Atlas II
: 18 gru 2021, o 20:49
Zgodnie z sugestią, rozpoczynam prezentację modeli pływających RC. Jest to dla mnie odskocznia od modeli latajacych, w tym początki przygody ze śmigłowcami. Jako pierwszy prezentuje się holownik ATLAS II.
Parametry modelu: długości 120 cm, szerokość kadłuba 35 cm, wyporności ponad 20 kg.
Kadłub klasycznej konstrukcji – stępka, wręgi ze sklejki, poszycie z listew sosnowych. Kadłub laminowany na zewnątrz i od środka płótnem szklanym o gramaturze 80 g/dm². Pozostałe materiały to sklejka, blacha mosiężna, linki stalowe i bawełniane, lakiery i kleje epoksydowe.
Napęd holownika: silnik szczotkowy 12V 150W (od hulajnogi), napędza śrubę o średnicy 130 mm na wale 6 mm. Wał śruby i silnik połączone kardanem krzyżowym (bez przekładni). Zmierzone obroty przy „całej na przód” – 1230 obr/min. (mierzone bez oporu wody). Pobór prądu – 2,3 A. Zasilanie - akumulator żelowy 12V 14Ah.
Rozbudowana elektronika: modulator sygnałów dźwiękowych (Soundmodul USM-RC-2), syrena p/mgłowa, modulowany sygnału ostrzegawczy, ruchomy napędu anteny radaru pokładowego i wytwornica spalin z silników napędowych holownika. Napęd anteny radaru pokładowego to mikrosilnik 2V z przekładnią 800:1, co daje 17 obrotów anteny na minutę.
Sterownie modelem: aparatura Graupner MC-19 z modułem Jeti 2,4GHz, odbiornik 8-kanałowy firmy Jeti. Regulator obrotów Robbie Navi 540 40A. Elektronika pokładowa zasilana z akumulatora LiPo 7,4V 2S poprzez układ zewnętrzny BEC Turning 3A.
Balastowania modelu wymagało włożenia w niego około 11 kg ołowiu. Jeżeli do tego dodać wagę akumulatora napędowego, akumulatora zasilającego odbiornik, silnik napędowy, regulator oraz pozostałe urządzenie elektroniczne, akumulatory żelowe i LiPol, to waga brutto modelu wyniosła około 25 kg! Przy tej wadze brutto holownik poprawnie zanurza się do wysokości linii wodnej.
Będą jeszcze inne zdjęcia i filmy z pływania.
Parametry modelu: długości 120 cm, szerokość kadłuba 35 cm, wyporności ponad 20 kg.
Kadłub klasycznej konstrukcji – stępka, wręgi ze sklejki, poszycie z listew sosnowych. Kadłub laminowany na zewnątrz i od środka płótnem szklanym o gramaturze 80 g/dm². Pozostałe materiały to sklejka, blacha mosiężna, linki stalowe i bawełniane, lakiery i kleje epoksydowe.
Napęd holownika: silnik szczotkowy 12V 150W (od hulajnogi), napędza śrubę o średnicy 130 mm na wale 6 mm. Wał śruby i silnik połączone kardanem krzyżowym (bez przekładni). Zmierzone obroty przy „całej na przód” – 1230 obr/min. (mierzone bez oporu wody). Pobór prądu – 2,3 A. Zasilanie - akumulator żelowy 12V 14Ah.
Rozbudowana elektronika: modulator sygnałów dźwiękowych (Soundmodul USM-RC-2), syrena p/mgłowa, modulowany sygnału ostrzegawczy, ruchomy napędu anteny radaru pokładowego i wytwornica spalin z silników napędowych holownika. Napęd anteny radaru pokładowego to mikrosilnik 2V z przekładnią 800:1, co daje 17 obrotów anteny na minutę.
Sterownie modelem: aparatura Graupner MC-19 z modułem Jeti 2,4GHz, odbiornik 8-kanałowy firmy Jeti. Regulator obrotów Robbie Navi 540 40A. Elektronika pokładowa zasilana z akumulatora LiPo 7,4V 2S poprzez układ zewnętrzny BEC Turning 3A.
Balastowania modelu wymagało włożenia w niego około 11 kg ołowiu. Jeżeli do tego dodać wagę akumulatora napędowego, akumulatora zasilającego odbiornik, silnik napędowy, regulator oraz pozostałe urządzenie elektroniczne, akumulatory żelowe i LiPol, to waga brutto modelu wyniosła około 25 kg! Przy tej wadze brutto holownik poprawnie zanurza się do wysokości linii wodnej.
Będą jeszcze inne zdjęcia i filmy z pływania.