Ciekawostki i niusy

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Admin1
Administrator
Posty: 30
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: PL
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 2 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Admin1 » 25 lut 2010, o 23:36

Pojawiła się nowa makieta F/S 600 H-64A (IRAQI FREEDOM ) do modeli klasy 600 w sklepie FlyingHobby (za "jedyne" 500$):

Obrazek

-> http://flying-hobby.com/catalog/product ... nqgkaam2d4

Zestaw zawiera uzbrojenie, podwozie, metalową specjalną ramę do Align 600, Bullet-600 lub innego 600-klona. Również pasuje do Logo-400 i Swift-16. Malowanie szary IRAQI FREEDOM. Kadłub w dwóch częściach celem obniżenia kosztów transportu. Idealna do zastosowania głowicy czterołopatowej (za dodatkowe 200$)

Długość:1450 mm
Szerokość:360 mm
Wysokość:500 mm
Waga:4,5 kg (10 lb)
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 9 mar 2010, o 22:13

No,no,no. Piękna makieta. Zazdroszczę jej posiadaczom...
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 22 mar 2010, o 21:11

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6dIOw2sffHI&feature=player_embedded#[/youtube]
(to oczywiście żart... :lol: )
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
fantom
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 49
Rejestracja: 21-03-2010
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: fantom » 23 mar 2010, o 19:37

fajne, ciekawe co jeszcze wymyślą
pozdrawiam, Alek
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 25 mar 2010, o 02:50

No dobra, przyznam wam się, co mi się dziś przytrafiło.
Latałem z Gigusiem, kręciłem trochę za blisko drogi dojazdowej do miasta obok łąki, na której latam. No co ja zrobię, że wiatr tak wiał a ja sobie kręciłem flipy.

Drogą tą akurat jechał z Londynu przyjaciel i współpracownik Camerona, zatrzymał się na poboczu i obserwował moje wypociny.

Po interesującej acz nieco krótkiej rozmowie zeszliśmy na tematy latających dron i projektu nowego filmu.
I zostałem zaproszony do udziału w filmie, ale zastrzegłem, że to musi być projekt quadcoptera marki Klenio ;)

Oj będzie się działo. Dron będzie zrzucał desant w back-flipie...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 25 mar 2010, o 11:43

Tak fantastyczne że aż nieprawdopodobne... :D
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Bartoszko
Stały bywalec...
Posty: 240
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: Bartoszko » 26 mar 2010, o 13:32

Witajcie.

Jako pracownik AKi często mam okazję podziwiać różne latające maszyny które goszczą na naszym lotnisku (EPKA). Dziś pomimo dość silnego wiatru odwiedził nas śmigłowiec Enstrom. A oto parę fotek dla tych którzy nie widzieli takiej maszyny wcześniej:

Widok ogólny śmigłowca.. Zaskakuje głowica. Brak jakichkolwiek popychaczy ;)
Obrazek

A oto dokładniejszy widok całego wirnika z trzema łopatami. Jak widać głowica nie jest zbyt skomplikowana:
Obrazek

Jak widać drążek sterowy i dźwignia skoku wieje odpustowym szlagierem - chrom jak się patrzy ;)
Obrazek

Widok z przodu. Widoczny dość obszerny kadłub i.. Krzywa sztyca (wirnik główny) i to nie jest przekłamanie na foto. on faktycznie jest pochyły.. :)
Obrazek

A teraz szanowni Państwo - widok ogona.. Widać że konstruktorowi się spieszyło do domu na obiad i za pięć trzecia zakończył robotę nie dokańczając jej.. Wygląda paskudnie.. ;)
Obrazek

A tutaj szczegóły napędu zmiany skoku śmigła ogonowego.. :) Lineczki jak w szybowcu.. ;)
Obrazek

Ogólnie uważam, że ten śmiglak ma ładniejszą sylwetkę niż R-44.. Jego podstawową wadą jest to, że niestety zabiera 2 ludzi..
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 26 mar 2010, o 15:29

Cześć!

Fajna relacja i ciekawa maszyna. Słyszałem RAZ o niej: Ś.P. A. Kamiński i A.Kurek w niezapomnianej "Sondzie" (odcinek pt. "Pionowy start") przedstawiają kilka charakterystycznych maszyn. Wśród nich jest (tu cytat): "Enstrom zwany też rekinem".
Panowie opowiadają właśnie o charakterystycznym "gołym" wale wirnika głównego: wszystkie elementy sterujące głowicą poprowadzone są w jego wnętrzu.

Byłem święcie przekonany, że to już zabytek, który wkrótce zasili szeregi muzeum, a tu proszę.

Zdrówka!

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 26 mar 2010, o 15:38

Jest dobrze. Heli-Team.pl patronem medialnym Avatara II :mrgreen:

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
fantom
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 49
Rejestracja: 21-03-2010
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: fantom » 26 mar 2010, o 18:11

Trzymam kciuki żeby z tego naprawdę coś wyszło. Pewnie go Sławku natchnąłeś tego gościa
pozdrawiam, Alek
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 29 mar 2010, o 07:35

Śmieszne :lol: . Ktoś się musiał namęczyć przy robieniu tego filmiku.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
Destiny
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 81
Rejestracja: 07-03-2010
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: Destiny » 30 mar 2010, o 14:38

Piękna maszyna.Wygląd dość dziwny (moja pierwsza reakcja "a co z popychaczami, tym się da sterować?"). Fajna relacja. Dodam podziękowanie.
HK 450, w środku siedzi: RRX2701, Assan GA 410 PRO, Turnigy DS480, 3x SG 90, ESC od CopterX 450.
Oblatany.
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 30 mar 2010, o 20:56

Dzięki za przybliżenie maszyny, bo przyznam się szczerze że jej nie znałem, ale ja to bym do tego nie wsiadł :D , ten wał gówny - czy sztyca to jak z rurki hydraulicznej wycięta :) , napewno się mylę , ale, ale. Ogólnie heli fajny ma kadłub.
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 17 maja 2010, o 08:31

No kurcze to jest informacja http://heli-team.pl/index.php?option=co ... &Itemid=50 "nie z tej ziemi"! Przy tej cenie to A-cośtam mogą się schować pod ziemie i gryźć paluchy...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 17 maja 2010, o 22:30

Dzwoniłem dziś do Yody. Mówił, że łopaty cieszą się super wzięciem, sprowadza kolejne dostawy. Będą tylko te najnowsze, dedykowane do 3D i FBL. Nawet gdyby teraz mu się skończyły, zaczekam na swoją parę.

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 17 maja 2010, o 22:47

Te łopaty są świetne. Latałem nimi tylko w wersji 325 na MT póki nie zdechł. Naprawdę warto.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 17 maja 2010, o 22:53

Szczególnie biorąc pod uwagę ich cenę! Są tańsze od standardowych Alignów 425D w większości sklepów!
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
dzu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 25
Rejestracja: 17-05-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy

Postautor: dzu » 19 maja 2010, o 08:04

Luke Skywalker pisze:... dedykowane do 3D i FBL...


Nie wiem czy nie będzie to już OT, ale mam pytanie.
Czym różnią się ww łopaty FBL/3D od zwykłych i czy można je stosować zamiennie?
pp
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 maja 2010, o 08:09

W uproszczeniu łopaty dedykowane FBL mają specjalną charakterystykę pracy profilu tzw "neutralną" aby generować jak najmniejsze siły skręcające okucia i tym samym obciążające układ tarczy. Ponadto środek masy łopat FBL jest przesunięty bliżej okucia.
O ile łopaty FBL można stosować do głowic FB o tyle w drugą stronę nie jest zalecane - właśnie ze względu na wytwarzane większe obciążenie serw tarczy
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 20 maja 2010, o 10:17

Inaczej mówiąc: model z flybarem na łopatach FBL będzie bardziej nerwowy i czuły na pracę cykliką. Tym samym, będzie mniej stabilnie wisiał, ale efektowniej latał ;)

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości