Strona 1 z 2

Traxxas TRX4 Defender

: 25 gru 2019, o 16:56
autor: Kula
Cześć,

Wreszcie chwila czasu na napisanie wam Kilku słów na temat mojej nowej zajawki, czyli samochodu typy RC Trial.
Model to Traxxas RTX4 w budzie Land Rover Defender. Model w skali 1:10 wyposażony jest w dwubiegową skrzynię biegów sterowaną z nadajnika i blokowane mosty (też blokowane z nadajnika).
Dodatkowo mosty są ze zwolnicami, czyli jak kto woli mosty portalowe, czyli jak kto woli oś koła jest niżej niż oś mostu. Pozwala toi znacznie zwiększyć możliwości w terenie.

Link do tego modelu: https://sklep.rcforfun.pl/pl/p/Traxxas- ... dycja/2462

Występują 3 wersje kolorystyczne (bordowa, szara i żółta) z czego żółta jest najdroższa bo ma przeźroczyste szyby. Pozostałe kolory mają szyby czarne.
Jest to mój pierwszy kontakt z Trialem RC ale już wiem, że wpadłem po uszy _olaboga
Model niesamowicie spisuje się w terenie. I nie chodzi i to by przejechać każdy teren. do tego lepszy jest Traxxas Summit. Chodzi o realistyczną jazdę typu "adventure" czyli ma być jak na prawdziwej wyprawie. Mój Defender powoli zdobywa wyposażenie dodatkowe i wygląd.

Póki co, kilka fotek stanu obecnego. Sytuacja jest mocno rozwojowa i ciągle coś w nim dodaję. A już myślę nad następnym modelem :juppi:

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 25 gru 2019, o 19:05
autor: Don Mirson
Super! Dzięki że znalazłeś chwilę.
A z wyposażenia dodatkowego co dokupywales? Pytam, żeby mieć orientację co już mamy w zestawie a na co od razu patrzeć...

Masz może jakiś filmik, na którym jechałby z max prędkością po płaskim? Wiem, że tu nie chodzi o prędkość, ale żeby mieć orientację...

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 25 gru 2019, o 19:11
autor: Carson
No ladny ladny :) Ja do tych triali mam podejscie troche jak Miru, bardzo ladne do poogladania modele ale nudne w uj jesli chodzi o jezdzenie :) Naogladalem sie masy filmikow w necie zanim kupilem swojego short course'a i zachowanie tych modeli trialowych podczas jazdy jakos do mnie nie przemawia. Moze gdyby wazyly wiecej to fajniej by to wygladalo w ruchu - tak jak customowe SC, ktore wazą okolo 7-10kg. Ale jak kazda nowa zajawka - bedzie masa funu! :piwo2:

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 26 gru 2019, o 19:02
autor: Kula
miruuu pisze:Super! Dzięki że znalazłeś chwilę.
A z wyposażenia dodatkowego co dokupywales? Pytam, żeby mieć orientację co już mamy w zestawie a na co od razu patrzeć...

Masz może jakiś filmik, na którym jechałby z max prędkością po płaskim? Wiem, że tu nie chodzi o prędkość, ale żeby mieć orientację...


Wyposażenie dodatkowe które kupiłem od razu, to oświetlenie. Kupując Autko do ścigania czyli Slasha dostałem w nim moduł dźwiękowy, który od razu wymontowałem, więc miałem też ten moduł do Defendera. jesli bym nie miał, to moim zdaniem obowiązkowa sprawa, +50 do efektu, przynajmniej na początek.
Kupiłem też akcesoria do waloryzacji, czyli skrzynki, paletę, łopatę, kanister (oryginalne mi się nie podobały).

Ogólnie można na początek kupić sam model i jak masz pakiety 3s (1500 do 5000) + paluszki do nadajnika, to masz już kupę zabawy w terenie.

Ja już wiem, że bawi mnie kręcenie filmów i robienie zdjęć z tymi samochodami. Więc zainwestuję jeszcze sporo w wygląd.

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 27 gru 2019, o 13:52
autor: Piotr_T
Carson... Nuda, nie nuda... ale stopień odwzorowania zachowania się modelu w stosunku do analogicznego samochodu w skali 1:1 jest w RC trialu (rock-crawlingu) bardzo wysoki i to zarówno pod kątem zachowania się napędów, zawieszenia i opon, jak i konieczności "rozpracowania" głową trasy (gdy można) i sposobu przejazdu ("ciśnieniowcy", tak jak w realu, kończą tu na dachu lub na boku albo wklejeni na dębowo w błotko ;) ). No i to, jak te autka wyglądają - czasami oglądasz filmik i do końca nie wiesz, czy to model, czy prawdziwy samochód. Do tego relatywnie niskie szanse na "destrukcję" (choć uszkodzenia się zdarzają) i jest całkiem fajnie, a czasami poupalać szybkościowo też da radę - TRX-4 na 3S i wysokim biegu skrzynki rozdzielczej jest dość szybki, a raczej - wystarczająco szybki, jak na jego zdolności do pokonywania zakrętów - to w końcu terenówka w skali, a nie sztuczny "kwadraciak" o rozstawie osi zbliżonym do rozstawu kół :mrgreen:.

Ja już zacząłem zmiękczać lokalny grunt pod Blazerka ;). Pewnie żeby go kupić, będę musiał sprzedać Diabeły lub Miniaka, ale że heli-pilot ze mnie żaden, to... kto wie :).

Pozdrawiam,
Piotr.

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 27 gru 2019, o 22:08
autor: Don Mirson
A blazer to który to?

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 27 gru 2019, o 22:48
autor: Piotr_T

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 27 gru 2019, o 22:51
autor: Kula
Blazer i Ford Bronco też są bardzo fajne. Dodatkowo maja rozstaw osi 313 mm co pozwala zastosować mnóstwo innych nadwozi.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 28 gru 2019, o 09:45
autor: Don Mirson
A to nie jest tak że wszystko trx4 to to samo z wyjątkiem budy?

Kurde, muszę zobaczyć jak to jeździ najszybciej, to chyba jedyna rzecz która mnie blokuje przed kolejnym bezsensownym wydatkiem

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 28 gru 2019, o 09:52
autor: Kula
Defender i ten militarny mają rozstaw osi 324 mm a Bronco i Blazer mają rozstaw 313mm. Różnica jest też taka, że Defender ma wewnętrzne błotniki zamocowane do budy a Bronco i Blazer mają błotniki mocowane do podwozia.
Fajne jest to że jedno podwozie można konwertować na drugie niskim kosztem (konwersja kosztuje ok 100 zł).

Co do szybkości, to musisz pamiętać że te modele są wywrotne. Bez przeróbek w zawieszeniu nie pojedziesz bokami. Model w zakręcie się przewróci i tyle będzie.
Musimy się spotkać to pojeździsz moim.


Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 28 gru 2019, o 11:35
autor: mikegsx400
Podsumowując:
Bronco i Blazer - rozstaw osi 313mm, błotniki do podwozia.
Defender i Tactical Unit - 324mm błotniki do budy.

Jest jeszcze TRX Sport, z rozstawem regulowanym 300, 312, 324 i 336, który ma tylko niski bieg i od razu zblokowane mosty.

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 28 gru 2019, o 16:03
autor: Don Mirson
A o co chodzi z tymi biegami?

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 28 gru 2019, o 16:07
autor: Kula
Podwozie TRX4 ma skrzynię biegów (2 biegi). Na niskim biegu jest powolny ale bardzo silny. Do przepraw i wjazdow. Na 2 biegu jest dość szybki a nawet bardzo szybki jak na model do trialu.
Biegi zmieniasz z nadajnika, sterując serwem.

Dodatkowo masz blokady mostów
Wszystkie inne modele mają mosty zablokowane na stałe. Pogarsza to zwrotność na płaskim, ale kto jeździ po płaskim...

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 28 gru 2019, o 16:29
autor: Piotr_T
Tył jak tył, ale przednia blokada wpływa na zwrotność również i na luźnej nawierzchni - samochód ma wtedy tendencję do jazdy na wprost, więc przy upalaniu po leśnych ścieżkach IMHO też będzie to odczuwalne, tak jak w skali 1:1. Tyle że w TRX-ie nie ma z tym problemu - blokadę można rozpiąć :).

Pozdrawiam,
Piotr.

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 28 gru 2019, o 16:49
autor: Don Mirson
Kurde. Brzmi ciekawie :)
Muszę ta skrzynie pooglądać na necie...

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 28 gru 2019, o 16:51
autor: Kula
Możesz na żywo zobaczyć jak działa. Zgadamy się jakoś to sobie obejrzysz. Ja planuję jutro trochę pojeździć.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 28 gru 2019, o 16:59
autor: Don Mirson
Chętnie. Najbliższe dni mam mocno z bani, ale przy najbliższej okazji chętnie pomacam. Które sklepy w Polsce najsensowniej przeglądać pod kątem cen i dostępności?

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 28 gru 2019, o 17:05
autor: Kula
W sumie najlepszy sklep masz "pod nosem" w Warszawie, czyli RCFORFUN (rcforfun.pl). Zupełnie dobre ceny na traxxasa ma Wrocławski RC-Team. I tak wszyscy biorą towar z Riku bo to dystrybutor.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 28 gru 2019, o 19:31
autor: SeKLeS
Czy ta skrzynia nie jest przypadkiem taka sama jak w modelu Summit? Podobnie z mostami zresztą.

Kula, olej jaki wlałeś do amorów?

Dziabnięte z Tapatalka

Re: Traxxas TRX4 Defender

: 28 gru 2019, o 20:21
autor: Kula
Skrzynia jest chyba taka sama. Summit nie ma mostów nie mogą więc być takie same . Może blokady dyfrów są rozwiązane tak samo, ale Summit ma niezależne zawieszenie.
Mosty to bardzo fajna konstrukcja swoją drogą, bo to mosty że zwolnicami lub inaczej zwane portalowe.

Do amorow wolałem olej 15wt od amortyzatora rowerowego Rock Shox, bo taki miałem. Dodatkowo żeby zawieszenie pracowało lżej, wywaliłem cześć uszczelnień dolnych amortyzatora.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka