Strona 50 z 240

Re: loty za ploty

: 4 kwie 2013, o 21:53
autor: AdamskY
to ja mam trochę więcej czasu... :D ...do października

Re: loty za ploty

: 5 kwie 2013, o 06:26
autor: Kowal
AdamskY pisze:to ja mam trochę więcej czasu... :D ...do października



Dla mnie i Adamskiego trzeba założyć kolejny dział na forum - niemowlaki.

Re: loty za ploty

: 5 kwie 2013, o 10:16
autor: AdamskY
Tylko ze bede mial podwojnie mniej czasu :banana:

Re: loty za ploty

: 5 kwie 2013, o 12:32
autor: Don Mirson
Nie narzekać. Moja połtoraroczna kizia mizia na widok tc3 krzyczy tii tii tii tii i nie chce sie odkleić. Będzie dobrze :)

Re: loty za ploty

: 25 kwie 2013, o 20:07
autor: jedrus
jedrus pisze:Kowal, a w W-wie i okolicach (powiedzmy ca. 50km od Chopina) to gdzie i na jakich wysokościach można bezpiecznie latać?

A drugie - w których rejonach PL możnaby latać bezpiecznie naprawdę wysoko?

Starałem się kiedyś zrozumieć jakieś ogólnodostępne mapy, ale mi to nigdy nie wyszło :plask: :plask: :plask:
Się tak przypomnę nieśmiało...

Re: piroflip?

: 5 maja 2013, o 21:57
autor: crash
zakupiłem ostatnio małego wariata do treningu 3d, to jest nowy mcpx bl... na silnikach bezszczotkowych, zasilanie 2s... prawdziwy wariat w powietrzu, kreto odpornością dorównuje swojemu poprzednikowi i dlatego odważylem się nim zrobic pierwszego piroflipa w realu!!! koślawy był ale wyszedł! latam coraz więcej na plecach, hurricany, lejki pół/piro i pelne piroflipy, a wszystko dzięki temu mocarnemu maluchowi... probowalem to wszystko moim trexem 500 i blade 300x ale przez krety i koszty z tym związane tylko opuscilem sie w lataniu. na symku jest ok ale w realu byla tragedia! teraz dzieki mcpx'owi zaczynam trening w realu, prawie co dziennie latam 6 pakietów w swoim ogródku, jak pogoda lepsza to oczywiscie więcej, a symka teraz prawie nie dotykam...
pozdro!!!

Re: piroflip?

: 6 maja 2013, o 16:42
autor: super_mario2
To gratulować :)

Lot za granice z dużym RcHeli i LiPo

: 12 cze 2013, o 12:53
autor: Neomutant
Panowie na stronie Wizzair nie znalazłem info na temat tego jak jest z przewożeniem lipoli, z tego co wyczytałem na necie to jest jakieś ograniczenie, lecz nie wiem czy ta informacja jest precyzyjna oraz aktualna. Może tak się składa że przewoziliście sprzęt z pakietami lipoli. W planach mam ochotę filmować z powietrza 700tką z kamerą, pakietów głównych będzie 2x 5000Mah 6s i 4x 8000mah 6s i nie wiem czy podróżując nie będę musiał wybrać drogi lądowej.. ?

source : wg. IATA dot. przewozu rzeczy niebezpiecznych - a akumulatory litowe za takie są uznawane; trzeba się zastosować do limitów watogodzin Wh, gdzie 1 Wh = 1000mAh * 1V (z ich strony).
Do 100 Wh można przewozić bez przeszkód w obu rodzajach bagażu; od 100 do 160 Wh można przewozić w obu bagażach po uzyskaniu zgody operatora.

O co tu chodzi ?

: 14 cze 2013, o 21:26
autor: bejo
W Banggood zamawiam V922 RTF . Pisze coś takiego: " OFF on Order over US$75. Coupon: E 2013". Na pomarańczowo pulsuje napis: $ 10. Innym razem pulsuje napis 15 . Wszystko pisze tak samo jak poprzednio, tylko zamiast Coupon: E 2013 pisze Coupon:bg 2013. Czy gdzieś można u nich zdobyć kupony rabatowe na tą kwotę?

Re: O co tu chodzi ?

: 14 cze 2013, o 21:37
autor: Kornelitoo
Zastanów się nad tym ;) Przecież podają Ci kod zniżkowy, wystarczy go wpisać przy zamówieniu w okienku na kody zniżkowe.
Różne kupony dotyczą różnych kategorii.

Re: O co tu chodzi ?

: 14 cze 2013, o 21:47
autor: szkubi
Wszystko fajnie tylko czy musiałeś zakładać kolejny temat żeby zadać to pytanie? Nie można było tutaj 1) viewtopic.php?f=67&t=2293 tutaj 2) viewtopic.php?f=67&t=2288 albo tutaj 3) viewtopic.php?f=67&t=2286 kontynuować tego wątku?

Re: O co tu chodzi ?

: 14 cze 2013, o 22:46
autor: Neomutant
szkubi pisze:Wszystko fajnie tylko czy musiałeś zakładać kolejny temat żeby zadać to pytanie? Nie można było tutaj 1) viewtopic.php?f=67&t=2293 tutaj 2) viewtopic.php?f=67&t=2288 albo tutaj 3) viewtopic.php?f=67&t=2286 kontynuować tego wątku?


Nie jestem fanem facebooka, nawet nie mam i nie będę miał tam konta, ale z przyjemnością "zlajkowałbym" twój post, gdyby była taka możliwość :)

Re: O co tu chodzi ?

: 14 cze 2013, o 23:57
autor: bejo
O.K. już zmykam do żłobka. Tam będę jeszcze miał do Was pytanie.

Re: O co tu chodzi ?

: 15 cze 2013, o 11:02
autor: wojtekr
Jak jeszcze nie kupies to bede mial do sprzedania fbl100, ht8 weglowa rama 20 pakietow i kupe czesci. Na rzie nie mam dostepu do komputera i pisze z komorki, ale jak wroce to wystawie ze zdjeciami.

Re: O co tu chodzi ?

: 15 cze 2013, o 11:40
autor: bejo
Witam. W jakim jest stanie ? Jaka cena? I czemu tak drogo?!

A tak na poważnie , to odpisz mi na P.W.

Art-Tech Falcon 450 Pro

: 11 lip 2013, o 19:01
autor: maciejisko
Witajcie.
Jak już pisałem dostałem od żony Falcona 450 PRO, przygotowanego i przerobionego (tak twierdzi żona) przez "zawodowego" pilota.
Niestety jedyne co wiem, to że zmienione jest serwo ogonowe na szybkie cyfrowe, większe łopatki na ogonie i trochę podmianek plastiku na węgiel. Jak ustawił radio i helikopter niestety nie wiem a wzbijać nawet na centymetr na razie się boję bo kret będzie wielki jak stąd do ... nie wiadomo dokąd :lol: Wiem, wiem :lol: symulator to teraz podstawa i pochłanianie wiedzy z forum też pomoże wiele.
Jedyne na co się odważyłem to uruchomić model, popatrzeć jak wszystko pracuje, kręci się (ale powoli by czasami nie podskoczył ) i tyle. :lol:
Mam kilka pytań:
1. Czy posiada ktoś instrukcję po naszemu do tego helika i jego apki?
2. Czy dioda gyro ma migać cały czas na czerwono?
3. Ile jest wart tak na prawdę ten helikopter? (nie finansowo bo to jest najmniej istotne) - pytanie do użytkowników
4. Czy jestem wstanie tym się nauczyć latać (w sensie tym helikopterem) nie mając doświadczenia na 6ch?

Przepraszam jeśli kogoś urażę prostotą zadanych pytań, ale to co dla Was jest niczym, dla mnie na teraz jest górą Syzyfa

Maciej

Re: Pytania totalnego laika

: 11 lip 2013, o 19:58
autor: Neomutant
maciejisko pisze:Witajcie.

Mam kilka pytań:
1. Czy posiada ktoś instrukcję po naszemu do tego helika i jego apki?
2. Czy dioda gyro ma migać cały czas na czerwono?
3. Ile jest wart tak na prawdę ten helikopter? (nie finansowo bo to jest najmniej istotne) - pytanie do użytkowników
4. Czy jestem wstanie tym się nauczyć latać (w sensie tym helikopterem) nie mając doświadczenia na 6ch?

Przepraszam jeśli kogoś urażę prostotą zadanych pytań, ale to co dla Was jest niczym, dla mnie na teraz jest górą Syzyfa

Maciej


Gratuluje udanego prezentu (oraz Żony która się troszczy o swojego ukochanego) i witam Cię Macieju w naszych skromnych forumowych progach :) z tego co zdążyłem wygooglać (bo niestety nie miałem okazji nim latać) mechanicznie prezentuje się bardzo dobrze.

odp:
1) instrukcje po naszemu - możesz zapomnieć, ale nie martw się niczym, pomożemy Ci w ogarnięciu podstaw.
2) są tryby w których działa gyro (później sprawdzę jaki kolor i tryb migania czemu odpowiada), generalnie jest HeadLock Mode i Rate mode, w skrócie powiem Ci że lepiej będzie Ci się nim latało w trybie HeadLock mode.
3) Bardzo dużo o ile podejdziesz do jego obsługi z głową (co widzę, jak na razie robisz)
4) Jasne :)

PS: Chwilowo na forum działam z doskoku, więc napiszę coś więcej dopiero jutro. ;)

Re: Pytania totalnego laika

: 11 lip 2013, o 21:48
autor: wojtekr
Jeżeli mówimy o sygnalizacji żyra to ja miałem u siebie dwa tryby:

1. Rate- polega na reakcji ogona w kierunku przeciwnym niż siła skręcająca (na przykład wiatr)- tryb ten polega na chwilowym skręceniu łopatek ogona w celu reakcji na skręcanie modelu

2. Headhold- podobnie jak wyżej tylko łopatki nie wrócą do 0 stopni dopóki ogon nie wróci na poprzednią pozycję. Tryb polecany.

Czyli w jednym trybie łopatki przekręcą się na chwilę, tym silnij im silniejsze było wychylenie ogona, któremu mają przeciwdziałać a w w drugim trybie łopatki się wychylą i zostaną dopóki model nie wróci na pierwotną pozycję.

Re: Pytania totalnego laika

: 12 lip 2013, o 07:19
autor: lethe
Lub jeszcze prościej: rate przeciwstawia się obrotowi śmigłowca a heading lock zapamiętuje kierunek i stara się go utrzymać.

Macieju, jeśli to dla Ciebie jest skomplikowane to nie przejmuj się, z perspektywy początkującego to są niuanse i w obydwu trybach działania chodzi o to samo. Ten drugi tryb jest po prostu bardziej precyzyjny dzięki czemu łatwiej jest opanować model.

Jeśli chodzi o miganie diody to udało mi się dokopać do instrukcji gyro: http://www.art-tech.cn/english/pdf/V3%2 ... l%20EN.pdf

Turn on the transmitter and place the rudder joystick and the fine-tuning in their central positions.
Turn on the receiver and wait until the LED on the gyroscope turns on.Do not disturb the helicopter
before the LED turns on.The gyroscope is reading information from the transmitter and the initial
position of the helicopter. About 7 seconds later, after the signal is received, the LED will turn on
and the gyro starts working. Otherwise, the LED will flash constantly and you need to check whether
connections are normal and whether the battery is discharged, etc.


Spróbuj przeprowadzić rozruch w ten sposób i zaobserwuj czy dioda nadal miga. Mówię to na wszelki wypadek ale zachowaj ostrożność za każdym razem kiedy podłączasz zasilanie. Upewnij się że masz włączonego holda lub odłączony silnik jeśli nie zamierzasz latać.

I nie obawiaj się pytać. Każdy kiedyś zaczynał a już wielokrotnie przekonałem się że na tym forum kręci się naprawdę wiele bardzo pomocnych i cierpliwych osób.

Re: Pytania totalnego laika

: 12 lip 2013, o 20:28
autor: maciejisko
lethe pisze:Lub jeszcze prościej: rate przeciwstawia się obrotowi śmigłowca a heading lock zapamiętuje kierunek i stara się go utrzymać.

Macieju, jeśli to dla Ciebie jest skomplikowane to nie przejmuj się, z perspektywy początkującego to są niuanse i w obydwu trybach działania chodzi o to samo. Ten drugi tryb jest po prostu bardziej precyzyjny dzięki czemu łatwiej jest opanować model.

Jeśli chodzi o miganie diody to udało mi się dokopać do instrukcji gyro: http://www.art-tech.cn/english/pdf/V3%2 ... l%20EN.pdf

Turn on the transmitter and place the rudder joystick and the fine-tuning in their central positions.
Turn on the receiver and wait until the LED on the gyroscope turns on.Do not disturb the helicopter
before the LED turns on.The gyroscope is reading information from the transmitter and the initial
position of the helicopter. About 7 seconds later, after the signal is received, the LED will turn on
and the gyro starts working. Otherwise, the LED will flash constantly and you need to check whether
connections are normal and whether the battery is discharged, etc.


Spróbuj przeprowadzić rozruch w ten sposób i zaobserwuj czy dioda nadal miga. Mówię to na wszelki wypadek ale zachowaj ostrożność za każdym razem kiedy podłączasz zasilanie. Upewnij się że masz włączonego holda lub odłączony silnik jeśli nie zamierzasz latać.

I nie obawiaj się pytać. Każdy kiedyś zaczynał a już wielokrotnie przekonałem się że na tym forum kręci się naprawdę wiele bardzo pomocnych i cierpliwych osób.


I p problemie :banana: lethe masz piwko :lol:
Gyro już działa, problem tkwił w ustawieniu apki, a dokładnie przypisaniu kanałów (chyba tak to się nazywa).
Znalazłem, jeszcze jedną rzecz... mianowicie na górnej zębatce, napędzanej przez silnik jest mała "niedolewka" plastiku, tak że 2-3 ząbki są niepełne. Niby wszystko działa ale na moje to jest osłabienie i zastanawiam się nad wymianą jej na nową (zwłaszcza że nie jest ona taka droga) aby mieć pewność przy pierwszym starcie. Czy po jej wymianie wszystkie ustawienia głowicy trzeba będzie robić od nowa ?
Mam też zapasowe mocowanie sanek, nie plastikowe tylko aluminiowe. Jakie ma to znaczenie ? Tylko wizualne, czy też wpływa w jakiś sposób na usztywnienie "podwozia" ?