Od dluzszego czasu lezal mi na polce ESC CC80A z rexa 700 (rex 700 ma teraz CC120A) i Scorpion 4025-630Kv ktory zakupilem do upgrade rexa 600 (lezal z mojego lenistwa i braku czasu)
Tak ze po ponad 300 lotach na orginalnym setupie i ostatnich problemach z ESC/silnikiem w 600 (pozar na pokladze + drugi ESC sie posra...) wziolem sie za upgrade wyniki mamy ponizej.
Wymagane modyfikacje:
a) wyciecie czesci ramy (scorpion jest wiekszej srednicy), zdjecie1 przed mod a reszta zdjec po mod
b) wywiercenie 2 otworow na srubki (zmieniony kat polki na baterie aby zmiescily sie 2 jak i rowniez srodek ciezkosci jest perfekt w tym polozeniu 3000mAh)
c) wyciecie bokow w polce na baterie aby opaska na bat mogla przejsc pomiedzy rama i polka.
Dane techniczne z upgrade:
Orginalnie
Silnik Align BL600M 1220Kv 6s (2200watt/2.95 koni mech)
ESC Align BL100g (100A max 135A)
Zebatka na silniku 15T
Bateria 1 x 5000mAh/40c Turnigy lub Zippy
Upgrade
Scorpion 4025-630 wal 6mm 630Kv 12s (2700watt/3.62 koni mech)
ESC Castle Creation Ice HV 80A (max 160A-nieoficjalne)
Zebatka na silniku 15T (predkosc glowicy 2000-2165)
Baterie 2 x 3000mAh/40c Turnigy lub Zippy
Polepszone w modelu: zwiekszona moc o 500watt (0.67 konia mech), olbrzymi wzrost momentu obrotowego, bardzej stabilna i wyzsza predkosc glowiecy “Gov mode”
Pogorszone w modelu: waga “2 bat + motor” okolo 215g (przy tak ogromnym wzroscie mocy nie odczuwalne)
Wczoraj pierwszy 3 loty (narazie mam tylko 6 bat)
Temperatura na zewnatrz 14C
Wiatr 46km/g a w porywach do 55km/g (wedlug elektronicznego wiatromierza)
Oblot:
Pierwszy lot spokojny okolo 6.5 min (2150 obr/min) sportowe latanie aczkolwiek bardzo silny wiatr (nawet dla 600) przy ladowaniu baterje 3.7v na cele
Drugi lot jak wyzej.
Trzeci lot 7.5 min wyciskanie ile fabryka dala najwyzsza moc pobrana
5031watt,
116.7 Amp przez 1.5 sec (CC 80A oficjalnie max do 80A).
Ogolnie lot = miod z malina

niestety czas lotu nie za dobry bo tylko 7.5 min i na koncu ESC wylaczyl zasilanie do silnika (517 sekunda na grfiku) bo napiecie spadlo do 3.2v na cele
(tak byl zaprogramowany) wiec mialem super szybkie ladowanie/autorotacje

ha ha he he, ponizej obrazek z CC “graf”
Dzisiaj zmienilem zebatke na silniku na 14T i podnioslem gain w gov z 18 do20 z nadzeja ze przedluzy mi to czas latania i da extra kopniaka przy przeladowaniach glowicy no i…… helik lata troche mniej agresywnie a czas lotu nie wydluzyl sie za duzo przynajmniej przy tak bardzo duzym wiatrze bo znowu halny wial (pizdzilo z nad oceanu)
No i przy trzecim pakiecie tuz na koniec przegiolem palke i zebatka glowna zrobila sie lysa (2ga autorotacja w 4 loty) tym razem autorotacja nie byla taka latwa jako wiatr odpychal helika odemnie jakies 20m nie bylo szansy aby go przyblizyc tak ze bylo prosto do dolu ale problem byl bo ostatnie 5-8 m od ziemi ladowalem na slepo bo za mala gorka i nic nie widzialem ale kto ma wiecej szczescia niz rozumu to mu sie udaje wyjsc bez szkod, helik poza zniszczona zebatka nie ma innych uszkodzen

.
Ogolnie jestem bardzo zadowolony ztej przerobki narazie polatam z zebatka 14T zobacze jak bedzie w normalnych warunkach
Nastepne w kolejce to upgrade do FBL i 3G (jeden pelenta mi sie po polce) lub Vbar.
Rowniez pozbede sie bateri i Align BECa do elektroniki i zamontuje CC Pro BEC 50v (bat 100g mniej)
Przed upgrade do 12s

Nowy wyglad nowa sila

630Kv z zebatka 15T czy aby nie za duzo

trzeci lot zebatka 15T

116.7 Amp

- 5031 watt

517 sekunda bateria za niskie napiecie ESC wylaczyl silnik

Volt reg i bateria z dala od ESC

Juz zebatka 14T

A to po ostatnim locie
Rex wyglada bez zebow jak po walce w pubie

Musze pomyslec nad mod1

bo nie lubie tego bialego pylu na ramie przy zebatce

Stara i nowa roznia sie troche "moze nie ten sam rozmiar"

Byla tam nie zla sieczkarnia

Edit / korekta pomylek w pisowni sorka ale moj polski czasami szwankuje
