T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 18 lip 2011, o 15:40

jedrus pisze:Generalnie nasze heliki są w zawisie niestabilne.

Ja toruję trochę inaczej - biere se jedna łopatę i ustawiam 0 stopni przy drązku w 50% dla Idla (0-25-50-75-100). Potem sprawdzam czy ma 0 stopni we wszystkich 4-rech pozycjach (przód, tył, lewa, prawa). Potem drugą łopatę i to samo, potem sprawdzam jeszcze max + i max -. Jak wszystko jest tak samo (obie łopaty) to jeszcze nigdy nie musiałem torować... :gas:


Ja wiem ze heliki sa w zawisie niestabilne. Ale moj jest jeszcze bardziej niestabilny niz wszystkie heliki razem wziete z symulatora RealFlight. Zeby go jako tako utrzymac w poziomie trzeba manetka (nie wiem czy uzylem dobrego okreslenia) funkcji "nick" i "roll" manewrowac od przyslowiowego obucha do obucha. Piotrek ma racje piszac ze bezpieczniej uznac ze nie jest wcale ustawiony. Jezeli chodzi o Twoj opis ustawien to, jest to dla mnie - przynajmniej na razie - chinszczyzna. Chyba mimo najszczerszych checi sam sobie nie poradze. A moze ktos z Was moglby mi pomoc? Moze ktos z Was mieszka gdzies w poblizu Mragowa, powiedzmy w promieniu 100-tu, 200-stu kilometrow? Bylbym szczerze zobowiazany.

_______________
Pozdrawiam, Michi
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 18 lip 2011, o 15:45

michi pisze:manetka (nie wiem czy uzylem dobrego okreslenia)
drążek albo dżojstik
michi pisze:funkcji "nick" i "roll"
nick=pochylenie (ELEV), roll=przechylenie (AILE)

Nawet jak się nikt nie znajdzie niedaleko M. to zaraz (no może nie tak całkiem) zrobimy foto-tutka żebyś dał radę sam - najlepsza nauka to własnymi "ręcami i palcyma" ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 18 lip 2011, o 17:01

To spróbuję to jakoś tak łopatologicznie opisać i jak coś nie teges to pisz i będziemy precyzować.

1. Zerujesz wszystkie ustawienia w apce, krzywa gazu (throtle curve) i krzywa skoku łopat zwana też kątów (pitch curve) mają być liniowe, proste od 0 w minimum do 100 w maksimum, wszystkie trymery, subtrimy na zero, ustawione w apce tarcza 120 stopni, 3 serwa, swash mixy na 60%. Zdejmij głowicę pozostawiając tylko tarczę i popychacze idące do serw (oczywiście wał główny też :D).
2. Ustawiasz długość popychaczy na wartości podane w instrukcji, kulki w orczykach serw tak umieszczone aby popychacze szły możliwie pionowo.
3. Odłącz silnik od regla lub włącz THROTLE HOLD i upewnij się że działa aby silnik nie ruszył podczas ustawień. Uwaga, jeśli używasz tej funkcji to zazwyczaj jest ona nadrzędna dla trybów lotu i ma swoje własne krzywe gazu i kątów. Pamiętaj o tym aby to nimi potem operować i wartości przenieść na krzywe trybów norm i idle lub odłącz silnik i pracuj od razu z krzywymi dla norm. Podłącz pakiet.
4. Drążek gazu ustawiasz w połowie. DOKŁADNIE w połowie - pomóż sobie monitorem wartości kanału gazu, ma być 50 bo ustawiłeś krzywą od 0 do 100. Wartościami subtrim twoich 3 serw które w nadajniku nazywają się AIL (jedno z bocznych), ELEV (tylne) i pitch (drugie boczne) doprowadzasz orczyki wszystkich 3 serw do pozycji poziomej. Wystarczy na oko choć dobrze jest to zrobić dokładnie. Możliwe że z wyzerowanym subtrimem orczyk uciekł dosyć mocno od pozycji poziomej - spróbuj wtedy zdjąć orczyk z serwa i możliwe że znajdziesz pozycję w której będzie on bliżej poziomu. Czym mniejsze wartości subtrim tym lepiej ale ważne aby orczyki były poziomo.
5. Załóż na tarczę narzędzie do jej poziomowania. Jeśli serwa są dobrze zamontowane, orczyki spoziomowane a popychacze dobrej długości i pionowo poprowadzone to powinna być praktyczni poziomo. Różnicę dostrój jak wolisz subtrimami lub długością popychaczy zależnie od tego którą rzecz wykonałeś mniej precyzyjnie (mniej precyzyjną zmieniamy). Do tej pory drążek gazu cały czas był w połowie.
6. Opuść drążek gazu na minimum i dolnymi wartościami travel adjust (może też się nazywać end point, EPA) dla 3 serw ustaw ponownie tarczę poziomo. Podnieś drążek gazu na maksimum i wypoziomuj tarczę górnymi wartościami travel adjust
7. Odłącz pakiet i załóż resztę głowicy wraz z łopatami. Zablokuj flybar w pozycji poziomej, można tak lub bardziej profesjonalnie, odradzam najmowanie LP lub latorośli - nie trzymają dobrze poziomu...
8. Podłącz pakiet, drążek gazu w połowie. Na kątomierzu do łopat ustaw 0 i załóż na jedną z łopat. Upewnij się że łopata jest prosto - w maksymalnym rozłożeniu i prostopadle do flybara. Górna/dolna krawędź kątomierza służy do pomiaru, zablokowany flybar jako linia odniesienia. Linia pomiaru ma być równoległa do linii odniesienia. Jeśli nie jest to prawdopodobnie masz niewłaściwą długość popychaczy lub subtrimami przeszalałeś nieco w jedną lub drugą stronę. Jeśli różnica jest niewielka to możesz to dostroić krzywą kątów w jej środkowym punkcie. Zamiast 50 będziesz miał 55 lub 45, może nawet i 60. Czym dalej od 50 tym gorzej bo tracisz symetrię i maksymalne kąty dodatnie/ujemne będą się różnić. Jeśli różnica jest znaczna to rozważ powrót do początku lub tam gdzie sądzisz że mogłeś się pomylić. Doprowadź aby krawędź kątomierza pokrywała się z linią flybara czyli ustaw kąt 0. Sprawdź na drugiej łopacie czy masz ten sam kąt 0. Jeśli nie to dostrój go za pomocą długiego popychacza między tarczą a górnym mikserem.
9. Ustaw na kątomierzu maksymalny kąt pozytywny jaki chcesz uzyskać (9 stopni wystarczy). Załóż kątomierz na łopatę i podnieś drążek gazu na maksimum. Opuść krzywą gazu w maksymalnym punkcie tak aby krawędź kątomierza pokryła się z flybarem. Sprawdź czy na drugiej łopacie masz ten sam kąt. Jeśli jest inny to najprawdopodobniej nie przyłożyłeś się w punkcie 6 i tarcza nie jest poziomo. Jeśli nie możesz uzyskać założonych kątów dodatnich to albo masz kulki w orczykach serw zbyt blisko środków serw (popychacze nie są pionowo) lub trzeba zwiększyć parametr swash mix pitch.
10. Powtórz to samo dla kątów ujemnych (na początek -3 lub -4 stopnie w norm wystarczą, idle symetrycznie + i -) dostrajając za pomocą maksymalnego punktu krzywej kątów. Sprawdź czy masz to samo dla drugiej łopaty. Brawo ustawiłeś kąty główne.
11. Odłącz pakiet, podłącz silnik, idź na dwór, podłącz pakiet. Weź tachometr, działa dobrze tylko przy naturalnym świetle dziennym (nie musi być słonecznie). Alternatywnie można użyć jednego z kalkulatorów do policzenia obrotów z KV silnika. Dobrze jest jeśli już dla kątów zerowych, drążek gazu w środku uzyskujesz docelowe obroty na wirniku. Docelowe czyli np. 2800 RPM (uwaga bo łopat drewnianych nie powinno się rozkręcać powyżej 2400 RPM, przynajmniej w teorii). Uważają aby nie wsadzić tachometru w wirnik sprawdź jakie masz obroty, helikopter nie wystartuje sam o ile dobrze ustawiłeś kąty i nie wieje huraganowy wiatr. Za pomocą krzywej gazu w środkowym punkcie ustaw obroty na pożądaną wartość. Maksymalny punkt krzywej podnieś o jakieś 10 punktów powyżej wartości ustawionej dla środka (jak rosną kąty to silnik musi dostać więcej prądu aby utrzymać obroty). I to by było na tyle bo zanim zaczniesz się przełączać na idla to już sam się dowiesz jak ustawić krzywą gazu i jakie obroty. Brawo, ustawiłeś obroty.
12. Torowanie. Jeśli dobrze zablokowałeś flybar podczas ustawiania kątów, łopaty miałeś w pełni rozłożone, kąty uzyskiwane na obu jednakowe a same łopaty nie są badziewiem to na 99% torowanie masz z głowy. Jedną z łopat oznacz sobie na końcu, ja rysuję mazakiem 3 czarne, centymetrowe paski (tu widać na ostatnim zdjęciu w pierwszym poście) Startując i przelatując przez linię wzroku będziesz widział czy łopaty tworzą jeden czy dwa dyski w powietrzu. Nie wisimy na linii wzroku, to nie bezpieczne! Ten łopatę oznaczoną zostaw w spokoju, drugą łopatę torujesz za pomocą długiego popychacza tarcza mikser. Jeśli musisz wykonać więcej niż jeden-dwa pełne obroty snapem aby wytorować łopaty (dyski są dalej niż centymetr na końcu łopat) to znaczy że albo nie przyłożyłeś się w punkcie 6 albo łopaty są do :gas:

Wydaje się dużo ale zrobisz to 2-3 razy i albo stwierdzisz że to proste i oczywiste albo zaczniesz myśleć o FBL :vhappy:
Piotrek
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 18 lip 2011, o 17:24

:nw: :nw: :nw: :nw:
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 19 lip 2011, o 12:55

Miszczu, dodałbym że zamiast męczyć się z monitorem pozycji 50% gazu dla zero stopni (pkt 4) prościej jest ustawić tymczasowo krzywą pitch na 0, 50, 50, 50, 100. Wtedy mamy tylko trzy pozycje niezależnie jak dokładnie machamy gazem.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 19 lip 2011, o 17:57

miszcz_waw pisze:To spróbuję to jakoś tak łopatologicznie opisać i jak coś nie teges to pisz i będziemy precyzować.


Witaj Piotrek,
spocilem sie czytajac ale jakos musze przez to przebrnac.
Pierwsza sprawa to apka. Ja mam CX-CT6B, nie ma displaya i zeby cos zobaczyc musze podpiac sie pod peceta. Nie mam tez funkcji "travel adjust (end point, EPA) a w instrukcji obslugi nie ma dlugosci popychaczy. Napisze teraz co mam w apce i jak ustawione.
Throtle curve:
Model (do wyboru NOR lub ID) stoi NOR
EP0 0%
EP1 -12%
EP2 0%
EP3 0%
EP4 0%

Sub Trim:
CH1 0
CH2 0
CH3 0
CH4 0
CH5 0
CH6 0

Pitch Curve
MODEL (do wyboru NOR lub ID) stoi NOR
EP0 -12%
EP1 0%
EP2 79%
EP3 124%
EP4 -11%

DR
DR ON DR OFF
CH1 0 0
CH2 0 0
CH4 0 0

Swash AFR
CH1 0%
CH2 0%
CH6 0%

Program MIX
MIX Num MIX1
Source (do wyboru CH1 do CH6,VRA VRB) stoi CH1
Des (do wyboru CH1 do CH6) stoi CH1
Up Rate 111%
Down Rate 20%
Switch (do wyboru SWA,SWB,ON,OFF) stoi puste pole

Switch Program
Switch A NULL
Switch B NULL
VR(A) NULL
VR(B) NULL

Przy tych ustawieniach przy drazku gazu na dole nie dzieje sie nic. Dopiero w miare przesuwania go do przodu rotor zaczyna sie obracac zwiekszajac obroty i zaczyna sie zmieniac kat lopat. Wydedukowalem ze to chyba jest tryb normalny. Jezeli ten tryb ulatwilby mi caly proces ustawiania to moze bysmy na razie przy nim zostali? Musialbys tylko - podejrzewam - skorygowac troche Twoj poprzedni opis.
Aha, bylbym zapomnial. Piotrek mam jeszcze mala prosbe. Czuje przez skore ze reszta kolegow bedzie sie smiala, ale trudno. Ja od przeszlo cwierc wieku mam sporadyczny kontakt ze slowem pisanym, okresleniami i skrotami w jezyku polskim. Powiedz mi prosze co znaczy "FBL" i "LP" ? :lol:

____________
Pozdrawiam,Michi
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 19 lip 2011, o 18:25

No więc tak, Throtle curve: Model (do wyboru NOR lub ID) stoi NOR - i dobrze, to tryb normal w którym będziesz na początek latał i tego się trzymaj, ten drugi to Idle. EP0 0% EP2 25% i tak do 100.

Sub Trim - masz zera czyli ok do rozpoczęcia ustawień, upewnij się że trymery są na 0 - nie wiem czy masz cyfrowe czy suwaki.

Pitch Curve - jak poprzednio zostań na normalu, i jak wolisz albo tak jak pisałem na początek tak samo jak krzywą gazu 0% dla EP0 do 100% na EP4 lub jak napisał Sławek EP0 0%, EP1-3 50%, EP4 100% i jak już będziesz maił kąty w skrajnych punktach na łopatach poustawiane to sobie EP1 i EP3 dostroisz aby było ładnie liniowo między środkiem (EP2) a punktami skrajnymi

DR - dual rates, na razie zapomnij, tak jak jest są wyłączone, jak chcesz wiedzieć co to to Ramotny ładnie to opisał.

Swash AFR - czyli chyba Swash mixy - CH1 pewnie aileron, CH2 elevator, CH6 pitch - jeśli tak to ustaw na 60%


michi pisze:Program MIX
MIX Num MIX1
Source (do wyboru CH1 do CH6,VRA VRB) stoi CH1
Des (do wyboru CH1 do CH6) stoi CH1
Up Rate 111%
Down Rate 20%
Switch (do wyboru SWA,SWB,ON,OFF) stoi puste pole
T tu ja niestety nie halo... może ktoś inny to rozumie?

FBL - flybarless - system który pozwala pozbyć się flybara z wirnika zastępując go stabilizacją elektroniczną

LP - lepsza połowa :D żona zazwyczaj choć różnie to bywa :vhappy:
Piotrek
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 19 lip 2011, o 18:56

Witaj podaje to co mi się udało na szybko znaleźć na Google

ch1: Aileron
ch2: Elevator
ch3: ESC
ch4: Rudder/gyro
ch5: gyro gain
ch6: pitch


CX-CT6B transmitter settings for Copterx 450BA the RTF version

Servo config:
Left servo: chanel 1
Rear servo: chanel 2
Right servo: chanel 6
Using T6config:
Under Revserve check the boxes for 4 and 6, left the others unchecked
Under SwashAFR set
C1 at -90
C2 at +90
C6 at +90


1
Settings for CopterX transmitter from RC Gropus

2
CX-CT6A INSTRUCTION MANUAL from Heliguy

no i po 3
CopterX CX-CT6A 6 channel 2.4G Computer Transmitter - Instruction Manual EN - CopterX CX-CT6A 6 channel 2.4G Computer Transmitter - Setup Software EN - program do konfiguracji aparatury
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 19 lip 2011, o 19:00

michi pisze:Ja mam CX-CT6B, nie ma displaya i zeby cos zobaczyc musze podpiac sie pod peceta. Nie mam tez funkcji "travel adjust (end point, EPA)
Owszem masz: "system function settings"->"end point" str 13 sekcja 13.02 akapit 1
michi pisze:EP0 0%
EP1 -12%
EP2 0%
EP3 0%
EP4 0%
no to chyba nie bardzo. Krzywa gazu to zwykle coś koło: 0-25-50-75-100 - tak samo skoku. (str.14 manuala)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 20 lip 2011, o 14:42

miszcz_waw pisze:
FBL - flybarless - system który pozwala pozbyć się flybara z wirnika zastępując go stabilizacją elektroniczną

LP - lepsza połowa :D żona zazwyczaj choć różnie to bywa :vhappy:


Przynajmniej tu wszystko jasne :juppi:
No co jak co, ale podloze teoretyczne mam potezne. Teraz pozostaje mi tylko zaopatrzyc sie w pare niezbednych instrumentow i walic do przodu jak lodolamacz Lenin.
O zwyciestwach i porazkach bede informowal.
A na razie -

_________________
Pozdrawiam, Michi
rany, w co ja sie wpakowalem :masakra:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 20 lip 2011, o 14:58

michi pisze:rany, w co ja sie wpakowalem :masakra:

:vhappy: :vhappy: :vhappy:

A co ty myślisz... Dlaczego tylu małolatów bije głową w mur bo myśleli że to proste jak na filmach. Wezmą, trochę się pobawią i poszpanują przed kolesiami. :thumb:

Nie martw się, tak samo opis Miszcza o ustawianiu głowicy wygląda strasznie na początku. Po kilku razach po prostu już wiesz.

Apka którą masz niestety nie ułatwia ci sprawy. Przede wszystkim przez brak wyświetlacza na którym można szybko wszystko poustawiać. To też trochę komplikuje sprawę. Ale są fora, można pytać. Jeżeli robisz to sensownie to zawsze ci pomożemy.

Ale za to na końcu tej wypasionej drogi czeka cię taka radocha że będziesz miał bezsenną noc. Lepiej niż po wymarzonej randce :wow2: :juppi: :rotfl2:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 30 lip 2011, o 21:18

miszcz_waw pisze:2. Ustawiasz długość popychaczy na wartości podane w instrukcji, kulki w orczykach serw tak umieszczone aby popychacze szły możliwie pionowo.

Dostalem juz katomierz i narzedzie do poziomowania tarczy. Czekam jeszcze na katomierz do lopatek flybara, ale juz powierzchownie przyjrzalem sie calej sprawie. Zdjalem glowice i wlozylem zapasowy wal. Nic tam nie trzyma sie ani pionu ani poziomu. Przy subtrimach i trymerach na zero widac na pierwszy rzut oka ze tarcza leci w bok a zaden orczyk nie stoi w poziomie. Chyba ustawial go ktos kto jeszcze mniej wie niz ja :mad2:
Nie mam do niego zadnej instrukcji oprocz ustawien apki. Nie mam nic na temat dlugosci popychaczy. Mozesz mi jakos pomoc ? :cry:
________________________
Pozdrawiam, Michi
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 30 lip 2011, o 21:41

Gmeracz pisze:
Ale za to na końcu tej wypasionej drogi czeka cię taka radocha że będziesz miał bezsenną noc. Lepiej niż po wymarzonej randce :wow2: :juppi: :rotfl2:


Dzieki Slawek za slowa otuchy. Nawet nie wyobrazasz sobie jak ja na te noc czekam. :cry:

______________________
Pozdrawiam, Michi
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 30 lip 2011, o 21:56

Grzegorz, mam pytanie w kwestii formalnej. Powiedz mi prosze jak moge zamiescic link lub fotografie jako dodatek do korespondencji? Nie moge sie nigdzie doczytac. :?:

___________________
Pozdrawiam, Michi
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 30 lip 2011, o 23:37

michi pisze:Przy subtrimach i trymerach na zero widac na pierwszy rzut oka ze tarcza leci w bok a zaden orczyk nie stoi w poziomie. Chyba ustawial go ktos kto jeszcze mniej wie niz ja :mad2:
Możliwe! Zdejmij orczyki, na wyzerowanych trimach i subtrimach oraz drążku gazu w połowie postaraj się je nałożyć jak najbliżej w poziomie a resztę dostrój subtrimami.

michi pisze:Nie mam do niego zadnej instrukcji oprocz ustawien apki. Nie mam nic na temat dlugosci popychaczy. Mozesz mi jakos pomoc ? :cry:
Tu masz wszelkie instrukcje -> Zasobnik

BTW: chłopaki nie płaczą :)
Piotrek
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 31 lip 2011, o 00:55

michi pisze:Dostałem już kątomierz i narzędzie do poziomowania tarczy. Czekam jeszcze na kątomierz do łopatek flybara

Bierz się do roboty i nie szukaj wytłumaczenia. Ja tam nigdy w życiu nie widziałem kątomierza do flybara i jakoś latam ;)
Ale łopatki ustawiam zwykłym kątomierzem - też można.

A propos długości - można olać instrukcję i zrobić jak panowie z firm robią podczas testów - ustawiasz orczyki poziomo i tyle. Twój helik ma napęd tarczy prosty jak budowa cepa.

Tylko pamiętaj o trzech zasadach:
1. Po pierwszym ustawieniu subtrimami orczyków poziomo więcej już ich nie dotykaj. Możesz za to kręcić do woli popychaczami aby ustawić tarczę, chociaż w praktyce to powinno być niewiele do korekty. Ja zawsze ustawiam popychacze dolne od serw identyczne i koryguję subami, wtedy wiem że serwa też są idealnie tak samo ustawione.

PS. No dobra, jak już się tak rozpisałem to dodam, że można dla ułatwienia przyjąć jako bazę pozycji tylne serwo i do niego dosuwać / odsuwać subami boczne serwa do przyrządu na 50% gazu. Dzięki temu mamy jakoś punkt odniesienia.

Po tym ustawieniu już nie dotykasz subów i jedziesz na 100% gazu aby ustawić to samo w skrajnym położeniu, ale pamiętaj, tylko travelami. Od tej chwili dotykasz tylko TRAVEL ADJ albo jak im tam, regulując za dużo / za mało dla bocznych serw do położenia tylnego. Powtarzasz to samo dla 0% gazu i tyle tej zabawy. Po kwadransie pakujesz się na latanie.

Wygląda to mniej więcej tak:

A) Ustawiam lewe boczne serwo do tylnego ale widzę, że nie dochodzi do końca bo się opiera na prawym:

Obrazek



B) Więc ustawiam jeszcze prawe boczne serwo do tylnego:

Obrazek



2. Z regulacją idziesz od dołu do góry, czyli najpierw orczyki, potem dolne miksery, dalej górne i na końcu krótkie przy łopatach. Co już raz ustawiłeś niżej nie dotykasz. Wyjątkiem jest torowanie po locie, gdy trzeba ruszyć jeden z dwóch długich popychaczy aby łopaty szły w locie jednym torem.
3. Starasz się ustawić wszystko poziomo, czyli dla 50% gazu wszystkie miksery i dźwignie mają być maksymalnie równo.

Inaczej jeżeli zaczniesz kręcić wszystkim kopniesz w końcu model w kąt. Z własnej bezsilności :ugeek: :dk: :hammer: :wall:
Jeżeli ci nie wyjdzie na początku nie martw się - tarcza i tak jest najważniejsza. Reszta przyjdzie po paru kretach :vhappy:

To moja własna metodologia i koledzy mogą to robić inaczej. Z praktyki już wiem że na początku człowiek chce wszystko perfect, bo zupa była za słona i zaliczyłem kreta, a z czasem nadrabia umiejętnościami i olewa drobne niedokładności techniką.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 31 lip 2011, o 10:39

Gmeracz pisze:Bierz się do roboty i nie szukaj wytłumaczenia.


Dooobra, juz sie biore. hmm
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 31 lip 2011, o 15:17

michi pisze:Grzegorz, mam pytanie w kwestii formalnej. Powiedz mi prosze jak moge zamiescic link lub fotografie jako dodatek do korespondencji? Nie moge sie nigdzie doczytac. :?:

Aktualnie forum ma wyłączoną opcje dołączania załączników do PW i maili (niezależnie od typu). Jedyna możliwość to:
a) powiesić je na darmowym serwerze typu Imageshack albo Google-Picassa
b) jeśli dotyczą artykułu lub poradnika przesłać do mnie mailem a ja je wrzucę na serwer
Rozważę włączenie tej opcji dla aktywnych użytkowników...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
michi
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 22
Rejestracja: 22-05-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: michi » 31 lip 2011, o 15:53

michi pisze:
Gmeracz pisze:Bierz się do roboty i nie szukaj wytłumaczenia.


Dooobra, juz sie biore. hmm


No i sie wzialem. Szlo dobrze. Za dobrze. Poustawialem orczyki. Ustawilem tarcze. Wszystko ladnie w pionie i w poziomie. Mysle sobie - teraz sprawdze jak chodzi tarcza i czy trzyma pozycje. Podlaczam pakiecik, apka sie zalogowala i - d..a. Pitch znikl calkowicie, rudder zamienil sie miejscami z aile a jedno serwo na tarcze zamilklo calkowicie choc elektrycznie i mechanicznie jest sprawne bo porusza sie przy logowaniu. Zadnych polaczen elektrycznych ani ustawien w apce nie zmienialem. Teraz wiem ze nic nie wiem i jestem czysto glupi. :vhappy:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 31 lip 2011, o 22:20

Nie ma co biadolić - bierz się do roboty aż do skutku :hammer: :rotfl:
Jak to mogło się stać że tak samo z siebie się poprzestawiało? Coś musiałeś namieszać.

Pakiet naładowany?
W nadajniku też?
Włączyłeś najpierw nadajnik a potem odbiornik?
Jeżeli masz wszystko podłączone prawidłowo (i sprawdziłeś to) i nadal jest pomieszane sprawdź typ modelu w apce i rodzaj tarczy.
Jeżeli któreś z serw nie reaguje zawsze możesz je przepiąć w miejsce innego i sprawdzić.
Zawsze też możesz otworzyć nową pamięć modelu i po ustawieniu tylko typu tarczy sprawdzić, czy wszystko działa. To najprostszy sposób aby przekonać się czy nie namieszałeś czegoś w apce.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron