T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 lut 2015, o 13:49

Dzisiaj sprawdzałem czy w prawidłową stronę przesuwa się ślizgacz ? I tak : lewy drążek w lewo - ślizgacz odsuwa się od belki . Lewy drążek w prawo - ślizgacz dosuwa się w stonę belki .

Przesunięcie belki ogonowej w lewo - ślizgacz odsuwa się od belki . Przesunięcie belki w prawo - ślizgacz dosuwa się w stronę belki . Właśnie , czy tutaj jest dobrze ? Można by powiedzieć że ślizgacz przesuwa się w stronę przeciwną niż przesuwana belka .

Tak samo jest z drążkiem . Ślizgacz przesuwa się w przeciwną stronę do ruchu drążkiem . Tutaj jestem pewien że jest dobrze . Aby przód helika obrócił się w prawo musi się zwiększyć skok łopat , czyli ślizgacz musi się przesunąć w stronę belki.

A jak jest z żyrkiem ? Przeciwnie , czy w tą samą stronę ( ruch belki a przesuwanie się ślizgacza )?
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, o 14:10 przez bejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 13 lut 2015, o 14:05

Bejo, postaraj się zrozumieć fizykę tego co się dzieje z tym ogonem. Lewo/prawo/góra/dół to pojęcia względne, ja wiem o co Ci chodzi, ale ordynarnie odmawiam odpowiedzi i zmuszam do pomyślenia ;)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 13 lut 2015, o 14:08

Zdejmij łopaty główne i na śliskiej powierzchni uruchom helika. Pobaw się i sprawdź doświadczalnie.
...
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 lut 2015, o 14:13

Reakcja ślizgacza na drążek jestem w 100% pewien że jest prawidłowa . Z żyrkiem też chyba jest dobrze . Helik próbuje obrócić się w prawo . Czyli patrząc od tyłu helika przód obraca się w prawo a ogon w lewo . Ślizgacz odsuwa się od belki ( zmniejsza się skok łopat ) przez co ogon powraca w prawą stronę . Mówiąc prościej wirnik słabiej wieje ku prawej stronie helika . A jak słabiej wieje to i ogon zaczyna przesuwać się w prawo .
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, o 14:32 przez bejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2926
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 244 razy

Postautor: pkali » 13 lut 2015, o 14:18

jesteś pewien?
moim latałem wczoraj, dzisiaj zachowuje się tak:




jest tak jak u Ciebie, czy raczej odwrotnie?
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
StRess
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: StRess » 13 lut 2015, o 14:24

pkali - masz odwróconą logikę ogona - kręci się do przodu. Nie można porównać Twojego przypadku do Beja.

Bejo - wg mnie jest wszystko dobrze u Ciebie, ale Artja dobrze prawi - postaraj się zrozumieć logikę reakcji heli. No i jak już ktoś napisał odkręć łopaty główne i zobacz co się dzieje.
Protos 500 FBL
Futaba T8J
Aikus pisze:Panie Boze, nie pozwol zeby po mojej smierci moja zona sprzedala moje helikoptery za tyle za ile jej powiedzialem, ze je kupilem...
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 lut 2015, o 14:36

U Ciebie są odwrotnie założone łopatki niż u mnie . Może u Ciebie główny wirnik kręci się w lewo ( przeciwnie do wskazówek zegara ) ? Moim zdaniem wszystko jest dobrze . Czy to ruszając lewym drążkiem na boki czy belką ślizgacz ma się przesuwać w stronę przeciwną . Dobrze czy źle prawię ? hmm
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2926
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 244 razy

Postautor: pkali » 13 lut 2015, o 14:45

StRess już napisał, że mam odwrócona logikę. Nigdy na to nie zwracałem uwagi. Wirnik główny kręci się zgodnie ze wskazówkami zegara. Zrób tak jak piszą chłopaki. Zdejmij łopaty, postaw na czymś śliskim i próbuj.

tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 lut 2015, o 15:03

A jak jest w prawdziwym heliku ? Zamocowany wirnik po prawej stronie ogona w którą stonę się kręci , do tyłu czy do przodu ? Przecież można pasek skręcić w drugą stronę i obrócić łopaty na hubie tak jak ma kolega . Dać reversy na drążku i żyrku i też powinno działać ? Najwyżej ślizgacz by się przesuwał w tą samą stronę co ruch drążkiem czy też belką . No właśnie , czemu wirnik musi się kręcić do tyłu ?
Awatar użytkownika
YaroRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 54
Rejestracja: 05-11-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: YaroRC » 13 lut 2015, o 15:17

bejo pisze:A jak jest w prawdziwym heliku ? Zamocowany wirnik po prawej stronie ogona w którą stonę się kręci , do tyłu czy do przodu ? Przecież można pasek skręcić w drugą stronę i obrócić łopaty na hubie tak jak ma kolega . Dać reversy na drążku i żyrku i też powinno działać ? Najwyżej ślizgacz by się przesuwał w tą samą stronę co ruch drążkiem czy też belką . No właśnie , czemu wirnik musi się kręcić do tyłu ?


myslę że Artja wyjasnił to bardzo sensownie:

Artja pisze:Gwoli ścisłości kierunek obrotów tego czy innego wirnika jest mało istotny sam w sobie. Ważne w którą stronę chodzi skok łopat i który kierunek momentu ogon ma kompensować. Wiele modeli z USA ma przeciwny kierunek obrotów wirnika głównego niż u nas się przyjęło, co pociąga za sobą odpowiednio odwrotną mechanikę na ogonie. Żeby było śmieszniej, przykładowo w Kasamie 90N wirnik ogonowy jest po przeciwnej stronie statecznika niż "tradycyjnie", a wirnik główny nie ma przeszkód żeby kręcił się "tradycyjnie w prawo" a nie "w lewo" jak chcieliby w USA :)
...
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 lut 2015, o 15:33

Skoro nie ma to różnicy to dlaczego prawie we wszystkich naszych helikach wirnik obraca się do tyłu ? Czy kierunek przesuwu ślizgacza ma tu jakieś znaczenie ?
Awatar użytkownika
YaroRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 54
Rejestracja: 05-11-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: YaroRC » 13 lut 2015, o 15:36

bejo pisze:Skoro nie ma to różnicy to dlaczego prawie we wszystkich naszych helikach wirnik obraca się do tyłu ? Czy kierunek przesuwu ślizgacza ma tu jakieś znaczenie ?


kierunek przesuwu ślizgacza określa katy i ich wartość w zaleznosci od kierunku obrotu zmienia się kierunek przesuwu..tak na logike..
...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 lut 2015, o 19:21

pewnie to nie bejo, tylko ktoś kto się do niego włamał, obezwładnił go i się na forum podszywa :) Bejo trzymaj się uwolnimy Cię a Ty zły podszywaczu a kysz :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 13 lut 2015, o 19:32

Mimo wszystko wolałbym żeby to był nawet pomroczny, ale Bejo :)
Czekamy na oblot, silnik działa, ogon działa, co tam jeszcze zostało...? Śrubki, cyklika, kąty, chyba OK...?
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 lut 2015, o 19:33

w kolejce do startu jest jeszcze 6 mikrusów
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 13 lut 2015, o 19:35

Albo jeden mikrus V6
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2926
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 244 razy

Postautor: pkali » 13 lut 2015, o 20:56

Bejo stań daleko, żeby Cię nie zaatakował, zaciśnij zwieracze i startuj. Wiem, że pierwsze krety bolą... Przyzwyczaisz się;)

tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
VaderJK
Lider forum...
Posty: 1545
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 87 razy

Postautor: VaderJK » 13 lut 2015, o 21:01

Z silnika można wyjąć jeden kabel a dwa zostawić wtedy nie ma szans się rozkręcić a pikac będzie tylko trochę ciszej...

VaderJK
Awatar użytkownika
VaderJK
Lider forum...
Posty: 1545
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 87 razy

Postautor: VaderJK » 13 lut 2015, o 21:18

A może to coś pomoże :

http://youtu.be/SN4dbhpWZaI

VaderJK
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 lut 2015, o 21:46

Wszystko jest już OK .

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości