T-Rex 500

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 11 mar 2012, o 11:40

Albo drgania modelu przenoszone na gyro, albo opory między serwem ogonowym a okuciami łopatek ogona, albo jeszcze coś o czym nie wiem

Rury się jakoś specjalnie nie czepiaj, chyba, że jest naprawdę krzywa i na przykład pasek w środku ociera. ludzie prostują rury jak nie ma ostrych zagięć i latają. Wał i szpindel wymieniłeś? Łopaty przed wymianą wyważone?
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 11 mar 2012, o 13:54

PiotrS pisze:Albo drgania modelu przenoszone na gyro, albo opory między serwem ogonowym a okuciami łopatek ogona, albo jeszcze coś o czym nie wiem

Rury się jakoś specjalnie nie czepiaj, chyba, że jest naprawdę krzywa i na przykład pasek w środku ociera. ludzie prostują rury jak nie ma ostrych zagięć i latają. Wał i szpindel wymieniłeś? Łopaty przed wymianą wyważone?

-Wału i szpindla nie wymieniałem... nie sądziłem że mógł się pogiąć. Czyli mam rozbebeszyć i na szybę ??
-Łopat nie wyważałem bo to ory. align.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 11 mar 2012, o 14:00

No to pewnie wał jest zgięty. Przy roztrzaskanych łopatach - na 95%. Bierz na szybę. Zresztą jak rozkręcisz wirnik z krzywym wałem, to powinieneś widzieć czy głowica ma bicie
Szpindel możesz sprawdzić bez rozbierania. Zdejmij łopaty i pokręć kluczem za jedną ze śrub na szpindlu. Jeżeli podczas kręcenia okucia choć trochę się ruszają - szpindel do wymiany. Przy zgiętym szpindlu możesz mieć kłopoty z torowaniem łopat.

Zgięty wał może tak samo, albo nawet bardziej wpływać na rybkowanie niż hub o którym pisałem wcześniej.

Nie latam na łopatach Aligna, bo mi szkoda kasy przy dość częstych kretach, ale też mogą być nie wyważone. Prawdopodobieństwo mniejsze niż przy na nie-firmówkach, ale nie zerowe.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 11 mar 2012, o 14:15

Andrzej, nie przejmuj się pytaniami, po to się tu właśnie spotykamy. Jeżeli pytania mają jakiś sens to można podyskutować.
Rybkowanie, oprócz podanych wyżej, może też brać się od łopat. Mam idealnie ustawioną mechanikę, tzn. bez łopat kręcę na maksa i nic nie drga a po założeniu ogon czasem też lekko mi drga. Zmieniam łopatki na ogonie i sprawa przycicha bo np. łopatki były przytarte albo lekko chrupnęła końcówka. Dlatego też niektórzy wyważają cały wirnik ogonowy.
Chociaż z praktyki wiem, że w miarę nabywania umiejętności zaczynasz przykładać mniejszą wagę do drobnych niedoskonałości modelu ;)

Co do świateł - to co ci poprzednio pokazałem to uniwersalny włącznik o dużej mocy. W sklepach sprzedają różne gotowe systemy oświetleń. Poniżej przykładowy włącznik na mniejsze prądy i od razu jako sterownik świateł. Przełączenie następuje w około 50% pozycji drążka albo jeżeli wykorzystasz pstryka to normalnie on/off. Do niego można dopiąć bodajże do 16 diod w różnej konfiguracji (np. migające) i kolorach.

Obrazek



Możesz też podpiąć gotowy "cluster" do odbiornika, jak ten jako światła lądowania:

Obrazek



http://www.fast-lad.co.uk/store/index.php?cPath=208_209
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 11 mar 2012, o 16:57

Gmeracz pisze:[...] Zmieniam łopatki na ogonie i sprawa przycicha bo np. łopatki były przytarte albo lekko chrupnęła końcówka. Dlatego też niektórzy wyważają cały wirnik ogonowy.
Chociaż z praktyki wiem, że w miarę nabywania umiejętności zaczynasz przykładać mniejszą wagę do drobnych niedoskonałości modelu ;) [..]

Ha :!: Mam przytarte ogonowe i to mocno :oops: Jak Grzesiek oblatywał były założone nowe = zero rybkowania. Jutro zmienię i dam znać.

PiotrekS wał sprawdzę jak wymienię tylni wirnik.. btw. Zbieram się jak sójka za morze ale muszę w końcu zakupić parę kompletów łopat głównych bo kret będzie za kretem - czuję to w kościach :dk: Wkurza mnie automatycznie zakup wyważarki i zero wiedzy na temat wyważania. A ja gooopi myślałem że jak rura jest podgięta to ma to wpływ :hammer: (naprostowałem tym razem)

edit:
Obrazek
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 11 mar 2012, o 18:08

Pogooglaj na temat wyważania.
To nie jest trudne i nie potrzebujesz kosztownej wyważarki.

Co do łopat, to minął ponad tydzień, gdybyś zamówił wtedy kiedy o tym pisaliśmy, to za dwa dni pewnie miałbyś już łopaty u siebie.
Za chwilę będzie ciepło, więc będziesz latał i się rozbijał.

Musisz mieć kilka kompletów łopat, wałów, szpindli, rurek ogonowych, zębatek głównych. Inaczej będziesz ciągle czekał na listonosza zamiast latać.

Co do łopatek - możesz spróbować je reanimować. Skręć śrubką i ostrym nożykiem wyrównaj końcówki. Może pomoże.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 12 mar 2012, o 04:14

PiotrS pisze:Co do łopatek - możesz spróbować je reanimować. Skręć śrubką i ostrym nożykiem wyrównaj końcówki. Może pomoże.

Też tak robię :) :thumb:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 12 mar 2012, o 14:46

Podepnę się trochę pod temat.

Dziś podniosłem moją 500-tkę po zmianie aparatury na Futabę 8FG.
Czułość żyroskopu miałem ustawioną fabrycznie na 85%. Na modelu zamontowany Beastx.
Ogon zaczął bardzo drgać w poziomie. Coś jak rybkowanie, tylko z dużo większą częstotliwością.
Zmniejszyłem czułość do 70%, a potem nawet do 68% i drganie ustało. Czy to efekt zbyt wysokiej czułości? Gyro się wzbudzało?

Obecny poziom czułości jest na akceptowalnym poziomie?
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 12 mar 2012, o 14:58

PiotrS pisze:Podepnę się trochę pod temat.

Dziś podniosłem moją 500-tkę po zmianie aparatury na Futabę 8FG.
Czułość żyroskopu miałem ustawioną fabrycznie na 85%. Na modelu zamontowany Beastx.
Ogon zaczął bardzo drgać w poziomie. Coś jak rybkowanie, tylko z dużo większą częstotliwością.
Zmniejszyłem czułość do 70%, a potem nawet do 68% i drganie ustało. Czy to efekt zbyt wysokiej czułości? Gyro się wzbudzało?

Obecny poziom czułości jest na akceptowalnym poziomie?

:kopara: ja mam 28% na swojej apce
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 12 mar 2012, o 15:16

to zależy od aparatury.
ja w Sanwie też miałem gdzieś koło 28%
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 12 mar 2012, o 16:46

Pomylenie z poplątaniem.. to co się u mnie by działo jakbym miał 90 % ?? Mały wibratorek ?? :vhappy:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 12 mar 2012, o 17:49

Chyba znalazłem winowajcę !!!! - proszę o potwierdzenie mojej tezy. Po zdjęciu łopat głównych i ogonowych postanowiłem ręcznie pokręcić mechanizmem. Dopatrzyłem się krzywego wałka ogonowego. W sumie się nie dziwię że się zgiął bo Pan Krecik był konkret. Ruch oscylacyjny ok 0,8 mm. Czy to przyczyna wariacji żyrka ? (swoją drogą idę wyważyć łopaty za radą PiotrkaS i ogarnę te ogonowe).
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 12 mar 2012, o 18:06

stuf pisze:Chyba znalazłem winowajcę !!!! - proszę o potwierdzenie mojej tezy. Po zdjęciu łopat głównych i ogonowych postanowiłem ręcznie pokręcić mechanizmem. Dopatrzyłem się krzywego wałka ogonowego. W sumie się nie dziwię że się zgiął bo Pan Krecik był konkret. Ruch oscylacyjny ok 0,8 mm. Czy to przyczyna wariacji żyrka ? (swoją drogą idę wyważyć łopaty za radą PiotrkaS i ogarnę te ogonowe).

yes yes yes... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 12 mar 2012, o 18:07

Krzywy wałek ogonowy na pewno nie pomaga :)
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 12 mar 2012, o 19:58

Może to głupio zabrzmi ale się cieszę że to raczej wałek !! :juppi:
Właśnie wróciłem z garażu. I że tak powiem jestem mocno zniesmaczony. Nie sądziłem że łopaty align mogą być nie dopracowane.. różnica ŚC to przeszło 5 mm :mad2: w prawdzie waga ta sama co do 0,1 g ale jednak.
Chyba pomyślę o zakupie wyważarki magnetycznej - choć nie wiem jak ona działa i co to daje że magnetyczna - możecie wytłumaczyć ?.
Wyważenie przeprowadziłem w/g instrukcji na naszym portalu bodajże autorstwa Pana Inż. Grześka Ramotnego. Dałem po 10 cm izolacji po dwóch różnych końcach. Nie wiem czy to dobrze zrobiłem ale łopaty poziomują się ładnie i waga ta sama - to chyba ważne prawda ?
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 12 mar 2012, o 20:26

super_mario2 pisze:Krzywy wałek ogonowy na pewno nie pomaga :)


każdy wałek jak jest krzywy nie działa prawidłowo ;-)
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 12 mar 2012, o 22:18

stuf pisze:Chyba pomyślę o zakupie wyważarki magnetycznej - choć nie wiem jak ona działa i co to daje że magnetyczna - możecie wytłumaczyć ?.
magnetyczna wyważarka polega na tym że oś wagi nie opiera sie na łożyskach tylko jest utrzymywana w powietrzu magnesami - praktycznie zero tarcia więc wyważanie baaardzo dokładne.

To jest do śmigieł ale zasada ta sama:
Obrazek
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 12 mar 2012, o 22:53

Sztuka dla sztuki - wystarczy najprostszy pręt z dwoma nakrętkami (pasujący w otwory do łopat) i dwie szklanki.
Albo gadżet z HK za parę USD.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 13 mar 2012, o 05:43

super_mario2 pisze:[..]najprostszy pręt z dwoma nakrętkami (pasujący w otwory do łopat) i dwie szklanki..

No w sumie na razie tak wywazyłem...
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 13 mar 2012, o 18:15

W sprawie wariacji żyrka - sprawa się unormowała po zegarmistrzowskim wyszlifowaniu tylnych łopatek i wymianie wałka tylnego wirnika. Ogon stoi jak zaklęty 27 - 31 % (o dziwo na 70 % także nie widzę różnicy) :juppi: Podejrzewam że to raczej wałek załatwił sprawę.. ale lepiej ogarnąć wszystko za jednym zamachem :mrgreen:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości