Devil X360

Devile i inne śmiglaki
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 744
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Clad » 30 lip 2021, o 13:24

Don Mirson pisze:Pewnie Ci jeden z 3 kabelków silnika się ukruszyl przy crashu. Weź nimi poruszaj i zobacz czy coś się zmienia...

Kreta zaliczyłem z jakiegoś powodu... wcześniej nie miałem Tym modelem a wszystko nowe.
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Gaui X7, Aurora 9X
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19465
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1747 razy
Podziękowano: 899 razy

Postautor: Don Mirson » 30 lip 2021, o 13:33

No to mógł się rozdupcyć kabelek przed crashem. Chyba że jest jeszcze jakaś druga przyczyna...
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 744
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Clad » 30 lip 2021, o 13:38

Pozniej włączałem go jeszcze w domu żeby pakiety rozładować i wszystko niby było OK. Ale temu silnikowi już nie zaufam. Przynajmniej do póki nie będę miał takiego problemu ponownie. Teraz założyłem aligna dominatora 460mx, którego już dawno miałem ochotę przetestować w x360, tak że zobaczymy czy sytuacja się powtórzy, a alzrc na razie niech sobie odpocznie :)
Edit
A za jakiś czas wrzucę go na giełdę forumową jako super sprawny 3 razy latany ;) :vhappy:
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Gaui X7, Aurora 9X
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 1899
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 51 razy

Postautor: dawo » 30 lip 2021, o 21:34

Już widziałem zimne luty na goldach silnika, może i tu takie były. Może wystarczy je dogrzać lutownicą?
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, XL POWER 550
Samoloty: Combat, FunCub, EFX racer, Extreme Flight Extra 300 oraz MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex.
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i Rustler 4x4, Summit
DX7S :)
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 744
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Clad » 31 lip 2021, o 01:34

Przelutuje, ale czy odważę się kiedyś ten silnik wsadzić jeszcze do modelu to nie wiem :D
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Gaui X7, Aurora 9X
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 1899
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 51 razy

Postautor: dawo » 31 lip 2021, o 07:16

Jak uzwojenia nie wykazują zwęglenia to spokojnie powinien dać radę, jak do tej pory. Mieliśmy już takie przypadki że z goldów w nowych silnikach wychodziły kable razem z cyną, a trzymały się tylko na termokurczu :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, XL POWER 550
Samoloty: Combat, FunCub, EFX racer, Extreme Flight Extra 300 oraz MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex.
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i Rustler 4x4, Summit
DX7S :)
Awatar użytkownika
PiotrMichal
Stały bywalec...
Posty: 139
Rejestracja: 19-01-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: PiotrMichal » 20 paź 2021, o 09:03

Proszę o poradę. Czy podkładka na zał rysunku, oznaczona fi4xfi6x0.1mm jest potrzebna dla prawidłowej pracy łożyska (czyli musi być), czy dla dobrania odległości żeby rolka nie ocierała o obudowę (czyli montować ją tylko jak rolka ociera o obudowę)?

EDIT: sprawa dotyczy nie "ocierania" tylko "luzów na osi", czyli montowanie jeśli ośka może się przesuwać, dzięki Carson (poniższy post)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2021, o 09:50 przez PiotrMichal, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiamy,
Piotr & Michałek
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1843
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 218 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: Carson » 20 paź 2021, o 09:07

Tak jak w manualu jest napisane, potrzebna jest tylko wtedy kiedy jest za duzy luz
LOGO 480 / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B // Charging Case
Awatar użytkownika
PiotrMichal
Stały bywalec...
Posty: 139
Rejestracja: 19-01-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 7 razy

Postautor: PiotrMichal » 8 lis 2021, o 23:12

Powoli rodzi się helik dla Michałka (z Reguł). Oto on w stanie na dziś:
20211108_223336.jpg


Kitowy silnik 1800KV, ESC 50A, Brain2, dwie satelitki DSMX, 4x DS452MG

Budowa wg nieocenionego tutoriala YT wg. Kruka RC Heli Polska (to jest skarb narodowy).

Mam teraz prośby o potwierdzenie czy dobrze ustawiłem (dla Michałka z Reguł, to będą jego pierwsze loty po K110, obecnie ciśnie 3D na symulatorach):
(1) obroty: 1900, 2400, 2750 (2830...2850 to był max co dało się z tego wycisnąć na pakiecie 6s w storage, bez śmigieł)
(2) przełożenia
1. Pulses for rotation: 5
2.Main gear ratio: 11
3.Tail gear ratio: 4.7
(3) łopaty 12.5 stopnia
(4) ustawienia apki jeśli chodzi o pstrykologię:
apka_x360.jpg

(5) wybraliśmy 3 tryby: beginner, acro, 3d
(6) Czy HOLD w stanie "od siebie", czyli w stanie wymuszanym przez apkę przy włączaniu ma dawać stan uzbrojenia czy rozbrojenia silnika? Wygodnie by było włączać hold ciągnąc go do góry, ale wtedy przy włączaniu apki helik jest uzbrojony. Jak to robicie?

Jestem na etapie po montażu całości, wszystkich ustawieniach braina i apki, wyważeniu łopat. Zostają mi tylko kąty łopat do regulacji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiamy,
Piotr & Michałek
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1083
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: Piotr_T » 9 lis 2021, o 09:11

To pewnie zależy od aparatury, ale... np. FlySky do zainicjowania wymaga wszystkich pstryków w pozycji 0% i gazu (czyli w helikach skoku ogólnego :-) ) do oporu w dół. Jest więc tak jak piszesz - jeśli po włączeniu apki nie wklikniemy holda przed zainicjowaniem FBL-a, to teoretycznie helik budzi się "uzbrojony". Teoretycznie, bo np. Brain (i nie tylko) nie ruszy silnika, jeśli wcześniej nie zobaczy 0% na gazie (czyli właśnie holda, lub w normalu drążka do gazu do oporu w dół). O normalu w zasadzie lepiej zapomnieć, więc... problem w sumie znika, choć na początku kariery właśnie z przyczyny normala, braku załączonego holda i przypadkowego wytrącenia lewego drążka z pozycji "brak gazu" przeżyłem włączenie się napędu w Mini podczas przenoszenia modelu :-). Jeśli apka pozwoli na ustawienie rewersu na tym przełączniku, to możesz tak zrobić, żeby domyślnie hold był włączony, a w którą stronę pstryka, to już IMHO kwestia gustu, choć domyślnie "włączone" przeważnie jest "k sobie" ;). I co do rescue - dostęp do tego przełącznika musi być niezakłócony i intuicyjny (podobnie jak do holda), dlatego ja przeniosłem się z nim na zewnętrzy przełącznik (znowu - uwaga dotyczy FlySky, być może w Spektrum właśnie te przełączniki, które zaznaczyłeś są najlepiej dostępne i tematu nie ma).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
4-Śmigła - Xiaomi Fimi A3
Koła - WLT A979
FlySky FS-I6X, Eachine EV-800D
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1034
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Adam12 » 9 lis 2021, o 10:50

PiotrMichal pisze:(6) Czy HOLD w stanie "od siebie", czyli w stanie wymuszanym przez apkę przy włączaniu ma dawać stan uzbrojenia czy rozbrojenia silnika? Wygodnie by było włączać hold ciągnąc go do góry, ale wtedy przy włączaniu apki helik jest uzbrojony. Jak to robicie?

O ile pomnę w DX8G2 zrobiłem "rewers" pstryków. W menu zaznaczało się kwadraciki pstryka czy w danej pozycji jest "aktywny" czy "nieaktywny".
Gaui X3; XL Power 380; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
LechuW
Domownik forum...
Posty: 321
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 9 lis 2021, o 10:53

Trochę nie na temat w kwestii pomocy wątku, ale ciekawi mnie fakt Twoich uzyskanych obrotów w tym heli. Sam mam 2 szt na oryginalnym silniku Alzrc i na Align od Dominatora 6S. Maksymalne obroty jakie uzyskuję też mieszczą się w granicach 2800RPM. Ze wszystkich uzyskanych informacji i kalkulatorów w sieci powinny być jakieś 3500-3600- takie obroty miałem w Align co prawda na wałku. Czy jest tu jakiś właściciel tego helika co ma obroty powyżej 3k?
Pozdrawiam,
Leszek
mCPX BL2 x360 x2
XLPower 560 Kraken 580 -w budowie
iFlight XL6 racer
Spektrum NX8

Wróć do „Alzrc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość