T-Rex 500

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 17 lip 2011, o 11:55

Paskudnie to wygląda na filmach.
Nie jestem do końca przekonany czy blaszka to remedium, bo ogon lata jakby nie mógł albo nie miał siły ustawić pozycji do kontry.

Upieram się trochę przy orczyku serwa ogona. Ten typu gwiazdka z trzema otworami na ramionach ma akurat rozmiar pod 500-tkę. Kulka na ostatniej daje ok. 13 mm. Ruch serwa powinien dać przesuw ślizgacza do jego granic albo trochę powyżej, co łatwo można ograniczyć limitami w żyroskopie. A 10 mm to za mało i serwo może nie nadążać za żyrem.

Poza tym możesz rozkręcić model na twardej nawierzchni bez gumek podwozia ze zdjętymi głównymi łopatami. Będziesz od razu widział czy model ma tą tendencję do rybkowania.
Uruchomienie modelu bez łopat i ogona upewni cię też co do braku wibracji samego kadłuba.

Check lista u mnie wyglądałaby mniej więcej tak:
- brak mechanicznych zacięć, popychacz i ślizgacz chodzą płynnie
- łożyska ogona sprawne, szpindel prosty
- odpowiedni luz pomiędzy zębatkami
- porządnie dokręcone śruby na głównym wale
- łopaty główne ze średnim oporem
- trymery i subtrimy ogona fabryczne

Można też spróbować jako akt rozpaczy dać większe łopatki na ogon. Blaszka pod żyro to już ostatnia opcja i tylko maskuje skutek.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 17 lip 2011, o 12:26

Oj, widzę, że góra pracy przede mną.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 17 lip 2011, o 12:36

PiotrS pisze:Oj, widzę, że góra pracy przede mną.

Owszem. Ale ogon heli to jedyny element na którym nie warto oszczędzać ani czasu ani pieniędzy bo "jakoś to będzie" zwykle szybko i boleśnie się kończy...
- sprawdzić, usunąć usterki mechaniczne ogona i jego sterowania
- sprawdzić, usunąć drgania konstrukcji (bez/z łopatami)
- na końcu elektronika

PS: widać wystarczająco dużo - to faktycznie nie wygląda dobrze.. :wall:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
czarek999
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 23
Rejestracja: 22-07-2011
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: czarek999 » 22 lip 2011, o 21:56

a Futaba 9257 nadaje się na ogon do 500-tki?
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 22 lip 2011, o 22:53

czarek999 pisze:a Futaba 9257 nadaje się na ogon do 500-tki?

oczywiscie :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 22 lip 2011, o 22:55

czarek999 pisze:a Futaba 9257 nadaje się na ogon do 500-tki?


S9254 jest do 500 lepsze, jest silniejsze

S9257 raczej do 450
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 22 lip 2011, o 23:10

AdamskY pisze:
czarek999 pisze:a Futaba 9257 nadaje się na ogon do 500-tki?


S9254 jest do 500 lepsze, jest silniejsze

S9257 raczej do 450

Jeśli nie lata ostro albo nie ma mocnego silnika S9257 da rade. Luke latał na 9257 i nie miał problemów choć przy jego IGBP (It's Gotta Be Perfect) nie do końca był zadowolony. Faktem jest że lepiej mieć serwo silniejsze niż słabsze (o czym się niedawno sam przekonałem).

Ale AdamskY ma racje - 2kgcm to absolutne minimum chyba że jest stockowy lub podobny silnik. Dla mocniejszych silników (wyższych obrotów, większych łopatek) >2.5kgcm
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 31 lip 2011, o 10:30

Dziś zajmuję się moją 500-tką.
Zdjąłem wirnik i koła zębate. Został sam silnik, a serwem szarpie:


Zastanawiam się, czy kombinowanie ze zmianą umiejscowienia gyra, stalową podkładką, kulką bardziej oddaloną od osi, czy podniesienie napięcia do 6V ma sens, skoro sam silnik daje takie szarpanie serwem.

Z drugiej strony samym ogonem nie szarpie tak jak poprzednio (gumki podklejone taśmą, aby tarcie o podłoże było mniejsze), chociaż jest mały dryf:
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 31 lip 2011, o 11:22

Jeżeli w pierwszym filmie masz odłączone wszystko i kręci się sam silnik to normalnie serwo nie ma prawa drgnąć. IMHO masz tylko dwa wyjścia:
1. Wymienić żyrko i/lub motor.
2. Pobawić się izolowaniem żyra od ramy.

W kontekście izolacji to masz to wyboru różne pianki (np. Aligna, RCConcept, Spartan, itp.), taśmy dwustronnie klejące (podobno dobre efekty daje taka cienka 3M) oraz taśmy żelowe (np. Align lub Zeal Tape) oczywiście wraz z kombinacją przekładek blaszanych/monet... Może uda Ci się za pierwszym podejściem, może za 5-tym, a może wcale...

PS. To że teraz masz małe dragnia serwa/ogona nic nie oznacza - w locie będą większe. Takie były przynajmniej moje doświadczenia.

Tu przykłady:
http://www.readyheli.com/Z8006-Zeal-Vib ... 36541.html
http://www.fast-lad.co.uk/store/k10457a ... -5781.html
http://www.rcmarket.org/Vibration-Atten ... s-KIT.html
http://radiocontrolledshop.ie/helicopte ... -tape.html
http://sklep.rcconcept.pl/45-zestawy-montazowe
itp, itd.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 31 lip 2011, o 11:29

Z samą wymianą pianki już próbowałem. Mam piankę z blaszką Aligna. Dziś założę i przeniosę gyro na podłogę.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 31 lip 2011, o 12:03

Piotrek, to że serwo lekko drga to normalne. Jednak jeżeli tylko sam silnik daje aż takie wibracje, osobiście sprawdziłbym a najchętniej wymienił jego łożyska. Możliwe też że wał już nie jest idealnie osiowy. Coś tam musi bić i dawać zakłócenia.
Oczywiście sprawdziłeś ramę? Jest poskręcana, silnik i łoże dobrze przykręcone?

Przenoszenie serwa, dodawanie pianek, gumek po serwo itp. kombinacje z żyrem to tylko szukanie środków na eliminację zakłóceń, ale nie usunięcie przyczyny.
Powtórzę, że ja bym powalczył najpierw z silnikiem. Oś ma prawo mieć minimalny ruch wzdłużny, ale żadnych poprzecznych, żadnego chrobotania i czucia toczenia się kulek. Odpal sam silnik wyjęty z modelu, bez piniona i obserwuj jego wał.

Aha, a czy smarowałeś w ogóle kiedyś jego łożyska?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 31 lip 2011, o 12:08

Przeniosłem gyro na dół na gąbce Aligna z blaszką. Różnicy nie dostrzegam.



Model pracował w sumie ok. 10 minut i od początku miał te wibracje. Nic z silnikiem nie robiłem. Nie smarowałem łożysk. Nic.
Nie bardzo chcę zaglądać do środka, bo jest na gwarancji i jak go rozbiorę, to mogą stwierdzić, że ją straciłem. Jutro przesyłam maila z video do sklepu, niech myślą.

Wszystko solidnie skręcone.

Dzięki.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 573
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 9 sie 2011, o 08:37

Dla zainteresowanych :) pod poniższym linkiem znajduje się parę fotek tego modelu

www.blog.flying-hobby.com/rc-news/align ... e-exposure
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 9 sie 2011, o 10:13

No no calkiem nie zle to wyglada. Ma fajne mocowania serw.
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 573
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 11 sie 2011, o 10:08

Pragnę poinformować, że 19 lipca zrobiłem swoje pierwsze plecki 500-ą :) . Ma ona już za sobą 40 lotów i ani jednego kreta. (oby tak dalej, tym bardziej, że loty są coraz agresywniejsze a symulatora nadal brak :( ) Poniżej film nakręcony przez niebochoda (dzięki) z wyczynami T500E:


Dodam, że śmigłowiec lata na pakietach Shida Power 30C. Jeden 2550mAh, drugi 2850mAh. Szczerze polecam. Tom4Cad użyczył mi raz Zippy 2800mAh 45C i muszę powiedzieć że nie widziałem między nimi różnicy, pomijając że Zippy są cięższe i większe. Coś nas oszukują tym 45C chyba :)
Na Shida (w idlu na krzywej 100%) 2550mAh 30C latam przez ok. 5min 20s, a 2850mAh 30C przez ok. 5min 45s.

W śmigłowcu wymieniłem jedynie padle i łopatki ogonowe na KBDD, ale już niebawem zbliża się jeszcze wymiana DS520 na MKS DS8910A+ :)
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 11 sie 2011, o 10:26

Fajnie, ładnie, płynnie, pełna rekreacja! :thumb:
Piotrek
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 573
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 11 sie 2011, o 11:22

Dzisiaj mam zamiar zamówić MKS DS8910A+ i jak dojdzie to wtedy zobaczymy jak się sprawuje 500-a :) Już się nie mogę doczekć :banana:
http://www.readyheli.com/MKS-DS8910A-Hi ... 38324.html
Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, o 11:51 przez radios24, łącznie zmieniany 1 raz.
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 11 sie 2011, o 11:23

MKS8910 może być deko za słaby - ostatnio miałem problemy z ogonem w T500 właśnie z 8910 (co prawda zwykłym a nie A+) które ustąpiły po wymianie na S9254.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 573
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 11 sie 2011, o 11:37

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QlYfdoP-nBc&feature=player_embedded[/youtube]
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
radios24
Elita forum...
Posty: 573
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: radios24 » 11 sie 2011, o 11:48

Ramotny pisze:MKS8910 może być deko za słaby - ostatnio miałem problemy z ogonem w T500 właśnie z 8910 (co prawda zwykłym a nie A+) które ustąpiły po wymianie na S9254.


Z DS8910A+ nie powinno sprawiać problemów. W przeciwieństwie do DS8910 będzie miało siłę 2,6kg.cm (na 6V, bo tak będzie ustawione) a nie 2,1 kg.cm, no i jest szybsze :)

Aha, a wie ktoś może gdzie w Europie dostane to serwo np. Niemcy albo Anglia ?
COMPASS CHRONOS | XLPOWER 550 | FORZA 450EX
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości