T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 14 lip 2011, o 20:35

Chciałbym przedstawić mój najnowszy nabytek, pochodzący z rynku wtórnego CX 450 Pro "Kryzys".

Obrazek

Obecne wyposażenie:
Kit: kompletna, oryginalna (jeszcze :D) mechanika CopterX 450 Pro TT
Serwa: TowerPro SG90 (wkrótce będą wymienione na równie ekskluzywne HobbyKing 929MG)
Silnik: Turnigy 2836-3700 :twisted:
Regiel: Turnigy Plush 40A
Serwo ogonowe: Align DS420
Żyro: Assan GA250
Głowica z jakimś dziwnym poprzecznym prętem z padlami na końcach :rotfl2:

Obrazek

Po co mi on? Aby mieć drugiego helika jak rozwalę SEv2, aby spróbować czegoś innego, aby dać jeszcze jedną szansę flybarowi, aby spróbować wałka na ogonie, aby przekonać się która rama jest fajniejsza. No a na dodatek całość kupiłem wraz z 4 bateriami 30C i niewielką ilością części zamiennych za niespełna 400PLN :vhappy: Brakowało wsadzić odbiornik i latać!

Stan na wejściu: poprzedni właściciel dbał o niego i mało nim latał, heli ma około 60 pakietów wykonane, ponoć jednego lekkiego kreta (mogę w to uwierzyć), wymienione łopaty, szpindel, wał (na align - pierwszy raz mam taką część w domu!), zębatki. Dodatkowo ma założone metalową półkę pod baterię, uchwyt na kabinkę i uchwyt serwa ogonowego od Tarota. Po demontażu na składniki pierwsze i ponownym montażu mogę powiedzieć że niektórzy używają dużo za dużo kleju do śrub :masakra: Co ja się namęczyłem z co po niektórymi to już moje... Przy okazji stwierdzić że śruby w pro to miodzio w porównaniu do SEv2 - większa średnica i nie krzyżaki a hexy - super! Z mankamentów jedynie mogę się poskarżyć na stan tarczy sterującej gdzie długa kulka ma do połowy zerwany gwint (niestety w tarczy) - zamówiłem nową i plastikowe ramie antyrotacyjne które też ma z jednej strony gwint zjechany. Cała reszta cacy, kable w oplotach :shock: , wszystko chodzi ładnie i gładko.

Jak pogoda pozwoli to w jutro będzie oblot, sam jestem ciekaw jak mi się będzie nim latać. Jeszcze kilka fotek Kryzysu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Piotrek
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 14 lip 2011, o 20:37

Od biedy poleci ale z taką prędkością to może być marne latanie. Coś nieco szybszego i słabszego potrzebujesz.
Piotrek
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 573
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 14 lip 2011, o 20:42

Obrazek
Obrazek
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 14 lip 2011, o 20:50

ogon jak by krzywy ;)

ale kabinka super, podoba mi się, ogólnie za te cenę super zakup :)
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 14 lip 2011, o 21:20

Mam to żyrko w T450pro i trzyma bardzo dobrze! Na pewno będziesz zadowolony. Gratuluję nowego nabytku! :)
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 14 lip 2011, o 23:32

Czy ktoś ma pomysł gdzie zamontować (lub gdzie się montuje) monitor napięcia pakietu (diodę i buzer), coraz mniej miejsca się robi w tym CX ;)
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 14 lip 2011, o 23:53

przynenta pisze:Czy ktoś ma pomysł gdzie zamontować (lub gdzie się montuje) monitor napięcia pakietu (diodę i buzer), coraz mniej miejsca się robi w tym CX ;)

:lol: ciesz się że to nie T-Rex 250 albo GAUI-200 :wall: - tam to dopiero jest mało miejsca... :masakra:

Ja co prawda kupiłem ale ani nie zamontowałem ani nie używam - pierwszych parę lotów było krótkich z pomiarami napięcia po locie aż wyczaiłem ile można latać - teraz latam na timer. :thumb:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 15 lip 2011, o 07:10

Na razie odpuściłem sobie montaż Flybarless Align (ze względu na słabe serwa), montuję FLYMENTOR (tu kabli jest od metra :masakra: .

Brakuje mi paru cm z jednego serwa, czy można je wydłużyć?
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 15 lip 2011, o 08:21

przynenta pisze:Brakuje mi paru cm z jednego serwa, czy można je wydłużyć?
Oczywiście - albo uciąć i dosztukować (tyle że będą dwa usztywniające połączenia) albo dołożyć przedłużkę męsko-żeńską (zabezpieczyć przed rozpięciem!). Tak czy siak oczywiście można.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 15 lip 2011, o 12:24

Przejrzalem te czesc forum i byc moze cos mi umknelo ale nie znalazlem nic na temat torowania lopat w CX 450 AE V2. Stad ten nowy watek. Czy moze ktos ma pomysl jak to zrobic i czy w ogole jest to wykonalne? Ciezko zmierzyc roznice poziomu lopat przy wysokich obrotach ale pi razy oko jest to ok. 10mm.

Pozdrawiam
michi
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 15 lip 2011, o 13:20

Do torowania łopat zaznacz sobie jedną łopatę, tą na której ustawiałeś kąty, w locie zobaczysz czy tą drugą trzeba opuścić czy podnieść, robisz to regulując długość długich popychaczy w głowicy.
Piotrek
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 15 lip 2011, o 18:49

miszcz_waw pisze:Do torowania łopat zaznacz sobie jedną łopatę, tą na której ustawiałeś kąty, w locie zobaczysz czy tą drugą trzeba opuścić czy podnieść, robisz to regulując długość długich popychaczy w głowicy.


Dzieki Piotrek za cenna wskazowke. Ze wzgledu na to iz prawdopodobnie to mikrocudenko techniki zostanie predzej czy pozniej (a raczej predzej) rozbite, kupilem ten model w wersji RTF bo nie chcialbym rozpackac czegos porzadnego i drogiego. To moj pierwszy model sterowany collective pitch. W zwiazku z powyzszym nie wiem na ktorej lopacie ustawiano katy a co za tym idzie nie wiem ktora podniesc a ktora opuscic. Czy jest z tego jakies wyjscie?
Martwi mnie jeszcze jedna rzecz. W zawisie jest strasznie niestabilny. Czy to jest wina niewytorowanych lopat?

michi
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 15 lip 2011, o 22:15

Generalnie nasze heliki są w zawisie niestabilne.

Ja toruję trochę inaczej - biere se jedna łopatę i ustawiam 0 stopni przy drązku w 50% dla Idla (0-25-50-75-100). Potem sprawdzam czy ma 0 stopni we wszystkich 4-rech pozycjach (przód, tył, lewa, prawa). Potem drugą łopatę i to samo, potem sprawdzam jeszcze max + i max -. Jak wszystko jest tak samo (obie łopaty) to jeszcze nigdy nie musiałem torować... :gas:
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 15 lip 2011, o 22:24

uzupełniając post Jedrusia:

1) musisz zaopatrzyć się w kątomierz. Albo prosty mechaniczny...

Obrazek
(http://www.helishop.pl/index.php?a=opis&k=&id=2810)

...albo full-wypas
Obrazek
(http://www.helishop.pl/index.php?a=opis&k=&id=3005)

2) warto też zaopatrzyć się w parę mniejszych "kątomierzy" do łopatek flybara
Obrazek
(http://www.helishop.pl/index.php?a=opis&k=&id=776)

Wracając do torowania - od dłuższego czasu nie mam problemów z torowaniem łopat - jeśli tylko popychacze na głowicy są poprawnie, symetrycznie zamontowane a pomiarowo kąty łopat są takie same to nie będą roztorowane albo będzie minimalna korekta. Oczywiście o ile nie są zwichrowane co np zdarza się przy łopatach drewnianych.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 15 lip 2011, o 22:50

Może poleciałem zbyt dużym skrótem myślowym, kąty ustawiam na obu łopatach ale zawsze któraś jest pierwsza, lepsza, ładniejsza i tą oznaczam sobie jako odniesienie :D

Michi, jak kupiłeś RTF to bezpieczniej uznać że nie jest wcale ustawiony i zrobić to od początku po całości. Subtrimy serw, poziomowanie tarczy, kąty główne i cyklika.
Piotrek
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 15 lip 2011, o 22:53

miszcz_waw pisze:Michi, jak kupiłeś RTF to bezpieczniej uznać że nie jest wcale ustawiony i zrobić to od początku po całości. Subtrimy serw, poziomowanie tarczy, kąty główne i cyklika.
Popieram. Ja też kiedyś kupiłem RTF, 3 godziny ładowałem pakiet a potem bez skontrolowania modelu (wtedy jeszcze bladego pojęcia nie miałem) poszedłem na łączkę... :twisted:. "Lot" trwał ok 7 (siedem) sekund i zakończył się ... no jasne że kretem! :hammer: A potem dłubanie, szukanie informacji, jedno forum, drugie... a potem juz z górki :juppi:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 15 lip 2011, o 23:06

No i niestety wyszedł pierwszy kwiatek... Strojąc ogon zaczął jakoś dziwnie oscylować, wylądowałem i niestety:

Obrazek

Hub jest do wymiany. Demontując go po zakupie nie zauważyłem niczego specjalnego w tej części choć też nie szukałem akurat tego typu uszkodzeń, nie wiem czy było czy też akurat pechowo zacząłem... Ale się nie poddam i doprowadzę go do stanu 100% lotnego!
Piotrek
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 17 lip 2011, o 01:38

RTF w przypadku helików oznacza Ready To Fly After Pilot Setup :vhappy:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 18 lip 2011, o 14:50

Gmeracz pisze:RTF w przypadku helików oznacza Ready To Fly After Pilot Setup :vhappy:


Trafiles w dziesiatke

______________
Pozdrawiam, Michi
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 18 lip 2011, o 15:10

Generalnie, chcialbym wszystkim bez wyjatku podziekowac za zainteresowanie moim problemem i za chec pomocy. Jestem na prawde mile zaskoczony i ciesze sie ze poznalem tak sympatycznych Kolegow.
DZIEKI !

________________
Pozdrawiam, Michi

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości