Ciekawostki i niusy

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 1 cze 2011, o 22:34

W nocy burzę wyglądają pięknie jak pomiędzy nimi lecisz........................ tylko zdjęć nie mam :-/
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 2 cze 2011, o 07:15

Może i pięknie jak w kabinie pilota siedzisz, raz mnie burza dorwała tak 3 do 5 minut po starcie a w ostatnim rzędzie siedziałem. Lepsze to to niż wesołe miasteczko, sporo czasu nie wiedziałem gdzie góra a gdzie dół! :lol: A pilot nawet słowem nie spróbował ludzi uprzedzić...
Piotrek
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 2 cze 2011, o 07:41

miszcz_waw pisze:A pilot nawet słowem nie spróbował ludzi uprzedzić...


A co miał uprzedzać? Pewnie sobie nogawki w skarpetki wkładał, żeby mu nie wyciekło z przerażania................ ;-)
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 2 cze 2011, o 11:00

Kowal pisze:
miszcz_waw pisze:A pilot nawet słowem nie spróbował ludzi uprzedzić...


A co miał uprzedzać? Pewnie sobie nogawki w skarpetki wkładał, żeby mu nie wyciekło z przerażania................ ;-)

:vhappy:

"Szanowni Państwo tu mówi Kapitan. Nasz samolot znajduje się na oceanem i właśnie przelatuje przez burzę. Po lewej stronie widzicie pustkę na skrzydle - to miejsce po już urwanym silniku a po prawej widzicie błysk - to piorun trafia w prawy silnik który również zaraz odpadnie. Na dole widzicie małą, żółtą plamkę - to tratwa ratunkowa z której pozdrawia Was Wasza załoga."
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 2 cze 2011, o 15:23

Ramotny pisze:
Kowal pisze:
miszcz_waw pisze:A pilot nawet słowem nie spróbował ludzi uprzedzić...


A co miał uprzedzać? Pewnie sobie nogawki w skarpetki wkładał, żeby mu nie wyciekło z przerażania................ ;-)

:vhappy:

"Szanowni Państwo tu mówi Kapitan. Nasz samolot znajduje się na oceanem i właśnie przelatuje przez burzę. Po lewej stronie widzicie pustkę na skrzydle - to miejsce po już urwanym silniku a po prawej widzicie błysk - to piorun trafia w prawy silnik który również zaraz odpadnie. Na dole widzicie małą, żółtą plamkę - to tratwa ratunkowa z której pozdrawia Was Wasza załoga."


No ok. Nie jest z nami tak źle. Zwieracze wystarczają (zazwyczaj)
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 2 cze 2011, o 20:55

No to i ja się dołączę z krótką historyjką... Korespondencja prowadzona przez radio:

Obrazek



1. Kursant: Oooo... jaka fajna burza... siwy dym...
Ja: Tia... Bardzo fajna... Panowie (do kursantów)... Zwijamy się bo zaraz jak pierdyknie to będzie pozamiatane... Chować glajty do wozu.

Obrazek



2. Wyciągarka przez radio: pilot, przygotuj się do startu; pilot: :wow2: cooo?? Chyba cię dobrze pogięło; wyciągarka: pilot pakuj się, bo twardym trza być nie mientkim... Przecież kursanta tam nie puszczę :masakra:

Obrazek



3. Wyciągarka: wyciągarka gotowa. Pilot: jazda, jazda, jazda... Wyciągarka: jest jazda...

Obrazek



3. Pilot: ale tu wali... :wall: Wyciągarka: no to cię jeszcze trochę podciągnę... Pilot: na dekiel to ci ostro chyba walnęło... (po obejrzeniu fotki już wiedziałem jak bardzo)

Obrazek



4. Taki widok czekał pilota u podstawy grzybka. Więcej nie zdążyłem pstryknąć :vhappy:

Obrazek



5. Wyciągarka: pilot, pokaż chociaż chłopakom jak uciekać spod takiego syfu... Pilot: Tak do mnie mów jeszcze... No to se walnę besztala...

Obrazek



4. Pilot: tak waliło że se kolana poobcierałem :twisted:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 7 cze 2011, o 20:11

Witajcie.

Korzystając z pewnych moizliwości które daje mi praca zawodowa, pod obiektyw mojego aparatu dostał się przedziwny wynalazek..
Jest to jeszcze mało znany w Polsce odłam lotnictwa ultralekkiego, ale jak widać - zaczyna być widoczny.. Wiatrakowiec - bo o nim parę słów - oraz kilka fotek. Popatrzcie sami:

Ogólny widok samego letadla..
Obrazek

..jak widać, kabina dość obszerna mieszcząca dwóch pilotów.
Obrazek

Tutaj widzimy jak zbudowana jest cała głowica.. :) Czyż to nie prościzna..? :D
Obrazek

Ten element w kształcie węża hydraulicznego, to nic innego jak giętki wałek systemu prerotacji...
Obrazek

Tutaj widzimy dokładnie jak wyglądają popychacze w głowicy, oraz jak wygląda zębatka odbierająca na wirniku. Zasprzęglenie wałka i zębatki odbywa się dokładnie tak samo jak w rozruszniku samochodowym.. Widoczna jest także okładzina cierna do wyhamowania wirnika. (Na spodniej części zębatki).
Obrazek

Obrazek

Na tym zdjęciu widoczny jest element pozwalający na sprzęgnięcie wałka giętkiego prerotacji z silnikiem..
Obrazek

Zwróćcie uwagę na końcówki łopat śmigła.. To mistrzostwo Świata..
Obrazek

...A tak wygląda profil łopat. Praktycznie jest na zerowych kątach natarcia lub na niezauważalnym plusiku..
Obrazek

Tutaj widzimy wszystko.. :) Cały wirnik, system prerotacji oraz to czarodziejskie śmigło..
Obrazek


Bacznie się przyglądałem tej maszynie, ale uważam, że skórka nie warta wyprawki.. Prędkości lotu niewielkie (do dalekich podróży nie nadaje się), długość startu dość duża.. Dla porównania - zbliżona do małej Cessny. Imponujący jest jedynie dobieg.. Praktycznie jak prawdziwy śmigłowiec..

O wadach i zaletach można mówić w nieskończoność, ale nie to było moim celem. Chciałem Wam przybliżyć konstrukcję, jakiej najprawdopodobniej wielu z was nie mialo okazji oglądać.. Patrzcie i podziwiajcie..! :)

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 7 cze 2011, o 20:46

Bartek, no nie ma bata na Mariolę, żeby mikrocessna miałą rozbieg poniżej 100m. Chyba, że bez paliwa i pilota.

Nie znalazłem osiągów Xenona, ale np. ten:

http://www.pl.auto-gyro.com/

Ma rozbiegu do 80m. Masz prawie 5h wiszenia. Moim zdaniem to fajniejsze do mikrocessny.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 7 cze 2011, o 21:04

Rozbieg do kitu.. Sam widziałem.. Ten wiatrak będzie dobry do okołośmietnikowego latania a nie wypraw po kraju.. To, że podają 80-100m rozbiegu to już przesada..
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 7 cze 2011, o 21:06

Ja widziałem w Modlinie, to musze Ci przyznać, że faktycznie miało to krótki rozbieg. Pewnie gdybym ja wsiadł, to 2,5km by nie wystarczyło :-(
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 7 cze 2011, o 21:22

Gmeracz pisze:4. Taki widok czekał pilota u podstawy grzybka. Więcej nie zdążyłem pstryknąć :vhappy:

Obrazek






..A zdradź nam drogi kolego - cóż to za znaki rejestracyjne na tej zacnej szmatce..? :D
A ja wiem, ale nie powiem.. :)
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 7 cze 2011, o 21:33

ZCAREMG?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 7 cze 2011, o 21:34

:banana: :nw:
Dokładnie tak..!

Rozpuścił się nasz kolega..
Niedługo to i monetę ze swoją podobizną będzie bił.. :twisted:
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 7 cze 2011, o 23:12

Dobry wiatr 5 metrów i w górę
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nY8SmllLcIU&feature=related[/youtube]
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 8 cze 2011, o 07:22

Ten drugi gościu to praktycznie w miejscu wystartował

a jak by się ktoś chciał pobawić z miniaturze to HK zaprasza:

Obrazek

-> http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=14291
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 8 cze 2011, o 07:47

Bartoszko pisze:Niedługo to i monetę ze swoją podobizną będzie bił.. :twisted:


To ja poproszę kilka sztuk. Podkładek mi brakuje pod śruby.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 8 cze 2011, o 07:49

Kowal pisze:
Bartoszko pisze:Niedługo to i monetę ze swoją podobizną będzie bił.. :twisted:


To ja poproszę kilka sztuk. Podkładek mi brakuje pod śruby.
:vhappy: :vhappy:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 8 cze 2011, o 13:21

No co? Czego się czepiacie? Niejeden chciałby mieć na skrzydle zamiast znaków swoje logo, "Bartolomeo" albo może "Kowalątko" :vhappy:

BTW. Nie będzie żadnych monet... Nie dam się podkładać pod żadne tam śruby :hammer:
A skrzydełko zacne było, z zacięciem sportowym ale bezpieczne...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 8 cze 2011, o 16:56

Gmeracz pisze:No co? Czego się czepiacie? Niejeden chciałby mieć na skrzydle zamiast znaków swoje logo, "Bartolomeo" albo może "Kowalątko" :vhappy:


Ja bym chciał. Poproszę z napisem "Kowal". Z góry dzięki. Podeślę Ci adres do wysyłki na PW.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
mati0412
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 32
Rejestracja: 22-03-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: mati0412 » 10 cze 2011, o 19:31

To już po VIII MPL :cry:
,,26 maja br. zostały uchylone Wytyczne nr 2 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie organizacji i prowadzenia pokazów lotniczych.
Głównym powodem uchylenia wytycznych były sprzeczności w stosunku do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2003 r. w sprawie wyjątków od zakazu wykonywania lotów próbnych i akrobacyjnych nad osiedlami i innymi skupiskami ludności (Dz.U. Nr 230, poz. 2304).

Taka sytuacja powodowała niejednolitą interpretację niektórych przepisów. Aby uniknąć kolejnych nieporozumień Prezes ULC wycofując Wytyczne podkreśla konieczność dokładnego stosowania wspomnianego wyżej rozporządzenia. W związku z tym, przewidując pytania ze środowiska lotniczego oraz organizatorów pokazów lotniczych, opracowano poniższe informacje:

Wykonywanie lotów akrobacyjnych możliwe jest w strefach lotów akrobacyjnych, wyznaczonych zgodnie z zasadami określonymi w § 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2003 r. w sprawie wyjątków od zakazu wykonywania lotów próbnych i akrobacyjnych nad osiedlami i innymi skupiskami ludności (Dz. U. Nr 230, poz. 2304).

Strefę wyznacza zarządzający lotniskiem lub lądowiskiem lub organizator pokazów publicznych.

Strefa powinna spełniać kryteria, o jakich mowa w § 2. ust.3 i ust.4. ww. rozporządzenia.

Wysokości minimalne wykonywania lotów akrobacyjnych to 300m w rejonie lotniska lub lądowiska i 500m poza rejonem lotniska lub lądowiska.

Na lot akrobacyjny poniżej 300m zgodę może wydać Prezes ULC, przy czym jest to tylko możliwe dla pokazów publicznych w strefie lotów akrobacyjnych wyznaczonej w rejonie lotniska lub lądowiska (UWAGA 1; UWAGA 2).

Zgoda na obniżenie wysokości wykonywania lotów poniżej 300m może być wydana na wniosek złożony nie później niż 7 dni przed dniem rozpoczęcia lotu akrobacyjnego.

Elementy, jakie powinien zawierać wniosek o zgodę na obniżenie wysokości lotu akrobacyjnego określa § 2 ust.6 ww. rozporządzenia.

Program publicznych pokazów lotniczych, w czasie którego planowane jest wykonywanie lotów akrobacyjnych podlega zatwierdzeniu przez Prezesa ULC. Program powinien być przez organizatora pokazów przedstawiony do zatwierdzenia nie później niż 14 dni przed datą pokazów. (§ 3 ust 3 i 6 ww. rozporządzenia).

Elementy programu publicznych pokazów lotniczych określa § 3 ust 4 ww. rozporządzenia.

Przedstawiany Prezesowi ULC do zatwierdzenia program publicznych pokazów lotniczych powinien być kompletny i uzgodniony z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej.

Mając na uwadze treść § 3 ust.4 pkt.5) ww. rozporządzenia, należy rozumieć, że wymienione tam osoby funkcyjne są odpowiedzialne w obszarze swoich kompetencji, tzn. że dokonały sprawdzenia czy pokaz (figury akrobacji, wiązanki, ewolucje) przygotowany jest zgodnie z przepisami, załogi statków powietrznych są właściwie przygotowane oraz posiadają wszystkie konieczne kwalifikacje oraz że statki powietrzne mają odpowiednie certyfikaty zdatności do lotu.

Loty akrobacyjne państwowych statków powietrznych w ramach publicznych pokazów lotniczych odbywają się zgodnie z art. 123 ustawy - Prawo lotnicze, tak więc statki, te oraz ich załogi podlegają opisanym w rozporządzeniu kryteriom bez jakichkolwiek odstępstw. Należy przez to rozumieć, że program publicznych pokazów lotniczych powinien zawierać również wszelkie informacje dotyczące również lotnictwa państwowego, o jakich mowa w przypadku wnioskowania o obniżenie wysokości lotu oraz informacje jakie są wymagane do programu publicznych pokazów przedkładanego Prezesowi ULC do zatwierdzenia.
DEFINICJA LOTU AKROBACYJNEGO: Umyślne wykonywanie manewrów przez statek powietrzny, powodujące nagłą zmianę jego położenia, nienormalne położenie lub nienormalną zmianę prędkości. (na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2008 r. w sprawie przepisów ruchu lotniczego oraz Załącznika 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym Dz. U. 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214 z późn. zm)

UWAGA 1: żadne przepisy krajowe nie dopuszczają odstępstw od zakazu wykonywania lotów poniżej wysokości 150m z wyjątkiem startu i lądowania.

UWAGA 2: jeżeli strefa lotów akrobacyjnych znajduje się w strefie „R” (strefie o ograniczonym ruchu lotniczym) należy dodatkowo uzyskać zgodę Prezesa Urzędu na loty w tej strefie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 czerwca 2010r. w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące. ''

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości