T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 1 sie 2011, o 11:33

Gmeracz pisze:Nie ma co biadolić - bierz się do roboty aż do skutku :hammer: :rotfl:
Jak to mogło się stać że tak samo z siebie się poprzestawiało? Coś musiałeś namieszać.


Slawek, daje slowo, w niczym nie mieszalem. Chyba ze podswiadomie, inaczej najpierw bym sie zapytal. Pakiet naladowany, baterie w apce pelne, wlaczam nadajnik potem odbiornik, robilem to kilkanascie razy - efekt ten sam. W apce ustawilem tylko pitsch o,25,50,75,100 i tak samo throttle. W apce jest cos dziwnego. Pod Type sa cztery mozliwosci do wyboru: ACRO, HELI120, HELI90 i HELI140. Na ekranie wszystkie serwa funkcjonuja tylko w funkcji ACRO ale w tej funkcji nie mozna ustawiac ani throttle curv ani pith curv. Nie ma ich na ekranie. Zeby je ustawic trzeba wybrac ktoras z pozostalych. Normalnie kazdy z drazkow przy apce ma cztery mozliwosci. Przy wszystkich pozostalych ustawieniach (HELI120, HELI90, HELI140) kazdy drazek ma tylko po dwie funkcje aktywne. We wszystkich ustawieniach jedno servo na tarcze nie chodzi. Po raz pierwszy od czterdziestu lat zaczyna mnie bolec glowa. :dk:

_____________________
Pozdrawiam, Michi
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 1 sie 2011, o 11:54

Acro to dla samolotow
ustaw Heli90 i sprawdz na obiorniku na ktorych kanalach dzialaja serwa potem odpowiednio do ruchu drazkow w apce podepnij serwa
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 1 sie 2011, o 12:12

Zrób jak napisał AdamskY - dzięki temu znajdziesz na których kanałach są serwa AILE i ELEV (prawdopodobnie #2 i #3) - to będą odpowiednio serwo boczne (pierwsze) i środkowe tarczy.
Potem zmień na HELI120 i drugie boczne serwo tarczy wepnij w kanał #6 (na 99% #4 to RUDD a #5 GYRO GAIN)
Teraz wszystkie serwa będą działać razem dla gazu i pochylenia oraz dwa boczne dla przechylenia.

Zostanie tylko ustawienie rewersów i swash-mix-ów żeby działały we właściwych kierunkach...
a) najpierw rewersami kanałów ustawiamy tak by działania była prawidłowa tj:
- drążek gazu góra/dół - wszystkie serwa góra/dół
- drążek przechylenia prawo/lewo - jedno serwo (środkowe) stoi - dwa pozostałe w przeciwne strony (kierunek przechylenia na razie nieważny)
drążek pochylenia przód/tył - środkowe serwo ruch przeciwny do dwóch bocznych poruszających się tak samo - (kierunek pochylenia na razie nieważny)
b) jeśli kierunek ruchu całej tarczy jest przeciwnie do ruchu drążka to trzeba zmienić znak odpowiedniego SWASH MIX-a na przeciwny.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 1 sie 2011, o 17:40

pisałem w pracy z komórki i nie miałem czasu żeby rozwinąć swoja wypowiedz, ale inż. Ramotny opisał wszystko dokładnie
:nw:
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 2 sie 2011, o 02:36

michi pisze:Slawek, daje slowo, w niczym nie mieszalem.

A jednak cholero jedna namieszałeś :hammer:. O programie acro już nie wspomnę, ale cóż... Lepiej to wyjaśnić na ziemi a nie pod ziemią :vhappy:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 2 sie 2011, o 07:27

Gmeracz pisze:
michi pisze:Slawek, daje slowo, w niczym nie mieszalem.

A jednak cholero jedna namieszałeś :hammer:. O programie acro już nie wspomnę, ale cóż... Lepiej to wyjaśnić na ziemi a nie pod ziemią :vhappy:


Ale tak jak mowilem - podswiadomie. Z takimi ustawieniami dostalem go od handlarza :masakra: Potem ustawilem nadajnik w/g instrukcji z zasobnika ktory dostalem od Piotrka a jak wszystko zaczelo sie chrzanic wrocilem do oryginalnych ustawien. Ale nie wazne. Najwazniejsze ze znalazlo sie jakies wyjscie :juppi: Sprobuje sie wziac za to jeszcze w tym tygodniu, choc mam nawal roboty. Juz myslalem ze ciapnela apka i bede mosial kupic nowa. A wlasnie, Slawku, jaka apke bys mi polecil. Bo predzej czy pozniej musze miec cos porzadnego. Potrzebowalbym jakiejs z przejrzystym menu :)

__________________________
Pozdrawiam, Michi
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 2 sie 2011, o 08:09

Ramotny pisze:Potem zmień na HELI120 i drugie boczne serwo tarczy wepnij w kanał #6 (na 99% #4 to RUDD a #5 GYRO GAIN)


Grzegorz, czy te wszystkie zmiany dadza sie przeprowadzic w nadajniku czy musze cos zmieniac w okablowaniu odbiornika :?:

_________________
Pozdrawiam, Michi
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 2 sie 2011, o 08:20

michi pisze:
Ramotny pisze:Potem zmień na HELI120 i drugie boczne serwo tarczy wepnij w kanał #6 (na 99% #4 to RUDD a #5 GYRO GAIN)

Grzegorz, czy te wszystkie zmiany dadza sie przeprowadzic w nadajniku czy musze cos zmieniac w okablowaniu odbiornika :?:

Zmiana typu tarczy (HELI90/HELI120) jest w nadajniku. Przepinanie kanałów/kabli odbywa sie "na poziomie" w wtyczek (z raczej gniazdek) serw i pinów odbiornika. Dlatego setup modelu wygodniej jest robić z odbiornikiem wiszącym luzem a nie zabudowanym gdzieś w bebechach
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 4 sie 2011, o 10:17

AdamskY pisze:Witaj podaje to co mi się udało na szybko znaleźć na Google

ch1: Aileron
ch2: Elevator
ch3: ESC
ch4: Rudder/gyro
ch5: gyro gain
ch6: pitch


CX-CT6B transmitter settings for Copterx 450BA the RTF version

Servo config:
Left servo: chanel 1
Rear servo: chanel 2
Right servo: chanel 6
Using T6config:
Under Revserve check the boxes for 4 and 6, left the others unchecked
Under SwashAFR set
C1 at -90
C2 at +90
C6 at +90



Witaj, zajalem sie dzisiaj ustawianiem apki. Idzie to nawet calkiem, calkiem i znalazlem prawie wszystko co trzeba. Wlasnie - prawie. To cale ustawianie jest wielotorowe i niektore funkcje zmieniaja ustawienia poprzednich. Nie moge sie w tym polapac hmm Nie wiem ktora z tych funkcji: REVSERVE, SWASH AFR, MIX jast nadrzedna i ktora ktorej w kolejnosci podporzadkowana :?: Takze z odbiornikiem nie wszystko jest jasne. Tam jest siedem wejsc, jedno zostaje wolne (albo czegos nie podlaczylem) ktore :?: Jest takze wejscie BAT podlaczylem tam przewod wychodzacy z RYGLA. Czy to jest OK? W oryginale podlaczony byl do CH2. Jakos mi to nie pasowalo. O, bylbym zapomnial - co to jest ESC na trzecim kanale?

________________________
Pozdrawiam, Michi
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 4 sie 2011, o 10:40

michi pisze:To cale ustawianie jest wielotorowe i niektore funkcje zmieniaja ustawienia poprzednich. Nie moge sie w tym polapac hmm Nie wiem ktora z tych funkcji: REVSERVE, SWASH AFR, MIX jast nadrzedna i ktora ktorej w kolejnosci podporzadkowana :?:

"pierwotne" funkcje to REVERSE działający na pojedyńczych serwach
"wyżej" jest SWASH AFR (w innych apkach nazywany SWASH MIX) - czyli "mieszacz" który z pojedynczych sygnałów nadajnika PITCH, AILE i ELEV wypracowuje sygnały dla trzech serwa tarczy jednocześnie.
"najwyżej" są miksery ogólne MIX - jak chcesz sobie "dostroić" zachowanie modelu
michi pisze:Tam jest siedem wejsc, jedno zostaje wolne (albo czegos nie podlaczylem) ktore :?: Jest takze wejscie BAT podlaczylem tam przewod wychodzacy z RYGLA. Czy to jest OK? W oryginale podlaczony byl do CH2. Jakos mi to nie pasowalo. O, bylbym zapomnial - co to jest ESC na trzecim kanale?
Jeśli twój regiel ma wbudowanego BECa (czyli zasilacz 5V) to podłączasz jego wtyczke pod kanał #3 ESC - będzie zasilał całą elektronikę jednocześnie pobierając sygnał z kanału do sterowania silnika. Gniazdo BAT zostawiasz puste.
Jeśli regiel nie ma BEC-a to i tak wpinasz go w kanał #3 ale dodatkowo w BAT wpinasz dodatkowego, zewnętrznego (z punktu widzenia ESCa) BECa.

________________________
Pozdrawiam, Michi[/quote]
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3498
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 170 razy
Podziękowano: 428 razy

Postautor: Artu » 4 sie 2011, o 10:44

michi pisze:O, bylbym zapomnial - co to jest ESC na trzecim kanale?

ESC to właśnie regulator i podpinasz go do 3-go kanału odbiornika.
Zasila on jednocześnie odbiornik, więc pod złącze BAT nie musisz nic podpinać.
Chyba, że będziesz stosował "zewnętrznego BEC-a", to tedy musisz wypiąć i zaizolować przewody zasilające z ESC (regulatora silnika) i podpiąć w kanał 3-ci tylko sterowanie... Ale zapewne nie będziesz tego robił i zasilanie odbiornika będzie podawane z ESC (regulatora silnika) :mrgreen:

EDIT
I znowu mgr.inż. mnie ubiegł :wall:
Normalnie czai się na każdego posta zza węgła i nie ma szans aby cokolwiek napisać :rotfl2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 5 sie 2011, o 09:25

Nie mam specjalnie doświadczenia więc opinia będzie mocno subiektywna.

Może zbyt szybko decydowałem się na wymianę części, ale myślę, że składanie CopterX'a jest pozbawione sensu ekonomicznego. Model składałem z 2 kitów, bo nie wszystko w pierwszym było takie jak być powinno. Z oryginalnego kitu wymieniłem:
- w pierwszym rzucie śrubki (wbrew pozorom to spory koszt)
- podwozie
- całe okucie ogona (skrzynka, wirnik)
- tarczę sterującą - w obu kitach były duże luzy
- koła zębate - z jednego kita nie nadawały się absolutnie z drugiego było od biedy do przyjęcia (na razie wygląda że HK są lepsze)
- zębatkę do napędu paska - jedna miała bicie i stwarzała opory, w drugim kicie była ukruszona

W sumie do złożenia użyłem 2 kitów (z drugiej strony mam sporo zapasowych części) i dodatkowo wydałem pieniądze na części innego producenta. Niestety po drodze też kombinowałem z tańszymi zamiennikami, które i tak wymieniłem na inne co znów nabiło wydatki.

A wynik jest taki, że modelu z oryginalnego Coptera nie ma wiele ponad ramę i belkę ogonową, wydałem sporo kasy i nadal mam klona.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 5 sie 2011, o 12:49

Niestety wygląda na to że jakość CX idzie w dół. Ja też kupiłem 2 kity i oba nadawały się do lotu A nawet oba latały! Śrubki copterowskie to badziew ale te z HK są jeszcze gorsze Albo kup zestaw aligna - coś koło 7$ chyba albo Flashera - nieco tańsze albo jeszcze lepiej z ebay kup 2-3 rozmiary w workach po 50 sztuk. Podwozie jest mięciutkie i łamliwe lepiej je wymienić. Tarcze u mnie padały dopiero na skutek ułamujących się kulek od snapów. Zębatki to różnie bywa - nawet align czasem krzywą serię wypuszcza. A co do zębatek napędu paska to jakaś plaga jest... Ostatnio mi się 2 krzywe z ebaya trafiły a kolega CopterX też dostał krzywą. Wieczne problemy z nimi i cena tej części doprowadziły do tego że będę robił konwersję na wałek.

Zajrzyj tutaj: Jak upgrejdowac CX450
Piotrek
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 5 sie 2011, o 12:59

Piotrek,

Toż ten link prowadzi do jednego a 2 kultowych tekstów dla tych co myślą o budowie Coptera :nw:

Śrubki kupiłem w klasie 12.9, tylko, że po 500 szt. w każdej długości od 6 lub 8 do 14 mm. Więc mam dożywotni zapas. I są naprawdę dobre.

Od Coptera v2 lepsze są części od Copterra Black Angel. Okucie ogona super o wirniku głównym jeszcze się nie wypowiem, bo mam drobne kłopoty, których nie rozwiązałem, ale tarcza przynajmniej nie ma luzów.

Dodam jeszcze, że części z HK też są tanie tylko na pierwszy rzut oka:
- jedno serwo padło mi po 5 minutach eksploatacji, na szczęście odlutował się tylko kabelek. Ale zanim zauważyłem już kupiłem kolejne
- regiel SuperBrain 40 przestał działać przed pierwszym startem
- kolejny regiel HK działa, ale jest nie do opanowania + nie ma soft startu mino że producent zapewnia, że ma (sprawdzone z Ramotnym) więc kupiłem już trzeci regiel

W tej chwili kupiłbym już tylko combo dobrego producenta. Szkoda kasy i czasu na grzebanie, chyba, że ktoś czerpie z tego dużo przyjemności.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 5 sie 2011, o 14:12

PiotrS pisze:Śrubki kupiłem w klasie 12.9, tylko, że po 500 szt. w każdej długości od 6 lub 8 do 14 mm. Więc mam dożywotni zapas. I są naprawdę dobre.
Zawsze możesz porobić zestawy, popakować w małe woreczki wystawić w dziale ogłoszenia - myślę, że znajdą się chętni.
pma_
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 23-03-2011
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pma_ » 5 sie 2011, o 22:21

Co wy się tego coptera czepiacie, aj moim już długo latam i jakość śrubek nie jest gorsza niż A, w pińcecie pękła mi śrugbla trzymająca ogon, a w cx w ramie i tyle.
Tarcza z BA jest b. fajna to prawda ale to jedyne co wymieniałem. Teraz mam podwozie z BA po porzednie się pokrzywiło od lądowań ale nie udało mi się go złamać. Jedyne kiepska rzecz to są podpory ogona alu te pękają.
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 5 sie 2011, o 22:29

pma_ pisze:Jedyne kiepska rzecz to są podpory ogona alu te pękają.
No zobacz a ja akurat na ten element nigdy nie narzekałem. Fakt faktem mam obecnie węglowe ale to dla tego że są dłuższe. A te alu nigdy mi niczym nie podpadły :D
Piotrek
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 6 sie 2011, o 08:38

Ramotny pisze:Jeśli twój regiel ma wbudowanego BECa (czyli zasilacz 5V) to podłączasz jego wtyczke pod kanał #3 ESC - będzie zasilał całą elektronikę jednocześnie pobierając sygnał z kanału do sterowania silnika. Gniazdo BAT zostawiasz puste.
Jeśli regiel nie ma BEC-a to i tak wpinasz go w kanał #3 ale dodatkowo w BAT wpinasz dodatkowego, zewnętrznego (z punktu widzenia ESCa) BECa.

OK. Z regielka leci przewod do podpietego pod nim, wygladajacego jak chip, zapakowanego w termokurczliwa koszulke urzadzonka, a od niego leci przewod do odbiornika. Biore te konfiguracje za regielka z wbudowanym BEC-em i podpinam go w kanal #3 :)

__________________
Pozdrawiam, Michi
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 6 sie 2011, o 09:10

Artu pisze:
EDIT
I znowu mgr.inż. mnie ubiegł :wall:
Normalnie czai się na każdego posta zza węgła i nie ma szans aby cokolwiek napisać :rotfl2:

Inzynier jest jak blyskawica. Ale wszystko ma swoje dobre strony. Z mojego - czysto egoistycznego punktu widzenia ;) - taka sytuacja jest bardzo korzystna. Kilka odpowiedzi na jedno zagadnienie znacznie rozjasnia temat i pozwala go lepiej zrozumiec :) No i szczypta dobrego humoru jest takze nie do przecenienia 8-)

Pozdrawiam, Michi
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 7 sie 2011, o 06:29

Ramotny pisze:"pierwotne" funkcje to REVERSE działający na pojedyńczych serwach
"wyżej" jest SWASH AFR (w innych apkach nazywany SWASH MIX) - czyli "mieszacz" który z pojedynczych sygnałów nadajnika PITCH, AILE i ELEV wypracowuje sygnały dla trzech serwa tarczy jednocześnie.
"najwyżej" są miksery ogólne MIX - jak chcesz sobie "dostroić" zachowanie modelu
[Jeśli twój regiel ma wbudowanego BECa (czyli zasilacz 5V) to podłączasz jego wtyczke pod kanał #3 ESC - będzie zasilał całą elektronikę jednocześnie pobierając sygnał z kanału do sterowania silnika. Gniazdo BAT zostawiasz puste.
Jeśli regiel nie ma BEC-a to i tak wpinasz go w kanał #3 ale dodatkowo w BAT wpinasz dodatkowego, zewnętrznego (z punktu widzenia ESCa) BECa.


No i wszystko zaczynalo sie ukladac w logiczna calosc az do wymiany baterii w nadajniku. Musialem je wymienic bo juz mi sie swiecilo na czerwono. Po wymianie radyjko pracuje ale tylko na tyle ze swieci mu sie dioda na zielono. Pomimo roznych kombinacji nie ma reakcji ani na heliku ani na monitorze komputera choc wyglada na to ze sie loguje :wall: Pomalu zaczynam miec dosc tej apki. Poradz mi co mam kupic bo predzej czy pozniej i tak bede musial. Moze zaoszczedze sobie troche nerwow :mad2:

_______________________
Pozdrawiam, Michi

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość