Strona 1 z 1

Własne skrypty lua dla Open/EdgeTX - od czego zacząć?

: 6 maja 2024, o 18:26
autor: kudzu
Chcę pójść na łatwiznę i oszczędzić sobie szukania, więc pytam tych, którzy przetarli szlak i piszą swoje skrypty - jak się do tego zabrać? Używacie jakiegoś popularnego IDE ze sprawdzonymi wtyczkami czy piszecie w notatniku :grin2: ? Jak z kompilacją pod konkretne radio (głupotę napisałem, bo to przecież język skryptowy, a interpreter lua jest w os radia)?

Gdzie jeszcze warto zerknąć, oprócz:
https://luadoc.edgetx.org/
https://www.lua.org/manual/5.2/
https://lua.org.pl/?

Re: Własne skrypty lua dla Open/EdgeTX - od czego zacząć?

: 6 maja 2024, o 22:02
autor: lopez
Choć nie koduje w lua (jeszcze :)), to tak zasadniczo, uzywam Visual Studio Code do wszystkiego https://code.visualstudio.com/, ewentualnie vim'a od czasu do czasu :D

Re: Własne skrypty lua dla Open/EdgeTX - od czego zacząć?

: 7 maja 2024, o 20:13
autor: kudzu
lopez pisze:Choć nie koduje w lua (jeszcze :)), to tak zasadniczo, uzywam Visual Studio Code do wszystkiego https://code.visualstudio.com/, ewentualnie vim'a od czasu do czasu :D

Rzeczywiście vscode przewija się w większości wątków dotyczących środowiska dla lua. I ja ostatecznie też w tę stronę poszedłem, choć, jak piszesz, nawet Notepad++ ładnie rozpoznaje składnię lua :)
Z ciekawszych rzeczy, które jeszcze znalazłem:
https://luabinaries.sourceforge.net/download.html - prekompilowane libki;
https://github.com/rjpcomputing/luaforwindows - projekt Lua for Windows, gotowe rozwiązanie, ale trochę starawe, nierozwijane (Lua 5.1.5).



Hehe... Jeszcze, zanim kliknąłem wyślij, odpaliłem WSLowego Debiana, wrzuciłem do vima przykład z neta i tadam:

Zrzut ekranu 2024-05-07 210411.jpg


A instalacja interpretera Lua na Debianie? Proszę bardzo:

Zrzut ekranu 2024-05-07 210912.jpg


Ale chyba trochę za bardzo odbiegam od skryptów dla EdgeTX ;) Następnym wpisem spróbuję się pochwalić jakimś "Hello World" w telemetrii 8-)

Re: Własne skrypty lua dla Open/EdgeTX - od czego zacząć?

: 17 maja 2024, o 18:56
autor: zborecque
A w sumie też bym się chętnie podpiął pod temat. Sam jak znajdę jakiś fajny filmik na YT typu "jak zacząć" to też tu wkleję (coś mi kiedyś mignęlo, ale nie obejrzałem w końcu i zapomniałem co to było).
A mój case jest dość prosty:
- potrzebuję aby jakimś ustawieniem można sobie było wybrać jakiś kanał z dostępnych
- następnie jakaś druga opcja ustawia ten kanał na dokładnie predefiniowany poziom w us. na jakiś czas w zależności od tego co się "kliknie" na ekranie
- takich predefiniowanych poziomów jest 3 czy 4 - z różnymi czasami trwania, fajnie jakby na ekraniku były to osobne opcje (a już idealnie jakby się je udało wizualnie na ekranie ustawić np. w postaci przycisków strzałek i klawiszy - aby na radiach z dotykowym ekranem móc z nich korzystać jak z joga, a na radiach bez po prostu najwyżej nawigować pomiędzy nimi rolką)

Re: Własne skrypty lua dla Open/EdgeTX - od czego zacząć?

: 17 maja 2024, o 23:18
autor: kudzu
Zacząłem coś dłubać, ale na razie rzygam skryptami ;)
Przerzuciłem się na grzebanie w mechanice, tak dla relaksu.