Strona 1 z 1

Kyosho - Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 30 maja 2016, o 09:36
autor: Artu
Stałem się (jeszcze nie wiem czy szczęśliwym :roll:, ale za free :mrgreen:) posiadaczem podwozia z silnikiem modelu KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road z silnikiem KYOSHO GX-12.

Niestety, do pełni szczęścia brakuje kilku części do sprzęgła :masakra: Konkretnie tych w ramce na rysunku:

Obrazek

Niby znalazłem w UK: Kyosho Clutch Roller Bearing (Replaces LD70), ale brakuje mi jeszcze tej "obudowy" z zębatką 14T, którą co prawda mam, ale zauważyłem, że ma "nadgryziony" jeden ząb:

Obrazek

W trakcie pisania trwały poszukiwania, i w efekcie znalazłem sprzedawcę na eBay, który posiada (między innymi) tą zębatkę w dwóch wersjach:
kyosho alpha 2/3 nitro racer GX-12 GX-15 Clutch bell Plastic,
oraz
kyosho alpha 2/3 nitro racer GX-12 GX-15 Clutch bell Metal

I teraz pytania do znawców tematu napędu nitro:
1. Czy metalowa zębatka "zdawcza" nie "zajedzie" szybciej tej "odbiorczej" plastikowej :roll:
2. Czy warto od razu zmienić "klocki cierne" w sprzęgle :roll:

To było by chyba na razie na tyle... :mrgreen:

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 30 maja 2016, o 09:44
autor: Kowal
Ja na twoim miejscu pilniczkiem spiłowałbym to miejsce, odpalil furę u pojeździl lub zaprosił mnie na jazdę próbną :-D.

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 30 maja 2016, o 10:07
autor: Artu
Do "odpalenia", to brakuje mi przede wszystkim paliwa... Nie chcę kupować od razu "całej bańki", jeśli nie mam pewności, że silnik jest :thumb:
Co prawda ma jakąś kompresję, ale ja na "śmierdziuchach" się nie wyznaję :masakra: Silnik "się prezentuje" tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 30 maja 2016, o 10:53
autor: Kowal
No ładny, co z nim nie tak? Jaka pojemność?

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 30 maja 2016, o 11:56
autor: Artu
Dostałem za free takie podwozie wraz z tym obecnie wymontowanym silnikiem.

Obrazek

Obrazek

Stan silnika jest nie znany, bo ten od kogo go dostałem, również go od kogoś dostał :mrgreen:

Chciał bym, zanim "zainwestuję" jakąś kasę, najpierw sprawdzić ten silnik czy i jak działa... :grin2:

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 30 maja 2016, o 15:35
autor: Kowal
Rozkręć. Zobacz co jest w środku. Zobacz co z łożyskami albo je wymień z miejsca. Pewnie działa sobie jakoś :-D.

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 2 cze 2016, o 09:28
autor: Artu
"Walki" ciąg dalszy, a właściwie porażka :masakra:
Przed jakimikolwiek "inwestycjami" w model (sprzęgło, przednie półosie, karoseria...), postanowiłem sprawdzić czy serce zabije... znaczy sie silnik odpali hmm
Zakupiłem Paliwo Rapicon 16%, nową świecę LRP R3 Standard (średnio ciepła) i... niemamocnych aby odpalił :twisted:
Na koniec "padła" szarpanka... to znaczy spadła, albo pękła sprężyna :dk:

A już miałem nadzieję, że będę miał fajny prezent dla Syna... :wall2:

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 2 cze 2016, o 09:30
autor: Kowal
A może możesz go sztycą krecić?poszukaj używanych części, może uda się za nieduże pieniądze Młodemu zrobić prezent.

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 4 cze 2016, o 11:37
autor: Artu
Niestety, ale sztycą się nie da... nie ma żadnego "podejścia" :nono:

Obrazek

A sprężyna w szarpance wzięła i pękła :masakra:

Obrazek

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 8 lis 2016, o 12:32
autor: mwx
W płycie podłogowej masz otwór pod kołem zamachowym. Możesz założyć stare koło od łyżworolki na rozrusznik i przytknąć je tam.
Możesz też spróbować odtworzyć pętelkę na sprężynie.

Też miałem to podwozie/silnik. Nie uruchomiłem z braku części :/

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 8 lis 2016, o 16:10
autor: Peper
Miałem swego rodzaju podozie kiosho z podobnym silnikiem.
Problem był w tym że ten silnik ma malutki radiator na głowicy i strasznie się grzeje.
Tak jak mwx napisał, świetnym rozwiązaniem do odpalenia będzie starterbox albo jakieś koło na rozruszniku przyłożone do koła zamachowego w silniku.
Co do koła zamachowego okładzin sprzęgła i kosza z zębatką, możesz kupić jakiekolwiek ( do określonej pojemności silnika ) i powinno działać.

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 8 lis 2016, o 19:20
autor: Leo
Swego czasu widziałem "plecy" do takich silników do startowania przez sztycę zamiast szarpanki. Jest tylko jeden problem - większość samochodowych plecków tego typu jest na "dogbone" a nie wał sześciokątny, jak to w heli. Rozeznanie możesz zacząć choćby tu: http://rc-team.pl/653-rozruszniki.

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 8 lis 2016, o 20:10
autor: Peper
Ale nie przy takim zamocowaniu silnika, że do back plate nie ma dojścia bo jest tam zbiornik paliwa.

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 8 lis 2016, o 20:23
autor: Leo
Odpowiedni backplate powinien dać radę. Sam mam taki model (tylko że przerobiony na elektryka) i rozważałem założenie mu takiego backplate'a. Z mojego rozeznania wyszło że taki z przekładnią zębatą wystający lekko na bok (lub taki kątowy - z gniazdem u góry, tam gdzie wcześniej był otwór na linkę szarpanki) powinien dać radę.
Taki backplate mam na myśli: http://www.ebay.com/itm/FC-SH-Engine-Ba ... SwzaJX~JBe

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 10 lis 2016, o 11:26
autor: mwx
$22.99 :lol: ... chopaki.. całe to podwozie z silnikiem jest mniej-więcej tyle warte.

Jedynie kombinacja z wkrętarką/rozrusznikiem od dołu ma jakiś ekonomiczny sens.
Przerabiałem temat z użyciem kauczukowego kółka od hulajnogi.

Ewentualnie kontakt z lokalnym klubem zapaleńców - może któryś pożyczy startboxa, żeby chociaż sprawdzić czy silnik jest coś wart.

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 10 lis 2016, o 15:18
autor: Mustaf90
Artu pisze:A sprężyna w szarpance wzięła i pękła :masakra:


Końcówkę sprężyny zagnij w podobne ucho jak było, będzie działało;P Nie jest to łatwe ze względu na stal sprężynującą ale do zrobienia;)

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 3 gru 2016, o 18:45
autor: Leo
A może by tak spróbować skonwertować go na elektryka?
Ja zrobiłem to ze swoim GP Alpha 3 którego odbudowałem ze stanu śmieciowego i zapieprza jak dziki, pomimo że napęd jest w zasadzie... po taniości :)
Pędzę to pakietami 3S z 450-ki. Muszę tylko mu dobudować jakąś "trumienkę" na pakiet tam, gdzie wcześniej był zbiornik paliwa :)

Jeśli chcesz, podzielę się rysunkami CAD mocowania silnika, które wystrugałem z kawałka blachy alu bez użycia CNC :D
Obrazek
Obrazek

Uprzedzając pytania: Tak, to są aluminiowe felgi kupione u chińczyka, a opony są z drukarki 3D (z TPU).

Re: KYOSHO Pure 10 GP Alpha 4WD Nitro On-Road

: 5 gru 2016, o 09:08
autor: mwx
eee.. ale tu chyba chodzi o to, żeby dymił i rzęził - wtedy wydaje się że jedzie szybciej xD