T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 22 sty 2013, o 20:55

Śruby muszą być dokręcone i wszystko ma chodzić leciutko. dobrze jest zważyć te holdery już uzbrojone w podkładki i łożyska, łopaty też. Jak waga okaże się niejednakowa to załóż np cięższą łopatę na lżejszy holder. łatwiej potem wyważyć całość i ogranicza się znacznie użytą taśmę. radzę też szczególnie dopieścić wirnik ogonowy, bo choć mały to wiruje przy czterokrotnie większych obrotach niż główny wirnik a wtedy każda mikro różnica wagi rośnie do znacznych wartości.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 22 sty 2013, o 21:15

miruuu pisze:Obrazek
Może będzie łatwiej z grafiką :)
Lewy: regulator (ten jest męski, choć wacka ma ukrytego jak kot, to jednak ma... ;) )
Prawy: pakiet (temu pozostaje być żeńskim...)

Niestety Miruuu... Ty i niektórzy koledzy patrzycie mylnie na to, co wtyczka ma schowane pod spódnicą :vhappy:
A ona jako całość to "dziura" w którą wchodzi druga część męska. Właśnie pakiety mają męską końcówkę wsadzaną do środka tej lewej.
Jak ktoś ma problem z tym to zapomnij na chwilę o ty co ma w środku. To samo jest z przedłużaczami do serw. Wąska wtyczka męska wchodzi do damskiej szerszej, pomimo że ta ostatnia ma w środku wacki :grin2:
I we wszystkich innych obudowa się liczy przed bolcami, no chyba że to banan, tam nie można się pomylić.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 22 sty 2013, o 22:36

dzyndzelek w dziurce wziął górę nie bez powodu, faceci od zawsze przypisują mu nadżędną rolę... :vhappy:
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 sty 2013, o 22:46

Czy wyważanie wirnika ogonowego polega tylko na ważeniu rozkręconego kompletu: łopata, holder etc?
Helikoptery
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 23 sty 2013, o 00:13

wojtekr pisze:Czy wyważanie wirnika ogonowego polega tylko na ważeniu rozkręconego kompletu: łopata, holder etc?

niestety nie tylko, nie widziałem w żadnym garażu tak dokładnej wagi... ważenie pomaga wstępnie "oszacować" późnieszą robotę. ze względu na małe wymiary wyważenie i ważenie jest kłopotliwe. ogólnie wyważyć można podwieszając na nitce, albo mając zapasowyą ośkę wirnika skręcić wszystko razem i kładąc na czymś płaskim (dwa równolegle do siebie gwoździe na krawędzi stołu) obserwujesz w którę stronę "leci"...
inne sposoby - niech koledzy się wypowiedzą ;)
nie wolno też sugerować się ceną czy dobrą firmą, w nadziei że te lepsze to już wyważone :nono:
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 23 sty 2013, o 00:34

Gmeracz pisze:Niestety Miruuu... Ty i niektórzy koledzy patrzycie mylnie na to, co wtyczka ma schowane pod spódnicą :vhappy:
A ona jako całość to "dziura" w którą wchodzi druga część męska. Właśnie pakiety mają męską końcówkę wsadzaną do środka tej lewej.
Jak ktoś ma problem z tym to zapomnij na chwilę o ty co ma w środku. To samo jest z przedłużaczami do serw. Wąska wtyczka męska wchodzi do damskiej szerszej, pomimo że ta ostatnia ma w środku wacki :grin2:
I we wszystkich innych obudowa się liczy przed bolcami, no chyba że to banan, tam nie można się pomylić.

Kurde, to co piszesz trzyma się kupy... Podsumowując, męska jest ta wtyczka co zasadzi więcej tej co zasadzi jej mniej :masakra:
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 5 lut 2013, o 18:04

No więc na razie jak na dwie szt kupione to oba koła główne są lekko bijące co powoduje utrudnienie w ustawieniu luzu na zębatce i wycie.
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 10 lut 2013, o 13:24

może jestem zamulony ale jak przykręcić tylne serwo do ramy od wew.? Jak jest ramionami wewnątrz to nie podejdę ze śrubokrętem, a od zew. nie bardzo bo w ramie jest gwint.
450tt
Helikoptery
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 10 lut 2013, o 17:44

Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 10 lut 2013, o 19:08

Servo tarczy, to tylne Corona ds929

model ten sam

...
Już myślałem, ze wypoziomuję tarczę a tu w Coronach nie ma śrub M2 tylko wkręty, a wHK450 M2x10 są 2 szt a dłuższe nie wchodzą w ramę. Poza tym 929 jest na dyle długa, że zamontowana z boku powoduje niedopinanie się kabinki
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 10 lut 2013, o 20:37

Obrazek

Obrazek
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 lut 2013, o 20:32

Jak by ktoś chciał aby mu wymienić tryby w HK450 poniżej 13 sekund to zapraszam- jestem już w tym mistrzem :)

Jutro idę ostatni raz a potem będę chciał się z kimś spotkać w celu pomocy w odpaleniu tego sprzętu.

Możecie mi napisać bezpieczne ustawienia D/R, takie, które pozwolą mi zawisnąć bez natychmiastowej gleby.

U was stożkowe tryby skrzynki też pracują tylko po zewnętrznej części? U mnie wewnętrzna płaszczyzna się nie styka w ogóle. Pewnie dlatego od byle muśnięcia lecą od razu.

Jeszcze trochę i zajmę się tylko makieciarstwem :banana:
Helikoptery
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 15 lut 2013, o 12:24

wojtekr pisze:Możecie mi napisać bezpieczne ustawienia D/R, takie, które pozwolą mi zawisnąć bez natychmiastowej gleby.


Nie jestem pewien czy we wszystkich tak jest ale jeśli montujesz jakiegoś FBL-a to przejrzyj jego dokumentacje. U mnie producent zalecał używanie gotowych profili (zestawy ustawien d/r, stick deadband itp) wbudowanych w jednostkę, żeby używać ustawień aparatury trzeba było włączyć specjalny tryb pracy. Inaczej FBL może je niepoprawnie interpretować.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 lut 2013, o 13:21

tu jest FB
Helikoptery
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 15 lut 2013, o 13:51

W ramach przypomnienia art Ramotnego o D/R, EXPO, EPA....

Obrazek

D/R (DualRate) - mnożnik
Służy do zmiany czułości serwa na ruch drążka (proporcji ruchu serwa względem ruchu drążka). Dla D/R 100% ruch drążka 0-20-40-60-80-100 wywoła ruch serwa 0-20-40-60-80-100. Po włączeniu D/R np. 75% ten sam ruch drążka wywoła ruch serwa 0-15-30-45-60-75.
W niektórych nadajnikach istnieje możliwość ustawienia D/R w zakresie 0-100 (czyli nie więcej niż normalnie) a w niektórych ponad 100.

EXPO - nieliniowość
Służy do włączenia nieliniowości czułości serwa na ruch drążka bez zmiany całego zakresu ruchu serwa. Można zmniejszyć czułość drążka - czyli ten sam początkowy ruch drążka wywoła mniejszy ruch serwa w początkowej fazie (bliżej neutrum) ale szybszy w końcowej - nie zmieni się całkowity ruch serwa. Zwiększenie czułości spowoduje odwrotną zmianę - przy neutrum reakcje serwa będą silniejsze. W instrukcji własnego nadajnika trzeba sprawdzić który znak "+" czy "-" wzmacnia/osłabia czułość.

//Edit
Polecam na początek ustawić DR 50% i Expo 50% (ustawienie polecam do trenowania zawisu, nie nadaje się do obracania modelu na plecy)
Ja latam na DX8 gdzie pod przełącznikami dla Alteronu i elevatora mam 3 ustawienia czułości cykliki (1: DR 100% i Expo 50%, 2: DR 80% Expo 50%, 3: DR 50% i Expo 50%); najczęsciej mam ustawione 3cie ustawienie, w razie czego jak będzie za sztywno to możesz zwiększyć DR i zmniejszyć EXPO o 10-20%
Ostatnio zmieniony 15 lut 2013, o 18:05 przez Neomutant, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 15 lut 2013, o 16:47

Przestrzegam przed zbyt dużym expo, bo po przekroczeniu pewnego położenia drążka pojawia się gwałtowna akceleracja ruchu.
Ja nie przekraczam 25%.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 15 lut 2013, o 18:08

Polecam sobie sprawdzić różne ustawienia na symulatorze Np phoenixRC 3.0-4.0 polatać na różnych ustawieniach dr/expo i dobrać tam najlepsze DR + Expo dla siebie.
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 8 lip 2013, o 20:57

Witam. Jak już wszyscy wiecie niedawno nabyłem używanego heli Hk 450 GT CCPM.
Coraz bardziej żałuję podjęcia tej decyzji. Ponieważ co rusz w tym heli wychodzą jakieś niespodzianki.

Najpierw znalazłem uszkodzony ślizgacz, a konkretnie Tail Rotor Control Set ( zerwany gwint w widełkach).
Dzisiaj okazało się że krzywe są zębatki. Zębatka główna lekko " faluje", ale za to ta pod nią , co napędza zębatkę paska ma " bicie " jakieś 1-1,5 mm.

Tak że z zębatką napędzającą pasek styka się albo połową, albo tylko koniuszkiem.

Mam do Was pytanie ? Czy można jakoś obniżyć tą małą zębatkę, która napędza pasek tak aby całą powierzchnią stykała się z tą dużą zębatką ?

Bo tej dużej nie ma możliwości podniesienia do góry. Jest ona sprzęgnięta z zębatką główną.

Czy w ogóle czymś takim da się latać?.Zastanawiam się jak ten helik gościowi latał?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 8 lip 2013, o 21:06

podeślij zdjęcie, ja miałem to samo ale w wersji TT i spoko się dało latać.
Helikoptery
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 8 lip 2013, o 21:20

Na zdjęciu tego się nie zobaczy. Musiałby być jakiś film. Ale tej małej zębatki od napędu paska nie da się niżej opuścić?

Dokładnie się temu przyjrzałem. Wałek z zębatką napędzającą pasek ,w dolnej i górnej części " siedzi" w łożysku. Więc nie ma możliwości obniżenia tej zębatki.

Z dużą też nic nie da się zrobić . Wal główny ma otwór na wylot. I nie ma innej możliwości przykręcenia tej zębatki do wału.

Więc na to wygląda że tak musi być?!

Gdybym to ja budował ten model To bym teraz wiedział co i jak. Jak dokładnie wygląda ta część. A tak to tylko to co widzę z zewnątrz.

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron