... W rankingu wymagań co do wiedzy technicznej Hobby RC zajmuje wysoką (chyba nawet czołową?) pozycję.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Tomek37
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 40
Rejestracja: 11-08-2017
Lokalizacja: Koziegłowy

Postautor: Tomek37 » 4 wrz 2017, o 21:49

Hmm, z tego co przeczytałem to esc z oprogramowaniem simonk są że tak powiem podkręcone.
Znalazłem manual do mojego regulatora i widziałem film na youtube jak to się robi. Dosyć prosta sprawa, jeśli chodzi o programowanie z nadajnika.
Ale co poszczególne parametry dokładnie robią i kiedy je zmieniać to już nie wiem.
Po za tym nie wiem jakie parametry ustawić pod ten silnik (cf 2822), tzn jakie timingi i reszte.
A mój regulator to HOBBYPOWER Simonk 30A.
Pozdrawiam, Tomek
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2135
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 4 wrz 2017, o 22:12

Zdynione uzwojenia to efekt zbyt dużego obciążenia dla silnika. Mam taki silnik tylko 2812 1500kv i zdymiłem go na śmigła 8x4 gws - na 7x6 jest ok. Twój silnik 2822 ma 1200kv i wg. danych powinien dać radę kręcić do rozmiaru 10x5. Mój silnik kręci już ze 3 lata z takimi uzwojeniami wiec osobiście na Twoim miejscu zmienił bym śmigło na 9" lub 10 ale z mniejszym skokiem i latał dalej aż zdechnie ;)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 4 wrz 2017, o 22:38

Tomek37 pisze:Ale co poszczególne parametry dokładnie robią i kiedy je zmieniać to już nie wiem.

Napisz, jakie parametry to Ci spróbuję jakoś wyjaśnić.
Tomek37 pisze:Po za tym nie wiem jakie parametry ustawić pod ten silnik (cf 2822), tzn jakie timingi i reszte.

Jak wyżej ;)
Tomek37 pisze:A mój regulator to HOBBYPOWER Simonk 30A.

Podróbka/klon bardzo dobrych ESC E-maxa, które same też są klonem, ale nie gorszym od oryginału, którego historia zaginęła w pomroku dziejów :dk:
Tych HP na Simonk'u nie używałem jeszcze, E-maxów owszem i chwalę sobie. Trudne do zaje... do uszkodzenia, te opisane 2...4S spoko chodzą na 6S, bo mosfety (przełączające polowe tranzystory mocy; achillesowa pięta większości ESC) mają na 50V, tylko wewnętrzny stabilizator 5V wymaga dodatkowego chłodzenia albo ulgi napięciowej w postaci diody Zenera od strony zasilania, która przejmuje część napięcia i ciepła na siebie.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Tomek37
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 40
Rejestracja: 11-08-2017
Lokalizacja: Koziegłowy

Postautor: Tomek37 » 4 wrz 2017, o 23:01

Dzięki za odpowiedzi. Jutro popatrzę na dane tego regulatora i zapytam co jakie parametry oznaczają i kiedy je zmieniać.
A co do śmigla to właśnie znalazłem, że do trenerków to nie jest zbyt dobre te śmiglo co mam. Raczej zalecają do tego silnika 8x6. Ten wątek to chyba nawet na naszym forum. No więc patrzę po alegro i jest tego pelno. Więc mam dwa pytania.
Czym różni się śmigło 8x6 od 8x6 sf, bo takie znalazłem na allegro?
I jakiej firmy wybrać śmigła?
Oczywiście wszystko pod mój silnik.

Btw. Prawdopodobnie i tak kupię jeszcze jeden taki silniczek (bo w sumie jest dosyć fajny), komplet łożysk i osi na zapas. Na abcrc.
A w razie czego, to obecnego będę przezwajał.

Właśniep znalazłem jakie są zalecane śmigła do tego silnika w zależności jakim pakietem jest on zasilany:

The Emax CF2822 brushless out-runner motor is slightly more powerful than the E-Flite Park 370. It is capable of producing up to 22oz of thrust and generate about 140W of power. Does not include prop adapter, collet prop adapter required to mount the prop. Bullet connector not installed. We recommend you use 3.5mm bullet connectors for ESC connection.

Specifications:

KV: 1200
Weight: 1.6oz (39g)
Motor Diameter: Approx. 28mm
Total Length: 47mm
Shaft Length: 17mm
Shaft diameter: 3mm
Max efficiency: Approx. 15A
Max Load: Approx. 18A
Motor Dimensions:



Recommended Setup:

18A brushless motor ESC
2-3S LiPO and at least 1000-1300mAh.
Prop Selection: Remember to always use props designed for electric motors, nitro props are heavier and might overload the motor.
With 3S LiPO: 8x4, 7x6
With 2S LiPO: 10x6, 10x4.7
The above prop selections are recommended for sports flying at open throttle. You may use slightly larger props if you do not fly at constant open throttle.
Pozdrawiam, Tomek
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 4 wrz 2017, o 23:54

Tomek37 pisze:With 3S LiPO: 8x4, 7x6
With 2S LiPO: 10x6, 10x4.7

No to nie dziwne, że Ci się smażyć zaczął :masakra:
Podróbkarze żle naklejkę podrobili... Albo może właśnie dobrze, celowo tak - może kupisz następny. Zdaje się, że to planowałeś hmm

"Knowledge is a deadly friend
When no one set a rules..."

Pamięta ktoś ten kultowy tekst ?
@Aikus, Ty możesz wiedzieć 8-)
Podpowiem, że autorem jest Peter Sienfield i że powinien wylądować w kąciku muzycznym :grin2:
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Tomek37
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 40
Rejestracja: 11-08-2017
Lokalizacja: Koziegłowy

Postautor: Tomek37 » 5 wrz 2017, o 00:14

Na szybko spróbuję w nadajniku ograniczyć mu maksymalną prędkość. Aby w razie maksymalnego wychylenia drążka nie usmażyć do końca silnika. Powiedzmy na jakieś 65-70%.

Czyli do kupienia mam:
Na zapas: kilka osi i łożysk, śmigła 8x4 i ewentualnie sztukę cf2822 na zapas.
A tak po za tym, to jaki byście zaproponowali silnik który by nie był tak wysilony i pasował do mojego aktualnego setupu i śmigieł które już posiadam?
Pozdrawiam, Tomek
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 5 wrz 2017, o 04:56

https://www.banggood.com/DYS-D2830-2830-750KV-850KV-1000KV-1300KV-Brushless-Motor-p-986143.html?rmmds=myorder

Ja mam taki w orzełku i lata :D Może i trochę waży, ale jest mocny. To jest podróbka oryginalnego Turnigy.
Awatar użytkownika
Tomek37
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 40
Rejestracja: 11-08-2017
Lokalizacja: Koziegłowy

Postautor: Tomek37 » 5 wrz 2017, o 13:50

No więc niestety nie podam ustawień mojego regulatora. Mogę tylko skalibrować mu gaz i nic więcej. Nie przechodzi w tryb programowania. Uprzedzając pytanie, tak, dobrze go inicjuje tzn. włączam nadajnik, gaz na maxa, następnie podłączam regulator ze silnikiem do pakietu. Ten wydaje kilka piknięć i koniec, dalej cisza. Dopiero jak drążek zjadę na sam dół, to ponownie zapiszczy, co znaczy, że skalibrowałem sam drążek.

Byłem pewien, że mam ESC Hobbypower a jednak... nie. Naklejka na nim wygląda identycznie ale zamiast napisu (w tym owalu) Hobbypower, to jest jakiś inny niewyraźny, ale widać, że zaczyna się na literę "R". Napis jest takim samym kolorem i taką samą czcionką napisany.
Wychodzi na to, że albo jakoś inaczej się go programuje, albo w ogóle.

Dodaję w załączniku zdjęcie naklejki z regulatora:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Tomek
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 5 wrz 2017, o 18:21

Ale po co tu doszukiwać się jakiś ukrytych funkcji w regulatorze za 15zł?
Silnik działa? Działa.
Regulator działa? Działa
Więc o co chodzi. Doszliście już do wniosku, że zamontowane było za duże śmigło do tego silnika, więc to normalne, że silnik zaraz zacznie się topić na full obrotach. A ten dymek to zapewne ta emalia/farba do drutów zaczęła się delikatnie topić, bo silnik był przeciążony. U mnie w orzełku nieraz po wylataniu chińskiego pakietu silnik jest mega gorący, regulator też gorący (trochę mniej) i nic sobie z tego nie robię. Lata cały czas tak samo, żadnego dymku nie widziałem (może się i dymił, a ja nie zauważyłem)
Poza tym, jeśli odpaliłeś full obroty trzymając samolot w ręku przez 40 sekund np w domu to silnik musi być gorący. W locie jakoś lepiej się chłodzi, albo to tylko takie pozory.
Po pierwsze odpal silnik najpierw bez śmigła, daj full obroty przez pół minuty/minutę i zobaczysz czy się nagrzeje. Jeśli się nie spali, to załóż prawidłowe śmigło, spróbuj rozkręcić do full obrotów, wyjdź na pole i zacznij latać.
Dziękuję dobranoc :)
Awatar użytkownika
Tomek37
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 40
Rejestracja: 11-08-2017
Lokalizacja: Koziegłowy

Postautor: Tomek37 » 5 wrz 2017, o 21:48

No niby masz racje. Ale jak widze i czytam, to są tam ciekawe opcje. Chociażby zwolnienie silnika lub całkowite wyłączenie przy słabym pakiecie. A z tego co widze, to soft simonka jest bardzo popularny.
Silnik i częsci do niego i śmigła bede zamawiał na koniec tego tygodnia. Niestety silnika na abcrc na razie nie ma a chciałbym ośkę, łożyska, śmigła (8x4 i 8x6) i silnik zamówić w jednym sklepie.
Znacie jakieś fajne inne sklepy gdzie mógłbym kupić wszystko na raz?

Ps.
Mój esc to READYTOSKY
Ps2.
Właśnie doczytałem się na stronie producenta, że ten regulator nie jest programowany po zakalibracją przepustnicy:

Highest efficiency 100% N-FET design.
Highest accuracy with Crystal Oscillator (Temperature won't affect the PWM operating range like other cheap ESC's).
No low voltage cutoff, because any cutoff in a multirotor = crash.
No over temp cutoff, because any cutoff in a multirotor = crash.
Super high refresh rate, no buffering of the input signal, resulting in more than 490Hz response rate.
16KHz motor frequency, giving fastest response of the motor, and quietest operation as well (no 8KHz squeal).
Super simple, foolproof operation! Nothing to program other than the throttle range.
Don't buy a 30A multirotor ESC that doesn't meet all these criteria! There are a lot of low quality 30A ESC out there!
Pozdrawiam, Tomek

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości