OMPHOBBY M2

Czyli po prostu Ompy...
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 1899
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 96 razy
Podziękowano: 53 razy

Postautor: kubacki » 2 paź 2021, o 18:38

Masz moją zgodę, ponieważ model na stole nie przejawiał żadnych negatywnych objawów, silnik ogonowy jak na filmie załączonym przez ciebie w złożonej przezemnie reklamacji bez łopatek zachowywał się poprawnie,ale w locie juz niestety nie .dlatego jak powyżej ,masz moją zgodę
OMP M2 Explore
OMP M2 V2
XL Protos 380
Spektrum NX10
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2834
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 240 razy

Postautor: pkali » 2 paź 2021, o 18:53

kubacki pisze:Zwracam się z uprzejmą prośbą, jeśli regulator przejdzie po raz kolejny testy pozytywnie o choć jeden lot testowy ,wykonanie paru nawrotów oraz pompek :piwo2:


Nawroty i pompki nie dadzą odpowiedzi czy regulator wytrzyma, najlepsze są rozciągnięte lejki. One najczęściej wykańczały mi ogon.

Wysłane z mojego IN2010 przy użyciu Tapatalka
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 1899
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 96 razy
Podziękowano: 53 razy

Postautor: kubacki » 2 paź 2021, o 19:08

U mnie wystarczyły w/w manewry ,nie latam hard 3D bo nie umiem,a lejki to może za rok :shock: ,jakoś mi to za wuja nie chce wyjść,a takie podstawowe manewry jak wspomniałem to raczej każdy w temacie zrobi
OMP M2 Explore
OMP M2 V2
XL Protos 380
Spektrum NX10
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 664
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 4 lis 2021, o 23:55

Zbieram info, czy warto się pakować w ompa V2?
Mam dziwne wrażenie, że wszystkie palące się regulatory i ogony to właśnie występowały tylko/głównie w V2 (?)

Czy w tych V2 jest coś innego, jakiś inny fbl/regiel, cokolwiek co powoduje jakieś niepoprawne działanie i wykańcza regulatory? hmm

Trochę mnie kusi drugi omp, bo wiele miejsca nie zajmuje, a zawsze to jakieś zabezpieczenie, tylko przyzwyczaiłem się już do bezawaryjności ompów i chciałbym, żeby tak pozostało :D
Miałem dwa EXP i w obu żadnych problemów. W aktualnym egzemplarzu najpierw zrobiłem kilkuminutowe zwarcie, potem utopiłem go w rzece i ma za sobą kilkaset lotów i ciągle działa. Nawet żadnych problemów z uciekającym ogonkiem czy coś.

A jak słyszę, że w V2 co drugi lot kończy się spalonym reglem/silniczkiem to się zaczynam wahać :D
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1083
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: Piotr_T » 5 lis 2021, o 00:44

Popatrz na relacje oki188 z naprawy regli. Mam wrażenie, że dopóki nie było TALY, to z reglami nic się nie działo (V2 i EXP miały regle identyczne z V1). Wprowadzili TALY (zmiana regli, zmiana "protokołu" obsługującego silnik ogonowy) i zaczęły się jazdy. Anyway - też mam EXP-a, bez TALY i też nic się z nim nie dzieje (i niech tak pozostanie :-) ).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
4-Śmigła - Xiaomi Fimi A3
Koła - WLT A979
FlySky FS-I6X, Eachine EV-800D
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 664
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 5 lis 2021, o 01:13

I tutaj zawalę Twój świat, bo mój EXP ma TALY i jest zarówno zwarcio-odporny, wodoodporny i kompletnie bezawaryjny (kilkaset lotów). Poprzedni EXP był bez taly i również kompletnie żadnych problemów.

Ciekaw jestem od czego konkretnie to zależy, że jeden omp jest niezniszczalny, a drugi nawet jednego zawisu nie może zrobić bo się upala.
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1083
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: Piotr_T » 5 lis 2021, o 05:23

No to rzeczywiście moja teoria legła w gruzach ;). Na pewno elektronika w tych modelach podlegała zmianom (FBL, TALY, inny sposób modulacji sygnału sterującego ESC silnika ogonowego), ale jeśli Twój EXP funkcjonalnie to "bieżąca wersja" i nic z nim się nie dzieje, to... nie wiem dlaczego inne się palą. Do głowy przychodzi mi kwestia jakości użytych elementów (trefna seria mosfetów lub silniki z wadą), ale żeby tego do tej pory nie wykryli...?

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
4-Śmigła - Xiaomi Fimi A3
Koła - WLT A979
FlySky FS-I6X, Eachine EV-800D
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 5856
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 466 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 lis 2021, o 09:46

Albo to kwestia ustawień. Może niektórzy ustawiają za wysoko czułość ogona. W przypadku normalnego ogona sterowanego serwem widać od razu że coś jest nie tak, a w OMPie trzeba by odróżnić właściwy chichot od niewłaściwego.
To tylko teoria ale pasowałaby do tego że niektóre egzemplarze palą jeden ogon za drugim.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19465
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1747 razy
Podziękowano: 899 razy

Postautor: Don Mirson » 5 lis 2021, o 10:36

Być może to jest jakiś trop. Mi się najlepiej lata na mocno obniżonym gainie w odniesieniu do deafulta. Ogon działa 100% poprawnie nadal a jakby przyjemniej.
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1083
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: Piotr_T » 5 lis 2021, o 11:01

Czyli ile? Z ciekawości pytam :-).
Ja mam aktualnie ustawiony na 3 (default to 5) i IMHO jest OK. Przy 2 też nie jest źle, choć widać już czasami tendencję do niewielkiego popuszczania (np. przy mocnej "pompce"). Powyżej 5 ogon ewidentnie wpadał w stałe, szybkie oscylacje i wydawał zsynchronizowane z nimi charakterystyczne "miauczenie". Gazu mam 60 i 75%, przeważnie latam na tym niższym.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
4-Śmigła - Xiaomi Fimi A3
Koła - WLT A979
FlySky FS-I6X, Eachine EV-800D
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 1899
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 96 razy
Podziękowano: 53 razy

Postautor: kubacki » 5 lis 2021, o 11:30

mwx pisze:Albo to kwestia ustawień. Może niektórzy ustawiają za wysoko czułość ogona. W przypadku normalnego ogona sterowanego serwem widać od razu że coś jest nie tak, a w OMPie trzeba by odróżnić właściwy chichot od niewłaściwego.
To tylko teoria ale pasowałaby do tego że niektóre egzemplarze palą jeden ogon za drugim.

A ja mam dość wysoko bo pewien kolega mi tak doradził
OMP M2 Explore
OMP M2 V2
XL Protos 380
Spektrum NX10
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19465
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1747 razy
Podziękowano: 899 razy

Postautor: Don Mirson » 5 lis 2021, o 11:35

Piotr_T pisze:Czyli ile? Z ciekawości pytam :-).
Ja mam aktualnie ustawiony na 3 (default to 5) i IMHO jest OK. Przy 2 też nie jest źle, choć widać już czasami tendencję do niewielkiego popuszczania (np. przy mocnej "pompce"). Powyżej 5 ogon ewidentnie wpadał w stałe, szybkie oscylacje i wydawał zsynchronizowane z nimi charakterystyczne "miauczenie". Gazu mam 60 i 75%, przeważnie latam na tym niższym.

Pozdrawiam,
Piotr.
Ogon 2 i na cyklice też zjechałem do około 2. Wtedy zaczął fajnie latać
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 1899
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 96 razy
Podziękowano: 53 razy

Postautor: kubacki » 5 lis 2021, o 11:59

A ja z tego co pamietam 8/9 :masakra:
OMP M2 Explore
OMP M2 V2
XL Protos 380
Spektrum NX10
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19465
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1747 razy
Podziękowano: 899 razy

Postautor: Don Mirson » 5 lis 2021, o 13:42

to moze to to...
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 664
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 5 lis 2021, o 15:13

Ja w pierwszym Ompie bez taly miałem ustawiony gain ogona na maks 9 oczek, potem po kupnie nowego z taly również ustawiłem 9 oczek i narzekałem, że do idealnego stanu brakuje jeszcze jednego oczka. I przy takim gainie model przelatał 100 lotów po czym padł silniczek ogona (miałem wtedy mocnego kreta na ogon, ale nie jestem w stanie stwierdzić co było tą właściwą przyczyną). Teraz aktualnie mam gain ustawiony na 7 albo 8 oczek i lata już chyba 200 lotów i żadnych problemów, a miauczenie pojawia się tylko przy średnio-mocnym wietrze.
Bo nie wiem czy wiecie, ale miauczenie ogona nie zależy tylko od gaina, a w moim przypadku głównie od wibracji. Jeśli dokleicie kawałek taśmy na łopatę to nawet na gainie 3 zacznie miauczeć, a jeśli dokładnie wyważycie łopaty, a nawet cały wirnik to przy gainie 8 ogonek się nie wzbudza (chyba że piździ) :D

Więc czy teoria, że wysoki gain zabija regulatory i silniczki jest słuszna? U mnie to było sto lotów, a teraz na gainie 8 już 200 lotów, więc sam gain ma chyba niewiele związku. Bardziej bym obstawiał wibracje, które powodują ciągłe miauczenie ogona.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 5856
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 466 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 lis 2021, o 16:34

A może to właśnie wibracje od głównego wirnika/silnika jakoś nieciekawie wzbudzają żyro od ogona
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19465
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1747 razy
Podziękowano: 899 razy

Postautor: Don Mirson » 5 lis 2021, o 16:38

A wysoki gain to jeszcze wzmaga...

Nie wiem czy tak jest, ale myślę że może to być trop. W moich onpach nigdy nie padł ogon, ale lotów więcej niż 200 na pewno nie ma na zadnym
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 664
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 5 lis 2021, o 21:52

I teraz zgrzyt, czy zaryzykować i kupić niepewnego V2, czy jednak "nie dolatywać pakietów" i tłuc jednego pewnego ompa, dopóki nie zostanie przerwany rdzeń kręgowy hmm
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 5856
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 466 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 lis 2021, o 22:11

Dawaj mu w palnik na zimnym póki nie wyciągnie kopyt
Awatar użytkownika
kurc
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 18
Rejestracja: 01-08-2020
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: kurc » 6 lis 2021, o 07:43

mwx pisze:A może to właśnie wibracje od głównego wirnika/silnika jakoś nieciekawie wzbudzają żyro od ogona


A może problem dotyczy tych, którzy lubią mocniej dokręcać łopaty?!
https://youtu.be/XwRsRG49mvI
XK-K110 | 2x Trex 450L | Trex 470LT | Trex 500X | Radiomaster TX16S

Wróć do „Ohio Model Planes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron