Z czego zrobić uszczelkę pomiędzy tłumik a kolektor wydechowy?

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 wrz 2020, o 22:46

Elegancko wymyśliłeś jedno z 3 możliwych rozwiązań, chociaż wyobrażam sobie że nawet z taką pompą trudno jest zadbać o poprawne, powtarzalne napełnianie i oczyszczanie cylindra.

Można jeszcze:
- połączyć dowolną ilość samodzielnych jednocylindrowych silników przekładnią (takie oszustwo, ale wygląda OK)
- stworzyć silnik z takim układem korbowym, który pozwoli na równoczesny zapłon we wszystkich głowicach.

Pewnie znalazłyby się jeszcze inne koncepcje oparte na przedziwnych rotujących zaworach, czy zestawach zaworów zwrotnych.

Wszystkie te opcje oznaczają sporą komplikację, dodatkowe straty na tarcie, sporą masę i brak typowego dla 4-suwowej gwiazdy dźwięku. Takie silniki nigdy nie były (wielko)seryjnie produkowane i raczej nie będą, bo to niepraktyczne.
Powstało kilka, jako dowody na to że się da :)

Dwusuw to przede wszystkim prostota i duża moc z małej masy. W tym przypadku to się nie spina w jednolitą całość.
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 6 wrz 2020, o 23:15

Mi przychodzi do głowy taki trop - asymetria układu korbowo-tłokowego:
Obrazek
Takie mechaniczne porno.

A wymiana ładunku w cylindrach i skrzyni korbowo-tłokowej wymuszona przez zewnętrzny kompresor jest z powodzeniem stosowana w dwusuwowych Dieslach.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 6 wrz 2020, o 23:31

mwx pisze:- stworzyć silnik z takim układem korbowym, który pozwoli na równoczesny zapłon we wszystkich głowicach.


To by generowało koszmarnie udarowy moment, ale, że tak powiem i get the point.

mwx pisze:Dwusuw to przede wszystkim prostota i duża moc z małej masy. W tym przypadku to się nie spina w jednolitą całość.


:masakra: :masakra: touche...
Znaczy... mam takie przekonanie, że już kiedyś o tym gadaliśmy przy jakiejś okazji i opowiadałem jak za gówniarza uczyłem się budowy i zasady działania silników spalinowych, to za cholerę nie mogłem zrozumieć jakim cudem w ogóle taki wynalazek jak silnik dwusuwowy działa... jak to, no przecież jest kompletnie nieszczelne... Mój Mózg nie umiał przekroczyć traktowania silnika tłokowego li i jedynie jako pompy.
Obrazki i ilustracje nic nie dawały.
Pewnie tam tłumaczy mnie fakt, że miało to miejsce w wieku lat gdzieś tak ... 12 ..? I miało postać samodzielnego ślęczenia nad książkami.
Brakowało mi takiego ... czegoś... żeby mi ktoś powiedział:

"No bo słuchaj, to działa, bo tu jak następuje zapłon, to to jest tak potężny kopniak energetyczny, że mimo, że nie przez cały suw pracy jest tłok jest napędzany przez ciśnienie to ilość energii jest wystarczająca, żeby zaliczyć kolejne sprężanie aż do GMP i do kolejnego zapłonu. Nic nie szkodzi, że część tych gazów ucieknie przez okno wydechowe jak tylko tłok zejdzie poniżej jego górnej krawędzi - to strata, tak, ale nie szkodzi - silnik dwusuwowy tak właśnie działa."

Serio - dokładnie tego mi brakowało. I tego mi nikt nie powiedział. Sam na to wpadłem dużo dużo później, a do tego czasu działanie silnika dwusuwowego przyjąłem na wiarę - tak jest i już.

Generalnie nie mam sobie do zarzucenia braku zdolności do jakiegoś takiego technicznego "kminienia"...
... no ale tutaj z ta dwusuwową gwiazdą to dałem dupy.
:oops:

Piotr_T pisze:Mi przychodzi do głowy taki trop - asymetria układu korbowo-tłokowego:


To wiem i chyba nawet widziałem kiedyś tę animację, ale nie tłumaczy ona tego nad czym się zastanawiałem...

Piotr_T pisze:A wymiana ładunku w cylindrach i skrzyni korbowo-tłokowej wymuszona przez zewnętrzny kompresor jest z powodzeniem stosowana w dwusuwowych Dieslach.

Pozdrawiam,
Piotr.


A tak, zdaje się w jakichś lokomotywach takie cuda jeździły i w statkach...
... tak?
Dwa cylindry i każdy jak wiadro ;)
No spoko, spoko...

... ale czekaj... dwusuwowego diesla można też zrobić i bez tego... chyba...
Jak działały te stare "mopki" - ciągniki rolnicze z jednotłokowym dieslem ułożonym wzdłuż kierunku jazdy... ?
O taki chociażby:
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 wrz 2020, o 07:36

Dla mnie największą zagadką pozostaje to jak działały gwiazdy w czasie WW1 - te które w całości obracały się razem ze śmigłem. To dopiero jazda
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 7 wrz 2020, o 08:46

A oglądałem o nich jakiś dokument kiedyś - to było jakieś kuriozum koszmarnie utrudniające sterowanie przez potężną masę wirującą i generującą potężny moment żyroskopowy. Widziałem m.in. nieudane lądowania w których coś dziwnego nagle działo się z samolotem i jak człowiek uzmysłowił sobie powyższe, to gołym okiem widać było, że to właśnie to powodowało, że samolot zahaczał skrzydłem o ziemię i się roztrzaskiwał...
(wystarczyło np. zrobić kangura i leżysz - coś co w każdym normalnym samolocie jest po prostu brzydkim lądowaniem i tyle)

Ale fakt - zasada działania tego silnika to ... też ciekawy i osobny temat... ;)
Ostatnio zmieniony 7 wrz 2020, o 08:48 przez aikus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 7 wrz 2020, o 08:47

Ale też łatwiej skręcały w jedną stronę....

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 7 wrz 2020, o 08:49

Osa pisze:Ale też łatwiej skręcały w jedną stronę....



A to akurat jak każdy samolot - z wyjątkiem tych z parzystą liczbą śmigieł z przeciwbieżnymi obrotami.

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości