T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 18 sie 2023, o 07:19

Sezon na heliki trwa cały rok.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2139
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 18 sie 2023, o 09:58

Ale nie cały rok łapy kostnieją na mrozie ;)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 831
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 68 razy

Postautor: kudzu » 18 sie 2023, o 10:24

Jesień rzeczywiście wydaje się optymalna: nie jest już gorąco i jeszcze nie zimno, nie lata upierdliwe robactwo, wiatry chyba też są mniejsze niż wiosną (subiektywnie; nie weryfikowałem pomiarów).
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2139
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 18 sie 2023, o 10:47

Na wiosnę jest większy głód latania po zimowej absencji :)
Generalnie mam tak, że im większy ten głód tym pogoda ma mniejsze znaczenie :D
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7207
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 620 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 sie 2023, o 14:19

Ja tam najbardziej lubię latać zimą :mrgreen:
Ale wiem że to mało popularna opinia.

Lata mi szkoda na takie stacjonarne zabawy.

no i komarów itp małych gównolotów brak
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2139
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 18 sie 2023, o 15:25

Maciek, są ludzie co lubią morsowanie :) więc jestem w stanie Ci uwierzyć :)
Można ognicho rozpalić i między lotami się ogrzać albo gorącą herbatę w termosie zabrać. Można też latać siedząc w odpalonym samochodzie z ogrzewaniem. Są różne sposoby.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Krzysiek11
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 15
Rejestracja: 17-02-2024
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Krzysiek11 » 17 lut 2024, o 22:02

Awatar użytkownika
kwiatek
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 16-12-2016
Lokalizacja: solec kujawski
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: kwiatek » 17 lut 2024, o 22:12

Bdb
Gaui x7 T-Rex 470 l taranis x lite pro
Awatar użytkownika
lopez
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 34
Rejestracja: 02-05-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 17 razy

Postautor: lopez » 58 min temu

Potrzebuje rady wyjadaczy, bo nie już brakuje pomysłów. Buduje sobie 450 PRO do eksperymentów, na razie w wersji z paskiem, docelowo chce wsadzić silnik na ogon.

Ale mam problem z wibracjami przy obrotach wirnika powyzej 2600. Objawia sie tym, ze telepie podwoziem, jest to widoczne gołym okiem i w logach. Przy 2500 RPM jest ok.

Wymieniałem już wał główny i poprzeczny, luzowałem i zaciskałem łopaty, zmieniłem tez głowice, zębatki i snapy. Wymieniłem łopaty, które pieczołowicicie wyważałem i torowałem na różne sposoby. Próbowałem nawet zmniejszyć gainy, aby wykłuczyć wpływ FBL'a (Rotorflight).

Wszystko bez skutku, efekt zawsze jest ten sam. Ktoś ma jakies pomysły co jeszcze może wymagać uwagi? Organoleptycznie łożyska wydaja sie ok, nie hałasują i sie nie blokują, napęd chodzi płynnie. Czy może przesadzam i ten model po prostu tak ma, choć moja starsza 450 w wersji sport kręciła sie do 3000RPM bez problemu. Co prawda latać sie da, ale mam obawe, że konstrukcja lub serwa długo nie pociągną :(

Jedna rzecz, która go odróżna to ESC dronowy na Blheli32. Czy jest możliwe, ze przy tych obrotach dostaje on czegoś w rodzaju "czkawki" i wytwarza nierównomierny moment obrotowy? w tym przypadku spodziewałbym sie raczej wibracji raczej osi Yaw, a tu najwieksze sa w Roll. Fotka poglądowa konstrukcji jest w tym wątku viewtopic.php?f=145&t=11567&start=22

Przykładowy log obrazujący sytuację
rtfl_vibes_gyro.png

Początkowo jest 2800RPM, potem przełączenie na 2500.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdro,
Romek.
--
Trex 450 Pro+Sport Rotorflight

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości