T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 2 paź 2010, o 11:50

Musisz podawać więcej szczegółów, bo fakt że jeden lot był ok jeszcze nic nie znaczy.
Przyczyn skakania ogona może być sporo, więc podaj typ pakietu(ów), żyro, serwo ogonowe i ramię kulki na jego orczyku. Czy to są gwałtowne skoki czy ogon się po prostu przesuwa?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Roadie
Stały bywalec...
Posty: 130
Rejestracja: 15-09-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Roadie » 2 paź 2010, o 12:25

Pakiety mam tylkom Turnigy 2,2 20C, zyro Fuataba 401GY, serwo ogonowe itec HS81 (dopiero co wymienialem, bo w poprzednim wylamal sie zabek). Ramie kulki na jego orczyku - nie wiem co napisac :|
A ogon przesuwa delikatnie choc czasem ma malutkie szarpniecia. Mysle ze w ciagu 20-30 sekund zroilby obrot wokol wlasnej osi.
Jeden kolega zasugerowal, ze moze to byc wina popychacza na ogonie i serwa, ale on wie tyle co i ja wiec dlatego tutaj pytam o jakies szczegoly.
T-Rex 450 SE v2, DX6i, G4.5
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 2 paź 2010, o 12:54

Ramię kulki tzn. odległość kulki na orczyku od osi serwa.

Twoje serwo nie nadaje się na ogon, jak już to do tarczy lub gazu w małych modelach. I tu widzę przyczynę problemów.
Powinieneś sobie kupić serwo cyfrowe, które będzie zresztą bardzo dobrze współpracować z twoim żyrem.
Np. Futaba S9257, Hitec HSG-5084MG

Zawsze i wszędzie jest powtarzany ten sam motyw - nie oszczędzamy na ogonie. 90% wszystkich problemów w locie ma swoją przyczynę w kiepskim żyroskopie albo serwie.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 2 paź 2010, o 13:04

Gmeracz pisze:Twoje serwo nie nadaje się na ogon
bez przesady do prostych, niewyczynowych zastosowań wystarczy.
Gmeracz pisze:Zawsze i wszędzie jest powtarzany ten sam motyw - nie oszczędzamy na ogonie. 90% wszystkich problemów w locie ma swoją przyczynę w kiepskim żyroskopie albo serwie.
tu się zgadzam w 120%
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 2 paź 2010, o 13:16

Gmeracz pisze:Twoje serwo nie nadaje się na ogon, jak już to do tarczy lub gazu w małych modelach. I tu widzę przyczynę problemów.


Tu sie musze niezgodzic. Ja latalem bardzo dlugo na HS81. I pewnie latal bym do dzis, ale je spalilem :( Przez wlasna glupote. No i wlasnie latalem na zyrku futaby klase nizszym GY240. Lecz ogon nie dryfowal .
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 2 paź 2010, o 14:43

nowe serwo i może troszke inne neutrum (stare pamieta gyro)
muszisz 3x szybko przełączyć pomiędzy trybami Rate i HH (zapamietanie nowego neutrum) i bedzie wszystko oki :)
Roadie
Stały bywalec...
Posty: 130
Rejestracja: 15-09-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Roadie » 2 paź 2010, o 15:18

Gmeracz - latalem na tym HS81 i wszystko bylo OK. Pewnie, byly to zawisy i latanie w kolko, ale tak ni stad ni z owad cos mu sie stalo?
Czy serwo Align DS410 bedzie OK?

Wiktor - nie wiem co to jest tryb rate i hh (pewnie cos z zyro) - gdzie jest przelacznik?
T-Rex 450 SE v2, DX6i, G4.5
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 2 paź 2010, o 16:51

Roadie pisze:Czy serwo Align DS410 bedzie OK?
Wiktor - nie wiem co to jest tryb rate i hh (pewnie cos z zyro) - gdzie jest przelacznik?


DS410 jest na tarcze, na ogon jest DS420 i to bedzie ok.

W apce przelaczasz na tryb HH i Rate (to zalezy od apki) najczesciej jest to przelacznik z napisem Gyro. Jaka masz apke?
Pozdrawiam, Karol
Roadie
Stały bywalec...
Posty: 130
Rejestracja: 15-09-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Roadie » 2 paź 2010, o 17:39

DX6i.
Przelacznik Gyrom rzeczywiscie zmienia za inna pozycje - jedna mam 65 i na tej latam, a druga to 35. Tego nigdy nie dotykam.
Sam helik ustawial mi koles, ktory zajmuje sie tymi rzeczami od 30 lat i helik nie jest wg instrukcji,
Musze gdzies poszukac podstaw, zeby samemu wszystko opnaowac, bo poki co nawet nie wie co to idle 1 czy 2 - tzn mniej wiecej - raczej mniej:)
T-Rex 450 SE v2, DX6i, G4.5
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 2 paź 2010, o 18:01

tryb rate dla gyra jest od 0-49. 50-100 to HH. więc masz teraz pod "1" tryb Rate ( wartość35) i pod"0" tryb HH (wartość 65).
podepnij pakiet i przełącz 3x pomiędzy rate i hh czyli 1-0-1-0-1-0 - powinna mignąć 3x dioda
Ostatnio zmieniony 2 paź 2010, o 19:06 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 2 paź 2010, o 18:10

Panowie... Ja się nie upieram że się nie da.
Jeżeli wybieram coś z listy na stronie, sprawdzam parametry i przeznaczenie. To serwo ma silnik "3-pole" i dopiero przy 6V wykazuje jakąś sensowną szybkość poniżej 0,1. Po prostu jak dla mnie to nie jest serwo ogonowe i tyle.
Nawet jak kolega da radę powisieć to już przy pierwszym ostrzejszym zakręcie ogon mu odjedzie w kosmos.

Co do dotykania żyra - każdy komplet żyro-serwo trzeba ze sobą dopieścić. Ustawić orczyk prostopadle, ustalić długość popychacza aż do wyeliminowania dryfu w trybie RATE, w trybie HH ustalić granicę czułości do występowania rybkowania.
To tak ogólnie. Roadie - sporo tego na początek, a że wybrałeś sobie bardzo trudną dziedzinę modelarstwa, więc czeka cię dużo lektury i nauki. Każdy z nas to z resztą robi cały czas ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 2 paź 2010, o 18:28

Sławku...
ale mu ogon zdupcza przy zawisie a tu nie ma znaczenia jakie to bedzie serwo i jakie bedzie mieć czasy bo nawet na takim z 0.18 ogon bedzie stać w miejscu
a co do ustawiania gyra w zawisie dla rate to każdy ma swoje zdanie ;) bo teraz jak se myślę to wydaje mi się to nie logiczne
tzn to
Ustawić orczyk prostopadle, ustalić długość popychacza aż do wyeliminowania dryfu w trybie RATE
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 2 paź 2010, o 18:54

Roadie pisze:DX6i.
Przelacznik Gyrom rzeczywiscie zmienia za inna pozycje - jedna mam 65 i na tej latam, a druga to 35. Tego nigdy nie dotykam.


No i wlasnie jak przelaczysz na ta druga pozycje co ci da 35% to jest tryb RATE.

0-50% Rate
50-100% HH

Zasadniczo poczatkujacy piloci lataja w HH latwiej i ogon nie ucieka przy gwaltownym dodaniu gazu.

Kurka odswiezylem strone, a nie popatrzylem ze jest juz druga strona, sorki widze ze koledzy juz wytlymaczyli Ci szybciej. sorki
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 3 paź 2010, o 11:34

Wiktor pisze:Sławku...
ale mu ogon zdupcza przy zawisie a tu nie ma znaczenia jakie to bedzie serwo i jakie bedzie mieć czasy bo nawet na takim z 0.18 ogon bedzie stać w miejscu

Zgadza się, bezpośredniego wpływu serwo nie musi mieć, więc aby pogdybać dlaczego mu ogon ucieka kończymy temat jego doboru :) Chociaż można i z tym 0,18 też polemizować... :banana:
No dobra... Wróćmy do tematu. Co ja bym szukał w tym modelu aby ustawić ogon?
Roadie nadal nie podał ramienia kulki, a tu może się pieprzyć czułość żyrka które w końcu "popuszcza", poza tym podkręcałbym czułość w apce do granicy machania, kolejna sprawa to kropla oleju na oś wirnika ogonowego, stopień napięcia paska i kontrola jego stanu (zębów).

Wiktor pisze:a co do ustawiania gyra w zawisie dla rate to każdy ma swoje zdanie ;) bo teraz jak se myślę to wydaje mi się to nie logiczne

Są odwieczne dwie szkoły - albo wstępny mechaniczny kąt kasujący dryf albo łopatki geometrycznie na zero kątów i resztę za nas robi żyro. Pierwsza metoda wzięła się jeszcze z prahistorii modeli heli, gdy trzeba było radzić sobie mechanicznie z czymś, co teraz "załatwia" za nas elektronika. Analogicznie jak lontowy determalizator w szybowcach...
Wielu pilotów nie widzi różnicy, bo model i tak lata i trzyma ogon, a na dodatek słyszy się że niektórzy topowi piloci ustawiają ogon bez dryfu.

Każdy wybiera co mu pasuje. Ja tam jestem ze starej szkoły technicznej, gdzie najpierw rozwiązuje się problem mechanicznie, potem wspiera elektroniką. Więc ustawiam ogon kasując dryf a żyro nie musi tak mocno pracować serwem aby trzymać ogon. Na mój poziom umiejętności lepiej się z tym czuję podczas szybkich manewrów. Wcześniej ogon wywijał mi różne rzeczy...
Oczywiście można by tu przytoczyć przykłady, w jakich sytuacjach daje się to odczuć lub nie... Wydaje mi się, że wraz ze stopniowym wzrostem umiejętności zmieniamy ciągle coś w modelu szukając dobrych dla siebie setupów. Jednym bardziej odpowiada stara szkoła, innym nowa. :nw:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Roadie
Stały bywalec...
Posty: 130
Rejestracja: 15-09-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Roadie » 3 paź 2010, o 13:20

przelaczylem 3 razy HH Rate i jest OK 8-) Dzis strasznie wieje wiec tylko polatalem 2 pakiety. moze pod wieczor sie troche uspokoi.
Dzieki za wsparcie.
T-Rex 450 SE v2, DX6i, G4.5
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 6 paź 2010, o 21:10

"Przekazywanie wysokich mocy przekładnią o zębach prostych jest... tanie, co nie znaczy, że "kulturalne technicznie". Przekładnia o zębach skośnych jest sprawna a przy okazji cicha dzięki innej geometri wchodzenia w przypór kolejnych zębów współpracującej pary..."

Kto kolwiek zrobil te zebatki i napisal oniej te wszystkie pozytywne zeczy zapomnial dodac ze zebatki o ukosnych zebach przy duzych obciazeniach maja dendencje do popychania ich do gory podobnie jak przekladnie slimakowe :oops:
Align i wiele innych robia je od wiekow ale z powyzszych powodow (i prawdopodobnie innych) nie sa one zbyt popularne :(
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 6 paź 2010, o 22:39

Czyli ideałem wciąż pozostaje zębatka od mikado-skośnie i bez tendencji do przemieszczania osiowego. No co by tylko się dało ją z derlinu wystrugać CNC.Pewnie to nie specjalnie możliwe chyba że się ktoś poświęci i z dwóch kawałków ją złoży :wall: .
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 6 paź 2010, o 22:43

tomek68 pisze:Czyli ideałem wciąż pozostaje zębatka od mikado-skośnie i bez tendencji do przemieszczania osiowego. No co by tylko się dało ją z derlinu wystrugać CNC.Pewnie to nie specjalnie możliwe chyba że się ktoś poświęci i z dwóch kawałków ją złoży :wall: .

:thumb:
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 7 paź 2010, o 09:02

Znaczy zęby daszkowe, a'la Citroen :D

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 7 paź 2010, o 10:12

Max S pisze:"Przekazywanie wysokich mocy przekładnią o zębach prostych jest... tanie, co nie znaczy, że "kulturalne technicznie". Przekładnia o zębach skośnych jest sprawna a przy okazji cicha dzięki innej geometri wchodzenia w przypór kolejnych zębów współpracującej pary..."

Kto kolwiek zrobil te zebatki i napisal oniej te wszystkie pozytywne zeczy zapomnial dodac ze zebatki o ukosnych zebach przy duzych obciazeniach maja dendencje do popychania ich do gory podobnie jak przekladnie slimakowe :oops:
Align i wiele innych robia je od wiekow ale z powyzszych powodow (i prawdopodobnie innych) nie sa one zbyt popularne :(

Owszem i na dodatek problem nie leży w zębatce głównej (odbiorczej) bo tu można by poradzić sobie łożyskiem oporowym (dostępnym zresztą w różnych upgrade-ach np KDE) tylko w silniku gdzie nie ma metody na tanie zaimplementowanie takiego łożyska.
Do naszych celów jedyną ale niestety jednak znacząco droższą alternatywą są zębatki daszkowe albo obiegowy pasek jak w Protosie.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron