DroneRadar

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 6 lip 2021, o 08:12

Wiecie może czy DroneRadar ma jakąś historię lotów? Nic nie moge w apce znaleźć, guglowalem trochę ale może za słabo. Fajny to byłby ficzer jakby można było sobie podejrzeć gdzie i kiedy się latało.
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 lip 2021, o 08:47

Nie ma takiej opcji a nawet jeśli rejestrują to nie udostępniają tego rejestru.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 6 lip 2021, o 12:45

Rejestrują prawie na pewno - inaczej nie miałoby to sensu w razie najdrobniejszego incydentu, a rejestracja historii lotów to są wręcz kosmetyczne, niezauważalne ilości danych (ot - kilka cyferek na lot i to wszystko).
Co innego udostępnianie tego... Sprawa niby prosta, ale jak się zastanowisz (RODO, Prywatność i tak dalej, ile rzeczy trzeba uwzględnić, przemyśleć i uregulować) to już takie proste nie jest. (jeśli myślisz, że jest - pomyśl jeszcze raz ;) )

Owszem nadal jest "ogarnialne", ale już nie pomijalne.
Więc podejrzewam, że w analizie kosztów wyszło prosto "Nie udostępniamy i członek męski." To darmowa apka, ma spełniać niezbędne formalne minimum - end of story.
A jak będzie incydent, służby, Policja, dochodzenia - to inna sprawa - wtedy - oczywiście mamy.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 lip 2021, o 13:43

aikus pisze:Sprawa niby prosta, ale jak się zastanowisz (RODO, Prywatność i tak dalej, ile rzeczy trzeba uwzględnić, przemyśleć i uregulować) to już takie proste nie jest.

Co do RODO to można by dyskutować bo sam kod pilota/operatora jest anonimowy czyli z kodu nikt nic się nie dowie.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 6 lip 2021, o 14:00

Uhm, ale w bazie jest też Twoje imie i nazwisko.
Do tego jest numer telefonu - możesz wyrazić zgodę na publikowanie go - nie musisz, ale tak czy siak w BAZIE on jest.
To wystarczy do nałożenia obowiązku informacyjnego (oczywiście to jeszcze żadna sprawa - ot sztampówka "Administratorem Twoich danych osobowych jest ... bla bla bla - wzór gugiel dobrze wie gdzie leży:).
No ale teraz tak: załóżmy, że dane historyczne są dostępne a ktoś publikuje swój numer telefonu.
To jak będzie z danymi historycznymi? Trzeba je anonimizować?
Czy może nie? Bo w sumie - od strony technicznej to dlaczego? Przecież skoro ktoś publikuje to każdy może sobie zapisać (ręcznie albo używając dowolnej techniki informacyjnej) i zbudować własną bazę...
...
Nie zrozum mnie źle: ten problem nie jest de facto trudny. Jest prosty - ja to wiem, Ty to wiesz...
... ale ten świat jest zjebany ;)
I w takim świecie, tak błachy problem wymaga sztabu prawników i analityków, żeby się nigdzie nie podłożyć.
A to kosztuje.

Tak samo jest z systemem ochrony praw autorskich w Youtube.
Ten system nie jest zjebany.
Ogólnoświatowe prawo - jest.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 lip 2021, o 16:11

Prawdą jest, że jest za dużo wycieków a systemy są dziurawe. Im mniej naszych danych "gdzieś" tym lepiej choć o to coraz trudniej.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
redb
Elita forum...
Posty: 820
Rejestracja: 24-08-2010
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: redb » 6 lip 2021, o 19:46

Ja to bardziej myślałem o historii własnych lotów a nie cudzych więc sprawa ze SRODO jest prosta. Zwykła tabela z paginacją i załatwione. Nasze dane i loty i tak tam siedzą w bazie więc jak ma coś wyciec to i tak wycieknie niezależnie, czy wystawione przez API czy nie. Trudniej się pewnie do tego dostać i nie każdy gimbus będzie próbował ale co ma się nie dać
‐------------------‐----------
Hurricane 425 | Belt CP vel. trup | Dron homemade | XL 380 | XL 700
Taranis X9 lite S
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 7 lip 2021, o 07:14

Ja się zgadzam, zwłaszcza, że dane każdego z nas przynajmniej raz już gdzieś wyciekły. Więc ... skoro RAZ wyciekły to to de facto wystarczy, żeby były wycieknięte na zawsze. End of story.
Od samego początku cała ta ochrona danych osobowych to jeden wielki zawrót dupy. Nie służy absolutnie niczemu, a już na pewno niczemu czemu miało służyć w założeniu 20 czy tam 25 lat temu (bo to mniej więcej jakoś wtedy się ta cała sraczka zaczęła).
... no ale - ... nie wszystko w tym świecie zależy wyłącznie ode mnie ;)
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 7 lip 2021, o 07:22

aikus pisze: ... nie wszystko w tym świecie zależy wyłącznie ode mnie ;)
Na całe szczęście :vhappy:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 7 lip 2021, o 08:22

E tam, no co Ty... ja bym chciał rządzić światem ... :D:D:D

Wiesz jak by fajnie było?
np. taki Artu miałby zapewniony dojazd prywatną limuzyną z kierowcą spod domu na każdy zlot modelarski i z powrotem oczywiście...
Do tego na zlocie - za darmo wszystko czego tylko sobie zapragnie.
... No i co, nadal uważasz, że to kiepski pomysł powierzyć mi kierowanie światem?

:vhappy: :vhappy:
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1286
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 11 sie 2023, o 15:01

Odkopię. Dzieje się coś dziś z Droneradar ? Wyrzuca mi błąd inicjalizacji. Po przeinstalowaniu to samo :dk:
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 11 sie 2023, o 15:34

Tak tak tak tak tak, dzieję się i dziękuję, że poruszasz temat. Już mówię co wiem:

1. To że PAŻP się jakiś czas temu odlał na Droneradar o powiedział, że nie ma na to kapusty, to jak zakładam wszyscy wiemy.
2. Wszyscy też wiedzieliśmy, że oznacza to tyle, że Droneradar działa póki działa, ale nie jest utrzymywany, więc jak się spierpapoli to nikt się tym nie zainteresuje.
3. Mimo, że działał długo, to w końcu to się właśnie stało.
4. NA oficjalnej stronie Droneradara możemy przeczytać

Kłopoty z funkcjonowaniem aplikacji mobilnej Droneradar
04.08.2023 · polski
4 sierpnia aplikacja mobilna Droneradar, współpracująca z systemem PansaUTM zaczęła wykazywać niestabilność w działaniu. Pracujemy nad ustaleniem przyczyn niestabilności wywołanej prawdopodobnie przez brak jej aktualizacji oraz zmian jej otoczenia programistycznego. Ze względu na realia finansowe, relacje własnościowe oraz ścisłe powiązanie pomiędzy aplikacją Droneradar a PansaUTM, nie jesteśmy w chwili obecnej w stanie podać terminu ich usunięcia.

Pragniemy, jednocześnie podkreślić, że aplikacja Droneradar zintegrowana z systemem PansaUTM którego w bardzo istotnej mierze byliśmy współtwórcami okazała się jak dotąd jedyną na świecie tak dojrzałą funkcjonalnie i technologicznie aplikacją zapewniającą dwukierunkową niewerbalną komunikację pomiędzy służbami ruchu lotniczego i pilotami Dronów, efektywne spójne i jednoznaczne interpretowanie przepisów i przestrzeni w celu podejmowania decyzji o locie, wsparcie strategicznego planowania lotów i dziesiątek drobnych funkcjonalności które jak to się mówi potocznie robiły temat. Niestety, wskutek braku finansowania projektu oraz braku dostępu do backendu PansaUTM nie jesteśmy w stanie zapewnić zespołu deweloperskiego, aby bezpłatnie utrzymywać aplikację Droneradar.

Jesteśmy otwarci na współpracę i chętnie wrócimy do tematu utrzymania i rozwoju aplikacji z PAŻP, ponieważ dalej mamy wielkie poczucie misji związanej z rozwojem rynku bezzałogowego i U-space w Polsce. Mamy też, jak czas pokazał, wyjątkowe kompetencje w tej dziedzinie. Wierzymy, że przez lata aplikacja mobilna Droneradar przyczyniła się w ogromnej mierze do podniesienia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników przestrzeni powietrznej w FIR EPWW.

Jednocześnie przepraszamy wszystkich użytkowników, w tym służby państwowe
korzystające z tego systemu oraz wojsko za zaistniałą sytuację i mamy nadzieję, że uda nam się w przyszłości przywrócić aplikację w takiej lub innej formie jak dotychczas.

Informacje jak latać legalnie bez aplikacji Droneradar umieścił PAŻP na swoich stronach: https://www.pansa.pl/problemy-z-aplikac ... lotow-bsp/

Pamiętajcie o respektowaniu prawa.

Źródło: https://droneradar.eu/blog/2023/08/04/k ... roneradar/

5. Jednak podlinkowana strona - nie działa (stan na dzień 2023.08.10) lub działa (stan na dzień 2023.08.11) w zależności od kierunku wiatru.
Ponieważ w tej chwili działa - cytuję co na niej jest:

Problemy z aplikacją mobilną do koordynacji lotów BSP
4 sierpnia, 2023
PANSA UTM, Strona główna
Uprzejmie informujemy, że w związku z możliwym występowaniem nieprawidłowego działania aplikacji mobilnej wprowadzona zostaje zmieniona procedura zgłaszania i koordynacji lotów BSP dla pilotów, którzy nie mogą sprawdzić zobrazowania przestrzeni powietrznej oraz zgłosić lotu za jej pomocą. Opisane procedury obowiązują do odwołania. W celu uzyskania bieżących informacji prosimy śledzić tę stronę oraz profil PansaUTM – integrating drones while keeping the sky safe.

Informacje o strefach geograficznych
Na stronie dronemap.pansa.pl udostępniliśmy mapę stref geograficznych. Mapa oprócz prezentowania stref wyświetla informacje o warunkach jakie w wybranej lokalizacji należy spełnić, aby można było wykonać lot dronem. W celu uzyskania informacji o występujących strefach należy wyszukać pożądana lokalizację korzystając z wyszukiwarki lub wybierając i stawiając „pinezkę” dowolnym miejscu mapy. Alternatywną możliwością jest skorzystanie z geolokalizacji komputera lub telefonu.

DroneMap została wyposażona również w funkcjonalność ukazującą ograniczenia stref, w których znajduje się pilot BSP chcący wykonać lot. Kliknięcie na nazwę strefy, otwiera okno ze szczegółowymi informacjami o lokalnych ograniczeniach, ich znaczeniu i ocenie możliwości wykonania lotu. DroneMap podczas sprawdzania konfliktów bierze pod uwagę dane planowanej operacji BSP, takie jak wysokość w metrach nad poziomem gruntu (AGL), masę drona, typ i kategorię lotu, które wprowadzamy w menu danych lotu znajdującym się po prawej stronie ekranu. Więcej informacji: https://www.pansa.pl/dronemap-sprawdz-s ... -polecisz/

Zasady powiadamiania PAŻP o zamiarze wykonania lotu i koordynacja operacji BSP w przestrzeni kontrolowanej
W przypadku problemów z użytkowaniem aplikacji mobilnej, piloci, którzy mają zatwierdzone plany lotu w CTR, aby uzyskać zgodę na start, proszeni są o bezpośredni kontakt telefoniczny z daną wieżą według schematu opisanego poniżej.

Informacja o akceptacji/modyfikacji/odrzuceniu lotu przekazana drogą telefoniczną jest wiążąca dla pilota BSP i nadrzędna do czasu zakończenia prac konserwacyjnych.

Operacje, które nie wymagają koordynacji z TWR (loty w odległości 1-6 km od lotniska do wysokości 30 m AGL dronami o masie do 900 g oraz loty w odległości powyżej 6 km od lotniska do wysokości 100 m AGL dronami do 25 kg) należy zgłosić wysyłając maila na adres utm@pansa.pl zawierającego następujące informacje:

imię i nazwisko pilota
numer telefonu
lokalizację lotów wyrażoną we współrzędnych geograficznych w formacie WGS-84
okrąg o promieniu XXX m
deklarowanego czasu rozpoczęcia / zakończenia lotów.
Procedury zgłaszania operacji BSP w CTR
Loty VLOS

Pilot BSP w razie wymaganej zgody na operację od TWR jest zobowiązany do wykonania telefonu 10 minut przed startem w celu jej uzyskania, podając:
imię i nazwisko;
callsign utworzony w systemie PansaUTM;
rejon RPA, w którym się znajdujemy;
wysokość lotu nie wyższą niż podana w planie misji;
planowany czas lotu mieszczący się w czasie zaplanowanym w misji.
Po zakończeniu lotu (jeśli nie zostało to uzgodnione inaczej) Pilot BSP jest zobowiązany zadzwonić na TWR i poinformować o zakończeniu operacji BSP podając:
imię i nazwisko;
callsign utworzony w systemie PansaUTM;
rejon RPA, w którym wykonywany był lot.
W przypadku utraty kontroli nad dronem Pilot BSP bezzwłocznie wykona telefon na TWR podając:
przybliżony czas do rozładowania baterii;
ostatnią znaną prędkość;
kierunek lotu.
Loty BVLOS

Pilot BSP w razie wymaganej zgody na operację od TWR jest zobowiązany do wykonania telefonu 10 minut przed startem w celu jej uzyskania, podając:
imię i nazwisko;
callsign utworzony w systemie PansaUTM;
rejon RPA, w którym się znajdujemy oraz nazwa opublikowanego rejonu lotu – UAS[NR];
wysokość lotu nie wyższą niż podana w planie misji;
planowany czas lotu mieszczący się w czasie zaplanowanym w misji.
Po zakończeniu lotu (jeśli nie zostało to uzgodnione inaczej) Pilot BSP jest zobowiązany zadzwonić na TWR i poinformować o zakończeniu operacji BSP podając:
imię i nazwisko;
callsign utworzony w systemie PansaUTM;
rejon RPA, w którym wykonywany był lot oraz nazwa opublikowanego rejonu lotu – UAS[NR];
W przypadku utraty kontroli nad dronem Pilot BSP bezzwłocznie wykona telefon na TWR podając:
przybliżony czas do rozładowania baterii;
ostatnią znaną prędkość;
kierunek lotu.
Procedury zgłaszania operacji BSP w FIS

Dla lotów BSP odbywających się w przestrzeni odpowiedzialności FIS, w przypadku problemów z aplikacją mobilną, zgłoszenie operacji BSP należy zgłosić wysyłając maila na adres utm@pansa.pl zawierającego następujące informacje:

imię i nazwisko pilota
numer telefonu
współrzędne geograficzne punktu startu/lądowania w formacie WGS-84
wysokość lotu
okrąg o promieniu XXX m
deklarowanego czasu rozpoczęcia / zakończenia lotów.
ORAZ zgłoszenia lotu telefonicznie do właściwego sektora FIS jeśli operacja będzie dobywać się w strefach RMZ powyżej wysokości określonej w AIP Polska lub ADIZ podając poniższe informacje.

Loty BSP VLOS w strefach RMZ lub ADIZ

Pilot BSP kontaktuje się telefonicznie z personelem FIS i przekazuje informacje o planowanym rozpoczęciu lotu VLOS, podając:
imię i nazwisko;
miejsce wykonywania lotu – pobliska miejscowość;
wysokość lotu;
planowany czas lotu.
Po zakończeniu lotu (jeśli nie zostało to uzgodnione inaczej) pilot BSP kontaktuje się telefonicznie z personelem FIS, podając:
imię i nazwisko;
miejsce wykonywania lotu – pobliska miejscowość.
W przypadku utraty kontroli nad dronem pilot BSP bezzwłocznie wykonuje telefon na FIS podając:
przybliżony czas do rozładowania baterii;
ostatnią znaną prędkość;
kierunek lotu.
Loty BSP BVLOS w przestrzeni klasy G, w strefach RMZ lub ADIZ

Pilot BSP kontaktuje się telefonicznie z personelem FIS i przekazuje informacje o planowanym rozpoczęciu lotu BVLOS, podając:
imię i nazwisko;
miejsce wykonywania lotu – pobliska miejscowość oraz nazwa opublikowanego rejonu lotu – UAS[NR];
wysokość lotu;
planowany czas lotu.
Po zakończeniu lotu (jeśli nie zostało to uzgodnione inaczej) pilot BSP kontaktuje się telefonicznie z personelem FIS, podając:
imię i nazwisko;
miejsce wykonywania lotu – pobliska miejscowość oraz nazwa opublikowanego rejonu lotu – UAS[NR].
W przypadku utraty kontroli nad dronem pilot BSP bezzwłocznie wykonuje telefon na FIS podając:
przybliżony czas do rozładowania baterii;
ostatnią znaną prędkość;
kierunek lotu
Numery TWR:

EPWA – (22) 574 55 62
EPMO – (22) 574 55 19
EPKK – (22) 574 75 68
EPPO – (22) 574 73 67
EPGD – (22) 574 74 62
EPKT – (22) 574 78 61
EPWR – (22) 574 48 61
EPRZ – (22) 574 76 71
EPLB – (22) 574 77 40
EPSC – (22) 574 79 33
EPZG – (22) 574 77 05
EPBY – (22) 574 71 45
EPLL – (22) 574 72 62
EPSY – (22) 574 79 85
EPRA – (22) 574 79 76

Numery FIS

FIS Warszawa – (22) 574-55-85
FIS Gdańsk – (22) 574-74-85
FIS Kraków – (22) 574-75-85
FIS Poznań – (22) 574-73-85
FIS Olsztyn – (22) 574-55-88,

Za wszelkie utrudnienia serdecznie przepraszamy i pozostajemy do Państwa dyspozycji.
Dział Koordynacji Operacji Bezzałogowych Statków Powietrznych

Tagi: #PansaUTM, BSP, Dron, Drony, PANSA, PAŻP, UAV, UTM



Reasumując: było dobrze, jest zaje**scie, piszemy maile i latamy.

Aha i jak ktoś nie wie, czy w miejscu w którym jest może w ogóle latać, to wchodzi tu:
https://dronemap.pansa.pl/

(jest to do doklikania, ale podaję linka dla wygody).
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 821
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 139 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 11 sie 2023, o 20:01

Przede wszystkim wielkie dzięki aikus za zgłębienie tematu :approve:
aikus pisze:Reasumując: było dobrze, jest zaje**scie, piszemy maile i latamy.

No nie wiem… Trochę tych danych do maila musisz przygotować; jeśli latasz zawsze w tym samym miejscu, to raz, ale jak masz kilka łączek albo latasz w przypadkowych miejscach (na wakacjach lub podczas podróży służbowej), to się robi upierdliwe.
U mnie, co prawda, pojawia się przy uruchomieniu niepokojący komunikat:

IMG_6633.jpeg

ale potem wszystko wygląda ok
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 12 sie 2023, o 07:04

Dzięki Aikus,
Ostatnio latam głównie dronami, więc tym bardziej jest to dla mnie ważne.
Ale dochodzę do wniosku, że cofamy się o 15 lat... Niedługo faxem każą zgłaszać... Ja pierd...

Podejrzewam, że sytuacja będzie taka, że większość ludzi nie będzie zgłaszać lotów. Ck innego kliknąć w apce a co innego pisać maila, dzwonić itd...
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 12 sie 2023, o 07:53

Ktoś na FB opublikował prosta stronkę do pobierania danych, i generowania maila: https://aero.michnor.pl/report
Po udostępnieniu lokalizacji generuje coś takiego:

2023-08-12 08_47_31-Pobierz dane lotu — Mozilla Firefox.jpg


A następnie treść maila:

2023-08-12 08_49_24-Strefy i treść maila — Mozilla Firefox.jpg


A powyżej obowiązujące w tej lokalizacji strefy:

2023-08-12 08_51_41-Strefy i treść maila — Mozilla Firefox.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 sie 2023, o 14:10

Debilizm. Następny krok to listy polecone wysyłane PP.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 12 sie 2023, o 14:37

No pożałowali kasę to tak jest jak jest no. Nikt aplikacji za darmo utrzymywać nie będzie proste
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 12 sie 2023, o 15:25

Zalatwialem rejestrację stowarzyszenie do ULCu. Wygenerowałem jakieś 30 stron papieru. Zaznaczyłem też BVLOS bo była taka możliwość. Po długim czasie uzyskałem i formacje że nikt nie zgłaszał jeszcze BVLOSa z modelarzy i musimy opracować jeszcze procedury i ocenę ryzyka dla BVLOSa. Ostatecznie wysłaliśmy wszystko i pani stwierdziła że nie wiem co z tym zrobić i idzie to do jakieś innej wyższej głowy. Po kilku dniach oczekiwania znowu telefon od innego gościa że oni się z tego BVLOSa muszę wycofać bo nie mają opracowanych przepisów i omyłkowo ktoś dał możliwość zaznaczenia BVLOSa. Państwo z kartonu!!!!. Tak naprawdę g... nam to dało bo tylko w miejscu gdzie wskazaliśmy możemy latać. Także jak wyjdzedziemy gdzie lub robimy pokazy na dożynkach to żeby latać to i tak latamy nielegalnie bo nie zachowamy procedur dla A3. Nawet FPV nie można latać legalnie. Zapłacisz i zrobisz NSTSa to masz większe prawa niz modelarz. Takie to ULC.... Oczywiście że było obiecane coś innego dla modelarzy zrzeszonych w kluby. .... Aaaa i Policja była na szkoleniach jak sprawdzać i o modelarzach ani jednego słowa nie było...
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 sie 2023, o 21:50

Trochę mi się to kojarzy z załatwianiem pozwolenia na posiadanie nitro.

W rozporządzeniu dotyczącym przeciwdziałania terroryzmowi w EU, tym które zakazało mi kupowania i posiadania nitro była mowa o tym że każdy z krajów członkowskich ma ogarnąć sobie wewnętrznie system pozwoleń. W związku z tym napisałem do naszych antyterrorystów że chętnie takie pozwolenie uzyskam, tylko żeby mi powiedzieli jak i komu ile trzeba zapłacić.

Odpowiedz była taka, że ogólnie to nie wiedzą za bardzo, ale chyba takiego systemu nie ma i nie będzie, ale kto wie :dk:

Od dupy strony załatwiony temat. Do dziś muszę być terrorystą żeby polatać sobie helikiem
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 19 sie 2023, o 13:41

Tiaa.... Wracając do Droneradara. Nie żebym twierdził, że to dobrze, że nie działa, nie nie nie, aż tak to nie, ale jak na mnie przystało, w każdej sytuacji szukam pozytywów.
I znalazłem jeden.
Wczoraj latając na Regułach przetarłem szlaki zgłaszania lotów mailem i ... zgłosiłem na cały dzień.
A w Droneradarze można było maks na 3 godziny. Alarm o kończącym się czasie nie zawsze działał... i różnie to bywało, czasami się połapałem, żeby przedłużyć, czasami zapominałem.
A tu zgłosiłem na cały dzień i w pompie miałem :D
Czy tak można?
Można - gdzieś tam czytałem, że maksymalny czas to 600 minut, czyli jak dobrze liczę 10 godzin. Ja wczoraj zgłosiłem na 8. Świat i ludzie - wysiedziałem na lotnisku z tego może ze 6.

Swoją drogą, nie wiem czemu w Droneradarze można było zgłaszać tylko na 180 minut... Nie wiem.

Natomiast co do samego zgłaszania: oprócz nas, lataczy rekreacyjnych, są też latacze co robią to zawodowo. I oni muszą zgłaszać loty bardziej niż my.
Więc ... myślę, że zgłaszać będą, a co PAZP będzie robił z tymi mailami to już nas wszystkich ganc obchodzi...
Tym nie mniej - tak, ilość nielegalnych lotów na bank wzrośnie.

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości