T-Rex 600

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
kareks
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 8
Rejestracja: 14-06-2010
Podziękował: 1 raz

Postautor: kareks » 25 sty 2012, o 16:54

Poszukuję informacji na temat głowic do przeróbki T-rex 600 ESP na FBL.
Wiem, że jest głowica elektromara oraz Aligna (jakoś cieżko u nas ostatnio dostępna).
A może jest jakaś inna tańsza alternatywa.
Pozdrawiam
Arek K
Awatar użytkownika
Szelma
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 26-11-2011
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Szelma » 25 sty 2012, o 17:43

Na sąsiednim forum kolega hawx wystawił głowicę FBL nową do 600E PRO w bardzo dobrej cenie.
Awatar użytkownika
kabat
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 14
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękowano: 3 razy

Postautor: kabat » 25 sty 2012, o 20:20

Polecam RJXa. Latałem na takiej głowicy 450-tką, latam 500-tką. Sądzę, że 600-tka też będzie się spisywała dobrze .
Tu masz dwa namiary
http://helidirect.com/t-rex-600n-flybar ... -10622.hdx
http://rcmaniak.pl/pl/p/RJX-Glowica-FBL ... sy-600/147

Pozdrowienia

Marcin
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 26 sty 2012, o 19:11

Latam na RJXowej - jest OK
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
kareks
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 8
Rejestracja: 14-06-2010
Podziękował: 1 raz

Postautor: kareks » 26 sty 2012, o 21:22

Dzięki za odpowiedzi.
Ta RJX-owa ma dobre opinie ale jeszcze zastanowię się nad najnowszym wynalazkiem Aligna ( w sensownej cenie).
Chodzi o głowice DFC do 600-tki, tylko nie wiem czy da sie to włozyc do 600 ESP nie PRO.
Na razie w necie mało informacji na ten temat, ale mam nadzieję że do sezonu 2012 coś się już wyklaruje.
Pozdrawiam
Arek
Awatar użytkownika
Szelma
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 26-11-2011
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Szelma » 27 sty 2012, o 21:22

Witam !
Udało mi się dokupić 2 taką samą kabinkę do T600 :)
Ale czy aby na pewno taką samą :?:

Obrazek

Kabinka o ostrzejszych barwach jest sprzedawana jako część zamienna w ofercie Aligna. Bledsza sztuka to egzemplarz wyjęty z kita. Ciekawe że
jest różnica. no ale nic Wybór był oczywisty blada twarz idzie pod pędzel :)

Pierw kabinka została umyta detergentem, a następnie cała bardzo dokładnie zmatowiona papierem wodnym o gradacji 1000.
efekt godziny szlifowania prezentuje się następująco:

Obrazek

Kabinka została wyklejona taśmą malarską ponieważ chce wykorzystać istniejący wzór malowania. Plan jest taki żeby zmienić kompozycję z niebiesko żółtej na na niebiesko zieloną z neonowym czerwonym nosem :)

Obrazek

Kolor jaki wybrałem to Lime Ice Metalic z palety Pactra

Obrazek

oraz Neon Racing Red - również z palety Pactra

Obrazek

W dniu jutrzejszym odbędzie się malowanie na kolor zielony.

Bądźcie czujni...
Niezależnie od tego czy wyjdzie czy nie relacja będzie kontynuowana :)
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 28 sty 2012, o 10:53

Tak z ciekawości.. aero będzie psikane ?? jeśli tak to jaki posiadasz ? (bawię się troszkę w to)
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Szelma
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 26-11-2011
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Szelma » 28 sty 2012, o 12:18

Aero będzie do Cieni.
Nie mam zbiornika powietrza więc kompresor pracuje ciągle.
W ten sposób malować się nie da.
Aero to pseudo Iwata - na moje potrzeby jest idealna.
Awatar użytkownika
Szelma
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 26-11-2011
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Szelma » 28 sty 2012, o 15:42

Postęp prac ma się tak:

Pierwsza warstwa
Obrazek

Druga warstwa
Obrazek

Ponieważ kładłem bardzo cienkie warstwy po 2 widać były jeszcze przebicia z pod spodu
Obrazek

Po godzinie przerwy poszła ostatnia trzecia warstwa
Obrazek

Po godzinie od położenia ostatniej warstwy kiedy farba była już "sucha" ale nadal cechowała się elastycznością postanowiłem usunąć maskowanie

Efekt mnie pozytywnie zaskoczył
Obrazek
Kabinka wygląda surowo ale to wina braku naklejek i cieniowania.

Jutro oklejam na nowo i malujemy dziub :)
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 29 sty 2012, o 13:44

Ciekawie to wygląda. W słońcu to dopiero będzie mieniący się groszek :rotfl2:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Szelma
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 26-11-2011
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Szelma » 29 sty 2012, o 14:19

Dzisiejszy efekt prac:

Pierwsze krycie na czerwono
Obrazek

Drugie krycie w zasadzie niewiele zmieniło w stosunku do pierwszego, no może faktura położonej farby stała się jednolicie gładka. Czas na suszonko przy kaloryferze
Obrazek

A tak to wygląda po zdjęciu maski
Obrazek

Jutro szlifowanko i czyszczenie z podcieknięć farby pod maskę.

C.D.N.
Awatar użytkownika
Lejna
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 14
Rejestracja: 25-02-2010

Postautor: Lejna » 12 lut 2012, o 21:56

Witam

Mam problem z ustawieniem głowicy w mojej 600 ESP

podczas regulacji bazowałem na tym poradniku - http://www.heli-team.pl/index.php?optio ... &Itemid=94

i tym filmiku - http://www.youtube.com/watch?v=xKebEpyX ... ature=plcp

pitch curve 50/50/50/50/50

orczyki serw mam ustawione dobrze dźwignia elev idealnie w środku okienka ramy głowica wypoziomowana levelerem a mimo to nie umiem ustawić mixerów w poziomie co widać na fotkach - gdzie robię błąd bo walczę już z tym kilka dni i nic mi nie przychodzi do głowy :(

Obrazek
T-Rex 500 ESP :)
T-Rex 600 ESP ;)
HK-450 R.I.P :(
HK-450GT sprzedany ;)
JR DSX7
Phoenix RC
Awatar użytkownika
Szelma
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 26-11-2011
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: Szelma » 12 lut 2012, o 22:59

Skróć te popychacze tak żeby miksery były równolegle.
Obrazek
8-)
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 lut 2012, o 08:57

Szelma dobrze mówi... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Lejna
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 14
Rejestracja: 25-02-2010

Postautor: Lejna » 13 lut 2012, o 19:24

OK dzięki panowie za odpowiedź :) ale nurtuje mnie kolejna rzecz bo znaczenie na pewno ma SWASH MIX i PIT jeżeli będę zmieniał wartość PIT to zmieniać się będzie również wysokość swashplate jak i położenie mixerów więc jak ustawić PIT aby głowica nie chodziła za wysoko i za nisko bo tylko wtedy będę mógł ustawić te miksery dobrze w poziomie
T-Rex 500 ESP :)
T-Rex 600 ESP ;)
HK-450 R.I.P :(
HK-450GT sprzedany ;)
JR DSX7
Phoenix RC
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 lut 2012, o 20:19

Nie wiem jak inni ale ja to robiłem metodą prób i błędów czyli:
ustawiłem maksymalny PIT taki żeby kąty ogólne miały żądane 10-13 stopni a tarcza nie opierała o ramę ani o hub-a. Sprawdzam kąty ogólne a następnie cykliczne (AIL/ELE). Jak wychodzą za małe to zmniejszam ogóle a zwiększam cykliczne i tak aż do uzyskania pożądanych (maksymalnych?) kątów ogólnych (PIT) i cyklicznych (AIL/ELE) ale tak by nie następowało blokowanie tarczy/dźwigni/mikserów itp. Ogólnie szukam kompromisu...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 13 lut 2012, o 23:16

Ramotny pisze:Nie wiem jak inni ale ja to robiłem metodą prób i błędów

Chyba dlatego, że używasz tego systemu z satelitkami... :rotfl2:
W mojej wypasionej jak cholera Futabie nie ma miejsca na próby i błędy... :grin2:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 16 lut 2012, o 09:54

Odświeżę temat, bo dyskusja od początku była bardzo ciekawa :)
Grześku pamiętam, że jakiś czas temu jednak zdecydowałeś się na sprzedaż swojej 600N.
Co popchnęło Cię do takiej decyzji? Czy czyszczenie modelu zaczęło Cię na tyle mocno irytować, że powiedziałeś dosyć?
Czy może przez ten czas pojawiły się nowe sprawy które dolały oliwy do ognia...?

miszcz_waw pisze:Pamiętam dobrze komentarz mojego kolegi co mnie RC zarażał. Dotyczył on aut ale stwierdził że tylko benzyniak albo elektro bo ci co mają nitro to zawsze coś mają do poprawienia, dostrojenia, wymiany, dotarcia, dokupienia itd. :D


Mam X-cella 90 Spektra G w benzynie. Silnik tuningowany w Stanach w Toxic motors. Moc z dedykowanym tłumikiem ok 4 KM.
Przynajmniej teoretycznie. Niestety łatwo nie jest. Nie mogę dojść do porozumienia z tym silnikiem. Obroty wariują, ale to historia już na inny wątek. Chciałem tylko zaznaczyć że benzynka również niestety sprawia kłopoty. Wierzę jednak że posłuży jeszcze dobrze :-)

Co do nitro i elektro. Ja lubię obydwa napędy. Miałem 700N, dobrze wspominam ten model. A czyszczenie... z tym nigdy nie było problemu. Trzeba mieć zawsze ze sobą mokre chusteczki dla dzieci. Dwie minuty i model jest czyściutki. Stawiałem go zawsze na półce w pokoju i nigdy nie śmierdziało mi nitro. Teraz myślę o 600N. Długie latanie, ekonomiczna w stosunku do 700... a na FBL-u mocy już tak nie brakuje... :)
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 16 lut 2012, o 12:06

Kosmo pisze:Odświeżę temat, bo dyskusja od początku była bardzo ciekawa :)
Grześku pamiętam, że jakiś czas temu jednak zdecydowałeś się na sprzedaż swojej 600N.
Co popchnęło Cię do takiej decyzji? Czy czyszczenie modelu zaczęło Cię na tyle mocno irytować, że powiedziałeś dosyć?
Czy może przez ten czas pojawiły się nowe sprawy które dolały oliwy do ognia...?

No sprzedałem - najbardziej irytowało mnie to czyszczenie. Miałem chusteczki (uniwesalne, domowe) + suche ręczniczki i przyznaję że w sumie nie zajmowało to dużo czasu ale mimo wszystko było irytujące. Dlatego poszła...

Faktem jest że być może zostałaby gdyby nie fakt że po prostu uzbierało mi się za dużo modeli i nie miałem czasu (hehe - tak jak bym teraz miał) wszystkimi latać. Więc to był taki zbieg różnych okoliczności...

Co jeszcze ciekawsze mam nową, inną (mniejszą) spalinkę :wall: ale o tym innym razem... hmm
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 16 lut 2012, o 13:33

Co jeszcze ciekawsze mam nową, inną (mniejszą) spalinkę :wall: ale o tym innym razem... hmm


Nie no Grzesiek... pochwał się, mnie to bardzo ciekawi hmm

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości