Devil 380

Devile i inne śmiglaki
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 28 gru 2017, o 20:10

Pojęcie względne. Waga protosa jest jednym z nielicznych powodów, dla którego go nie kupiłem nawet pomimo super promo. To nie oznacza ze uważam protosa czy goblina za złe modele. Moim zdaniem oba sa ciężkie, ale bardzo dobre.
A sama waga... jednym przeszkadza innym nie. Kwestia gustu.
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2093
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: MacGyverek » 28 gru 2017, o 20:14

Większa waga modelu też ma tez plusy. Lepiej klepnie o glebę.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2927
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 244 razy

Postautor: pkali » 28 gru 2017, o 20:15

To ile on waży?
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 28 gru 2017, o 20:17

Mój G380 z pakietem 1800 wazyl 1450. Te +/-30 gram to kwestia odbiornika, FBLA, lopat i innych duperelkow.
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2927
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 244 razy

Postautor: pkali » 28 gru 2017, o 20:39

No, to mój protos 380 z pakietem 1450 waży 1264g. Jestem fanem możliwie najniższych obrotów, i w 380 nie czuć tej wagi. Wojtanek goblinem 380 też lata na niższych obrotach i helik daje radę. Daj mu szansę. Na pewno docenisz jego stabilność, masa robi swoje.
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 28 gru 2017, o 20:44

MacGyverek pisze:88g jest cięższy od Protosa 380 wychwalanego na lewo i prawo. Czy to aż tak dużo żeby mówić kloc.



:lol: :lol:

No właśnie - miru-ty-antygoblinowy-mądralo? Co ty na to?

:approve:
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 28 gru 2017, o 20:45

No stabilny to jest na pewno. Ogon trzyma świetnie, jak z reszta wszystko. Jest go za co lubić.

Być może źle zostałem zrozumiany. Ja wolę lżejsze, ale sam model oceniam bardzo dobrze.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 28 gru 2017, o 20:47

A tak na poważnie to chyba jak wszędzie - mamy do czynienia z subiektywnymi preferencjami, które nie zawsze są mierzalne i polegają na tłumaczeniem sobie niechęci lub sympatii do modelu za pomocą nie do końca prawdziwych argumentów technicznych
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7361
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 641 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 28 gru 2017, o 23:31

Ja chyba mam teraz same heliki z totalnie skrajnych biegunów - ultralekką 325 ze średnią mocą, ultraklocowatego 380 z dużym powerem i niedopowerowaną 600N.

Natrafiłem na kolejny fakap - pomimo baterii w skrajnie przednim położeniu D380 wciąż lekko ciągnie na ogon.

Już podczas składania zwróciłem uwagę na bardzo ciężkie stalowe tulejki na popychaczu ogona - lecą do mnie plachajowe (końcówki linek fi4mm do rowerów).
Nie za bardzo jest co przesuwać na przód - ESC może jeszcze z 2cm naciągnę, FBL jest tam gdzie jest i nie ma innego miejsca, Rx jest za wałem i nie ma jak umieścić go przed, i tak chyba wybrałem najbardziej wysunięte na przód miejsce z możliwych :/. Wymienię za chwilę Rx Futaby na lekkiego FrSky - pewno nic to nie da oprócz polepszonego samopoczucia.
Będę kombinował z przesuwaniem serwa ogonowego do przodu. Miejsce jest, jakiś pomysł też się znajdzie.

W tej sytuacji rozciąganie do 420 na baterii 1800 wydaje się być niemożliwe.

Trochę ciężko upchnąć nadmiar kabli od baterii z przodu. Ponaciągałem je i skleciłem takie pętelki, zastanawiam się czy bezpiecznie jest tak naprężać kable przy wyjściu. Kusi mnie żeby je skrócić ale, ech, przecież brakuje mi masy z przodu...

20171228_233555.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 28 gru 2017, o 23:44

Na jakim systemie będziesz latał? W G380 też tak było. Maksyalne wysunięcie do przodu pakietu nie wystarczało. Dopiero korekta na Tail Drag Compensation w Brainie, pozwalała na zniwelowanie tego efektu w zupełności.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7361
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 641 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 29 gru 2017, o 00:03

Teraz zamontowany ma vbar, jak bedzie mi sie chcialo grzebać to przełożę B2. Ale raczej nie będzie, bo muzg jakoś mi do gustu mniej przypadł.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 29 gru 2017, o 08:26

W vbarze również można to skorygować?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 29 gru 2017, o 12:40

Silnik wsadźcie porządny to przestanie lecieć na tył- najpierw nie bardzo wiedziałem o czym piszecie bo miałem i G i D bez takich problemów ale potem przypomniałem sobie, że w obu latałem (i latam) na silniku Traeq, kóry jest cięższy. Chociaż na stockowym z debila też chwilę latałem więc jednak chyba zima Wam się daje we znaki i komplikator sie włączył :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7361
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 641 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 30 gru 2017, o 01:50

W vstabi też jest kompensacja bezwładności ogona, tylko trzeba jej trochę poszukać.

Polatałem. Czuć masę. Chyba dałem za małe kąty - 12.5 - ile Wy dawaliście?

Może dlatego, że było ciemno, ale brak podwozia i czarny cieniutki ogonek utrudniały mi latanie, bo z większej odległości nie mogłem dojrzeć pod jakim kątem (na lotkach) leci ta cegiełka. Biała folia, nożyczki i wleciały dodatkowe obciążniki ogona:

20171230_014537.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 30 gru 2017, o 04:03

mwx pisze:Polatałem. Czuć masę. Chyba dałem za małe kąty - 12.5 - ile Wy dawaliście?

13.5, jak w każdym.
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 30 gru 2017, o 08:09

mwx pisze: ... Trochę ciężko upchnąć nadmiar kabli od baterii z przodu. Ponaciągałem je i skleciłem takie pętelki, zastanawiam się czy bezpiecznie jest tak naprężać kable przy wyjściu. Kusi mnie żeby je skrócić ale, ech, przecież brakuje mi masy z przodu ...

Na twoim miejscu by te przewody poskracał, a masy dodał na przykład do tacki pod baterię (choćby jakiś ołowiany wałeczek podklejony z przodu tacki), a może cięższe pakiety zastosować - ot taki pomysł na szybko ;)
Przy okazji - ładne te tacki (nawet numerki mają) :thumb:
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7361
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 641 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 30 gru 2017, o 12:47

Numerki to prosty sposób na uniknięcie podłączenia rozładowanego pakietu na polu.
Lecisz na takim chwilę i obcina Ci moc na plecach. Zgadnij skąd wiem.
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 30 gru 2017, o 12:58

mwx pisze:Numerki to prosty sposób na uniknięcie podłączenia rozładowanego pakietu na polu.
Lecisz na takim chwilę i obcina Ci moc na plecach. Zgadnij skąd wiem.

No domyślam się :D
Kiedyś byłem świadkiem, jak podczas wykonywania ósemki kubańskiej, odcięło zasilanie.
Zdarzenie miało miejsce na Ligowcu, a pilotem był Bogdan - skończyło na wymianie jakiejś pierdołki w T-rex'ie (piękna autorotacja z dużej wysokości)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 gru 2017, o 14:21

marek_c4 pisze:a masy dodał na przykład do tacki pod baterię (


Oszaleliście? Jest to z Brainem bardzo fajnie latający model wiec z innymi systemami pewnie też- tam nie trzeba nic doważać. :masakra:
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtanek
Domownik forum...
Posty: 458
Rejestracja: 18-11-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: wojtanek » 30 gru 2017, o 19:30

Oryginalne łopaty Alzarca są wąskie i wymagają obrotów inaczej model sprawia wrażenie ciężkiego. Zwiększ obroty albo kup Rapidy i po problemie.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
DX8 IIG: KDS CHASE 360, KDS AGILE5.5, GOBLIN 500, GOBLIN 700, DEVIL X360 x2 , 2x SAMOLOT

Pozdrawiam
Wojtek

Wróć do „Alzrc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron