Z czego zrobić uszczelkę pomiędzy tłumik a kolektor wydechowy?

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 5 wrz 2020, o 23:33

?
Tak na szybko, z domowych rzeczy... jak nie mam tego szajsmateriału z którego normalnie się to robi.
Nie musi być super hiper, byle by trochę wytrzymała...
Jakaś tekturka by się nadała do tego?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 5 wrz 2020, o 23:35

tak
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 wrz 2020, o 00:32

Nie. Tekturkę wysra bokiem w moment.


Odtłuść, posmaruj bardzo cienko żywicą epoksydową i skręć.
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 6 wrz 2020, o 08:22

Mam specjalny materiał na uszczelki. Jakbyś wpadł do mnie wieczorem to dam Ci kawałek.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 wrz 2020, o 09:20

a tam wysra
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 wrz 2020, o 10:12

Tektura nic nie daje, lepiej już bez niczego skręcić. Cieknie przez ten papier, syf się robi a potem śruby się luzują jak się po paru lotach ugniecie i rozpuści.

Epoxy jest sprawdzone i dobre. Ewentualnie sylikon.

A jak już musi być uszczelka to tzw "klingieryt"
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 6 wrz 2020, o 11:49

Mam klingeryt 0,5 mm grubości do 1200 stopni. Właśnie dokładnie do robienia uszczelek. @Aikus, zapraszam jak chcesz

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 wrz 2020, o 12:08

Wersja 0.7 albo 1mm idealnie sprawdza się jako okładzina sprzęgła ;)
Awatar użytkownika
oki188
Elita forum...
Posty: 663
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: oki188 » 6 wrz 2020, o 12:12

mwx pisze:Wersja 0.7 albo 1mm idealnie sprawdza się jako okładzina sprzęgła ;)

Taki zielonkawy materiał był w kloszu od 600N a w nowym od 600XN już coś innego wepchali czarne i sztywne.
T-Rex 550X BEASTX-Pro // Align TB40 <-zastanawiam się nad nim // Spektrum DX9 Black
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 wrz 2020, o 13:20

To coś jest największą porażką tego modelu. Każdy kto może i jest świadomy wymienia na "stary" typ okładziny z uszczelki właśnie.

Align wymyślił że da metalową okładzinę żeby się nie zużywała. No i się nie zużywa, ale się ślizga, grzeje i topi całą przekładnię. Na dodatek wysyła opiłki metalu w gaźnik.
Awatar użytkownika
oki188
Elita forum...
Posty: 663
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: oki188 » 6 wrz 2020, o 17:21

mwx pisze:To coś jest największą porażką tego modelu. Każdy kto może i jest świadomy wymienia na "stary" typ okładziny z uszczelki właśnie.

Align wymyślił że da metalową okładzinę żeby się nie zużywała. No i się nie zużywa, ale się ślizga, grzeje i topi całą przekładnię. Na dodatek wysyła opiłki metalu w gaźnik.

Z Ciekawości zmierzę po locie temperaturę na zębatce ale ta czarna okładzina nie wyglądała mi na metal.
T-Rex 550X BEASTX-Pro // Align TB40 <-zastanawiam się nad nim // Spektrum DX9 Black
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 wrz 2020, o 18:23

Masz XNa?
W nowszych wypustach zmienili obudowę przekładni na metal, bo tworzywowa się topiła. IMHO Align ostro dał ciała z wykonaniem tych zębatek i sprzęgła skoro to wszystko tak ostro się piecuje i trzeba ciągle smarować żeby się nie rozpadło.
Awatar użytkownika
oki188
Elita forum...
Posty: 663
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: oki188 » 6 wrz 2020, o 18:31

Kosz sprzęgła z otuliną oraz sprzęgło mam założone od XN-a właśnie i jest różnica w wykonaniu na + oczywiście. Pasuje do starszych 600N bez problemu.
T-Rex 550X BEASTX-Pro // Align TB40 <-zastanawiam się nad nim // Spektrum DX9 Black
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 6 wrz 2020, o 19:05

Dobra, to skoro wątek się tradycyjnie rozwija i rozbacza na inne tematy, to po kolei odpowiem najsamprzód na moje a potem zadam kolejne pytanie:

1. @Kula - bógzapłać, będę może pamiętał a może sobie kupię, chodziło mi o to z czego na szybko w domu zrobić o ... o kórej to ja pisałem... No, w sobotę po 23:33.
2. @wszyscy - dzięki, wezmę pod uwagę.
3. Rozkmina która mi sie niedawno w głowie pojawiła i za cholere nie wiem... : Jak są zrobione czterosuwowe silniki spalinowe w układzie gwiazdy? Bo dwusuw o luzik - wszystko co bym chciał wiedzieć to wiem, albo umiem sobie wyobrazić. Ale czterosuw? Gdzie tam jest olej? Jak są smarowane tłoki które chodzą "w ziemie" ? Przecież czterosuwa nie mogę sobie odwrócić do góry nogami, bo olej z miski wyleje się na tłoki i ch... z tego będzie - no nie ma bata, pierścienie tego nie ogarną... Nie wiem co się stanie, ale źle będzie. Bardzo źle.
A taka gwiazda jakoś musi działać...
??
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 906
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 6 wrz 2020, o 19:32

Nie rodzaj smarowania wskazuje czy silnik jest cztero czy dwusuwowy. Czterosuw też może być smarowany mieszanką paliwa z olejem.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 6 wrz 2020, o 20:14

Osa pisze:Nie rodzaj smarowania wskazuje czy silnik jest cztero czy dwusuwowy.


hmm
No... niby prawda, ale sposób smarowania ... a raczej różnica w smarowaniu pomiędzy dwusuwem a czterosuwem wprost wynika z różnic w konstrukcjach tych silników.


Osa pisze:Czterosuw też może być smarowany mieszanką paliwa z olejem.

...
I co, i w tym przypadku właśnie tak jest?
Dobrze - jasność jeśli chodzi o tłoki - cylindry.
A jak wygląda smarowanie skrzyni korbowej? Panewek?
Mimo, że to czterosuw i ma normalny rozrząd, zawory i tak dalej, to są tam normalne kulkowe łożyska i część paliwa jest jakoś sztucznie dostarczana do skrzyni korbowej?
Trochę mi to się wydaje nie wiarygodne... :shock:
Serio tak jest?
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 906
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 6 wrz 2020, o 20:35

Serio, serio. Łożyska igiełkowe skutecznie załatwiają takie smarowanie, nacięte korbowody i takie tam. Skrzynia korbowa może być również kolektorem dolotowym to tylko puszka z jakąś przestrzenią do wykorzystania. Wspominali nam o takich silnikach w szkole na przełomie lat 80 - 90 tych, musiałbym zaglądać kiedy szkołę kończyłem w każdym razie w 91 roku byłem w kamaszach.
W dzisiejszych czasach Stihl coś takiego ma w ofercie to chyba się nazywa 4-MIX, ale nie chce mi się czytać sorrki.
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 6 wrz 2020, o 20:58

Osa pisze:Serio, serio. Łożyska igiełkowe skutecznie załatwiają takie smarowanie, nacięte korbowody i takie tam.


No czy tam igiełkowe czy kulkowe - jeden członek męski, to już detale, chodziło mi o to, że toczne a nie ślizgowe...


Osa pisze:Skrzynia korbowa może być również kolektorem dolotowym to tylko puszka z jakąś przestrzenią do wykorzystania. Wspominali nam o takich silnikach w szkole na przełomie lat 80 - 90 tych, musiałbym zaglądać kiedy szkołę kończyłem w każdym razie w 91 roku byłem w kamaszach.
W dzisiejszych czasach Stihl coś takiego ma w ofercie to chyba się nazywa 4-MIX, ale nie chce mi się czytać sorrki.



JjjaaaaaCie..... SZOK!!
:shock: :o

Dzięki!!
:nw: :nw:
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7219
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 623 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 wrz 2020, o 21:28

aikus pisze:.
3. Rozkmina która mi sie niedawno w głowie pojawiła i za cholere nie wiem... : Jak są zrobione czterosuwowe silniki spalinowe w układzie gwiazdy? Bo dwusuw o luzik - wszystko co bym chciał wiedzieć to wiem, albo umiem sobie wyobrazić. Ale czterosuw?


Majster, to nie tak. Zrobić czterosuwa gwiazdowego jest stosunkowo prosto. To z dwusuwem jest ciężki temat.

Podpowiem Ci tylko dlaczego, a sam pomyśl jak rozwiązać problem.

W dwusuwie ładowanie cylindra mieszanką paliwowo-powietrzną odbywa się przy pomocy ciśnienia pod tłokiem. W skrzyni korbowej uzyskuje się spore ciśnienie przez zamknięcie okna wlotowego i ruch tłoka w dół. To ciśnienie "przepycha" mieszankę nad tłok.

A teraz pomyśl o gwieździe - tam skrzynia korbowa ma ciągle taką samą pojemność, nie ma skoków cisnienia. I co z tym zrobić? ;)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 6 wrz 2020, o 22:11

mwx pisze:
aikus pisze:.
3. Rozkmina która mi sie niedawno w głowie pojawiła i za cholere nie wiem... : Jak są zrobione czterosuwowe silniki spalinowe w układzie gwiazdy? Bo dwusuw o luzik - wszystko co bym chciał wiedzieć to wiem, albo umiem sobie wyobrazić. Ale czterosuw?


Majster, to nie tak. Zrobić czterosuwa gwiazdowego jest stosunkowo prosto. To z dwusuwem jest ciężki temat.

Podpowiem Ci tylko dlaczego


Dobra, nie kończ, wiem już, że jestem kretynem :masakra: dokładnie w tym momencie zdałem sobie z tego sprawę.

mwx pisze:, a sam pomyśl jak rozwiązać problem.

Chyba mnie przeceniasz...


mwx pisze:A teraz pomyśl o gwieździe - tam skrzynia korbowa ma ciągle taką samą pojemność, nie ma skoków cisnienia. I co z tym zrobić? ;)


... Kurde, maciek, no nie wiem... jakaś zewnętrzna pompa napędzana tym samym silnikiem...

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości