Light Aircraft 182 (78cm)

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 12 mar 2011, o 20:09

...A ja to wszystko widziałem..! :D

Z mojej perspektywy było tak:
- Przyjechało dwóch Lukasiów - więc choćby nam pogoda nie pozwoliła oblatać maszyn i tak jest super.. :banana: Musieliśmy troszkę odczekać z powodu Mi-8 a później troszkę się rozwiało.. Usiłowałem odwieść Łukasza od zamiaru rozbicia modelu, ale.. No cóż.. "No przynajmniej sobie troszkę pokołuję.." Tiaa.. Znam takie tłumaczenie.. No i wczale się nie myliłem.. Dopiął swego.. Nie będę zagłębiał się w szczegóły, gdyż już zainteresowany je upublicznił.. Mogę tylko powiedzieć, że nasz Luke lata genialnie.. I ne piszę tego po to, aby mu było miło (choć i tak dzisiejszy dzień jest udany pod względem oblotów i dostatecznie miły dla nas obu), tylko widziałem już w życiu niejednego lotnika i mam skalę porównawczą.. Jedyny minus jaki bym mu dał - to loty z dużymi prędkościami na małej wysokości.. :evil:
Trzeba także przyznać, że po mistrzowsku posadził maszynę po utracie przedniego koła :lol: Praktycznie nasz Luke lata 'parapetem" jak stary modelarz z dużym doświadczeniem.. Jestem pełen podziwu..!
Fakt - zabroniłem jako KL wykonać kolejnego pakietu, gdyż stan euforii i zignorowanie zakazu wykonywania akrobacji - mógłby nadmiernie przyczynić się do poczucia zbyt dużej pewności siebie i mógłby zakonczyć się katastrofą.. Poza tym warunki były dość trudne (porywy wiatru, o kierunku zróżnicowanym).

No cóż.. Ja byłem gotów odpuścić oblot L-39, ale jak zwykle Lukaś.. ;)
"No panie Bartek.. A teraz Albatros.. Prawda..? Niech turbodymomen zawstydzi Ceśkę.. He, he.."

Ostatecznie możemy pokolować do zdjęć - stwierdziłem, ale gdzieś tam tlił się wstyd, że Ceśka w rękach pilota heli latała super a ja boje się wystarować "szybkim".. No i nawet nie wiem kiedy znaleźliśmy się na pasie..
I niniejszym skladam oświadczenie:
- To nie prawda, że były wywierane presje na pilota.. :)
Powoli L-39 się ptrzetoczył, drobna korekta przedniego kółka i .. Start..!

Chwilowo tyle.. Reszta wyjdzie w praniu.. Oczywiście zamieścimy z Łukaszem zdjęcia niebawem.. :)

Luke - "laszowanie" to nic obraźliwego.. ;) Jest to określenie na przeszkolenie na nowy typ samolotu, śmigłowca, czy szybowca.. Ja też wylaszowałem nowy typ samolotu.. - L-39..! :)


Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 12 mar 2011, o 20:16

Bartek, wyjaśnij Lukasowi co to jest laszowanie. :-) Nie jest to część lotu, chociaż nazwa brzmi fachowo 8-)
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 12 mar 2011, o 20:49

No to gratuluję Lukaś sukcesu :juppi:
Twoje szczęście że nie zrobiłeś motylka przy tej pętli. Zapomniałeś sieroto, że po połówce zdejmuje się gaz? :hammer: :vhappy:
Akrobacja powiadasz? Mało ci? Ceśka fajnie lata na żyletkę i na plecach. Pozostał jeszcze korkociąg i jeszcze parę innych figur...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 12 mar 2011, o 21:07

..No tak Gmeracz.. Podpuszczaj naszego "akrobatę", bo nie rozbił modelu w pierwszym locie.. :twisted:
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 12 mar 2011, o 21:28

Gmeraśny, spokojna Twoja poczochrana. Next time będzie lot odwrócony. Żyletka - nie wiem, nie próbowałem. A korkociąg no problem (na symku).

Bartek, napisz coś jeszcze o moim lataniu, cooo? :oops: :nw: I zdjęcia wrzuć albo mi przewal, to ja powieszę!

Zdrówka!
Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 12 mar 2011, o 21:36

Bartoszko pisze:..No tak Gmeracz.. Podpuszczaj naszego "akrobatę", bo nie rozbił modelu w pierwszym locie.. :twisted:

Będę podpuszczał dopóki nie weźmiesz jakiejś łopaty albo w ostateczności uprzęży pilota i nie przelaszujesz tego gwiazdora... :vhappy: :rotfl2:
Bo teraz jak już zapowiada plecki to będzie tyle z Ceśki... :masakra:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 12 mar 2011, o 21:51

Lukaś - podaj maila na prv.. Podeślę Ci zdjęcia.

Hmm.. Chciałem przemilczeć twój "pierwszy start" gdyż efekt - to załmane śmigło i obluzowanie silnika, że o lekkim przetarciu kryła na końcówce nie wspomnę.. :) A wiesz czego żałuję..? że nie zrobiłem Ci zdjęcia.. Miałeś minę dość ciekawą.. Oczy stanowiły większość a z twarzy można było odczytać: "A miało być tak łatwo i przyjemnie.." Ale drugi start pozbył mnie złudzeń.. Ten gość będzie latał..
Nie będę Cię chwalił zbytnio, żebyś nie uznał, że polecisz wszystkim.! 8-)
Dodam, że lądowanie było najefektowniejsze z całego lotu.. Perfekcja..! :)

Ale jeśli znów wspomnisz o żyletce, albo pleckach Ceśką, to zawieszę łańcuch na śmigło (tak jak się robilo za dawnej Polski) i po sprawie..

Sławku - jestem pewny, że jakby Łukasz zasiadł z Tobą na jednej paralotni, to chodził by tyłem i śpiewał kolendy ku Twojej uciesze..
Natomiast może zdarzyć się, że polecimy z Lukasiem - a nawet poczciwym Kolibrem - i zamontujemy kamerę w kabinie.. :twisted:
Pierwszy zobaczysz film.. :banana:
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 12 mar 2011, o 21:55

Bartoszko pisze:Ale jeśli znów wspomnisz o żyletce, albo pleckach Ceśką, to zawieszę łańcuch na śmigło (tak jak się robilo za dawnej Polski) i po sprawie..
Plecki banał :thumb: z żyletką gorzej... :masakra:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 12 mar 2011, o 22:02

Tak Grzegorzu, ale Łukasz dopiero zaczął przygodę z samolotami - jak mnie zapewnił - nieodwracalnie.. Czy tak kolego Luke..? :D

Więc jakby nie patrzeć - troszkę za wcześnie na akro.. I nie tym modelem.. ;) Popracujemy i może jakiś EDF w przyszłości :banana:
.. A zwłaszcza, że jesteście mile widziani na EPKA gdzie pas jest do dyspozycji i można sobie pozwolić na dowolny "parapet"

No i szykuj swoją F-14.. Teraz już się nie wywiniesz.. :)
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 12 mar 2011, o 22:04

Ramotny pisze:z żyletką gorzej... :masakra:


Ramotny, jak nie masz to ja Ci jutro na polę kilka przywiozę ;-).

Kusicie, żeby znowu do ręki jakiegoś akrobacika wziąć :-/.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 12 mar 2011, o 22:23

zrobiłem za duży skrót myślowy: Ceśką sie nie da zrobić żyletki a nie w ogóle... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 12 mar 2011, o 22:48

Ramotny pisze:zrobiłem za duży skrót myślowy: Ceśką sie nie da zrobić żyletki a nie w ogóle... :)


Jedna z lepszych rzeczy jakie czytałem odnośnie samolotu była w książce M.N. Szifrina pt. "Praktyczna aerodynamika samolotu An-2". Dotyczyła ona ograniczeń (głównie prędkości oraz dozwolonych manewrów) podanych w obstrukcji użytkownia w locie. Chodziło mniej więcej o to, że nie ma kiepskich sprzętów, są tylko kiepscy piloci.

Wszystko przed Lukiem, nie zdziwię się, jeżeli okaże się, że jego Cessna kręci pełną akrobację bez uszczerbku dla jej oraz właściciela zdrowia.

Idę do sklepu po środki niezbędne.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 13 mar 2011, o 00:19

Ramotny pisze:zrobiłem za duży skrót myślowy: Ceśką sie nie da zrobić żyletki a nie w ogóle... :)
Grześ, czy to cicha prowokacja??? A jeżeli się da to co wtedy? :banana:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 mar 2011, o 15:31

Gmeracz pisze:
Ramotny pisze:zrobiłem za duży skrót myślowy: Ceśką sie nie da zrobić żyletki a nie w ogóle... :)
Grześ, czy to cicha prowokacja??? A jeżeli się da to co wtedy? :banana:
no way :wall:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 13 mar 2011, o 19:15

Witajcie.

Albatros dziś wykonał dwa pakiety i coraz fajniej lata.. :) Jak Łukasz wie - L-39 ma posłużyć do pewnych testów.. Postanowiłem sprawdzić model pod względem właściwości i jeśli okaże się, że będzie poprawny pilotażowo (a jest i to bardzo), wykonam mu klapy do lądowania, a następnie zmienny wektor ciągu (wzgledem osi Y). Cel - podobieństwo pod względem pilotażowym do SU-34.

Łukasz - prześlij mi aders mailowy bo chcę wysłać Ci zdjęcia.. :)
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 14 mar 2011, o 20:48

Obiecane FOTKI:

Obrazek
Przed pierwszą próbą, Ceśka jeszcze z "oryginalnym" śmigłem. Będzie łatwo i przyjemnie...

Obrazek
Kołowanie na pas. Zdjęcia dokumentującego kraksę nie ma - bo i po co :vhappy: Ale łatwo sobie wyobrazić: pół śmigła i maszyna oparta o skrzydło stojąca 3 metry ode mnie...

Obrazek
Próba druga. Start udany, ale po trzecim zakręcie przednie kółko udało się na urlop...

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Skupienie pełne, skronie pulsują...

Obrazek
Kilka niższych przelotów z klapami i bez

Obrazek

Obrazek




Zdrówka!
Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 14 mar 2011, o 21:31

Ostatnia fotka jest PRO i MEGA !!!! (ogólnie mówiąc, jest fajna)

Wrzucę ją sobie na pulpit !!!


Muszę wrzucić swoje fotki z ostatniego lotu do Kielc. (Ostatniego, bo mój uczeń zrezygnował po tym jak dali 23% podatku na szkolenia skurwy$#$#%#$%@$##@$@#$@#, #$@$#@, $#@$@$#, $#@%$#@$ :-/ )
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 14 mar 2011, o 21:37

No to w razie draki mam oczywiście w większej rozdzielczości. Mail na PW pliz i siu.
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 14 mar 2011, o 22:17

Analizując film z lotu próbnego stwierdzam, że zdarzenie z dnia 12 marca 2011 samolotu Cessna 182 o znakach rejestracyjnych
N9528 spowodowane było niewlaściwym ustawieniem kąta prawej goleni podwozia głównego (koło było zbieżne do osi symetrii kadłuba) co doprowadziło do powstania drgań o narastającej amplitudzie, i w rezultacie było przyczyną gwałtownego asymetrycznego wyhamowania prędkości. Efekt ten doprowadził do przechylenia samolotu na prawą stronę co było bezpośrednią przyczyną uszkodzenia końcówki prawego skrzydła, oraz śmigła.

Zdarzenie spowodowane było błędem technicznym w trakcie budowy.
Niniejszym oczyszcza się pilota z wszelkich podejrzeń o brak doświadczenia :)
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 14 mar 2011, o 22:49

No ja wiedziałem gdzieś w głębi duszy, że to nie moja wina... :banana: Natomiast Kol. Gmeraśny WYRAŹNIE zalecił ustawić zbieżność zezowatą podwozia, co by maszyna lepiej kierunek trzymała... :wall: No to se ustawiłem... Dobrze, że to prawie VTOL i wystarczają jej 2 metry pasa, więc podczas drugiej próby zjawisko nie zdążyło zajść :thumb:

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości