T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 22 gru 2011, o 14:30

Ja dampery dosyć regularnie wymieniałem, szczególnie po przejściu na FBL. Kupiłem sobie zapas hurtem i jak tylko jakikolwiek luz się pojawiał lub po krecie widziałem że są postrzępione to je zmieniałem na nowe. Daje dużego plusa do stabilności.
Piotrek
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 22 gru 2011, o 15:32

Moje wyglądały jak nowe - tylko wewnętrzna średnica była większa. Jakby się skompresowały...
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 29 gru 2011, o 05:09

Witam, zdecydowałem się na zakup tego modelu i dzięki inf zgromadzonym na forum wytypowałem już wstępne wyposażenie. Jednak w miarę rozwoju projektu poległem w kilku miejscach. :wall:
CopterX CX 450PRO V3 Kit
Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver
Turnigy 9X LCD Backlight Kit - Blue (DIY)
3x929MG Metal Gear Servo 2.2kg/ 12.5g/ 0.10sec
1xHGD digital 261HB Carbon Gear Servo 20g / .06sec / 2.4kg
TURNIGY K-Force 40A Brushless ESC
Turnigy 2836 Brushless 450-Size Heli Motor 3700kv
GA-250 MINI-MEMS Gyro
iCharger 106B-plus 250W 6s Balance/Charger
2xTurnigy 2200mAh 3S 35C/45 Lipo Pack
Rhino 2620mAh 3S 11.1v Low-Discharge Transmitter Lipoly Pack
Symulator phoenix v3

Main Rotor Blade Assembly Tool
Nylon XT60 Connectors Male/Female (5 pairs) GENUINE
3.5mm 3 wire Bullet-connector for motor (5pairs/bag)
Helicopter Pitch Gauge
Curved ball link pliers 5mm

Zestaw pokretowy:
6xWOODIE 325mm Wood Main Blades (Baked finish)
2x 450 Size Heli Red Tail Blade (pair)
2x CopterX (CX450PRO-01-12) Feathering Shaft [CX450PRO-01-12
1x CopterX (CX450PRO-01-13) Main Shaft [CX450PRO-01-13]
1x CopterX (CX450PRO-05-02) Main Gear [CX450PRO-05-02]
1x CopterX (CX450PRO-02-06) Metal Tail Rotor Shaft [CX450PRO-02-06]
3x CopterX (CX450PRO-07-01) Tail Boom [CX450PRO-07-01]
.
.
. jeszcze jakieś sugestie?
W ramach wyjaśnienia: "latam" od 3tygodni 3ch, jakieś 5pakietów dziennie. Założyłem złożenie modelu opartego na częściach których nie będę musiał wymieniać na lepszy model np serwa w miarę mojego rozwoju.

A teraz pytania:
1 Co jeszcze powinien zawierać zestaw "startowy"?
2 Przy doborze łopat wirnika natrafiłem na różne średnice otworu i uchwyty, jakie powinienem szukać dla tego modelu?
3 Jaka długość łopat wirnika ogonowego
4 Żeby spełnić założenia, coś trzeba poświęcić przy kretach (bo przecież są nieuniknione)
- łopaty główne drewno czy szkło?
- na ogon do nauki plastik?
- w skład zestawu pokretowego powinno wchodzić ...
5 Utkwiło mi w pamięci, że ktoś kupił nowy zestaw i części ... chyba wał głowny był krzywy, więc lepiej kupić 2xkit z nadzieją, że przynajmniej jedną sztukę da się skompletować czy ew. niedoróbki zastąpić już z pakietu pokretowego?
6 Przy zakupie na HK, paczka na chwilę obecną wychodzi do 4kg która przesyłkę wybrać?

Kupię Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver i Symulator Phoenix v3
Ostatnio zmieniony 31 gru 2011, o 14:50 przez ArabaT, łącznie zmieniany 6 razy.
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 29 gru 2011, o 10:17

Zanim ulotnisz ptaszka - poświęć przynajmniej 20h na symulator.
Rożnica między lataniem heli 3/4 a 6 kanałów jest niestety kolosalna...

na pierwsze kilkadziesiąt lotów polecam łopaty drewniane.
W razie kreta rozpryskują się minimalizując inne potencjalne uszkodzenia.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 29 gru 2011, o 10:55

aleś sypnął pytaniami :masakra: .
ad 1. zestaw jest pełny tzn z wyjątkiem worka części zamiennych jest wszystko a nawet za dużo (o tym poniżej)
ad 2. 3mm choć dziwne że trafiłeś na łopaty 325mm z różnymi otworami
ad 3. na razie nie kombinuj - bierz typowe dla 450-tki
ad 4.
a) łopaty drewniane łatwo się łamią oszczędzając resztę mechaniki - do nauki wystarczą. Szkła czy węgla szkoda
b) Ogonowe bardzo rzadko ulegają uszkodzeniom niemniej plastik wystarczy
c) jedynym dobrym zestawem antykretowym jest symulator a jeśli masz na myśli zestaw pokretowy to tak mniej więcej w kolejności prawdopodobieństwa (+zalecana ilość)
- pręt flybara (2-4)
- szpindel (2-4)
- wał główny (2)
- zębatka główna (górna, duża) (2)
- zębatka zdawcza ogona (1)
to tak na początek...
ad 5. kiedyś sprzedawali duo-packi czyli 2x ten samo model z dodatkowym upustem. Teraz widze że tego nie ma. Kupowanie drugiego kitu jako źródła części zamiennych oczywiście ma pewien sens bo prędzej czy później wszystko będzie wymienione... :)
ad 6. ja z HK ściągam wyłącznie AirMail post (o ile nie ma pakietów powyżej 4Ah) - czyli najtańszą. Ściąganie EMS czy DHL jest może szybsze ale (podobno) wiąże się z większym ryzykiem kontroli w UC (nie dotyczy zakupów w sklepie EU)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 29 gru 2011, o 11:14

Miło jest przeczytać, że nasze wypociny przydają się praktycznie w realizacji projektów :thumb:

Co do otworów w łopatach - coś mi się widzi że widziałeś różne otwory, ale w... większych łopatach :lol:
Do 450-tki wszystkie są takie same, do 500-tek faktycznie bywają różne, ale wtedy dodają albo się kupuje / dorabia mosiężne tulejki redukujące otwór.

Obrazek



Jeżeli łopata jest cieńsza to może latać w uchwycie - wtedy dajemy podkładki alu z jednej/dwóch stron tak, aby wchodziła do uchwytu z lekkim oporem. W sklepach są sprzedawane okrągłe za grosze, np takie: http://www.fast-lad.co.uk/store/rotor_blade_shims_a036-p-15230.html

Obrazek

Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 29 gru 2011, o 14:53

Witaj! Ciekaw jestem twoich odczuć z tego heli na początek. Sam mam nadzieję mojego wkrótce ponownie ulotnić więc będziemy się mogli dzielić doświadczeniami. Co do zapasu części bazując na opisie Ramotnego ja bym zmodyfikował:
- pręt flybara (2x - zazwyczaj da się wyprostować)
- szpindel (4-6x - lepiej zmienić przy nawet minimalnej krzywiźnie)
- wał główny (4-6x - zazwyczaj jak poleciał szpindel to i wał choć czasem...)
- zębatka główna (górna, duża) (2-4x szczególnie na początek zanim się nauczysz odcinać sinik przed upadkiem)
- wał wirnika ogonowego (2-4x - jak wibracje idą nie wiadomo skąd to on jest przyczyną zazwyczaj)
- belka ogonowa (4x)
- podpory belki ogonowej (1x)
- sanki podwozia (2-4x)
- łopaty główne (6x) i ogonowe (2x)
to tak na początek...

Cena kitu jest atrakcyjna, ja bym optował za drugą sztuką bo masz wtedy komplet części głowicy i łączników przeróżnych - na początek niczego nie braknie.

Z łopatami to chyba coś źle widziałeś, nie trafiłem jeszcze na takie co by miały niestandardową dziurę, czasem tylko trzeba nieco uchwyt na grubość przeszlifować. Wersja pro ma dłuższe łopatki ogonowe niż sport o 2mm (61mm chyba) jak dobrze pamiętam, stosuj standardowe.
Piotrek
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 29 gru 2011, o 17:18

super_mario2 pisze:Zanim ulotnisz ptaszka - poświęć przynajmniej 20h na symulator.

zaczym to wszystko poskładam to trochę potrwa a te 20h to raptem niepełny dzień :juppi:
super_mario2 pisze:Rożnica między lataniem heli 3/4 a 6 kanałów jest niestety kolosalna...

a miedzy lataniem a nie lataniem to jest inna?
super_mario2 pisze:na pierwsze kilkadziesiąt lotów polecam łopaty drewniane.
W razie kreta rozpryskują się minimalizując inne potencjalne uszkodzenia.

wg zalecenia popartego argumentem, juz wybrane
Ramotny pisze:aleś sypnął pytaniami .
mialem wiecej ale mi sie karka gdzies zagubila ;)
Ramotny pisze:z wyjątkiem worka części zamiennych
I ja właśnie w temacie zawartości tego worka. Oczywiście jak się ktoś dopatrzy uchybień albo przerostu formy nad treścią to ja chętnie poczytam ;)
Odnośnie rozmiaru otworów, te maja 2,8 a te 2,9. Kolega Gmeracz rozjaśnił, że mała różnica to jeszcze nie różnica, przynajmniej ja to tak zrozumiałem
Ramotny pisze:ad 3. na razie nie kombinuj - bierz typowe dla 450-tki
"typowe" tzn. jakie? I znowu po kolejnej wypowiedzi załapałem, że zbyt pedantycznie podszedłem do zagadnienia. Właśnie nie mam zamiaru kombinować dlatego takie pytania, dla Was to normalka a ja jako trampkarz a raczej sznurówkarz dopytuje o wszystko co zwróciło moją uwagę
Oczywiście, że chodziło o zestaw po a nie anty kretowy

Po przeczytaniu tego tematu nieskromnie liczylem na Twoje uwagi. 450-tke wybrałem po lekturze w sieci jako dobre wyjście po przesiadce z lamy, przekonały mnie argumenty, że większy jest stabilniejszy. No i poparte "doświadczeniem" bo w sumie to mam już dwa 3ch w domu mały na pierwsze loty byl niesforny i latal gdzie chcial a troche wiekszy juz jest duzo stabilniejszy. No i 450 nie bedzie kusic do latów po domu z czego tapety, kwiaty i żyrandol na pewno będą zadowolone :rotfl:
Co do wzmocnień belki ogonowej i podwozia, znalazlem ostatnio w garażu trocze drutu tytanowego fi3, myślicie, że spełni oczekiwane nadzieje?
Zaraz w pierwszym poście zamieszcze zmiany jakie wskazaliście, wiadomo, że przynajmniej w części skorygowane własnym widzi mi sie, ale nic nie wpływa na rozwój i właściwy wybór jak merytoryczna rozmowa poparta argumentmi i doświadzeniem.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, o 17:51 przez ArabaT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 29 gru 2011, o 17:48

ArabaT pisze:
Ramotny pisze:ad 3. na razie nie kombinuj - bierz typowe dla 450-tki
"typowe" tzn. jakie? I znowu po kolejnej wypowiedzi załapałem, że zbyt pedantycznie podszedłem do zagadnienia.
Przepraszam za nierozwiniętą wypowiedź :masakra: spowodowaną brakiem wystarczającej wiedzy :plask: tudzież modelu "pod ręką" żeby sprawdzić.
Chodziło mi o to że kupuje się łopatki "do 450-tki" nie myśląc mocniej jakie to są czy 50, 55 czy 60mm. Dla początkującego raczej ważniejszy jest materiał (albo bardziej odporny żeby co chwila nie wymieniać albo mniej odporny żeby chronić inne elementy).
Obiecuję poprawę przy następnej serii pytań... hmm
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 30 gru 2011, o 12:38

Aby rozwiać twoje wątpliwości co do łopatek ogonowych, te co dopisałeś w pierwszym poście są do sporta/V2 - do twojego Pro też będą pasować ale dedykowane do tego modelu są nieco inne, odrobinę dłuższe (62mm) i bardziej kwadratowe. Z HK to bym się zastanawiał nad białe lub lepiej widoczne czerwone lub lecąc na bogato carbon choć tych ostatnich nie polecam szczególnie na początek bo im się końcówki rozdwajają przy jakimkolwiek kontakcie z ziemią lub kamieniami.

Łopaty główne do nauki latania póki nie zaczniesz latać agresywnie postępowo są spokojnie wystarczające i tanie!

Co do innych części możesz lecieć w oryginalnego CopterX aczkolwiek osobiście uważam że jest to droga opcja. Wolę kupować części ALZRC, Tarota (tutaj lub tutaj) lub Ebay-owskie. Oczywiście wybór jest twój.
Piotrek
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 30 gru 2011, o 14:54

Ramotny pisze:Przepraszam za nierozwiniętą wypowiedź
Wybaczam. :glaszcz:

miszcz_waw już poprawiam, to właśnie te małe różnice których "młody" może nie wyłapać.
Padło na oryginały bo jedna przesylka czyli teoretycznie mniejsze koszty całościowe, tak przynajmniej mi się wydawało. Przeliczyłem już alternatywy z rc711 i hobby-wing.com i na samym pokretowym wychodzi dużo taniej, jeszcze tylko doliczyć przesyłki i wszystko będzie jasne.

Jaka jest różnica miedzy tym a tym chodzi o to czy "podejdzie"
Zasilanie do Tournigy 9x różnie jest opisywane, raz jako koszyk z batriami innym razem lipo. czy to takie 2w1, jaki pakiet do apki? Zalożyłem, że Turnigy 2200mAh 3S 35C/45 Lipo Pack bedzie pasować, czy słusznie?
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 30 gru 2011, o 16:10

ArabaT pisze:Jaka jest różnica miedzy tym a tym chodzi o to czy "podejdzie"
różnią się tylko sposobem mocowania okuć i oba podejdą. Do tego pierwszego (standardowy) śruby wkleja się na klej aby pod wpływem wibracji i sił nie wyleciały, ten drugi ma nakrętki samokontrujące i kleju nie trzeba. Mnie zastanawia czemu mimo że linki do nich idą z pro to w tytule mają sport - oba modele mają inną długość szpindla i wału więc przed zakupem warto by się było upewnić w sklepie czy te są istotnie do pro.

Do zasilania apek są specjalne lipole o niskim C i odpowiedniej wtyczce.
Piotrek
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 30 gru 2011, o 18:25

miszcz_waw pisze:Do zasilania apek są specjalne lipole o niskim C i odpowiedniej wtyczce.

... i co najważniejsze, dopasowane wymiarowo 8-) Dlatego nawet gdy masz to normalnych pakietów w apce nie zmieścisz
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 30 gru 2011, o 22:06

Gmeracz pisze:miszcz_waw napisał(a):
Do zasilania apek są specjalne lipole o niskim C i odpowiedniej wtyczce.

... i co najważniejsze, dopasowane wymiarowo Dlatego nawet gdy masz to normalnych pakietów w apce nie zmieścisz

A używa ktoś tej apki? Podpowie jakie to pakiety i gdzie zadobyć? Swego czasu widziałem na aledrogo w miare dobrze opisane i dużą ilością zdjęć tylko, że wtedy byłem zajęty poszukiwaniem czegoś innego a teraz już nie moge znaleźć (:

Znalazłem coś takiego, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16529__Turnigy_2650mAh_3S_1C_LLF_Tx_Pack_Futaba_JR_.html
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3498
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 170 razy
Podziękowano: 428 razy

Postautor: Artu » 30 gru 2011, o 22:52

W swojej TGY9x używam tego pakietu: Rhino 2620mAh 3S 11.1v Low-Discharge Transmitter Lipoly Pack i jestem mega zadowolony. Przy intensywnym użytkowaniu 2-3h dziennie na symku, starcza na dwa tygodnie.
Przy okazji zakupów w HK, warto zakupić sobie Turnigy 9X LCD Backlight Kit. Poprawia kontrast wyświetlacza nawet w dzień.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 1 sty 2012, o 17:52

Nowy Rok, zakupy czas zacząć :banana:
Na początek paczka z hobby-usa
Ciągle bije się z myślami, które nie dają spać po nocach, czy dobrze dobrałem serwa?
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3498
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 170 razy
Podziękowano: 428 razy

Postautor: Artu » 1 sty 2012, o 20:57

ArabaT pisze:Ciągle bije się z myślami, które nie dają spać po nocach, czy dobrze dobrałem serwa?

Na początek będą 'ok... później pewnie i tak zmienisz... śmigłowiec :rotfl2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 2 sty 2012, o 02:14

Artu pisze:Na początek będą 'ok... później pewnie i tak zmienisz... śmigłowiec :rotfl2:

Artu... Weź nic nie mów... Ja tez przymierzam się do zakupów, ale na razie bolą mnie oczy od czytania wątków na rc-cam i fpv-pl... A jak trafiłem na stronę Szweda to cały dzień zleciał...
Chyba już teraz wiesz co będzie w paczce?? :masakra: :thumb:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
cebulator
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 15
Rejestracja: 04-01-2012
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 2 razy

Postautor: cebulator » 4 sty 2012, o 00:17

Może trochę odgrzane ale wątek jest ciekawą kopalnią wiedzy o CopterzeX.
Można by uzupełnić pierwszy post o trzecią generację CopteraX. Posiada węglową ramę której boczne elementy są jednoczęściowe. Są dostępne dwie wersję napędu wirnika ogonowego:TT(wałek) i BT(pasek). Ogólnie jest to kopia T-Rexa 450PRO.
Pozdrawiam Sławek
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 4 sty 2012, o 11:38

W pierwszym poście, w części "Wersje CopterX 450" jest info o wersji V3 PRO. Wydaje mi się że wszystkie podstawowe info jest zawarte zarówno odnośnie różnic do V2 jak i opcji napędu ogona. Jeśli coś jest niezrozumiałe lub niepełne to zaproponuj redakcję/uzupełnienie i wprowadzę zmiany.
Piotrek

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość