Nowe przepisy dla modelarzy i pilotów dronów

Kwestie formalne i prawne czyli co trzeba wiedzieć żeby nie wylądować na "dołku" i nie mieć doła...
Awatar użytkownika
ali1983
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 6
Rejestracja: 07-12-2019
Lokalizacja: Elbląg/ Żurawiec

Postautor: ali1983 » 1 lut 2020, o 19:59

Mam pytanie czy modele typu pianka (bixler, blizzard/fun cub), samoloty elektryczne (wicherek, katana) i makieta szybowca (3-4metry) to wszystko to C4?
SuperSportster 40ep, Is-2 Mucha ter easy, MPX Blizzard, Eclipse 7pro
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 3 lut 2020, o 12:04

Ali, lecisz tu:
viewtopic.php?f=55&t=9715
Ja właśnie zbieram wszystkie pytania w jeden post i wrzucam, a Mirek pewnie w wolnej chwili przeklei do pierwszego postu.
17 lutego wysyłamy to wszystko do ULC.

i przypominam o wysyłaniu mi swoich nazwisk i adresów mailowych które mam dołączyć do maila do ULC - narazie podesłała jedna osoba.
Awatar użytkownika
gusto
Elita forum...
Posty: 755
Rejestracja: 11-08-2016
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: gusto » 3 lut 2020, o 22:31

Rozumiem że racery do 250 g łapią się do klasy C0 i nie wymagają uprawnień?
Protos 380 | X360 | Diatone R349 |

Taranis X9D SE
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 3 lut 2020, o 23:40

gusto pisze:Rozumiem że racery do 250 g łapią się do klasy C0 i nie wymagają uprawnień?


aikus pisze:Gusto, lecisz tu:
viewtopic.php?f=55&t=9715
Ja sukcesywnie zbieram wszystkie pytania w jeden post i wrzucam, a Mirek pewnie w wolnej chwili przeklei do pierwszego postu.
17 lutego wysyłamy to wszystko do ULC.

i przypominam o wysyłaniu mi swoich nazwisk i adresów mailowych które mam dołączyć do maila do ULC
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 821
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 139 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 4 wrz 2021, o 16:32

Jakiś czas temu, przy okazji wycieczki z dzieciakami na Pustynię Błędowską, wzięliśmy do oblotu latawiec sportowy córki (Gunther Meteor 200). Na miejscu, tak z przezorności (ale nie pomyślałem o tym, żeby sprawdzić to wcześniej) otworzyłem Droneradar i okazało się, że tam jest DRA-R D i generalnie trochę scykałem. Później zacząłem się zastanawiać, jak to w ogóle jest z latawcami. Ale chyba nie powinienem mieć szczególnych wątpliwości, bo to BSP, jak każde inne i w zasadzie mogę latać w Open, jeśli nie mam linek dłuższych jak 120 m. Tak prawdę mówiąc pewnie nawet zmieściłbym się w A1.

Czy to już paranoja? Macie jakieś przemyślenia na ten temat?
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
Pan Szampan
Elita forum...
Posty: 596
Rejestracja: 28-08-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Pan Szampan » 4 wrz 2021, o 17:33

Latawiec to latawiec ;) już bez przesady aż tak złe to prawo nie jest żeby latawce ograniczać(tzn. ich się to nie tyczy). I uprzedzając następne pytanie, tak, były już próby obchodzenia przepisów i robienia latawców z dronów.
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 821
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 139 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 4 wrz 2021, o 18:04

Pan Szampan pisze:Latawiec to latawiec ;) już bez przesady aż tak złe to prawo nie jest żeby latawce ograniczać(tzn. ich się to nie tyczy).


Hmmmm... W 2015 roku nie było to chyba takie oczywiste: https://depotuw.ceon.pl/bitstream/handl ... sequence=1 (od str. 196). Ale nie wiem, jak jest teraz.

Może to rzeczywiście szukanie dziury w całym ;)
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 4 wrz 2021, o 21:22

A ja kojarzę że gdzieś są jakieś zapisy dotyczące statków powierzchni na uwięzi (latawców). Nie powiem na pewno ale zdaje się że podpadają pod ograbiczenia związane ze strefami lotniczymi. No bo w gruncie rzeczy latawiec na 100m lince niesie nawet większe zagrożenie niż dronik śmigający między krzakami

Wróć do „Prawo i legislacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron