Używam Mateka G474 z Rotorflight. Zakładałem najgorsze, ze ogon w ogole nie bedzie trzymał i sie rozbije zaraz po starcie. Na domyslnych ustawieniach co prawda jest daleko od ideału, ale dość pewnie
Skupiłem sie głównie na tych paramterach:
- Mixer -> tail -> motor idle throttle na 5%, to nalezy tak ustawic, aby silnik sie nie zatrzymywał gdy wychyle drążek w lewo, można to zrobić jeszcze na stole, bez łopat oczywiście
- Yaw pid P zwiekszylem z 50 do 75
- Yaw pid D zwiekszylem z 10 do 40
- CW stop gain zmniejszyłem ze 100 do 75
- CCW stop gain zwiekszylem ze 100 to 130
- TTA gain zwiekszylem z 20 do 40 (domyślnie jest 0)
wartości podaje orientacyjnie z pamięci
pierwszy obrót w logach wygladał tak
tail_tune_start.png
po wstępnym tuningu już tak
tail_tune_end.png
widać poprawę i czucie, zwłaszcza zmniejszenie przestrzelenia i bounce-back, ale wychodzi mi, że chyba przesadziłem z TTA gain, bo pojawiaja sie oscylacje na głównym wirniku i że jeszcze mam za mało D.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.