Sentymentalnych pierdzieli terkotanie zimowe

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 sty 2019, o 10:41

Myślałem nad agregatem kiedyś a potem pomyślałem, że jak przyjeżdżam na pole jednym agregatem to po wuja mi drugi - wystarczy tylko wyprowadzić jakąś wtyczkę z pod maski i jest wygodne źródło prądu. W przypadku samochodów benzynowych jest dodatkowo cicho i ekologicznie :)

A robienie grupowo czegoś co wydaje dźwięki jak kosa/gaser/Junak bez tłumika z silnikiem od 450 jako alternator to pomysł karkołomny - pewnie możliwy ale ...

diabeł tkwi w szczegółach.

Siadam wygodnie i kibicuje
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 7 sty 2019, o 10:49

Nie no dokładnie - ja mam tak samo. kabel 12V spod maski, jak już bardzo dużo prądu potrzebuję, albo chcę mieć spokojną głowę to odpalam silnik.
Paliwa żre nie wiele więcej niż przeciętny generator, więc żadna różnica.


Przyszłość - hybrydy to na pewno, To na 100% natomiast mi cały czas nie dają spokoju te heliki - spaliny.

To oczywiście OffTop, ale ...

To jak to jest... Nitro jest naprawdę jedynym paliwem które się do tego nadaje?
No bo tak: benzyna - wiadomo, niby działa, ale.
Ropa / nafta - pewnie by była OK, ale raczej do silnika turbinowego / odrzutowego a nie tłokowego, a więc ... - wiadomo - nie ten kaliber.
No i co... nie ma nic innego? Nie da się zrobić silnika do helikoptera który nie będzie wymagał nitro?
Nie wiem, na sam spiryt.... ???
Albo ... no kurde na cokolwiek ale nie na nitro?

I jeszcze jedna pomysła, która mi przyszła do głowy, może trochę szatańska, ale.
Propan-butan.
Tak jest - helik na LPG.
brzmi ... kiepsko, gorzej niż benzyna, bo samochody przeważnie tracą trochę mocy po przerobieniu na gaz, ale przecież ten gaz można ustawić tak, żeby samochód jeździł lepiej na gazie niż na benzynie - to raz.
Dwa - zbiornik... tak naprawdę, myślę, że te 2 atmosfery wytrzymałby nawet zwykły zbiornik plastikowy który mamy w heliku do nitro / benzyny, ale nawet jeśli nie, to tak czy siak wcale taki zbiornik nie musi byc jakiś gruby i ciężki, bo ten gaz potrzebuje niewielkiego ciśnienia żeby być w stanie ciekłym w normalnej temperaturze (tak palnąłem z tymi dwiema atmosferami, ale to chyba z grubsza tak właśnie jest).
Głupi pomysł?
Pewnie tak, ale dlaczego?

Drąże i drąże, nie dlatego, że bardzo bardzo chcę mieć spalinowy helikopter, raczej wręcz przeciwnie.
Po prostu mnie wkurwia jak coś nie można.
Najpierw musi być można a potem chcę dopiero móc stwierdzić że nie chcę.
;)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 sty 2019, o 10:54

Może być problem z mieszaniem oleju z gazem :mrgreen:
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 sty 2019, o 10:56

Eeee, potrząsnąć przed użyciem i w górę :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2914
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 7 sty 2019, o 10:59

aikus problem z lpg nie wynika z ciśnienia, pod jakim trzeba go przechowywać w stanie ciekłym tylko natychmiastowego przejścia w stan gazowy po rozszczelnieniu zbiornika. To by się nie paliło, to by wybuchało.
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 sty 2019, o 11:04

lpg = turbina a turbina raczej do lotów postępowych - 20km w jedną i 40km w drugą stronę czyli raczej FPV :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 7 sty 2019, o 11:14

mwx pisze:Może być problem z mieszaniem oleju z gazem :mrgreen:


A no... o tym nie pomyślałem... ale tak? Propan-butan nie miesza się z olejem? (pytam serio - nie wiem).
No a jeśli nawet to ... czterosuw?
Czemu nie ma czterosuwowych silników helikopterowych?

wojtekr pisze:lpg = turbina a turbina raczej do lotów postępowych - 20km w jedną i 40km w drugą stronę czyli raczej FPV :)


... co??

pkali pisze:aikus problem z lpg nie wynika z ciśnienia, pod jakim trzeba go przechowywać w stanie ciekłym tylko natychmiastowego przejścia w stan gazowy po rozszczelnieniu zbiornika. To by się nie paliło, to by wybuchało.


Tiaa... w samochodach jakoś nie wybucha.

Nie no dobra, może i LPG nie jest najlepszym pomysłem, od początku sie nie upierałem, że jest, ale kuźwa, nie ma żadnej sensownej alternatywy dla Nitro?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 sty 2019, o 11:19

aikus pisze:ale kuźwa, nie ma żadnej sensownej alternatywy dla Nitro?



Jest - LiPo 6S
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 7 sty 2019, o 11:24

I jeden mały 2S z gwoździem na serwie do robienia hałasu i dymu z wydechu
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 sty 2019, o 11:45

wojtekr pisze:
aikus pisze:ale kuźwa, nie ma żadnej sensownej alternatywy dla Nitro?



Jest - LiPo 6S


Ja znam lepszą - LiPo 12S :mrgreen:

A tak na serio - jest. Masz w samochodzie taki silnik najprawdopodobniej, o ile nie pociskasz dieslem. Tylko MOC/MASA nie taka fajna jak nitro.

Jest nawet jeden helik dedykowany pod benzynę. Poszukaj sobie Whiplash gasser. Trzeba być bardzo dobrym pilotem żeby kręcić nim akrobację, no ale da się.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 7 sty 2019, o 12:04

Teoretycznie Radikal G20 i G30 były (są?) robione stricte pod benzynę. Kenobi z Maćkiem MC zweryfikowali negatywnie przydatność do hardkorowych lotów 3D, ale do sportowego latanka byłyby ok. Konwersja która posiadam do aligna mechanicznie daje rade. Ale latanie tym to jest życie na krawędzi, nieustanne oczekiwanie która cześć elektroniki rozleci się od wibracji albo puści jakieś zmęczone złącze. Zwykła pętla benzyna to są emocje x3 w stosunku do nitro ;)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 sty 2019, o 12:09

Nie kumam dlaczego benzyna trzęsie się bardziej niż żarowy silnik. Przecież mamy pełną kontrolę nad momentem zapłonu, a sama konstrukcja silnika jest bardzo podobna. O co cho?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 7 sty 2019, o 12:17

Coś było, że stopień sprężania większy, więc większe siły, większe rozmiary, większa masa, większe wibracje... ale nie wiem.
A może zwyczajnie wystarczyłoby 98 lać, zamiast 95?
...

... no i czego właściwie brakuje etanolowi... czystemu etanolowi... Co, też za mało energetyczny?
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 sty 2019, o 12:47

Nitro działa jak turbo - dostarcza sporo tlenu do spalania pozostałych składników paliwa.
Na dodatek obniża temp. zapłonu, więc zmniejsza się szansa na wypalenie dziury w tłoku, tylko czasem trzeba zmniejszyć stopień sprężania, żeby zapłon nie był za wczesny.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 7 sty 2019, o 14:07

hmm

No rozumiem, OK, fajnie, znaczy nie wiedziałem, że nitro jest tak naprawdę utleniaczem, ale OK, tym nie mniej w dalszym ciągu:
- możliwe jest zbudowanie silnika benzynowego nadającego się do helikoptera - ma on swoje wady, więc jedziemy dalej;
- czy możliwe jest zbudowanie silnika helikopterowego na czysty alkohol? (względnie oczywiście alkohol z olejem) ...
Ewentualnie jako utleniacza użyć czegoś innego, przecież jest w członek męski związków które są dobrymi utleniaczami... (chyba, co? czy nie...? )
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 sty 2019, o 14:13

Coś waść przekombinowujesz. Każdy żarowy silniczek odpali i będzie działał na czystym metanolu z olejem, tylko będzie miał mało mocy.

Można wykorzystać np. podtlenek azotu i to działa na silniki (jeśli dobrze pamiętam to chyba chłopaki z Wrocławskiej polibudy próbowali obejść regulamin SAE Aerodesign i zastosowali dyszę przed gaźnikiem, bo literalnie nie jest to ani modyfikacja silnika, ani składu paliwa, które były zakazane), jednak dozowanie i przechowywanie w dodatkowej butli ciśnieniowej jest bardziej problematyczne, niż nitrometan, który po prostu jest w paliwie.

Podtlenek azotu jest stosunkowo łatwo osiągalnym, całkiem śmiesznym gazem :D

Działaj, może otworzysz nam nową furtkę
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 7 sty 2019, o 14:48

mwx pisze:Coś waść przekombinowujesz. Każdy żarowy silniczek odpali i będzie działał na czystym metanolu z olejem, tylko będzie miał mało mocy.


Otóż to, a do tego będzie gorący i będzie mu się robiła dzira w tłoku.
Chodzi mi o to, żeby zrobić taki silnik, któremu się będzie to nie działo.

mwx pisze:Można wykorzystać np. podtlenek azotu i to działa na silniki (jeśli dobrze pamiętam to chyba chłopaki z Wrocławskiej polibudy próbowali obejść regulamin SAE Aerodesign i zastosowali dyszę przed gaźnikiem, bo literalnie nie jest to ani modyfikacja silnika, ani składu paliwa, które były zakazane), jednak dozowanie i przechowywanie w dodatkowej butli ciśnieniowej jest bardziej problematyczne, niż nitrometan, który po prostu jest w paliwie.

Podtlenek azotu jest stosunkowo łatwo osiągalnym, całkiem śmiesznym gazem :D

Działaj, może otworzysz nam nową furtkę


Nie, no ja to jestem za cienki do tego... Po prostu nie chce mi się wierzyć, że skoro nitro się kończy to nie ma na czym latać.

Ej, a nitrometan produkować ... trudno by było?
...
hmm
https://www.vmc.org.pl/organiczna/item/ ... -i-synteza
https://www.forum.biolog.pl/nitrometan- ... 57230.html

Nie wygląda jakoś trudno.
Ja się nie podejmuję, nie odważę się, ale na 100% mamy w zasięgu kogoś kto by wiedział co i jak, żeby się przy tym nie spalić nie wysadzić w powietrze i tak dalej.

No i tylko jeszcze pytanie czy jak sobie sam wyprodukuję w garażu dla siebie i dla kolegów to też nie jest jakiś paragraf za to...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 sty 2019, o 15:05

aikus pisze:
Otóż to, a do tego będzie gorący i będzie mu się robiła dzira w tłoku.


Bez przesady. Jak mu nie dasz ostro w palnik i nie ustawisz mieszanki za ubogo to od razu się nie przegrzeje. Tyle że mocy będzie miał zdecydowanie mniej.

mwx pisze:

Ej, a nitrometan produkować ... trudno by było?
...
hmm
https://www.vmc.org.pl/organiczna/item/ ... -i-synteza
https://www.forum.biolog.pl/nitrometan- ... 57230.html

Nie wygląda jakoś trudno.
Ja się nie podejmuję, nie odważę się, ale na 100% mamy w zasięgu kogoś kto by wiedział co i jak, żeby się przy tym nie spalić nie wysadzić w powietrze i tak dalej.

No i tylko jeszcze pytanie czy jak sobie sam wyprodukuję w garażu dla siebie i dla kolegów to też nie jest jakiś paragraf za to...


Nieopłacalne. Konsultowałem i podliczałem już koszt substratów. Nawet gdyby wykluczyć koszt ewentualnego wysadzenia aparatury w powietrze to wciąż taniej jest kupić.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 7 sty 2019, o 15:09

A z tym podtlenkiem azotu....
... gdyby tak zrobić instalację na takie naboje jak są do butli takich do produkcji bitej smietany na podtlenku azotu .... ??
Nitruś klasy 600 z powodzeniem dźwignie nabój, niechby instalacja do niego ważyła nawet drugie tyle - to też, a tak naprawdę potrzebny jest tylko ten taki magazynek na nabój i zaworek... chyba obeszłoby się nawet bez reduktora.
Naboje w spożywczaku się kupuje za grosze...
no może jednak ...??
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 sty 2019, o 15:17

Problem z precyzyjnym dozowaniem. No i tego podtlenku trzeba by zabrać dużo.

Chłopaki z WRO mieli takie założenie, żeby dać w p**dę tylko na starcie i na WOT, więc wystarczył niewielki nabój i jedna dobrze dobrana dysza.

W heliku serwo pracuje przepustnicą non-stop. Cały rozwój małych silniczków przez ostatnie lata to praktycznie wyłącznie dopracowywanie konstrukcji gaźnika i zapewnienie stabilnego składu mieszanki. To jest kluczowe, a trudne do zrealizowania w przypadku butli z gazem, w której spada ciśnienie.

Łatwiej po prostu wrąbać większy silnik, serio. Jest kilka 6setek z silnikami .90. Kiedyś były nawet do kupienia odpowiednie do przeróbki piniony, ale wzięły i zniknęły z rynku.
Po cichu liczę że wraz z powrotem 600XN wrócą i one :D

Pogoń za mocą w spalinie nie ma za bardzo sensu, bo kto chce wielkiej mocy to po prostu kupuje elektryka. Nie ma w prespektywie komu sprzedać takich nowych pomysłów, więc niewiele się dzieje i niewiele się stanie w kwestii R&D nitrusów.

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości

cron